Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Usprawnianie SR20DE i rezultaty

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-11-27, 22:39

no to Ciekawe jak masz ta regulacje przeprowadzona skoro wszystkie pastylki masz takie same:))))))))))

Ad@mus wiesz przecież gdzie taka regulacje przeprowadzić :-o
XXX

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-11-27, 22:56

VE Killer pisze:no to Ciekawe jak masz ta regulacje przeprowadzona skoro wszystkie pastylki masz takie same:))))))))))
aż nie omieszkam się zadzwonić do nich jutro, bo samego mnie to dziwi.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-11-27, 23:40

no myślę że czeka Cie pomiar wysokości zaworów bo jeśli są różnice to powierzchnia y nie jest rómnoległa do osi krzywki a co za tym idzie jeden zawór jest mocniej naciskany drugi słabiej... zawory nie równo się otwierają w skrócie : wałek dostaje w dupę ,y i zawory i prowadnice zaworowe i gniazda. i na pewno głośniej pracuje bo y może obijac się o wałek.

w manualu jest dokładnie opisane jak należy wykonać regulacje i pomiary :-P
XXX

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-11-28, 16:38

Dzwoniłem, dostałem taką odpowiedź: "Każda głowica zanim wróci do klienta jest poddawana stosownym pomiarom i legalizacjom." Przy weekendzie chyba zajrzę do tego manuala.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-11-28, 22:27

trzeba było zapytać jak to mierzyli bo bez przyrządu z czujnikiem opisanego w manualu jest to niewykonalne :-o

a co jest legalizowane w tej głowicy:)) zawory podlegają pod UDT?? :)))))
XXX

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-11-28, 22:44

Legalizacja to że niby panewek wałków, nie wiem tak powiedzieli. A przyrząd to przecież nic innego jak szczelinomierz manometryczny + płyta przykręcana do głowicy. Nie wiem, poszukam chyba zakładu gdzie to wyregulują, bo zanim w ogóle spojrzę na suszarkę to sr'ka musi chodzić tip top, choćby to miało następny rok trwać.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-11-28, 23:23

Arias pisze: A przyrząd to przecież nic innego jak szczelinomierz manometryczny + płyta przykręcana do głowicy
a guzik prawda :))) żaden szczelinomierz ... nie chodzi o luzy zaworowe. przyrząd wkładasz w miejsce samoregulatora i mierzysz wysokość obu zaworów .....chodzi o to że musi to być w miejsce samoregulatora bo jedo oś jest równoległa do osi zaworów... powtarzam zerknij do manuala cała procedura jest dokładnie opisana i pokazany jest przyrząd z czujnikiem zegarowym... regulowałem u siebie i jest to trochę czasochłonne ale bardzo istotne dla poprawnej współpracy y z zaworami i wałkiem wiec naprawdę nie warto olewac tego tematu
XXX

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-11-29, 15:24

Bądź, co bądź i tak nie mam sprzętu do tego więc jakiś zakład odwiedzę.

Edit:
[ Dodano: 2014-11-29, 15:34 ]
http://teijouisenkai.blogspot.com/2012/ ... 15700.html

Sam se zrobię to narzędzie, końcówka z samoregulatora, pręt z ruchomą głowicą i przytwierdzony ten http://allegro.pl/pomiarowy-czujnik-zeg ... 46474.html zegar, myślę że bez problemu da radę.
Ostatnio zmieniony 2014-11-29, 17:56 przez Arias, łącznie zmieniany 1 raz.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-11-29, 18:45

no widzisz jakie to proste a wystarczyło poszukać i pokombinować.... pomierzysz to będziesz widział jak pięknie spierdoli...i Ci tę regulację :mrgreen:
XXX

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-11-29, 18:53

ja nie wierzę, że cokolwiek zrobili, bo od samego poskładania motor klekocze jak diesel, myślałem, że to walnięty HLA, ale wymiana nic nie dała, jest trochę ciszej bo je odpowietrzyłem i tyle

Muszę wysłupać parę złotych na zegar i będę regulował, a tymczasem delikatna jazda, co by nie narobić ambarasu
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-11-29, 19:02

poszukaj tańszego czyjnika sa nawet za 5 dych i też daja radę:) :-P
XXX

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-11-29, 19:39

Arias, po te parę złotych idź tam gdzie oddali ci taką głowicę z homologacją do założenia na auto...
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-11-29, 19:55

tak ale czy ma rachunek a poza tym czy jest wyszczególnione że była przeprowadzony pomiar wysokosci zaworów i regolacja płytkami??? pewnie nie dlatego nie ma co się użerać bo i tak nie wygrasz ... :mrgreen:
XXX

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-11-29, 20:34

No właśnie na rachunku jest tylko "usługa" nie ma nic wyszczególnione, najlepsze że jak to zawsze bywa jest to zakład który wspołpracuje z warsztatem znajomego i zawsze wszyscy byli zadowoleni, pech po raz kolejny musiał trafić na mnie....z półosią tem miałem taki cyrk.

VE Killer, racja nie ma się co użerać, a sprzęt będę miał na lata, bo nie ukrywam że w planach dalej jest coś z SR lub RB :]
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2014-12-27, 12:59

Myślę, że to warto do nas przerzucić. Źródło to białoruskie forum, ale jak widzę pochodzi to z jakiegoś bloga o sr20 i na sr20forum też było poruszane ;)
SR20DE
140-300WHP
All the Parts, from Mild to Wild
The Nissan sr20de is a very popular engine, however it is greatly underpowered from the factory. To have a good time with a sr20de, you're going to have to build it or at least do some standard bolt-ons and research on what components you should purchase to make an all-motor monster. I will disclose in this article the components necessary for different power levels for everything from mild to wild.

All the Parts, from Mild to Wild

**140-145hp SR20DE- This sr20de will be virtually stock, and will not require many modifications.
-Warm air intake with K&N filter
-SS auto chrome header
-Removal of the catalytic converter
-Increase ignition timing to 17 degrees at idle (93 octane gas)


**165hp SR20DE
-This sr20de needs some additional parts to extract the extra horsepower.
-Unorthodox complete light weight pulley system
-Fidanza lightweight flywheel
-JWT (jim wolf technology) pressure plate with 01' Sentra SE 2.0 clutch disc
-17 degrees ignition timing
-Cold air intake
-Hotshot Generation 5 header
-No catalytic converter
-2 ½ inch free flowing mandrel bent exhaust system


**175hp SR20DE-This sr20de needs all of the bolt on components listed above and some will need to be upgraded.
-Hotshot Generation 6 upgraded header
-3 inch mandrel bent exhaust with free flowing muffler
-removal of air conditioning compressor and power steering pump
-JWT S5 camshafts
-Bored mass air flow sensor housing
-Piggy back Apexi S-AFC for fuel tuning
-Magnecore or Nology spark plug wire set
-Re-ground engine with sr20de engine grounding set


**190-200hp SR20DE-At this point you will be beginning to build your engine, starting with the cylinder head.
-Stage 3 cylinder head port and polish
-5 angle valve job with valve seat bowl blend
-back cut factory valves
-cylinder head intake and exhaust port match
-cylinder head milled .040
-02 induction intake manifold w/ Infiniti Q45 throttle body
-300zx twin turbo mass airflow sensor
-thinner metal head gasket
-JWT C1 or C2 grind camshafts
-Brian Crower or JWT upgraded valve springs and titanium retainers
-Greddy or HKS rocker arm stoppers
-259cc fuel injectors at 60psi fuel pressure (4 bar)
-ACT Extreme 4 puck clutch set


**210-215hp SR20DE-You will need to get into the bottom end of the motor.
-12-12.5.1 compression forged pistons with heavy valve reliefs
-Stage 4 port and polish on cylinder head
-Switch to lighter 4 counter weight crankshaft from newer sr20de roller motor
-JWT C3 grind camshafts
370cc fuel injectors


**225-235hp SR20DE-You will need to change cylinder heads and intake manifolds
-Sr20ve cylinder head
-Sr16ve camshafts
-MSD 6AL ignition box


**245-255hp SR20DE-A few more things.
-Sr16ve n1 camshafts or Franklin stage 4
-sr20turbofreak full race header (http://www.gspec.com/p-7534-header-20.aspx)
-upgraded dual valve springs
-titanium retainers
-300zx twin turbo thermostat
-electric water pump
-Koyo radiator with Evans coolant
-370cc injectors at 60psi fuel pressure (4 bar)


**270-280hp SR20DE

-Race gas with extremely advanced ignition timing 19-21 degrees
-13.5.1 compression pistons
-Stage 3-4 port and polished sr20ve cylinder head
--440cc injectors (4 bar for safety)


**300hp SR20DE

-Carbontech twin disc clutch
-AEM EMS/ Haltech or carb'd fuel system and Datsun distributor
-Stage 5 race ported sr20ve cylinder head
-HKS sleeved block w/ 90mm bore pistons
-Cometic 90mm head gasket
-2mm intake, 1mm exhaust stainless steel valves
-550cc injectors


**300hp+ SR20DE

-650cc+ injectors (for electronic fuel injection)
-50-55mm individual throttle bodies or Webber carbs with new intake plenum
-2mm oversize intake valves, 1mm oversize exhaust valves (titanium)
-Brian Crower 2.3 sr20de stroker crankshaft and lightweight forged rods and custom pistons
-Custom knife edged sr20de crankshaft from crankshaft specialties for going bigger than 91mm strokes
-Custom ground Franklin camshafts (full race)
-Titanium piston wrist pins
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-12-27, 14:14

no i teraz bez problemu każdy może sobie wg tej rozpiski poskładać np 250hp motorownię:))
XXX

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-12-27, 15:50

szkoda tylko ze to teoretyczne zalozenia i nie ma odnosnikow do projektow ktore w/w cyferki wygenerowaly, dodatkowo nadmienie ze moment obrotowy to istotna wartosc ktorej nie podano :)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-12-27, 20:14

nie od dzis wiadomo że w teorii wszystko jest proste:))
XXX

Awatar użytkownika
tumba
fanatyk nissana
Posty: 330
Rejestracja: 2013-08-21, 07:35
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: tumba » 2014-12-27, 21:06

Ale to są chyba moce podane na kołach, nie na silniku :) Bo jak na 175HP to sporo modów :-) Po za tym 3" do NA poniżej 200KM to trochę przesada ... I dlaczego wszyscy budują SR-y na wałkach JWT ?

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-12-27, 21:15

jęsli to sa moce na kołach to ciekawe ile ma w rzeczywistości silnik ten który na kołach ma te 300hp:)) nieźle takie osiągi z N/A w 2.0:))
XXX

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-12-28, 19:48

WHP to moc na kołach.

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-12-28, 19:57

DubSon pisze:WHP to moc na kołach.
ja tam widzę HP :))
XXX

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2014-12-28, 19:58

DubSon zwrócił uwagę na drugą linijkę od góry:

Kod: Zaznacz cały

140-300WHP
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-12-28, 20:12

wszystko pięknie ale skoro twierdzicie że wartość mocy o której mowa jest podana na kołach to silnik bez strat napedu powinien miećjeszcze wiecej HP ... dlatego jestem ciekaw ile ma ten motor dla którego podano np wartosć 300

uważam że to WHP to po prostu bład w druku bo mówimy tu o silnikach SR20 N/A zatem bez turbawki

[ Dodano: 2014-12-28, 20:22 ]
https://www.youtube.com/watch?v=BOFVnkrkQ6k
XXX

primeraP10
fanatyk nissana
Posty: 723
Rejestracja: 2011-11-17, 22:28
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: primeraP10 » 2014-12-28, 20:29

Fajnie by bylo jak by ktos to przetlumaczyl niz pierdoly o czysto teoretycznych mocach pisal.
mój super wóz --> viewtopic.php?t=15014
Byla Primera P10eGT
Jest Primera P10SLX/eGT

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-12-28, 20:36

VE Killer, ten kanal na YT pomijając wiek teoretyka jest bardzo fajny i dużo można się z jego wywodow dowiedzieć,

mody podane przez Filipa są pakietowe i teoretyczne, moce podane w granicznych przedziałach, jakiś pogląd daje ale i u nas na forum jest dużo przykladow podnoszenia mocy i to w jezyku polskim

dodatkowo warto zaznaczyć jaka odmiane sr poddajemy modyfikacjom, bo inaczej zareaguje na mody Hiport, inaczej lowpor (i dalej idąc inaczej będzie dla LP p10, inaczej dla SR20DE i inaczej dla DEH)

ogólnikowo można powiedzieć ze trzeba poprawić dolot, wydech, faze rozrządu i pomodzic mape paliwa i zapłonu

każdy modzi na wlasna reke probujac wprowadzić cos innego i cos nowego i to mi się podoba najbardziej
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-12-28, 20:40

VE Killer, SR20 torówka ma 300KM i jest N/A
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-12-28, 20:59

Arias, torowe sr20 to totalny harcore na ITB :D
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-12-29, 05:34

**300hp+ SR20DE
-650cc+ injectors (for electronic fuel injection)
-50-55mm individual throttle bodies or Webber carbs with new intake plenum
-2mm oversize intake valves, 1mm oversize exhaust valves (titanium)
-Brian Crower 2.3 sr20de stroker crankshaft and lightweight forged rods and custom pistons
-Custom knife edged sr20de crankshaft from crankshaft specialties for going bigger than 91mm strokes
-Custom ground Franklin camshafts (full race)
-Titanium piston wrist pins


A to nie jest hardcore ??


Druga sprawa że w USA wszystko łatwo dostać ;/ Wałki, pompy oleju, kolektory, tłoki, itd.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-12-29, 07:51

sr20de w BTCC miał chyba jeszcze suchą miske, przerobiony zapłon na cewkach, czasem jak patrze na ten silnik torowy z BTCC odnoszę wrazenie ze tylko wymiary zostały seryjne a cala reszta to jakiś ulep bo i nawet pokrywa zaworow jest przemodzona
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”