Strona 2 z 4

: 2012-02-17, 19:19
autor: koziro
ja też mam 115km w dowodzie.na hamowni w poznaniu wyszło 117km. Mac-u wymienił mi wałki na te od gt, ja zmieniłem kolektor na rurowy.różnicę czuć ale na hamce nie byłem.

: 2012-06-14, 16:36
autor: zuh
Odświeżam temat.
zuh pisze:Wysokość krzywki w najniższym miejscu 32mm a w najwyższym 37 czyli skok wynosi 5mm.
Po zdjęciu czepki kolektora ukazały mi się cztery kanały dolotowe o średnicy 38mm.
w czapce kolektora otwór wlotowy miał średnice 56mm
A przepustnica ma średnice 54,8 mm
Mógłby ktoś podać wymiary w silniku SR20DE

: 2012-10-14, 15:34
autor: koziro
i co jakie są w końcu różnice ??ktoś to obadał ??

: 2013-08-25, 16:04
autor: zuh
Wczoraj pomierzyłem stopnie sprężania w poszczególnych cylindrach i wyszło mi, że w trzech jest po 11 a w jednym jest 10
I jak to wygląda w silnikach 130 konnych?

: 2013-08-25, 16:23
autor: czajnik
jak Ty te stopnie sprężania pomierzyłeś ??? :-o i skad takie ogromne różnice w jednym silniku??? :-o

: 2013-08-25, 18:49
autor: Zielkq

: 2013-08-25, 19:05
autor: czajnik
raczej na 1000% chodziło o cisnienie sprężania a nie stopień sprężania bo to zasadnicza róznica.

kompresja jako cisnienie jest podawana w jednostkach ciśnienia (bar, MPa) a stopień spręzania jest bezjednostkowy np (12.0:1) to sosunek najwiekszej do najmniejszej pojemności.

: 2013-08-25, 20:51
autor: zuh
Macie racje, źle napisałem. Chodziło mi o kompresje.
Wie ktoś jakie są wartości dla 130konnego SR20?

: 2013-08-25, 21:08
autor: czajnik
koło 12-13 ma wiekszość wolnossacych. jak masz 10 -11 to spokojnie nic sie nie dzieje to normalne przy wiekszych przebiegach

: 2013-08-25, 21:35
autor: zuh
Chodzi o to że nie wiem czy 115stki miały wklęsłe tłoki i ktoś poradził sprawdzić kompresje. Teraz nie wiem czy to wina przebiegu czy mam u siebie tłoki wklęsłe.

: 2013-08-25, 22:44
autor: czajnik
ale cisnieniem spręzania nie sprawdzisz czy masz tłoki wklęsłe czy płaskie. mierząc kompresję mierzy sie jakie maksymalne ciśnienie w cylindrze jest w stanie wytworzyć silnik w kilku suwach. więc nawet jesli masz silnik z wklesłymi tłokami a jest w lepszej kondycji czyli zawory trzymają, pierścienie oki bedziesz miał lepszą kompresję niż zajechany silnik z płaskim tłokiem.

jaki masz tłok mozesz bez rozbierania silnika zmierzyć wykręcajac swiecę w twoim silniku i silniku z płaskim tłokiem i porównać odległość np odpokrywy do denka tłoka.( w górnym położeniu tłoka)

mam nadzieję że w miare zrozumiale towytłumaczyłem

: 2013-08-26, 21:41
autor: zuh
Bardzo zrozumiale wytłumaczyłeś i wielkie dzięki za to. Przywróciłeś mi nadzieje :)
Teraz musze porównać tak jak napisałeś i będę wiedział czy silnik zajechany czy tłoki wklęsłe.

: 2013-08-27, 04:54
autor: Ryba
Istotną rzeczą jest fakt czy posiadasz również mod rozrządu ;)

: 2013-08-27, 06:52
autor: czajnik
owszem ale ciśnienie w cylindrach po modzie rozrządu powinno być podobne poza tym przecież nie spadnie ono do np 8. rzeczywiscie zmieni się tzn bedzie się róznic od wartości fabrycznej ale zmiana bedzie taka sama dla wszystkich cylindrów.

dlatego najlepszym sposobem sprawdzenia kondycji silnika jest próba szczelności i wtedy przy ewentualnych duzych róznicach należy szukać przyczyn nieszczelności.

: 2013-08-27, 21:03
autor: Coobcio
Po modzie rozrządu ciśnienie rośnie o ok. 1,2 bara

: 2013-08-27, 21:05
autor: czajnik
no to mamy odpowiedż. czyli zamiast robić remont mozna zrobic mod rozrządu :mrgreen:

: 2013-08-27, 21:11
autor: Coobcio
Zdrowe SR20 mają w okolicach 12,5-13 po modzie rozrzadu pod 14-14,5 powinno być.
Mod podnosi ciśnienie, zwiększa sprawność silnika ale nie uzdrawia kaleki...

: 2013-08-27, 21:36
autor: czajnik
Jak byś nie zauważył to żartowałem

: 2013-08-27, 21:47
autor: zuh
Rozumiem, że spadek ciśnienia może być spowodowany pierścieniami albo zaworami. A co z uszczelką? Jest możliwość, że delikatnie puszcza? Czy jak puszcza to już na całego?

: 2013-08-27, 21:54
autor: czajnik
zmierz szczelność i wszystko sie wyjaśni

: 2013-08-28, 13:21
autor: elektryk1409
Coobcio pisze:Zdrowe SR20 mają w okolicach 12,5-13 po modzie rozrzadu pod 14-14,5 powinno być.
A orientuje się ktoś może jak to wygląda w przypadku CG13?

sorki za offtop :x

: 2013-08-28, 13:54
autor: rz
manual do Micry pewnie przewiduje odpowiedź na takie pytanie. Ewentualnie ksiązka "Sam naprawiam" :)

: 2013-08-28, 14:22
autor: elektryk1409
rz, przeglądałem książkę od Micry i niestety nie znalazłem tam info na temat ciśnienia sprężania po modzie rozrządu

: 2013-08-28, 16:58
autor: Ryba
koledzy, dyskusja nie na temat.

elektryk1409 - jeżeli masz pytania załóż temat w odpowiednim dziale ;)

: 2013-08-28, 17:46
autor: zuh
czajnik pisze:zmierz szczelność i wszystko sie wyjaśni
A jak to zrobić? Czym to zrobić?

: 2013-08-28, 20:15
autor: DubSon
Zrób próbę olejową, więcej informacji w google :))
w skrócie:
-zmierz kompresję
-zapisz
-wlej po ~5ml oleju silnikowego przez otwory świec
-zmierz na tym kompresję

Najlepiej po kolei - wlejesz olej do pierwszego i mierzysz
i dalej następny itd. aby olej nie 'uciekł'
Jeśli jest taka sama, to przyczyny szukaj w głowicy, jeśli jest wyższa, to pierścienie padają itp.

: 2013-08-28, 20:55
autor: czajnik
do wykonania próby szczelnosci jest specjalny zegar który mierzy w procentach szczelność cylindra. DobSon mówisz o próbie olejowej ale nie o to mi chodziło.

ale faktycznie proponuje wpisć w google :próba szczelności cylindra

: 2013-08-29, 20:49
autor: Coobcio
DubSon pisze:Zrób próbę olejową, więcej informacji w google :))
w skrócie:
-zmierz kompresję
-zapisz
-wlej po ~5ml oleju silnikowego przez otwory świec
-zmierz na tym kompresję

Najlepiej po kolei - wlejesz olej do pierwszego i mierzysz
i dalej następny itd. aby olej nie 'uciekł'
Jeśli jest taka sama, to przyczyny szukaj w głowicy, jeśli jest wyższa, to pierścienie padają itp.
Bardzo dobra odpowiedź, tak to się właśnie robi.

PS. Te silniki 115KM spotkałem w P11 2.0, miały wklęsłe tłoki i sprężanie 9,5:1 oraz wałek ssący bardzo delikatny - miał mniejszy wznios krzywek od wydechowego, natomiast wydechowy był taki sam jak w wersji 130 czy 150KM...

: 2013-08-29, 21:37
autor: zuh
dzięki za odpowiedzi. Jak będę miał chwile to sprawdze i dam znać co wyszło.

: 2013-08-30, 07:33
autor: PrzeRuSco
Podłącze się pod temat
Zmierzyłem kompresje i zrobiłem próbę olejową bo chlał mi 1L oleju na 1k km i oto wyniki

1 - 12; 14,5
2 - 11; 14
3 - 11,5; 14
4 - 12 ; 15

Drugi wynik to próba olejowa.

Czy to oznacza że pierścienie do wymiany?