Strona 2 z 3

: 2014-11-01, 22:44
autor: Ad@mus
adam_N14 pisze:poszerzyć rowki w tłoku z DEH i założyć grubsze pierścienie z DE :-D
pytalem kilku magikow, uznali temat za niewykonalny, tj wykonalny ale nie polecali

: 2014-11-01, 23:06
autor: adam_N14
Ciekawe czemu. Odległości między pierścieniami na tłoku są spore a rowków wcale mocno nie trzeba poszerzać.

: 2014-11-01, 23:19
autor: VE Killer
bo to trzeba zrobić precyzyjnie ... a komu się chce?:))) poza tym wiesz jak w obecnych czasach łatwo o dobrego tokarza czy frezera... na szczęście ja mam zaprzyjażniona firmę która ogarnia mi np frezy na tłokach i staczanie tłoków z dokładnością do 0.01mm.. biorac tez pod uwagę że rowek na pierścień jest stounkowo wązki trzeba by chyba jakiś nóż dorobić..

[ Dodano: 2014-11-01, 23:21 ]
aha ... kucizna do sra ma 1.2/1.2/2.5.no ale to już inna sprawa

: 2014-11-01, 23:38
autor: Ad@mus
VE Killer, kucizna pewno ma inaczej rozwiazane zamki, bo tylko one w p11 sa do dupy

[ Dodano: 2014-11-01, 23:39 ]
ja przy wyciaganiu z mojego bloku musialem pierscienie srubexem wydlubac :-o

: 2014-11-01, 23:50
autor: VE Killer
gdzie jest róznica w zamkach?? oba silniki posiadaja proste przecięcie.... moim zdaniem to konstrukcja 3 pierścienia jest problemem ale czy ktoś sprawdził czy po zmianie pierścieni dalej wdupcza tak olej??

[ Dodano: 2014-11-02, 00:00 ]
w kutych też jest proste przecięcie na pierścieniu

[ Dodano: 2014-11-02, 00:01 ]
może ktoś ma po prostu stary pierścień ale orygi nał z p11 i z p10 to można porównać

: 2014-11-02, 00:39
autor: adam_N14
Właśnie jak frezer ogarnięty i mu się chce :-P to zawsze można próbować. Też mamy zaprzyjaźnionego :-D wiosną dam mu wałki do przeróbki to może spróbuje też z tłokami :-D

: 2014-11-02, 11:06
autor: VE Killer
zastanawiam się czy faktycznie jakby zamiast seryjnych pierście ni do p11 wstawić jakiś zamiennik oczywiście nie gówniany ( ale o innej konstrukcji to tez by olej chliptał.... w sumie i w qg był ten problem można by się wgłebic w ustalenie przyczyny oczywiście tak z czystej ciekawosci

: 2014-11-02, 11:14
autor: Ad@mus
jak ktoś chce to moge dac qg na testy :) z tego co ogladalem to w qg zatkany dwoma katami wydech i blisko umieszczone komory spalania powoduje ze sie przegrzewaja i szlag je trafia

idac tym tropem to nowsze DE mialo tez 2 katy i wyzej usytuowane pierscienie moze byc zmora nowszych DE

i starsze p11 olwum mnie ciągły (np zielqowi nic) bo nie bylo katowanego kolektora

hmmmmmmmmmmmm...........??????????????

: 2014-11-02, 11:34
autor: VE Killer
qg to był tylko przykład... głownie chodzi o to czy faktycznie jest potrzeba przejścia na cięższe tłoki z de

: 2014-11-02, 20:33
autor: tumba
Zaczyna mi się już wszystko mieszać :-P Czyli DEH z P11GT to jest low port na rolkach, a low port z końcówki lat P10GT jest na ślizgach? W G20 p11 (99-02) jest low port na rolkach?
Może mi ktoś jeszcze wyjaśnić co to jest HLA? I czym się różni dokładnie głowica p11.144 od p11GT?

: 2014-11-02, 20:56
autor: VE Killer
tumba pisze: Czyli DEH z P11GT to jest low port na rolkach, a low port z końcówki lat P10GT jest na ślizgach?
właśnie tak:))

nie przejmuj się mi się już też zaczyna pie....

a HLA to po prostu samoregulatory skrót HLA Hydraulic Lifrer Adjuster

: 2014-12-08, 13:59
autor: PrzeRuSco
tumba pisze:...I czym się różni dokładnie głowica p11.144 od p11GT?
Tez chciałbym uzyskać odpowiedz na to pytanie.

: 2014-12-08, 23:51
autor: VE Killer
sam odlew głowicy pewnie niczym sie nie różni podobnie jak zawory kanały . róznica pewnie bedzie jedynie w wałkach

: 2014-12-08, 23:59
autor: janusz
VE Killer, wałki P11GT i P11.144 ma rzekomo takie same, więc zostają nastawy ECU i kolektor ssący.

: 2014-12-09, 00:09
autor: VE Killer
co znaczy rzekomo takie same??ktos to sprawdzał czy po prostu jest to jeden z mitów. temat wałków był juz gdzieś poruszany. jesli nawet wznios i czasy otwarcia dwóch wałków są takie same nie znaczy to że te wałki sa takie same bo istotnym parametrem jest wypełnienie krzywki i aby to porównać trzeba by wykonać dokładny wyrys krzywek czyli czasoprzekrój. ktos tu wspominał że porównywał wałki mierzac suwmiarką... bez urazy ale takie porównanie mozna sobie w tyłek wsadzic :-o

: 2014-12-09, 00:16
autor: janusz
VE Killer, napisałem to w oparciu o dane z NissanFast i strony Nissan4u.com - numery OEM części. Czasoprzekroje wałków z P11/P11.144/Almera Tino/Sentra B15/Infiniti G20 też wrzucałem.

Napisałem "rzekomo" bo nigdy do końca nie wiadomo co Nissan wsadził do danego silnika..... To jest Nissan, tego nie ogarniesz......

: 2014-12-09, 00:27
autor: VE Killer
aaano to spoko teraz rozumiem czego dotyczy to "rzekomo" :))))

: 2014-12-09, 08:38
autor: Ad@mus
rzekomo już wiadomo że poliftowe SR miało inne wałki od p11 i inne od gt/n15gti
co nie zmieniafaktu że dobre zrobienie polifta nie sktkuje mocami powyżej 165ps<200nm

kolektory wydechowe też są różne, iny jest w p11GT, inny w polifcie i inny w p11Cywilnej, ssace też się różną i też są inne nastawy ecu (np. odcinka i mapa paliwowo-zaplonowa)

ps, nawet cywila można uzbroić w dobrane graty i zrobić tyle co z DEHa

: 2014-12-09, 08:51
autor: Arias
polift ma hla z większymi kanałami i precyzyjniejszy napinacz

gdzieś na forum już pisało, że wałki z gt są fabrycznie przestawione względem tych poliftowych

: 2014-12-09, 21:58
autor: VE Killer
tak dokładnie ja to pisałem róznica jest zdaje sie 3lub cztery stopnie i to skutkuje czyws w rodzaju modu rozrządu:)

: 2015-01-03, 01:01
autor: Ad@mus
kolejne dżezy są z kolektorami ssącymi, w lowporcie sa jak na razie 5 odmiany:
-p10 kanciak
-p11 131ps
-n15gti
-p11gt
-p11.144

nigdzie nie doczytałem, który daje najlepsze rezultaty, poszlakami jedynie zauwazylem:
-p10 kanciak daje fajny zakres niuta
-p11 131ps uśrednia moc i moment
-n15gti wysoka moc słabszy moment wg w/w
-p11gt teoretycznie najkrótsze kanaly i najmniejsza pojemność daje wysoki przyrost mocy i momentu w wysokich partiach obrotowych, stad ostre walki i odcinka na 7200
-p11.144 nic nie wiem

: 2015-01-03, 08:04
autor: bombel
Ad@mus, podobno ten z P11.144 ma największe kanały

: 2015-01-03, 11:31
autor: VE Killer
Ad@mus pisze:nigdzie nie doczytałem, który daje najlepsze rezultaty, poszlakami jedynie zauwazylem:
chcesz porównania co daje kazdy kolektor to montuj po kolei i na hamownie bo te silniki mają wiele róznic i gdybanie co daje sam kolektorto wróznie z fusów tak samo jak z kolektorami wydechowymi, wałkami i innymi duperelami. silnik składa sie zróznych podzespołów współpracujacych i jak samnapisałeś jest inny kolektor to i sa inne wałki. w jakimś celu zostało to zrobione

Silnik sr20de a sr20deh

: 2016-10-02, 09:34
autor: Rafal1999
Witam, pany jestem w sumie świeżym posiadaczem primerki p10 gt 94r. Na moje nieszczęście zaczęła sie odzywać panewka... Teraz pytanie nie będe sie raczej bawił w wymienę tylko poszukam drugiego pieca.. Pytanie moje jest takie czy jeżeli mam teraz sr20de 150km, a miałbym do kupienia sr20deh to podejdzie pod ten osprzęt począwszy od skrzyni aż po elektryke ? Z góry dzięki za odp. nie wiem czy pytanie zadałem w dobrym miejscu za co z góry uprzedzam ponieważ na forum jestem od kilku dni :>

: 2016-10-02, 11:05
autor: Zielkq
Rafal1999, przede wszystkim taguj proszę zakładane przez siebie tematy - będzie czytelniej (viewtopic.php?t=677). Dwa, przeniosłem post tam, gdzie bardziej pasuje :)

Co do meritum, to po czym wnosisz, że masz silnik sr20de 150KM? Jeżeli masz P11GT (jak w profilu) i nikt nic nie gmerał w silniku, to tam oryginalnie masz sr20deh o mocy własnie 150KM.

: 2016-10-02, 12:50
autor: Niedział
Ma P10 eGT, a silnik chce założyć z P11. Osprzęt można przełożyć o ile masz LOW PORTA.

: 2016-10-02, 15:26
autor: janusz
Rafal1999, SRka z P10 jest dużo lepsza niż z P11

: 2016-10-02, 15:58
autor: Rafal1999
Pany jak sprawdzić jak ten silnik jest dokładnie bo na bloku jest tylko Sr20 i kilka cyfr nie ma dopiski de czy deh, mogę zrobić kilka zdjęć i podesłać bo juz sie pogubiłem :shock: w tym :shock:

: 2016-10-02, 16:04
autor: janusz
Rafal1999, w P10 SR20De miało niemalowaną pokrywę klawiatury, SR20DE miało czerwoną. W P11 SR20DE (poprawnie to De - wg manuala) podobnie jak w P10 pokrywa niepomalowana, SR20DEH (poprawnie SR20DE wg manuala) miało czarną pokrywę.

: 2016-10-02, 16:16
autor: Rafal1999