Mod rozrządu SR20
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
Przydało by się wymienić łańcuch do nowych kółek ale nie jest to konieczne. Stary rozciągnięty łańcuch będzie podcinać zęby w nowym kółku.
Panowie i Panie. Jeżeli ktoś był by chętny na przestawienie rozrządu to na zlocie mógł bym uświadczyć takiej usługi. Będzie hamownia, więc można od razu poznać rezultat. Info na tel lub PW (najlepiej przez wyjazdem)
Panowie i Panie. Jeżeli ktoś był by chętny na przestawienie rozrządu to na zlocie mógł bym uświadczyć takiej usługi. Będzie hamownia, więc można od razu poznać rezultat. Info na tel lub PW (najlepiej przez wyjazdem)
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Oj mój błąd że zawsze jak komuś przeprowadzam modyfikacje to ten ktoś mi patrzy na ręce i jak widać wykrada patenty chociażby ten na moda rozrządu...
Doceniam ludzi którzy sami do tego doszli a jest tu parę takich osób, natomiast nie podoba mi się jak ktoś u kogoś podpatrzy i powiela to dalej tzn. świadcząc usługi...
Tak wiec jak mod rozrządu mojego patentu wyszedł na światło dzienne i jest ogólno dostępny to po co robić z niego tajemnicę...
Cały pic w skrócie polega na zdemontowaniu i podszlifowaniu zębatki w miejscu gdzie ma ona kontakt z klinem na wałku - dzięki temu mamy margines w regulacji przesuwania wałka względem zębatki.
Doceniam ludzi którzy sami do tego doszli a jest tu parę takich osób, natomiast nie podoba mi się jak ktoś u kogoś podpatrzy i powiela to dalej tzn. świadcząc usługi...
Tak wiec jak mod rozrządu mojego patentu wyszedł na światło dzienne i jest ogólno dostępny to po co robić z niego tajemnicę...
Cały pic w skrócie polega na zdemontowaniu i podszlifowaniu zębatki w miejscu gdzie ma ona kontakt z klinem na wałku - dzięki temu mamy margines w regulacji przesuwania wałka względem zębatki.
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Ja i tak bym tego sam nie zrobił. Gdybym chciał komuś to zlecić to tylko komuś kto się na tym zna. Generalnie zakładając ten temat bardziej chodziło mi o nabycie wiedzy potrzebnej do uzmysłownienia sobie na czym to polega a nie uczeniu się samemu tego patentu. Ja zawsze bardzo chętnie daję zarobić jeżeli wiem że będzie dobrze zrobione. Nic za darmo.
Primera P11 GT do kupienia w dobrych pieniądzach. Info na PW
Stary, ale o czym tu jest mowa? Jaki to jest patent? Bez nerwów. Szlifowanie zębatek to stara szkoła znana zanim się urodziliśmy. Na wielu forach pisze się o przestawianiu wałków w ten sposób. Na starym forum sam pisałeś, że to stara rajdowa szkoła. Nie psujmy atmosfery przed zbliżającym się zlotem.
BTW, nie zdradzałem tej "tajemnicy" na forum ze względu na Ciebie ale od siebie napisałem kilku zainteresowanym osobom na PW "how to..."
Nie żyw urazy
BTW, nie zdradzałem tej "tajemnicy" na forum ze względu na Ciebie ale od siebie napisałem kilku zainteresowanym osobom na PW "how to..."
Nie żyw urazy
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
Ok ale czy podzielasz zdanie Kuby na temat "moda rozrządu" i powielania tego rozwiązania czy piszesz tylko o niechętnym wyjawianiu tego typu tajemnic na forum? Z drugim również się zgadzam i pisałem o tym na początku tematu.
[ Dodano: 2010-06-11, 22:27 ]
Co bym nie był gołosłowny to wrzucę link o przestawianiu rozrządu np. w capri
http://www.capri.pl/forum/76933
Na forum Astry również czytałem tej metodzie oraz ktoś kiedyś mówił mi, że to właśnie stara rajdowa szkoła i m.in w chyba fiatowskich 2.0 szlifowali zębatki.
[ Dodano: 2010-06-11, 22:27 ]
Co bym nie był gołosłowny to wrzucę link o przestawianiu rozrządu np. w capri
http://www.capri.pl/forum/76933
Na forum Astry również czytałem tej metodzie oraz ktoś kiedyś mówił mi, że to właśnie stara rajdowa szkoła i m.in w chyba fiatowskich 2.0 szlifowali zębatki.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
jeśli ktoś komuś już powiedział i ten ktoś zrobi sobie to w aucie to ok, choć też nie do końca.
Ale jeśli zacznie sprzedawać ten pomysł to jest już to trochę nie w porządku. Ja doszedłem do tego sam i mam z tego radochę bo nie miałbym jej gdyby ktoś mi ten patent oddał. To moje zdanie i można się z nim oczywiście nie zgodzić
[ Dodano: 2010-06-11, 22:34 ]
nie wiem jak to było w Twojej sytuacji ale teraz tylko powstaje pytanie bodek czy doszedłeś do tego sam co i jak czy podpatrzyłeś to u Kuby. Bo to że piszą na forum jednym i drugim to wcale nie znaczy że w Nissanie musi byc tak samo, chodzi o podjęcie ryzyka na samym początku i wzięcie odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenie silnika. Kuba to sprawdził i zadziałało. Dzięki temu wiedział że taka operacja przynosi efekty bez uszkodzenia motoru.
Ale jeśli zacznie sprzedawać ten pomysł to jest już to trochę nie w porządku. Ja doszedłem do tego sam i mam z tego radochę bo nie miałbym jej gdyby ktoś mi ten patent oddał. To moje zdanie i można się z nim oczywiście nie zgodzić
[ Dodano: 2010-06-11, 22:34 ]
nie wiem jak to było w Twojej sytuacji ale teraz tylko powstaje pytanie bodek czy doszedłeś do tego sam co i jak czy podpatrzyłeś to u Kuby. Bo to że piszą na forum jednym i drugim to wcale nie znaczy że w Nissanie musi byc tak samo, chodzi o podjęcie ryzyka na samym początku i wzięcie odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenie silnika. Kuba to sprawdził i zadziałało. Dzięki temu wiedział że taka operacja przynosi efekty bez uszkodzenia motoru.
Tak, na przestawienie rozrządu oddałem wóz do Coobcia. Efekt był więcej niż zadowalający więc nie mogłem nie sprawdzić co on tam namodził. To była jedna z pierwszych rzeczy jakie weszły do mojego auta. Wcześniej robiłem w wozach (zwykły serwis) ale nie miałem zbyt dużego pojęcia o tuningu i nie interesowałem się nim bo nie miałem własnego auta. Zajawka poszła, metodą prób i błędów modziłem trochę swój wóz. Za inne wozy wziąłem się niedawno. Taką drogę życiową wybrałem i nie mogę się powstrzymywać przez forumowe niuanse. W wielu aspektach starałem się być naprawdę w porządku (parę sytuacji, Kuba powinien wiedzieć o czym piszę). Każdy zaczyna od nauki a później idzie własna drogą.
Oczywiście szanuje Twoje zdanie.
Oczywiście szanuje Twoje zdanie.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
- bonzo
- fanatyk nissana
- Posty: 4005
- Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
- Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
- Kontakt:
Zastosowałem ten picCoobcio pisze:Cały pic w skrócie polega na zdemontowaniu i podszlifowaniu zębatki w miejscu gdzie ma ona kontakt z klinem na wałku - dzięki temu mamy margines w regulacji przesuwania wałka względem zębatki
jest lepiej a może bardziej niż lepiej już sam nie wiem, przestawiłem ssący i wydechowy
na wolnych obrotach pogorszyła sie kultura pracy silnika lekko się kołysze i gaśnie po przegazowaniu jak jest zimny
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Trzeba znaleść odpoweidni kompromis tak by kultura na wolnych była akceptowalna i żeby nie chszaniła się góra i jak najwięcej uzyskać na dole i w środkowej części obrotów...
Ja ustawiam tak by dochodziło jak najwięcej Nm i ok 2-4KM - jeśli chodzi o rodzinę SR20
Ja ustawiam tak by dochodziło jak najwięcej Nm i ok 2-4KM - jeśli chodzi o rodzinę SR20
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Jak gaśnie na wolnych to pomóc może wyczyszczenie krokowego. Nie będzie jedwabiście ale trochę pomoże.
U mnie na ssącym +~4-5st góra spadła o 1KM ale moment się znacząco poprawił. W finalnym setupie na DE miałem ssący + 1-2st i wydechowy - 5-6st. Dół bez zmian a może nawet lepiej, góra chyba lepiej. Testowane z Kenetem na kreskach.
U mnie na ssącym +~4-5st góra spadła o 1KM ale moment się znacząco poprawił. W finalnym setupie na DE miałem ssący + 1-2st i wydechowy - 5-6st. Dół bez zmian a może nawet lepiej, góra chyba lepiej. Testowane z Kenetem na kreskach.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
Coobcio, jestem w szoku ze są tacy ludzie którzy po trupach do celu sie pną
przecież to twoj patent na mod a jakiś ktoś komu sie jeszcze pomaga potrafi wykraść wiedzę
jestem za tym ze za wiedze sie płaci tym bardziej ze ktoś sam do tego doszedł
u mnie wleciał kolektor ssac 4-2-1 za tydzień wydech z aluminizowanej rury na wydech śr.wew 61.5
po tych modyfikacjach odezwę sie do ciebie na mod rozrządu
przecież to twoj patent na mod a jakiś ktoś komu sie jeszcze pomaga potrafi wykraść wiedzę
jestem za tym ze za wiedze sie płaci tym bardziej ze ktoś sam do tego doszedł
u mnie wleciał kolektor ssac 4-2-1 za tydzień wydech z aluminizowanej rury na wydech śr.wew 61.5
po tych modyfikacjach odezwę sie do ciebie na mod rozrządu
było 2xn15 k11 p11GT R20KA24 jest p10gt i y60
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Jeszcze od niedawna opracowałem moda przepustnicy gazu - sprawdzimy go na Pumy Almerze GTi co on poprawia
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
o ośkę...
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Hej, jest mi ktoś w stanie powiedzieć, jak wy te zębatki przestawiacie akurat o 4/6 stopni?
Tak pi razy oko, czy z kątomierzem, czy sobie znaczniki rysujecie i później mierzycie kątomierzem, czy jak?
Oczywiście jeśli uznacie, że nie chcecie się dzielić tą wiedzą to to w pełni zrozumiem, także nie obrażajcie się, że pytam, po prostu czytałem już tyle razy o tym przesuwaniu o X stopni i mnie to strasznie ciekawi Bo z tego co widzę to te regulowane kółka mają gotową skalę, to jest pikuś, a przerabiane zwykłe to nie za bardzo wiem
Tak pi razy oko, czy z kątomierzem, czy sobie znaczniki rysujecie i później mierzycie kątomierzem, czy jak?
Oczywiście jeśli uznacie, że nie chcecie się dzielić tą wiedzą to to w pełni zrozumiem, także nie obrażajcie się, że pytam, po prostu czytałem już tyle razy o tym przesuwaniu o X stopni i mnie to strasznie ciekawi Bo z tego co widzę to te regulowane kółka mają gotową skalę, to jest pikuś, a przerabiane zwykłe to nie za bardzo wiem
Te 4-6 stopni to jest ok. 2mm wcięcia na kółku. Kiedyś przykładałem kontomierz i tyle mniej więcej wychodziło. Po kilku operacjach ustawienie robi się już na oko.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
-
- wiem o czym pisze
- Posty: 68
- Rejestracja: 2011-12-07, 08:32
- Lokalizacja: Kraków
no z tego co ja wiem to przyspieszanie wałka jest wtedy kiedy kręcisz go zgodnie z kierunkiem jego pracy. wiec jeśli chcesz kręcic kołem a wałek stoi to przeciwnie do pracy wałka obracasz zębatke.SR20 pracuje zgodnie z zegarem wiąc wałek przyspieszasz kręcąc nim w prawo a jesli kręcisz zębatką to wtedy w lewo .
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Tylko że jeden ząbek to zdecydowanie za dużo (ok 11 stopni).
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM