Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Mod rozrządu SR20

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-05-31, 07:01

Przydało by się wymienić łańcuch do nowych kółek ale nie jest to konieczne. Stary rozciągnięty łańcuch będzie podcinać zęby w nowym kółku.

Panowie i Panie. Jeżeli ktoś był by chętny na przestawienie rozrządu to na zlocie mógł bym uświadczyć takiej usługi. Będzie hamownia, więc można od razu poznać rezultat. Info na tel lub PW (najlepiej przez wyjazdem) :-)
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-06-02, 08:50

Oj mój błąd że zawsze jak komuś przeprowadzam modyfikacje to ten ktoś mi patrzy na ręce i jak widać wykrada patenty chociażby ten na moda rozrządu...

Doceniam ludzi którzy sami do tego doszli a jest tu parę takich osób, natomiast nie podoba mi się jak ktoś u kogoś podpatrzy i powiela to dalej tzn. świadcząc usługi...

Tak wiec jak mod rozrządu mojego patentu wyszedł na światło dzienne i jest ogólno dostępny to po co robić z niego tajemnicę...

Cały pic w skrócie polega na zdemontowaniu i podszlifowaniu zębatki w miejscu gdzie ma ona kontakt z klinem na wałku - dzięki temu mamy margines w regulacji przesuwania wałka względem zębatki.
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2010-06-02, 12:07

Coobcio nie denerwuj się bo jesteśmy na jutro umówieni na moda i wałka ;) w tym GA :)
Ja Ci nie wykradnę nic bo to juz dla mnie czarna magia ;)

Awatar użytkownika
p'xxl
fanatyk nissana
Posty: 593
Rejestracja: 2009-12-09, 17:42
Lokalizacja: Wrocław/Wałbrzych

Post autor: p'xxl » 2010-06-02, 18:49

Ja i tak bym tego sam nie zrobił. Gdybym chciał komuś to zlecić to tylko komuś kto się na tym zna. Generalnie zakładając ten temat bardziej chodziło mi o nabycie wiedzy potrzebnej do uzmysłownienia sobie na czym to polega a nie uczeniu się samemu tego patentu. Ja zawsze bardzo chętnie daję zarobić jeżeli wiem że będzie dobrze zrobione. Nic za darmo.
Primera P11 GT do kupienia w dobrych pieniądzach. Info na PW

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-06-02, 19:12

Stary, ale o czym tu jest mowa? Jaki to jest patent? Bez nerwów. Szlifowanie zębatek to stara szkoła znana zanim się urodziliśmy. Na wielu forach pisze się o przestawianiu wałków w ten sposób. Na starym forum sam pisałeś, że to stara rajdowa szkoła. Nie psujmy atmosfery przed zbliżającym się zlotem.

BTW, nie zdradzałem tej "tajemnicy" na forum ze względu na Ciebie ale od siebie napisałem kilku zainteresowanym osobom na PW "how to..."

Nie żyw urazy
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2010-06-11, 20:00

też jestem tego samego zdania co Kuba. Nawet jeśli się poświęciło dużo czasu żeby do tego dojść to nie miejcie pretensji że nie chcemy powiedzieć co i jak
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-06-11, 20:16

Ok ale czy podzielasz zdanie Kuby na temat "moda rozrządu" i powielania tego rozwiązania czy piszesz tylko o niechętnym wyjawianiu tego typu tajemnic na forum? Z drugim również się zgadzam i pisałem o tym na początku tematu.

[ Dodano: 2010-06-11, 22:27 ]
Co bym nie był gołosłowny to wrzucę link o przestawianiu rozrządu np. w capri
http://www.capri.pl/forum/76933

Na forum Astry również czytałem tej metodzie oraz ktoś kiedyś mówił mi, że to właśnie stara rajdowa szkoła i m.in w chyba fiatowskich 2.0 szlifowali zębatki.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2010-06-11, 21:30

jeśli ktoś komuś już powiedział i ten ktoś zrobi sobie to w aucie to ok, choć też nie do końca.
Ale jeśli zacznie sprzedawać ten pomysł to jest już to trochę nie w porządku. Ja doszedłem do tego sam i mam z tego radochę bo nie miałbym jej gdyby ktoś mi ten patent oddał. To moje zdanie i można się z nim oczywiście nie zgodzić ;-)

[ Dodano: 2010-06-11, 22:34 ]
nie wiem jak to było w Twojej sytuacji ale teraz tylko powstaje pytanie bodek czy doszedłeś do tego sam co i jak czy podpatrzyłeś to u Kuby. Bo to że piszą na forum jednym i drugim to wcale nie znaczy że w Nissanie musi byc tak samo, chodzi o podjęcie ryzyka na samym początku i wzięcie odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenie silnika. Kuba to sprawdził i zadziałało. Dzięki temu wiedział że taka operacja przynosi efekty bez uszkodzenia motoru.
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-06-11, 22:59

Tak, na przestawienie rozrządu oddałem wóz do Coobcia. Efekt był więcej niż zadowalający więc nie mogłem nie sprawdzić co on tam namodził. To była jedna z pierwszych rzeczy jakie weszły do mojego auta. Wcześniej robiłem w wozach (zwykły serwis) ale nie miałem zbyt dużego pojęcia o tuningu i nie interesowałem się nim bo nie miałem własnego auta. Zajawka poszła, metodą prób i błędów modziłem trochę swój wóz. Za inne wozy wziąłem się niedawno. Taką drogę życiową wybrałem i nie mogę się powstrzymywać przez forumowe niuanse. W wielu aspektach starałem się być naprawdę w porządku (parę sytuacji, Kuba powinien wiedzieć o czym piszę). Każdy zaczyna od nauki a później idzie własna drogą.
Oczywiście szanuje Twoje zdanie.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2010-06-13, 18:44

Coobcio pisze:Cały pic w skrócie polega na zdemontowaniu i podszlifowaniu zębatki w miejscu gdzie ma ona kontakt z klinem na wałku - dzięki temu mamy margines w regulacji przesuwania wałka względem zębatki
Zastosowałem ten pic :D
jest lepiej a może bardziej niż lepiej już sam nie wiem, przestawiłem ssący i wydechowy
na wolnych obrotach pogorszyła sie kultura pracy silnika lekko się kołysze i gaśnie po przegazowaniu jak jest zimny :-/
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
Szymeq
fanatyk nissana
Posty: 3068
Rejestracja: 2009-11-29, 19:47
Lokalizacja: Wawa Zachód
Kontakt:

Post autor: Szymeq » 2010-06-13, 19:32

U mnie po modzie wydech ucichł ... no ale to CG13 8-)
Z nissanem od 2005 roku :)

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-06-13, 21:07

Trzeba znaleść odpoweidni kompromis tak by kultura na wolnych była akceptowalna i żeby nie chszaniła się góra i jak najwięcej uzyskać na dole i w środkowej części obrotów...

Ja ustawiam tak by dochodziło jak najwięcej Nm i ok 2-4KM - jeśli chodzi o rodzinę SR20
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-06-13, 23:01

Jak gaśnie na wolnych to pomóc może wyczyszczenie krokowego. Nie będzie jedwabiście ale trochę pomoże.

U mnie na ssącym +~4-5st góra spadła o 1KM ale moment się znacząco poprawił. W finalnym setupie na DE miałem ssący + 1-2st i wydechowy - 5-6st. Dół bez zmian a może nawet lepiej, góra chyba lepiej. Testowane z Kenetem na kreskach.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2010-06-14, 06:37

No to będę musiał pokręcić trochę, może wstrzelę sie w te idealne ustawienia :mrgreen: no i krokowca przeczyszcze
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
oskazip
aktywny forumowicz
Posty: 159
Rejestracja: 2009-12-13, 10:13
Lokalizacja: Łęczna

Post autor: oskazip » 2010-09-05, 13:19

Coobcio, jestem w szoku ze są tacy ludzie którzy po trupach do celu sie pną
przecież to twoj patent na mod a jakiś ktoś komu sie jeszcze pomaga potrafi wykraść wiedzę
jestem za tym ze za wiedze sie płaci tym bardziej ze ktoś sam do tego doszedł

u mnie wleciał kolektor ssac 4-2-1 za tydzień wydech z aluminizowanej rury na wydech śr.wew 61.5
po tych modyfikacjach odezwę sie do ciebie na mod rozrządu
było 2xn15 k11 p11GT R20KA24 jest p10gt i y60

Awatar użytkownika
Tony
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2010-02-21, 11:46
Lokalizacja: Puławy/W-wa

Post autor: Tony » 2010-09-05, 14:04

Ośka ja też się nosze z takim zamiarem ;p
Może razem podjedziemy do wawy :-P ?
Pisałem kiedyś coś tam do Kuby na PW , ale nie mogę się zebrać.
Co prawda ja mam do Coobcia blisko w wawie, szkoda że autko ma 130km ;/
Prędkość nigdy Cię nie zabije... Jedynie nagłe zatrzymanie...

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-09-05, 23:24

Jeszcze od niedawna opracowałem moda przepustnicy gazu - sprawdzimy go na Pumy Almerze GTi co on poprawia :)
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
Jarzyn
fanatyk nissana
Posty: 487
Rejestracja: 2010-01-10, 04:19
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Jarzyn » 2010-09-05, 23:57

Coobcio pisze:Jeszcze od niedawna opracowałem moda przepustnicy gazu - sprawdzimy go na Pumy Almerze GTi co on poprawia :)
Chodzi o cięgno, czy o samego motylka?

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-09-06, 00:19

o ośkę...
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
oskazip
aktywny forumowicz
Posty: 159
Rejestracja: 2009-12-13, 10:13
Lokalizacja: Łęczna

Post autor: oskazip » 2010-09-06, 12:40

Coobcio,
oby tak dalej wariacie kombinuj kombinuj :->
szcun ELO
było 2xn15 k11 p11GT R20KA24 jest p10gt i y60

Awatar użytkownika
Jarzyn
fanatyk nissana
Posty: 487
Rejestracja: 2010-01-10, 04:19
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Jarzyn » 2010-09-25, 08:48

Hej, jest mi ktoś w stanie powiedzieć, jak wy te zębatki przestawiacie akurat o 4/6 stopni?
Tak pi razy oko, czy z kątomierzem, czy sobie znaczniki rysujecie i później mierzycie kątomierzem, czy jak? ;)

Oczywiście jeśli uznacie, że nie chcecie się dzielić tą wiedzą to to w pełni zrozumiem, także nie obrażajcie się, że pytam, po prostu czytałem już tyle razy o tym przesuwaniu o X stopni i mnie to strasznie ciekawi ;) Bo z tego co widzę to te regulowane kółka mają gotową skalę, to jest pikuś, a przerabiane zwykłe to nie za bardzo wiem ;)

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2010-09-25, 11:38

Wytrawni znawcy tematu na pewno mają sprawdzony sposób a reszta kombinuje jak umie :mrgreen:
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

koziro
stały bywalec
Posty: 113
Rejestracja: 2009-12-09, 21:57
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.

Post autor: koziro » 2010-09-30, 11:08

chciałem zaznaczyć,że wiedzieć jak się coś robi a zrobić to dobrze to dwie różne sprawy.ludzie którym powierzamy swoje auto oczekują że zostana za swoją pracę wynagrodzenie a my,że zrobione rzeczy są wykonane prawidłowo.
ot tak moje przemyślenia na temat tego topicu :P
nissan.. i wszystko jasne..

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-10-05, 23:22

Te 4-6 stopni to jest ok. 2mm wcięcia na kółku. Kiedyś przykładałem kontomierz i tyle mniej więcej wychodziło. Po kilku operacjach ustawienie robi się już na oko.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

szpakerson
wiem o czym pisze
Posty: 68
Rejestracja: 2011-12-07, 08:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: szpakerson » 2013-04-02, 21:12

czy tego typu operacja bez strojenia w gtir ma sens? przyspieszacie walek ssacy czyli jakby przesuwacie zebatke zgodnie ze wskazówkami zegara tak? rozumiem, ze robi sie to wałkiem a nie kółkiem ale chodzi mi o to czy w ta strone przesuwac?

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-04-02, 21:23

no z tego co ja wiem to przyspieszanie wałka jest wtedy kiedy kręcisz go zgodnie z kierunkiem jego pracy. wiec jeśli chcesz kręcic kołem a wałek stoi to przeciwnie do pracy wałka obracasz zębatke.SR20 pracuje zgodnie z zegarem wiąc wałek przyspieszasz kręcąc nim w prawo a jesli kręcisz zębatką to wtedy w lewo .

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2013-04-03, 06:14

Tylko że jeden ząbek to zdecydowanie za dużo (ok 11 stopni).
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-04-03, 07:58

a no to oczywiste. ale zakładam że mój przedmówca o tym wie:)

Awatar użytkownika
lazik
fanatyk nissana
Posty: 831
Rejestracja: 2012-07-21, 11:54
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: lazik » 2013-05-21, 20:29

przy przestawieniu o jeden zabek zyskuje sie cos czy juz traci na mocy?
Było:
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2013-05-21, 20:31

Jest to niebezpieczne dal silnika i nic tym nie zyskujesz :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”