Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

modyfikacje SR20DE czy swap na SR20VE

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-03-16, 20:00

Jeden VET z forum już jest DEtem, bo był właśnie problem ze smarowaniem :] (chyba)

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-16, 20:01

Jeszcze nie bylo wywalonego ve+t jak dotychczas

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-16, 20:04

DubSon pisze:Jeden VET z forum już jest DEtem, bo był właśnie problem ze smarowaniem :] (chyba)


[ Dodano: 2013-03-16, 20:04 ]
bombel pisze:Jeszcze nie bylo wywalonego ve+t jak dotychczas
dwa sprzeczne info kto ma tacje komu ufać????:)

[ Dodano: 2013-03-16, 20:07 ]
DubSon znasz jakies wiecej szczegulów czy to pogłoski że osmarowanie chodziło?

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-03-16, 20:14

COś kojarzę, że w temacie właściciel pisał o tym. Silnik się nie wysrał, ale był problem ze smarowaniem więc bez zbędnych zabaw wsadzono DETa.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-16, 20:14

DubSon sie myli. Sa ve+t ktore sa znowu ve

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-16, 20:18

bombel pisze:DubSon sie myli. Sa ve+t ktore sa znowu ve
ale why? podrzućcie linkiem do tematu poczytam sobie rozwojowo
turbo jest jednak progresem wiec skoro ktoś sie cofnął w tył myslę że warto sie dowiedzieć z jakiego powodu bo raczej nie dlatego że było zbyt dużo KM i NM
Ostatnio zmieniony 2013-03-16, 20:20 przez czajnik, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2013-03-16, 20:19

czajnik nie porównuj założenia kolektora i turba do rozłożenia silnika na części żeby wymienić tłoki....
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-03-16, 20:19

bombel pisze:DubSon sie myli.
:?:
viewtopic.php?p=255762#255762 pisałem, że był problem z olejem przecież, a nie z całym VET :roll:
Ostatnio zmieniony 2013-03-16, 20:20 przez DubSon, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-16, 20:20

czajnik pisze:
bombel pisze:DubSon sie myli. Sa ve+t ktore sa znowu ve
ale why? podrzućcie linkiem do tematu poczytam sobie rozwojowo
zuru i lukasz84 ale tu chodzilo o latwiejsza sprzedaz

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-03-16, 20:21

bombel pisze:zuru i lukasz84
pisałem także o VET w GTiR i tam był problem - dałem wyżej link.

Zarzucacie sobie wszyscy brak czytania ze zrozumieniem :mrgreen:

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-16, 20:22

Pawel18PL pisze:czajnik nie porównuj założenia kolektora i turba do rozłożenia silnika na części żeby wymienić tłoki....
ale ja nic nie porównuję. nie rozumiem o co Ci chodzi?wyjaśnij mi prosze bo nie chcę jakis nie jasności znowu.
Ostatnio zmieniony 2013-03-16, 20:26 przez czajnik, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2013-03-16, 20:25

dlaetego zastanawiam sie dlaczego przy montazu turbo nie wstawic od razu tłoka i mieć żywotne VET
O to mi chodzi :)
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2013-03-16, 20:26

wlasnie to chyba chodzi o Autko SylwkaGTIR ? albo młodego :P kurde nie pamiętam :D osobiście jeżeli miałbym pchać się w turbo to czapka z głowy i remont silnika zakucie i dopiero pakowanie pss.. można zawsze to zrobić w etapach :) bo nie sztuką jest wsadzić 10k w Turbo a za miesiąc wydać kolejne 3k na silnik takie to moje skromne zdanie :)

i Czajnik muszę się z tobą zgodzić, pss mnie też nie kręci tak jak N/A :) jeździłem kolegi volvo 2.0T około 200kucy w karawanie i w sumie szału to nie robiło z miejsca moje DE szybciej się zbierało.. ale wiadomo jak już turbina wstala to zaczęła się inna zabawa:) i tak sobię myslę zamiast uturbiać VE nie lepiej wsadzić już seryjnie przystosowanego silnika pod turbo jakim jest DET?? oczywiście mówię o tym jakby ktoś chciał bawić się w Swapa na VE później dodać turbo..
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-16, 20:29

DubSon pisze:Zarzucacie sobie wszyscy brak czytania ze zrozumieniem
nie nakręcaj jak sie juz uspokoiło:)) poza tym jest weekend i nie wszyscy muszą trzeżwo przed kompem siedzieć:))))

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-03-16, 20:30

Ja się nie nakręcam :D spoko luz :D

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2013-03-16, 20:30

moim zdaniem wszyscy powinniśmy się spotkać na zlocie przy piwku i sobię wszystko na żywo po wyjaśniać :D myślę że wtedy w ciągu jednej kraty browara każdy by doszedł do porozumienia :P
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-03-16, 20:31

Boro1989, w pełni ZA :D

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-16, 20:33

Ja dopiero 1,5 l na dwoch ;)

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-16, 20:33

Panowie pociagnąłem temat w pewnym celu.

wiadomo że silnik DET jest odgórnie zbudowany jako turbo. wspomnieliście o jakiś problemach że gdy do VE które jak wnioskuję jako N/A spisuje sie ok to po dołozeniu turbo pojawiaja sie jakies problemy.

chodziło mi tylko i wyłącznie o uzyskanie jakieawarie i z czym sa zwiazane.

[ Dodano: 2013-03-16, 20:35 ]
Bombel to nalałbys jednego:)

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2013-03-16, 20:37

tak jak Dubson pisał jedyna awaria jaka jest opisana tutaj na forum to z ciśnieniem, z tego co wyczytałem z tamtego tematu to po prostu te ciśnienie zanikało, fajnie by było jakby użytkownik tego autka wypowiedział się więcej w tym temacie :)
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

SPOKOjny
doświadczony forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 2012-07-21, 08:36
Lokalizacja: małopolska

Post autor: SPOKOjny » 2013-03-16, 20:42

Boro1989 pisze:i Czajnik muszę się z tobą zgodzić, pss mnie też nie kręci tak jak N/A :) jeździłem kolegi volvo 2.0T około 200kucy w karawanie i w sumie szału to nie robiło z miejsca moje DE szybciej się zbierało.. ale wiadomo jak już turbina wstala to zaczęła się inna zabawa:) i tak sobię myslę zamiast uturbiać VE nie lepiej wsadzić już seryjnie przystosowanego silnika pod turbo jakim jest DET?? oczywiście mówię o tym jakby ktoś chciał bawić się w Swapa na VE później dodać turbo..
Widze że temat rozkręcił się na dobre.....wiec wtrącę się w dyskusję i powiem tak,Boro święta prawda i ja tak samo twierdze mając za sobą kilka nissanów SR20DE,SR20DEH itd że swap na VE nie ma sensu w przypadku chęci późniejszego uturbiania....Swap na DET to idealne rozwiązanie o ile rzecz jasna trafimy na zadbany egzemplarz,mamy fabrykę 220/230 KM i święty spokój o ile dbamy o silnik ;-) Turbo dokładane do serii tak ale do DE zrobionego z głową i powoli a nie na szybko bo jest kasa i chcemy boost....

Za to co teraz napiszę pewnie zostanę zlinczowany ale czarny Sunny z VE niby 200KM i 200Nm którym jeździłem na oględzinach chyba w Jastrzębiu Zdrój nie zrobił na mnie żadnego wrażenia z dołu kręcił się naprawdę bez namiętnie ,a nawet po zapięciu zmiennej fazy i mówię to naprawdę z ręką na sercu dupy nie urywał....ja wiem że miał problemy ze stukowym itd ... ale naprawdę od tamtej pory patrze na VE z przymkniętym okiem...

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2013-03-16, 20:57

kazdy swapuje na to na co chce :)
ja w moim przypadku wolalem za cene niewiadomo jakiego klocka ve kupic kpl na swap de i wyremontowac go od podstaw

i tym sposobem moge sobie praktycznie wyzerowac licznik po swapie i trzepac kilosy od zera i wiem co pod maska mam-zdrowe wyremontowane de

moze byc ze kupie ve posmigam kilka tygodni i sie okaze ze bagnet suchy i investycja=kupa

pozatym jakie kreski ma ve-t Bombla i de-t Ryby czy Neptuna
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-16, 21:04

Boro1989 pisze:tak jak Dubson pisał jedyna awaria jaka jest opisana tutaj na forum to z ciśnieniem, z tego co wyczytałem z tamtego tematu to po prostu te ciśnienie zanikało, fajnie by było jakby użytkownik tego autka wypowiedział się więcej w tym temacie :)
dokładnie bo poniekąd z tym są związane moje podejrzenia. w moim DE poczyniłem zmiany w układzie smarowania. myslę że nie bedzie problemu ze smarowaniem przy ok 9000obr/min

[ Dodano: 2013-03-16, 21:08 ]
SPOKOjny pisze:Za to co teraz napiszę pewnie zostanę zlinczowany ale czarny Sunny z VE niby 200KM i 200Nm którym jeździłem na oględzinach chyba w Jastrzębiu Zdrój nie zrobił na mnie żadnego wrażenia z dołu kręcił się naprawdę bez namiętnie ,a nawet po zapięciu zmiennej fazy i mówię to naprawdę z ręką na sercu dupy nie urywał....ja wiem że miał problemy ze stukowym itd ... ale naprawdę od tamtej pory patrze na VE z przymkniętym okiem...
może trafiłeś na jakiś ...ujowy egzemplarz bo wszyscy tu zachwalają VE? nie ma tu żadnego ukrytego podtekstu:))

[ Dodano: 2013-03-16, 21:11 ]
jeżeli potwierdzi się to co podejrzewam czyli problemy ze smarowaniem w UTURBIONYCH SR-ach to zgłoszę się do urzędu patentowego z rozwiazaniem:)

SPOKOjny
doświadczony forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 2012-07-21, 08:36
Lokalizacja: małopolska

Post autor: SPOKOjny » 2013-03-16, 21:18

[ Dodano: 2013-03-16, 21:08 ]
SPOKOjny pisze:Za to co teraz napiszę pewnie zostanę zlinczowany ale czarny Sunny z VE niby 200KM i 200Nm którym jeździłem na oględzinach chyba w Jastrzębiu Zdrój nie zrobił na mnie żadnego wrażenia z dołu kręcił się naprawdę bez namiętnie ,a nawet po zapięciu zmiennej fazy i mówię to naprawdę z ręką na sercu dupy nie urywał....ja wiem że miał problemy ze stukowym itd ... ale naprawdę od tamtej pory patrze na VE z przymkniętym okiem...
czajnik pisze:może trafiłeś na jakiś ...ujowy egzemplarz bo wszyscy tu zachwalają VE? nie ma tu żadnego ukrytego podtekstu:))
Nie czajnik nie ma żadnego podtekstu,jechałem z kasą w kieszeni,zresztą wtedy był bum na VE . Ten miał mieć :cool: 203KM i chyba 210Nm, a jechał jak SR20DE po podstawowych modach na tam np. 160KM przy czym puki faza się nie zapięła to było.... no Nic nie było SR20 zhamowane na 164KM lepiej gniotło w stołek od samego dołu ;-) i chce rozwiać wasze wątpliwości bo jechałem z mega pozytywnym nastawieniem a wyszło co wyszło...nie twierdze że VE to zło ,tak samo nie twierdze że ten egzemplarz był w 100% w super stanie itd.ale jak miałbym się opierać na tym co widziałem jechałem słyszałem to ,bez podniety,i wręcz wracaliśmy zawiedzeni i przez całe 300Km drogi lamentowaliśmy że VE przereklamowane....

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-16, 21:27

SPOKOjny pisze:Nie czajnik nie ma żadnego podtekstu
żle mnie zrozumieleś. ja nie miałem żadnych podtekstów na mysli.

zastanawia mnie tylko to że może własnie na zły egzemplarz trafiłeś bo wszyscy zachwalają VE na ulicę. i moze po prostu po jednym egzemplarzu nie mozna ocenic skoro wszyscy tu zachwalają.

nie sugeruj sie moim podejściem do VE bo ja postawiłem na DE ale tylko dlatego że mój silnik jest typowo do wyścigów i zmienna faza jest zbędna bo nie musi być elastyczny. interesuje mnie tylko górna partia obrotów. dołem może chodzić jak stara rura:)))

SPOKOjny
doświadczony forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 2012-07-21, 08:36
Lokalizacja: małopolska

Post autor: SPOKOjny » 2013-03-16, 21:42

Ja cię dobrze rozumie,chodzi mi tylko o to że jechałem po samochód którym chciałem przejechać jakiś KJS i równie dobrze wsiąść rano i pojechać do pracy bądź po bułki,a wyszła dupa blada i widocznie egzemplarz którym jeździłem okazał się wadliwy,a jedyne auto do którego go mogę porównać to Honda Civic EG B16A2 160KM 155Nm bo takie miałem i jechało porównywalnie..... no chyba że oczekiwałem od VE bóg wie czego ale 200/200 do czegoś zobowiązuje ;-) zresztą......

I tak każdy zrobi co uzna za stosowne ;) ;) ;)

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-16, 22:06

to fakt. tylko zainteresowału mnie awarie VE po dodaniu Turbo

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2013-03-16, 23:18

To teraz pytanie ile najdluzej VE+T przejezdzilo? Zuru wrocil do N/A po miesiacu? Lukasz chyba tez nie pojezdzil dlugo, Bombla poki co wiecej stoi jak jezdzi wiec jak sie ma cos wysrac skoro te auta nie przejezdzily sezonu? Jak zobacze projekt VE+T na 350 nie wspominajac o 400km ktore tez padlo ktory przejezdzi sezon uwierze, ze te silniki sa w stanie przyjac taka moc. Juz DE mialo bez pierdniecia wytrzymac 300km i jakos u nikogo nie wytrzymalo. Podnoszenie mocy w seryjnym silniku x2 to juz proszenie sie o klopoty.

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-03-17, 00:21

A co do awarii....
Mówicie że VE+T siadają no ale dlaczego? Przecież seryjne VET dawał rade... czy nie?
Czym konkretnie różni się VE+T od VET?

A tak w ogóle to piszcie troche mniej :P :P Co nie wejdę na forum to trzeba czytać po 2-3 strony w tym temacie :D :D
I jeszcze nos mnie cały czas swędzi..... :P

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-03-17, 00:51

zuh pisze:Mówicie że VE+T siadają no ale dlaczego?
Nikt tak nie twierdził, ja tylko przytoczyłem jedną sprawę z ciśnieniem i to wszystko. z forum żaden VET nie padł tylko został rozebrany do N/A bądź konwersja na DET (mój przykład).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”