Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

modyfikacje SR20DE czy swap na SR20VE

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-15, 23:19

LOrdkain VVL:

Obrazek

P11.144 DE po modzie rozrządu:

Obrazek

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-15, 23:26

Puma nie wdawaj sie w dyskusje bo to nie ma sensu.przecież widzisz że tu wszyscy sikają za VE.
Takdla sprostowania to mam DTA sterownik.

dziś dowiedziałem się że jak samochód ma poskładany silnik zamontowany na swoim miejscu i do odpalenia potrzebne jest skończenie wiązki to po prostu jest on w rozsypce.

i po raz kolejny wychodzi na to jak niektórym sie chc czytać skoro od pierwszej strony mowa o DE w wersji 150KM.
za chwile zacznie sie porównanie GA14 do SR20 VE.
zamontujcie sobie wszyscy te pieprzone VE i zamknijmy temat bo szkoda czasu na dyskusję.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-15, 23:32

czajnik nie jest to Twój temat, tylko kolegi dzkls, więc mogę zamknąc na jego życzenie.
czajnik pisze: Puma nie wdawaj sie w dyskusje bo to nie ma sensu.przecież widzisz że tu wszyscy sikają za VE.
Ja Ci podałem już mnóstwo powodów, aby było VE. Podaj w kilku związłych słowach argumenty za DE

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2013-03-15, 23:37

jak już mowa o GA to ja tam z chęcią się mogę ustawić z jakimś VE :-P

bombel, czemu wykres Lordkain'a jest do ~7200obr/min ? zmieniona odcinka? przecież wtedy jeszcze nie było tej opcji?
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-15, 23:38

MacGayver pisze:bombel, czemu wykres Lordkain'a jest do ~7200obr/min ? zmieniona odcinka? przecież wtedy jeszcze nie było tej opcji?
Odcinka przy 6700 przeciez jest

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2013-03-15, 23:41

to w Twoim wykresie jest odcinka jest przy 6400? Bo P11.144 powinny mieć w tym samym momencie - przynajmniej wtedy
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-15, 23:46

Jakieś 6500, ale może było źle dobrane przełożenie

DE jakby miał ciut lepszy dół

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2013-03-15, 23:50

dylson pisze:Ale przez kilka stron czytam, ze w gornych zakresach VE i DE sie niczym nie roznia. Szkoda ze nie mozna po prostu skonfrontowac dwoch takich samych aut z tymi silnikami mozna byloby wtedy te 5 stron wyrzucic do kosza.
Jezu, przecież ja mówiłem o konkretnym moim aucie a nie o DE jako takim i o wyścigu mojej N15 przed rozbiórką z N15VE. Czy to nie było jasne??

bombel, twoje wykresy nic nie wnoszą bo zapomniałeś dodać że ta róznica jest po wydaniu 7000PLN. A różnica to 43KM 20Nm. to nawet wychodzi drożej niż obiegowa opinia mówi że w silnik N/A 1KM=100zł.

Czajnik masz racje Kopanie się z koniem nie ma sensu.

Dobra ja kończę ten temat bo dalsza dyskusja jest bez sensu. Albo nie umiecie czytać ze zrozumieniem albo sam już nie wiem co. :papa:


Na zakończenie, sadzicie że on wydał 7000PLN na silnik w swoim Sunnym ??

viewtopic.php?t=7004

Ja wątpie ;-)
Ostatnio zmieniony 2013-03-15, 23:56 przez PumaRST, łącznie zmieniany 1 raz.
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-15, 23:55

PumaRST oba wykresy są w takim samym aucie, po takich samych modach, czyli:

mod rozrzadu, dolot, wydech i strojenie. Dyskusja o tym jak jeździ seria nie jest do porównania, bo nie ma takiej wersji na Europę, a te wykresy najlepiej oddają różnicę.

Na pytanie co lepiej. Wsadzić VE czy modzić DE ja bym odpowiedział VE

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-15, 23:55

bombel pisze:Ja Ci podałem już mnóstwo powodów, aby było VE. Podaj w kilku związłych słowach argumenty za DE
podałem ale w tym syfie na 5 stron się zagubiły i szczerze mówic nie mam zamiaru kolejny raz pisać bo zostałem skwitowany że pisze bzdury i do tego sie powtarzam.

co innego zakładalismy napoczętku tematu ale oczywiście osoby wcinajace się w środku rozmowy bez zapoznania z sednem tematu zmieniły te rozmowę w bezsensowną. przywykłem do tego że jesli temat ma wiecej niż jedną stronę to nieliczni poświecą czas i przeczytają całość. reszta oceni temat po tytule i to jest właśnie bzdura

[ Dodano: 2013-03-16, 00:01 ]
Puma tu obowiązuje prawo wiekszośc jak ktoś ma odmienne zdanie to trzeba go zgnoić wszystkimi możliwymi sposobami w ostateczności zbanowaniem i usunięciem z forum co pewnie mnie czeka:)))))

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2013-03-16, 00:02

bombel pisze:mod rozrzadu, dolot, wydech i strojenie.
wybacz ale ktoś w tym DE dobrze spierd..... swoją robotę. Bez strojenia miałem więcej KM i ciut więcej Nm.
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-16, 00:06

Marcin nie znasz sie źle widzisz bo tu wyjściową wersja było sr 20 115KM:)

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2013-03-16, 00:14

nie to nie tak: Jestem Idiotą bo uważam że porównanie seryjnego silnika (143KM) po lekkich modach z mocą 15xKM jest totalną bzdurą jeśli porównamy do silnika który w serii generuje 40KM więcej i ma przeprowadzone te same mody. Dla wszystkich was takie porównanie jest logiczne dla mnie nie :!: a i ten silnik nas kosztuje 5tyś (2tyś na mody obu silników zostają z tych 7tyś). :razz: :razz:
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-03-16, 00:21

Widzę sporo postów doszło :o
chciałem tylko skromnie wtrącić, że do dupowozu wolałbym VE - takie 200KM.
Dlaczego? Bo zanim odpali się VVL jeżdżę ekonomiczniej, czyli normalnie ;)
Jeśli chcę wykorzystać moc, to but i :mrgreen:
Jeśli chciałbym iść w moc jak czajnik i Puma, to nawet bym nie myślał, żeby te VE pchać w komorę.
Jak już zdążyłem się dowiedzieć głowica w DE jest bardziej podatna na 'tjuningi'.
Lepsze przepływy, bo idzie więcej mięcha zebrać, można mieć tańsze wałki, dające więcej mocy :)
A to, że gdzieś tam na JP czy gdzieś jest sporo VE - co się dziwić, jak oni mają je za małą kasę, i wałki do nich mają tańsze, bo nie muszą sprowadzać itp.

Awatar użytkownika
Dreams
fanatyk nissana
Posty: 2177
Rejestracja: 2011-04-29, 22:58
Lokalizacja: Sweden/Cz-wa
Kontakt:

Post autor: Dreams » 2013-03-16, 02:39

czajnik coś widzę że cie parzy to VE...i trochę byś się wyrażał na forum...
Bo chcesz na siłę wszystkich przekonać że VE jest gorsze od DE to przecież bombel pisał że skończysz swoje DE to udowodnisz...i przedstawisz wszystko co i jak i nie wiem po co te teksty kierowane do wszystkich...

Jak to mówią...sam świata nie zmienisz :D

dzkzsl jak będzie okazja to pokaże ci jak wyprzedza na 5 bez redukcji VE :) i słabego dołu nie ma:)


DubSon Widzę potwierdzasz to co pisałem więc VE wychodzi taniej więc się opłaca :mrgreen:

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2013-03-16, 03:47

Widzę, że VE wiedzie prym, do dupowozu może i faktycznie najlepsza opcja , ja mam SR20DEH i myślę, że przy tym zostanę, prędzej TURBO wsadzę niż VE, dlaczego ?? Bo lubie PSSSS a 200KM Turbo wessa 200KM VE, jeśli już zaczynamy się przegadywać.

DO AUTORA:
W zasadzie na zadane przez Ciebie pytanie musisz sobie sam odpowiedzieć. Na forum jest sporo tematów odnośnie VE, Turbo i N/A DE, generalnie wszystko zależy od Twojego stylu jazdy chcesz ekonomiczne auto do jazdy na co dzień, żeby czasem wdepnąć ładuj VE w 4000 się powinieneś zamknąć po sprzedaniu swojego silnika, chcesz mocne N/A to osobiście wolałbym modzić DE koszt podobny, dostępność części większa, chcesz zamiatać modzisz DE i dodajesz TURBO :]


Gotowy na lincz, pozdrawiam serdecznie :)
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-16, 06:48

PumaRST pisze:
wybacz ale ktoś w tym DE dobrze spierd..... swoją robotę.
To jest kolejny argument przeciw dłubaniu DE, że dany silnik może nie być podatny na mody

dzixonZSL
stały bywalec
Posty: 120
Rejestracja: 2013-01-14, 12:10
Lokalizacja: Darłowo / Dęblin

Post autor: dzixonZSL » 2013-03-16, 07:51

Bombel - dzkzsl DZK od dziku ZSL od rejestracji , ciężko to wymówić ale chyba nie da się juz zmienić nicka ;)

Czuję się Panowie winny za powstałe wewnętrzne spory, nie tak miało być - wyluzujcie bo jeszcze się znielubicie ;)

Dreams jak będzie okazja to nie omieszkam :D

To może Panowie, zacznijmy pisać w formie

VE :
+ ...
+ ...
- ...
- ...

I tak samo z DE

Skompletujmy to bo temat jest fajny i myśle, że dla wielu będzie pomocny

Jeżeli chodzi o mnie to :
Wsadzenie VE ze strojeniem itd, nie ingeryjac w dolot wydech itp ~ 5500 zł i 170-180 KM? Jak dobrze pójdzie to - ~1000 zl za silnik

Aby w DE osiągnąć 170 KM to koszta rzędu 3000 zł . Finansowo wychodzi na plus DE. Jednakże jednak zdecyduję się na VE. Będę mieć zdrowy , seryjny silnik z fajną charakterystyką. Z czasem zainwestuje sie w wydech, dolot , rozrząd co przełoży się na moce rzędu 190 km co aby osiągnąć w DE wymagało by poważniejszych zabiegów. Auto będzie mi służyć do codziennej jazdy dlatego nie chciałbym przesadnie ingerować w DE , stąd mój wybór

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-16, 07:55

dzkzsl pisze:ale chyba nie da się juz zmienić nicka ;)
Da się :)
dzkzsl pisze: Auto będzie mi służyć do codziennej jazdy dlatego nie chciałbym przesadnie ingerować w DE , stąd mój wybór
Dlatego trzeba określić najpierw do czego ma być silnik

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-03-16, 08:52

Czyli odpowiadając na pytanie z tematu:
Jeśli chcesz mieć dupowóz bierz VE, i dostajesz ekonomiczny oraz mocny silnik. Ekonomiczny na niższych obrotach i przy tym spokojniejszy a jak już się faza włączy to masz mocny silnik z tym, że już nie ekonomiczny. Modzisz dolot, wydech, rozrząd dostajesz kolejne KM
Jeśli chcesz auto do sportu dłubiesz DE, wtedy wiesz czym jeździsz (zastaje twój silnik) Masz mocny aczkolwiek nie ekonomiczny silnik, ale w sporcie nie patrzy się na ekonomie. Jak coś się zesra to lepsza dostępność części. Jak jeszcze mało mocy to idziesz w DET z tymże moża też iść w VET.

Dobrym pomysłem jest napisanie plusów i minusów DE i VE, tak jak zaproponował dzkzsl
Dobrze byłoby napisać kosztorys jednego i drugiego. Oraz potencjał jaki jest w tych silnikach.

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2013-03-16, 10:08

NissanDreams pisze:Bo chcesz na siłę wszystkich przekonać że VE jest gorsze od DE
tego akurat nikt tu nie robił. a jeśli po dokładnym przeczytaniu wszystkich wypowiedzi tak uważasz to sugeruję poprosić kogoś co by nauczył Cię czytać ze zrozumieniem.
bombel pisze:To jest kolejny argument przeciw dłubaniu DE, że dany silnik może nie być podatny na mody
nie to tylko świadczy o nieudolności lub nie wiedzy tunera lub jego niedbalstwie. Jest wiele przykładów na forum na to że po wyżej wymienionych modach DE ma 160-165KM.

Arias, DubSon, zuh, cieszę się że chociaż wy zrozumieliście co chcieliśmy z Czajnikiem przekazać.
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-03-16, 10:15

NissanDreams pisze:DubSon Widzę potwierdzasz to co pisałem więc VE wychodzi taniej więc się opłaca :mrgreen:
Nie tyle taniej, co do dupowozu lepiej mieć prawie że seryjnie silnik 190-200KM (20VE 187KM seria) niż troszkę bardziej wysilony DE (150KM seria) z takową mocą - proste.
Jeśli już mówimy o sporcie, to ładownie VE mija się z celem...
W pełni potwierdzam Pumę i czajnika :]

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-16, 10:16

PumaRST pisze:nie to tylko świadczy o nieudolności lub nie wiedzy tunera lub jego niedbalstwie.
Pozdrawiam Coobcia :) Swoją drogą zrobił to samo w identycznym silniku u Zura i wyszło 160 KM i 194 Nm, który znowu w serii był słabszy.

Chyba nie chcesz powiedzieć, że każdy silnik jest identycznie podatny na mody?
PumaRST pisze:Arias, DubSon, zuh, cieszę się że chociaż wy zrozumieliście co chcieliśmy z Czajnikiem przekazać.
Ja też wiem co chcieliście przekazać, ale plujecie na VE jakby to było 1,0 w gazie

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2013-03-16, 10:22

bombel pisze:Pozdrawiam Coobcia :)
Również pozdrawiam ;-)
bombel pisze:Ja też wiem co chcieliście przekazać, ale plujecie na VE jakby to było 1,0 w gazie
Gdzie naplułem na VE?? od pierwszego postu mówiłem że do dupowozu jak najbardziej OK opcja. Zacytuj proszę :!:
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-16, 10:27

Najważniejsze, że doszliśmy do porozumienia.

VE jako dupowóz ok, a wkładając podobne pieniądze w DE też mamy podobną moc. Pozostaje wytrzymałość DE po dużych modach vs VE po podstawowych.

Doszliśmy też do wniosku, że robiąc samemu, tuning DE będzie o wiele tańszy

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-16, 10:32

kto tu na pluł na VE przypomnę że to że ktoś ma inne zdanie niż większość to chyba nie jest oczywiste że jest idiotą albo pisze głupoty. a tyk zostałem podsumowany.

[ Dodano: 2013-03-16, 10:34 ]
istotną różnicą pomiędzy DE i VE jest dłowica. zastanawia mnie jakim cudem powiększając kanały, poprawiajac przepływ. powodujemy zmniejszenie żywotności silnika?

[ Dodano: 2013-03-16, 10:36 ]
seryjna głowa z VE ma większe kanały niż DE ale po obróbce obu głowic w tej DE możemy uzyskać większe przekroje.

[ Dodano: 2013-03-16, 10:38 ]
jeśli chcemy grubo modzić oba silniki to przecież w obu zmniejsza sie ich żywotność chyba że do DE ........to już postawię dla siebie i Pumy:)

[ Dodano: 2013-03-16, 10:45 ]
Robienie jakich kolwiek zestawień jest bez sensu bo jeśli nie mamy warsztatu to wszystkie roboty musimy zlecić zatem VE jest tańsze i szybsze do wrzucenia. i jesli o to chodziło w tym temacie to można to było dawno zrozumieć bo to oczywiste. ale jesli ktos ma warunki posiada DE i lubi grzebać bo takie ma hobby to chciałem wykazać że może dojść do podobnego pułapu co proste przełożenie VE. tyle że strasznie trudnoto dociera.

dzixonZSL
stały bywalec
Posty: 120
Rejestracja: 2013-01-14, 12:10
Lokalizacja: Darłowo / Dęblin

Post autor: dzixonZSL » 2013-03-16, 10:54

czajnik pisze:idiotą albo pisze głupoty
Ktoś Cię idiotąnazwał?

Przestańmy już Panowie się spierać bo wyszło tak, że dyskusja przerodziła się w spór a nie o to nam chodziło. Wypiszmy plusy i minusy obu silników i umieśćmy w widocznym miejscu, niech będzie jakiś pożytek z tego tematu a nie tylko spory.

Mnie cały czas zastanawia dlaczego mówicie, że DE ma lepszy dół skoro VE ma od 2000 obrotów tyle momentu co DE maxymalnego

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-16, 11:02

??? ale gdzie napisałem że DE ma mocniejszy dół bo nie pamietam.

VE jest elastyczniejszy ze wzgledu na zmienną fazę dlatego powtarzamy że owszem jak robisz DUPOWÓZ to idziesz w VE

[ Dodano: 2013-03-16, 11:06 ]
aczkolwiek porównaj wykresy z początku strony krzywa momentu układa sie podobnie (nie mówię o wartosciach tylko o przebiegu)

dzixonZSL
stały bywalec
Posty: 120
Rejestracja: 2013-01-14, 12:10
Lokalizacja: Darłowo / Dęblin

Post autor: dzixonZSL » 2013-03-16, 11:08

czajnik pisze:??? ale gdzie napisałem że DE ma mocniejszy dół bo nie pamietam.
Nie wiem ale ja też nie napisałęm , że TY napisaleś, że DE ma słabszy dół. Gdzieś to mi się rzuciło w oczy ale teraz tego nie znajdę, dlatego uogólniłem pisząc, że PISZECIE ... mniejsza o to.

VE jest elastyczniejsze, ok . To chciałem wiedzieć ;)

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-16, 11:10

może właśnie należało by porównać wykresy seryjnego VE bez modów i DE zmodzonego do podobnych KM i NM.

[ Dodano: 2013-03-16, 11:13 ]
Jak widać na przyszłość trzeba bardzo dokładnie precyzować temat i stawiac na samym początku założenia bo wywołuje to masę nieporozumień. to też jest nauczka dla mnie że zanim wdam się w dyskusję muszę sie nad tym zastanowić czy warto tracicz czas.
zdałem sobie również sprawę że aby rozmawiać o modyfikacjach i budowie silnika do sportu to wygrałem nie ten dział a i chyba nie to forum.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”