Strona 5 z 5

: 2015-06-26, 22:11
autor: adam_N14
bandito16 A czasem nie na odwrót.
Takie jak na pierwszym foto miałem dwie i obie z High Porta były.
Na drugim jest pompa z DEH / RollerRocker miałem ze trzy silniki z P11
i pompy były takie same jak na drugim zdjęciu.

Podobno obie budują podobne ciśnienie ale ciężko znaleźć konkretne porównanie
jakie maja przepływy i ciśnienie przy tych samych obrotach itd.

: 2015-06-26, 23:12
autor: Ad@mus
dziwne, w moim silniku z p11 jest pompa jak z HP (rotor bez sierpów)

: 2015-06-27, 00:09
autor: adam_N14
Sam miałem dwa HP jeden z N14 drugi z P10 pompy były jak na 1 zdjęciu.
Tak samo w trzech RR (DEH/P11, De/P11 i De/WP10) były pompy jak z drugiego zdjęcia.

Ja mam teraz smok i miski od DE/N14 a pompę z DEH + podkładka pod sprężyną zaworka w pompie.

: 2015-06-27, 15:05
autor: bandito
To znaczy że pare osób mnie wprowadziło w błąd albo sam coś po pierniczyłem. Obie te pompy kupiłem i Jedna z pierwszego zdjęcia miała być z p11 gt a druga z eGT.

Ale dzięki za sprostowanie

: 2015-06-27, 16:59
autor: vixo
Ta p10 to jest eGT poznaje po obudowie. Dobrze podpisane są

: 2015-06-28, 20:01
autor: Boro1989
Dobra rozwiązanie problemu u mnie, okazało się że mam porwane dwa kable jeden od kolektora ssącego do głowicy a drugi kabelek szedł do silniczka krokowego, o mało nie spadł , założyłem i wszystko jest okej, mimo to ustawiłem obroty na 1tys na ciepłym i jest na prawdę bajka, ciśnienie oleju nie spada za nisko , wszystko się uspokoiło, ale mimo wszystko jutro wymieniam olej na 10w60 :)

: 2015-06-28, 20:29
autor: Ad@mus
Boro1989 pisze: od kolektora ssącego do głowic
co to za kabel ?? :D

: 2015-06-28, 20:34
autor: Boro1989
Adamus kurde nie wiem, jutro fotkę zrobię i zaznaczę co tam dziwnego się działo hehe

: 2015-06-28, 21:05
autor: Ad@mus
10w60 dobry ale na krótkie trasy 5w40 :) dobierz olej pod swoje warunki :)

: 2015-06-28, 22:23
autor: Arias
W moim temacie opisałem moje odczucia po przejściu na 5W50 Xado :]

: 2015-06-29, 06:48
autor: Boro1989
Adamus, z tego co rozmawiałem z.Bodkiem to właśnie 10w60 będzie dobry, teraz.mam zalany 5w40 i chce sprawdzić.jak się Będzie zachowywał samochód właśnie przy 10, najwyżej znowu zmienię jak będzie coś nie tak, :)

: 2015-07-01, 12:59
autor: VE Killer
Ad@mus pisze: jak ryj za duzy nie ma dobrze bo wtedy pompa może wybierac za szybko olej z miski i masz qpona, olej zostaje wtedy w głowicy a miska sucha
Majster co Ty za teorie wymyslasz???:))

: 2015-07-06, 16:14
autor: adam_N14
A może mi ktoś wyjaśnić czy i jaka jest różnica w przepływach i ciśnieniu między pompami DE - DEH.
Mam teraz rozebrany silnik w celu rewizji i zastanawiam się nad pompą bo docelowo wlecą wałki z VE i odcinka z 7700 na jakieś 8300.

: 2015-07-06, 21:51
autor: VE Killer
z logicznego punktu widzenia zapotrzebowanie silnika de w olej jest większe ma Y wymagające lepszego smarowania (magistrale olejowe).HLA podobnie. jednak jak już porównaliście wirniki to deh ma większą srednice i jedna komora więcej dlatego można wnioskować ze przy tych samych obrotach pompa ma większa wydajność. ale czy ktoś to jest w stanie zmierzyć tego nie wiem chyba trzeba by zamontować na jednym wałku obie pompy i zrobić jakąś liczbę obrotów co da porównaniewydajności. za ciśnie nie odpowiada zaworek więc to akurat łatwo zmirzyć manowetrem. uważam jednak ze na ciśnienie będzie miał tez wpływ jaki olej. tyle z mojej strony. dla bezpieczeństwa zamontowałbym z VE albo np z turbo.

: 2015-07-07, 09:57
autor: adam_N14
Chciałem wykożystać to co mam bo jednak auto służy do jazdy na co dzień i mimo że często jest dokręcany do odcięcia to żadnych problemów z ciśnieniem oleju nie miałem. Zmiany co 3-5tyś, zalany 5W50 valvoline.
Mam pompę z DE i RR rotor pompy DE ma jedną komorę więcej ale RR ma większą pojemność komory. Za to obudowa z DE ma większe komory dlatego zastanawiam się nad włozeniem rotora z RR do obudowy DE.
Pompa DE /N14: Pompa RR /P11:
ObrazekObrazek

: 2015-07-07, 21:21
autor: VE Killer
1. powiedz mi jak zmierzyłeś że pojemność tej komory jest wieksza?.
2. zakładając że jest wieksza to skad wiesz że ta różnica pomnożona przez ilość komór nie wyjdzie na jedno
3. czy bierzesz pod uwagę że część oleju przechodzi w wirniku spowrotem bo jak zauważysz to oba rotory nie zamykają się idealnie pokrywając się. rotory po prawej stronie przerzucą więcej oleju spowrotem bo jak można zauważyć na zdjęciu pozostaje większa komora ponad wewnętrznym zębem.

oczywiście to sa moje teorie i nikt nie musi się z tym zgadzać

: 2015-07-08, 09:00
autor: adam_N14
Nic nie mierzone i przy niczym się nie upieram,
chciałbym się dowiedzieć czegoś w tym temacie od kogoś z większą wiedzą bo na temat pomp RR nie wiele mogę znaleźć.
Mając oba rotory obok siebie widać że wolna przestrzeń jest większa w "RR" ale słusznie zauważyłeś że łaczna pojemność może być taka sama lub większa w "DE".
Tylko teraz jaki wpływ na wydajność i ciśnienie będzie miała ilość zębów w rotorach?

Szukając czegoś w necie to pompy VE i DET maja rotor jak ta po lewej z DE,
a i obudowa bardziej jest zbliżona do tej z DE. Na zdjęciu słabo widać ale pompa RR ma mniejsze komory niskiego i wysokiego ciśnienia.
Zdrową pompę z DE ciężko trafić dlatego próbuję się czegoś dowiedzieć na temat budowy obu i ewentualnie z każdej wybrać to co t=lepsze i złożyc.

: 2015-07-08, 22:12
autor: VE Killer
no właśnie uważam że jakiekolwiek liczenie i gdybanie nie ma tu sensy trzeba zrobić po prostu pomiar jaki opisałem powyżej.

: 2015-07-09, 19:12
autor: adam_N14
W liczenie bawić się nie będę złożę na pompie z DE, jest w dobrym stanie
to powinna spokojnie dać radę a z czasem może trafi się coś z DET'a czy VE to podmienię.

Tu po prostu ciekaw byłem różnic w budowie tych pomp i miałem nadzieje że ktoś znalazł jakieś porównanie
albo z doświadczenia coś może powiedzieć.

: 2015-07-09, 21:45
autor: VE Killer
testowałem oba rozwiązania i właśnie dlatego uważam że oba sa kiepskie jeśli myślisz o wysokim kręceniu motoru. jeśli z DET chcesz pompę to jedynie z FWD bo z RWD nie pasuje do bloku z FWD.

: 2015-07-09, 23:48
autor: adam_N14
W tej chwili jeszcze zostają seryjne wałki i odcinka przy 7700. Więc pompa z DE da rade.
Docelowo jak wlecą wałki VE pewnie trzeba będzie podnieść limiter powyżej 8000 to zapoda się mocniejszą pompę.
O pompach wiem, jak dobrze pamiętam to z FWD miały inaczej śruby rozmieszczone.
VE Killer dzięki za rozjaśnienie sytuacji ;-) info poparte doświadczeniem zawsze najlepsze :-D

: 2015-07-10, 05:52
autor: VE Killer
ostatni motor dopóki odcinka była seryjna jeżdził bez problemowoale po podniesieniu limitu na 8500 panewki powiedziały dowidzenia.

: 2015-10-27, 13:29
autor: janusz
Słuchajcie - znalazłem ciekawostkę w manualau do P10. Pompa oleju z SR20Di przy 3krpm daje 4 bary, pompa z SR20DE (GT) przy 3krpm wali 4,5-4,6 bara :]

: 2015-10-27, 14:12
autor: VE Killer
no i??? co w zwiazku z tym?

: 2015-10-27, 14:20
autor: janusz
VE Killer, nic :] Pompa z P11 daje przy 3,2krpm 3,2-4 barów :]

: 2015-10-27, 17:52
autor: VE Killer
janusz pisze: Pompa z P11 daje przy 3,2krpm 3,2-4 barów
mierzyłes czy dane z Manuala??tolerancja 0.8 bara to w cholerę

: 2015-10-27, 20:50
autor: janusz
VE Killer, dane z manuala :] Ja u siebie 4 bary mam przy 2,5-2,6krpm :]

: 2015-10-27, 22:09
autor: VE Killer
a jak żeś to Panie uczynił?? ;)

: 2015-10-27, 22:19
autor: janusz
Mam czujnik i wskaźnik z P10eGT :d I tak pokazuje.

: 2015-10-27, 22:28
autor: VE Killer
podłącz manometr do mierzenia ciśnienia oleju i zobacz czy wskazanie będzie takie samo ;)