turbo w n16 2.2 di
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
turbo w n16 2.2 di
witam zastanawia mnie na czym polega podkręcanie turbo.
z tego co pamiętam fabryka dała 0,7-0,8 bara. słyszałem że niektórzy podkręcają do 1,2.
na czym to polega? i jaki ma wpływ na żywotność turbo?
z tego co pamiętam fabryka dała 0,7-0,8 bara. słyszałem że niektórzy podkręcają do 1,2.
na czym to polega? i jaki ma wpływ na żywotność turbo?
- theant
- wiem o czym pisze
- Posty: 65
- Rejestracja: 2009-12-10, 10:59
- Lokalizacja: Warszawa - Praga
- Kontakt:
Można to zrobić śrubą regulacyjną przy aktuatorze, albo za pomocą MBC który nieco opóźnia moment zadziałania aktuatora. O ile nie przesadzimy z ciśnieniem to nic się nie stanie.
U mnie fabryka dała 1bar (mierzone na kolektorze dolotowym).
U mnie fabryka dała 1bar (mierzone na kolektorze dolotowym).
Nissan N16 '01 2.2Di +CAI -EGR
Przód: JVC KD-G322 +Hertz DSK 165 v2
Bagażnik: CarPower HPB-602 +STX GDN 30-300-4 AP@17l closed
Przód: JVC KD-G322 +Hertz DSK 165 v2
Bagażnik: CarPower HPB-602 +STX GDN 30-300-4 AP@17l closed
to w sumie należało by najpierw zrobić pomiar.
kurde sam tego nie zrobie
i z tym kręceniem to też nie bardzo bo jak znam życie to przekręce 
kurde sam tego nie zrobie


FIAT PUNTO 1.2 75KM
RENAULT MEGANE 1.4 75KM
NISSAN ALMERA N16 2.2DI 110KM
FORD MONDEO MKIII 1.8 DURATEC 126KM
FORD MONDEO MKII 2.0 TDCI 130KM
FORD MONDEO MKIV 2,0 TDCI 160KM
RENAULT MEGANE 1.4 75KM
NISSAN ALMERA N16 2.2DI 110KM
FORD MONDEO MKIII 1.8 DURATEC 126KM
FORD MONDEO MKII 2.0 TDCI 130KM
FORD MONDEO MKIV 2,0 TDCI 160KM
- theant
- wiem o czym pisze
- Posty: 65
- Rejestracja: 2009-12-10, 10:59
- Lokalizacja: Warszawa - Praga
- Kontakt:
Pomiędzy muszlą turbo a aktuatorem jest krótki gumowy wężyk i w ten obwód włączasz MBC + manometr. Z tym że manometr na trójniku od strony muszli a MBC od strony aktuatora. Poszukaj na forum NKP, tam już wszystko było opisane co i jak.
Nissan N16 '01 2.2Di +CAI -EGR
Przód: JVC KD-G322 +Hertz DSK 165 v2
Bagażnik: CarPower HPB-602 +STX GDN 30-300-4 AP@17l closed
Przód: JVC KD-G322 +Hertz DSK 165 v2
Bagażnik: CarPower HPB-602 +STX GDN 30-300-4 AP@17l closed