Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

turbo w n16 2.2 di

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
wert
aktywny forumowicz
Posty: 190
Rejestracja: 2009-12-09, 10:22
Lokalizacja: zgierz

turbo w n16 2.2 di

Post autor: wert » 2009-12-21, 12:27

witam zastanawia mnie na czym polega podkręcanie turbo.
z tego co pamiętam fabryka dała 0,7-0,8 bara. słyszałem że niektórzy podkręcają do 1,2.
na czym to polega? i jaki ma wpływ na żywotność turbo?

Awatar użytkownika
Chemik
fanatyk nissana
Posty: 844
Rejestracja: 2009-12-09, 14:32
Lokalizacja: Osieciny-Włocławek

Post autor: Chemik » 2009-12-21, 12:29

Coś za cos,zywotnosc w jakims stopniu napewno spadnie :-)

Awatar użytkownika
theant
wiem o czym pisze
Posty: 65
Rejestracja: 2009-12-10, 10:59
Lokalizacja: Warszawa - Praga
Kontakt:

Post autor: theant » 2009-12-21, 12:31

Można to zrobić śrubą regulacyjną przy aktuatorze, albo za pomocą MBC który nieco opóźnia moment zadziałania aktuatora. O ile nie przesadzimy z ciśnieniem to nic się nie stanie.
U mnie fabryka dała 1bar (mierzone na kolektorze dolotowym).
Nissan N16 '01 2.2Di +CAI -EGR
Przód: JVC KD-G322 +Hertz DSK 165 v2
Bagażnik: CarPower HPB-602 +STX GDN 30-300-4 AP@17l closed

Awatar użytkownika
wert
aktywny forumowicz
Posty: 190
Rejestracja: 2009-12-09, 10:22
Lokalizacja: zgierz

Post autor: wert » 2009-12-21, 12:35

to w sumie należało by najpierw zrobić pomiar.
kurde sam tego nie zrobie ;-) i z tym kręceniem to też nie bardzo bo jak znam życie to przekręce :-P
FIAT PUNTO 1.2 75KM
RENAULT MEGANE 1.4 75KM
NISSAN ALMERA N16 2.2DI 110KM
FORD MONDEO MKIII 1.8 DURATEC 126KM
FORD MONDEO MKII 2.0 TDCI 130KM
FORD MONDEO MKIV 2,0 TDCI 160KM

Awatar użytkownika
theant
wiem o czym pisze
Posty: 65
Rejestracja: 2009-12-10, 10:59
Lokalizacja: Warszawa - Praga
Kontakt:

Post autor: theant » 2009-12-21, 12:40

Zaopatrz się w przewody gumowe, manometr i MBC, instalacja prosta jak świński ogon :P
Nissan N16 '01 2.2Di +CAI -EGR
Przód: JVC KD-G322 +Hertz DSK 165 v2
Bagażnik: CarPower HPB-602 +STX GDN 30-300-4 AP@17l closed

Awatar użytkownika
wert
aktywny forumowicz
Posty: 190
Rejestracja: 2009-12-09, 10:22
Lokalizacja: zgierz

Post autor: wert » 2009-12-21, 12:42

MBC?
a gdzie to wszystko podłączyć?
FIAT PUNTO 1.2 75KM
RENAULT MEGANE 1.4 75KM
NISSAN ALMERA N16 2.2DI 110KM
FORD MONDEO MKIII 1.8 DURATEC 126KM
FORD MONDEO MKII 2.0 TDCI 130KM
FORD MONDEO MKIV 2,0 TDCI 160KM

Awatar użytkownika
theant
wiem o czym pisze
Posty: 65
Rejestracja: 2009-12-10, 10:59
Lokalizacja: Warszawa - Praga
Kontakt:

Post autor: theant » 2009-12-21, 12:50

Pomiędzy muszlą turbo a aktuatorem jest krótki gumowy wężyk i w ten obwód włączasz MBC + manometr. Z tym że manometr na trójniku od strony muszli a MBC od strony aktuatora. Poszukaj na forum NKP, tam już wszystko było opisane co i jak.
Nissan N16 '01 2.2Di +CAI -EGR
Przód: JVC KD-G322 +Hertz DSK 165 v2
Bagażnik: CarPower HPB-602 +STX GDN 30-300-4 AP@17l closed

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”