SR20DE N/A 300HP
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
SR20DE N/A 300HP
Witam
Ostatnio wdałem się w polemikę z jednym z kolegów odnoście SR20DE, który twierdzi że znalazł ten silnik zmodowany do 325 KM....
Nie uwierzyłem do póki sam nie trafiłem na coś podobnego
Dla zainteresowanych
sr20de
Ostatnio wdałem się w polemikę z jednym z kolegów odnoście SR20DE, który twierdzi że znalazł ten silnik zmodowany do 325 KM....
Nie uwierzyłem do póki sam nie trafiłem na coś podobnego
Dla zainteresowanych
sr20de
Punto HGT
Bravo HGT
Bravo JTD
Swift GTI - sprzedany
była - Almera GTI
Toyota 4Runner 236-hp, 4.0-liter V-6
Bombel nie wiadomo jakie modyfikacje przeszłą głowica. Przy odpowiedniej ilości powietrza dużym stopniu sprężania jest to teoretycznie możliwe. (weź silniki F1) Przecież nie wiadomo jaka jest trwałość takiego silnika
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
- killer2000
- fanatyk nissana
- Posty: 2169
- Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
- Lokalizacja: Łódź
- killer2000
- fanatyk nissana
- Posty: 2169
- Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
- Lokalizacja: Łódź
- killer2000
- fanatyk nissana
- Posty: 2169
- Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
- Lokalizacja: Łódź
Dokładnie nie wiadomo co siedzi w środku, na pewno głowica trafiła pod konkretną obróbkę CNC;)
To tylko powierzchowne dane na stronie i nie sadze aby ktoś podzielił się szczegółami...
Silniczek od tej primerki BTCC za 15 dolarków i 750 centów, to muszę zamówić parę sztuk
To tylko powierzchowne dane na stronie i nie sadze aby ktoś podzielił się szczegółami...
Silniczek od tej primerki BTCC za 15 dolarków i 750 centów, to muszę zamówić parę sztuk
Punto HGT
Bravo HGT
Bravo JTD
Swift GTI - sprzedany
była - Almera GTI
Toyota 4Runner 236-hp, 4.0-liter V-6
Tutaj znalazłem pełny performance dla SR20DE
The Nissan sr20de is a very popular engine, however it is greatly underpowered from the factory. To have a good time with a sr20de, you're going to have to build it or at least do some standard bolt-ons and research on what components you should purchase to make an all-motor monster. I will disclose in this article the components necessary for different power levels for everything from mild to wild.
**140-145hp SR20DE- This sr20de will be virtually stock, and will not require many modifications.
-Warm air intake with K&N filter
-SS auto chrome header
-Removal of the catalytic converter
-Increase ignition timing to 17 degrees at idle (93 octane gas)
**165hp SR20DE-This sr20de needs some additional parts to extract the extra horsepower.
-Unorthodox complete light weight pulley system
-Fidanza lightweight flywheel
-JWT (jim wolf technology) pressure plate with 01' Sentra SE 2.0 clutch disc
-17 degrees ignition timing
-Cold air intake
-Hotshot Generation 5 header
-No catalytic converter
-2 ½ inch free flowing mandrel bent exhaust system
**175hp SR20DE-This sr20de needs all of the bolt on components listed above and some will need to be upgraded.
-Hotshot Generation 6 upgraded header
-3 inch mandrel bent exhaust with free flowing muffler
-removal of air conditioning compressor and power steering pump
-JWT S5 camshafts
-Bored mass air flow sensor housing
-Piggy back Apexi S-AFC for fuel tuning
-Magnecore or Nology spark plug wire set
-Re-ground engine with sr20de engine grounding set
**190-200hp SR20DE-At this point you will be beginning to build your engine, starting with the cylinder head.
-Stage 3 cylinder head port and polish
-5 angle valve job with valve seat bowl blend
-back cut factory valves
-cylinder head intake and exhaust port match
-cylinder head milled .040
-02 induction intake manifold w/ Infiniti Q45 throttle body
-300zx twin turbo mass airflow sensor
-thinner metal head gasket
-JWT C1 or C2 grind camshafts
-Brian Crower or JWT upgraded valve springs and titanium retainers
-Greddy or HKS rocker arm stoppers
-259cc fuel injectors at 60psi fuel pressure (4 bar)
-ACT Extreme 4 puck clutch set
**210-215hp SR20DE-You will need to get into the bottom end of the motor.
-12-12.5.1 compression forged pistons with heavy valve reliefs
-Stage 4 port and polish on cylinder head
-Switch to lighter 4 counter weight crankshaft from newer sr20de roller motor
-JWT C3 grind camshafts
370cc fuel injectors
**225-235hp SR20DE-You will need to change cylinder heads and intake manifolds
-Sr20ve cylinder head
-Sr16ve camshafts
-MSD 6AL ignition box
**245-255hp SR20DE-A few more things.
-Sr16ve n1 camshafts or Franklin stage 4
-sr20turbofreak full race header (http://www.gspec.com/p-7534-header-20.aspx)
-upgraded dual valve springs
-titanium retainers
-300zx twin turbo thermostat
-electric water pump
-Koyo radiator with Evans coolant
-370cc injectors at 60psi fuel pressure (4 bar)
**270-280hp SR20DE
-Race gas with extremely advanced ignition timing 19-21 degrees
-13.5.1 compression pistons
-Stage 3-4 port and polished sr20ve cylinder head
--440cc injectors (4 bar for safety)
**300hp SR20DE
-Carbontech twin disc clutch
-AEM EMS/ Haltech or carb'd fuel system and Datsun distributor
-Stage 5 race ported sr20ve cylinder head
-HKS sleeved block w/ 90mm bore pistons
-Cometic 90mm head gasket
-2mm intake, 1mm exhaust stainless steel valves
-550cc injectors
**300hp+ SR20DE
-650cc+ injectors (for electronic fuel injection)
-50-55mm individual throttle bodies or Webber carbs with new intake plenum
-2mm oversize intake valves, 1mm oversize exhaust valves (titanium)
-Brian Crower 2.3 sr20de stroker crankshaft and lightweight forged rods and custom pistons
-Custom knife edged sr20de crankshaft from crankshaft specialties for going bigger than 91mm strokes
-Custom ground Franklin camshafts (full race)
-Titanium piston wrist pins
The Nissan sr20de is a very popular engine, however it is greatly underpowered from the factory. To have a good time with a sr20de, you're going to have to build it or at least do some standard bolt-ons and research on what components you should purchase to make an all-motor monster. I will disclose in this article the components necessary for different power levels for everything from mild to wild.
**140-145hp SR20DE- This sr20de will be virtually stock, and will not require many modifications.
-Warm air intake with K&N filter
-SS auto chrome header
-Removal of the catalytic converter
-Increase ignition timing to 17 degrees at idle (93 octane gas)
**165hp SR20DE-This sr20de needs some additional parts to extract the extra horsepower.
-Unorthodox complete light weight pulley system
-Fidanza lightweight flywheel
-JWT (jim wolf technology) pressure plate with 01' Sentra SE 2.0 clutch disc
-17 degrees ignition timing
-Cold air intake
-Hotshot Generation 5 header
-No catalytic converter
-2 ½ inch free flowing mandrel bent exhaust system
**175hp SR20DE-This sr20de needs all of the bolt on components listed above and some will need to be upgraded.
-Hotshot Generation 6 upgraded header
-3 inch mandrel bent exhaust with free flowing muffler
-removal of air conditioning compressor and power steering pump
-JWT S5 camshafts
-Bored mass air flow sensor housing
-Piggy back Apexi S-AFC for fuel tuning
-Magnecore or Nology spark plug wire set
-Re-ground engine with sr20de engine grounding set
**190-200hp SR20DE-At this point you will be beginning to build your engine, starting with the cylinder head.
-Stage 3 cylinder head port and polish
-5 angle valve job with valve seat bowl blend
-back cut factory valves
-cylinder head intake and exhaust port match
-cylinder head milled .040
-02 induction intake manifold w/ Infiniti Q45 throttle body
-300zx twin turbo mass airflow sensor
-thinner metal head gasket
-JWT C1 or C2 grind camshafts
-Brian Crower or JWT upgraded valve springs and titanium retainers
-Greddy or HKS rocker arm stoppers
-259cc fuel injectors at 60psi fuel pressure (4 bar)
-ACT Extreme 4 puck clutch set
**210-215hp SR20DE-You will need to get into the bottom end of the motor.
-12-12.5.1 compression forged pistons with heavy valve reliefs
-Stage 4 port and polish on cylinder head
-Switch to lighter 4 counter weight crankshaft from newer sr20de roller motor
-JWT C3 grind camshafts
370cc fuel injectors
**225-235hp SR20DE-You will need to change cylinder heads and intake manifolds
-Sr20ve cylinder head
-Sr16ve camshafts
-MSD 6AL ignition box
**245-255hp SR20DE-A few more things.
-Sr16ve n1 camshafts or Franklin stage 4
-sr20turbofreak full race header (http://www.gspec.com/p-7534-header-20.aspx)
-upgraded dual valve springs
-titanium retainers
-300zx twin turbo thermostat
-electric water pump
-Koyo radiator with Evans coolant
-370cc injectors at 60psi fuel pressure (4 bar)
**270-280hp SR20DE
-Race gas with extremely advanced ignition timing 19-21 degrees
-13.5.1 compression pistons
-Stage 3-4 port and polished sr20ve cylinder head
--440cc injectors (4 bar for safety)
**300hp SR20DE
-Carbontech twin disc clutch
-AEM EMS/ Haltech or carb'd fuel system and Datsun distributor
-Stage 5 race ported sr20ve cylinder head
-HKS sleeved block w/ 90mm bore pistons
-Cometic 90mm head gasket
-2mm intake, 1mm exhaust stainless steel valves
-550cc injectors
**300hp+ SR20DE
-650cc+ injectors (for electronic fuel injection)
-50-55mm individual throttle bodies or Webber carbs with new intake plenum
-2mm oversize intake valves, 1mm oversize exhaust valves (titanium)
-Brian Crower 2.3 sr20de stroker crankshaft and lightweight forged rods and custom pistons
-Custom knife edged sr20de crankshaft from crankshaft specialties for going bigger than 91mm strokes
-Custom ground Franklin camshafts (full race)
-Titanium piston wrist pins
Punto HGT
Bravo HGT
Bravo JTD
Swift GTI - sprzedany
była - Almera GTI
Toyota 4Runner 236-hp, 4.0-liter V-6
W sr20de da się lepiej przygotować głowicę. Gdzieś o tym czytałem na zagranicznym forum, pokazywali nawet jak ta głowica wygląd przed i po. Moc po pełnych przeróbkach coś 250hp+, nie pamiętam dokładnie.
Punto HGT
Bravo HGT
Bravo JTD
Swift GTI - sprzedany
była - Almera GTI
Toyota 4Runner 236-hp, 4.0-liter V-6
Limon, I pewnie by miał gdyby poszedł tylko w moc. Ale wiadomo że samą mocą się nie jeździ
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
jak już rozmawiamy o mocy, bawił się ktoś kiedyś w ITB? ciekawe jaki przyrost taki zabieg by dał
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"
- PumaRST
- fanatyk nissana
- Posty: 647
- Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
- Lokalizacja: OBR Niestachów
- Kontakt:
na ITB z GTI-ra było coś koło 190KM obecnie zrobił inne ITB (chyba 50mm) i zmienił elektronike na SA (wcześniej była seria z SMT6).Limon pisze:Bawił sie kolega czajnik który jest zarejestrowany na nissanklubie, niewiem jak to tam wyszło co i jak
co do samego głównego wątku to przecież nic dziwnego Primera BTCC i Almera KitCar miały moce 265-285KM w zakresie obrotowym do 8500-8700rpm. I co ciekawe sam słupek nie wiele się różnił, inne były kolektory, układ zapłonowy no i oczywiście bebechy w silniku. Na szczęście moce powyżej 200KM są wykonalne z sr20deha tylko jest kwestia $$$. I podstawą modów bedzie bardzo drogie ITB do tego auta, HomeMade jest o tyle problematyczne że największe tanie przepustnice to 45mm a przydały by się 50 -55mm za co już trzeba kilka tyś PLN zapłacić.
Co ciekawe w Niemczech w torowych SR20DEH dawali jedną dużą przepustnice 80mm i inny kolektor.
BTW: tylko żywotność takiego silnika nie jest za specjalnie długa
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm
czyli tak po prostu najbardziej się opłaca wpakować VE bo , masz w serii podobną moc co taki wykręcony silnik, oczywiście nie mówię o wkręcaniu się na obroty czy coś , ale chodzi mi o same konie mechaniczne, dłuższa żywotność silnika i suma sumaru w samej "Serii" już sięma te 180kucy które dopiero można fajnie wykręcić.. jest ktoś w stanie określić ile łącznie potrzeba kasy na ze swapowanie VE na miejsce SR20DE? licząc już silnik robociznę itp:)
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"
- PumaRST
- fanatyk nissana
- Posty: 647
- Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
- Lokalizacja: OBR Niestachów
- Kontakt:
do jazdy na co dzień zdecydowanie tak do sportu raczej jeden ciulBoro1989 pisze:czyli tak po prostu najbardziej się opłaca wpakować VE
Nie do końca bo jest troche przeróbek, do tego inny kolektor wtryski itd a sam głowa dosc droga jest, a po drugie kupując całe VE masz silnik z przebiegiem około 100000km który jeździł ze skrzynią automatyczną więc jego stan na 99% bedzie idealny czego nie da się już powiedzieć o 200000-250000km w dole z DE. Jak VE to cały silnikBaSsGrU pisze:najtaniej wyjdzie zakup samej głowicy.
ale to może niech sie wypowiedza ludzie co juz przerobili temat VE.
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm