[K10] Micra uturbienie
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
[K10] Micra uturbienie
Witam, mam micrę k10 na gaźniku i chciałbym jej dołożyć turbo, słyszałem tylko ze da się to zrobić ale jeszcze nikt nie wytłumaczył mi jak, mam pytanie czy to da się zrobić w ogóle na gaźniku? jak do zrobić? ile by to kosztowało? czytałem post z orientacyjną wyceną i jakiego wzrostu mocy bym mógł się spodziewać? co bym musiał pozmieniać? aha mam micrę 1,2 54km tak ogólnie to jestem laikiem, ale orientuje się mniej więcej jak jest zbudowany silnik jak działa więc nie trzeba mi tak dokładnie tłumaczyć, a i czy w ogóle ta jednostka wytrzyma turbo o i znalazłem coś takiego http://www.youtube.com/watch?v=_pSyJSOJ3t4
- alfabox
- fanatyk nissana
- Posty: 1023
- Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
- Kontakt:
Jeśli chcesz się za to zabrać najpierw sprawdź w jakiej kondycji jest Twój silnik,oraz go odpowiednio odprężyć.Następnie musisz dysponować kwotą kilku,powiedzmy około 7-8 tysięcy
,na:
turbinę ,
układ wtryskowy,
pompę paliwa z regulatorem ciśnienia,
komputer wtrysku i zapłon,
kolektory ssący i wydechowy,
IC ,
oraz całą resztę osprzętu.
Nie licząc zestrojenia tego wszystkiego
Niestety na gaźniku ten pomysł może nie wypalić ponieważ gaźnik musiał by być przed turbiną,a to się wiąże ze wzrostem temperatury mieszanki oraz wydłużoną drogą pomiędzy gaźnikiem a komorą spalania co skutkuje praktycznie brakiem pracy silnika na wolnych obrotach.Opcją jest jeden z nielicznych gaźników który może pracować za turbiną jest to (Solex 32DIS) stosowany w renault 5 turbo,oraz renault 11 turbo,ale praktycznie nieosiągalny
.
Gdybyś przypadkiem dorwał taki gaźnik to jest realne zaturbienie K10-tki bez uzbrajania jej we wtrysk.

turbinę ,
układ wtryskowy,
pompę paliwa z regulatorem ciśnienia,
komputer wtrysku i zapłon,
kolektory ssący i wydechowy,
IC ,
oraz całą resztę osprzętu.
Nie licząc zestrojenia tego wszystkiego

Niestety na gaźniku ten pomysł może nie wypalić ponieważ gaźnik musiał by być przed turbiną,a to się wiąże ze wzrostem temperatury mieszanki oraz wydłużoną drogą pomiędzy gaźnikiem a komorą spalania co skutkuje praktycznie brakiem pracy silnika na wolnych obrotach.Opcją jest jeden z nielicznych gaźników który może pracować za turbiną jest to (Solex 32DIS) stosowany w renault 5 turbo,oraz renault 11 turbo,ale praktycznie nieosiągalny

Gdybyś przypadkiem dorwał taki gaźnik to jest realne zaturbienie K10-tki bez uzbrajania jej we wtrysk.



alfa jak zawsze ty pierwszy z pomocą mi przychodzisz
, a była micra k10 superturbo, ona już była na wtryskach? mam tu jakieś zdjęcia silnika tej micry http://minkara.carview.co.jp/userid/139 ... photo.aspx budową zbliżona do 1,2 mojej micry wyłapuje nawet takie same elementy, a ten gaźnik solex rzeczywiście trudno znaleźć może da się go jakoś wykonać? mam kuzyna mechatronika (obrabiarki cng i te sprawy) możliwe ze z planami udało mu by się wykonać ten gaźnik, jakiś małych dysz to by nie zrobił, ale raczej większość gaźnika to dał by rade (obudowę, igłę) nie mam pojęcia jak wygląda taki gaźnik widziałem tylko gaźnik od skutera od środka więc mogę być zbyt wielkim optymistą, ale możliwe ze ta micra była na gaźniku to może od niej łatwiej będzie znaleźć

- alfabox
- fanatyk nissana
- Posty: 1023
- Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
- Kontakt:
Micra k10 superturbo była na wtrysku.Co do wykonawstwa gaźnika to są to odlewy ciśnieniowe i raczej nierealne jest wykonanie przy wykorzystaniu techniki obróbki skrawaniem,poza tym trzeba by mieć dokładne dane technologiczne wykonania tego podzespołu ,oraz dokumentację techniczną i odpowiedni park maszynowy.Solex 32DIS miał tą zaletę że był jednym z nielicznych gaźników w których dzięki zintegrowanemu regulatorowi ciśnienia paliwa ,ciśnienie paliwa w komorze pływakowej było proporcjonalne do ciśnienia powietrza doładowania,co skutkowało odpowiednią dawką paliwa podczas doładowania
Poszukaj materiałów na temat renault 5 turbo,a dowiesz się więcej co do zasad działania tego ewenementu. http://good-times.webshots.com/photo/20 ... 5596GiNAMS
[ Dodano: 2010-04-05, 18:49 ]
Jak nie idzie kupić,idzie
http://cgi.ebay.ie/renault-5-gt-turbo-s ... 2305dd4f17
małe 162 funty

Poszukaj materiałów na temat renault 5 turbo,a dowiesz się więcej co do zasad działania tego ewenementu. http://good-times.webshots.com/photo/20 ... 5596GiNAMS
[ Dodano: 2010-04-05, 18:49 ]
Jak nie idzie kupić,idzie

http://cgi.ebay.ie/renault-5-gt-turbo-s ... 2305dd4f17
małe 162 funty

Ostatnio zmieniony 2010-04-05, 18:03 przez alfabox, łącznie zmieniany 1 raz.


dlatego alternatywą jest uturbienie micrusa w kombinacji TURBO+LPG+BLOS. Już taki jeden projekt powstał na NKP i nawet mam gdzieś na dysku film jak to podawało, jak sięgam pamięcią to największe problemy były z AFRbombel pisze:A czemu sie nie da na gaźniku?? BO gaźnik nie daje Ci za każdym razem takiej samej dawki paliwa i można silnik zniszczyć

dodam, że w aucie, które waży jakieś 750kgbombel pisze:Z silnika 1,2 max 150 Km obstawiam

hmm.. za ta cenę mógł bym kupić ten gaźnik cena jeszcze do przełknięcia, a nie dało by się na sprężarce zrobić? coś takiego widziałem w golfie I ale pewnie też miał ten gaźnik, ale z drugiej strony sprężarka od samego początku pompuje chyba równo powietrze Bombel ja celuje w 120 km maks a liczę na 100-90 może dało by się to wycisnąć bez turbo, bo strasznie ciężko uchodzić ten gaźnik a można coś więcej na temat tego turbo z lpg tak bardziej łopatologicznie
dobra są dwie opcje:
1. Kupuje ten gaźnik(znalazłem nowy), turbo, IC i resztę pierdół rozwiercam silnik na tyle ile się da i zakuwam tłoki i robię na maks moc.
2. kupuje jakiegoś rozbitka za 1tyś i przekładam wszystko skrzynia silnik wiązki elektryczne jak leci i zostawiam bez turbo
ja osobiście wolałbym turbo
a i chciałbym coś więcej na temat tej kombinacji turbo+lpg szukałem tego na nkp ale nie mogłem znaleźć
1. Kupuje ten gaźnik(znalazłem nowy), turbo, IC i resztę pierdół rozwiercam silnik na tyle ile się da i zakuwam tłoki i robię na maks moc.
2. kupuje jakiegoś rozbitka za 1tyś i przekładam wszystko skrzynia silnik wiązki elektryczne jak leci i zostawiam bez turbo
ja osobiście wolałbym turbo
a i chciałbym coś więcej na temat tej kombinacji turbo+lpg szukałem tego na nkp ale nie mogłem znaleźć
- alfabox
- fanatyk nissana
- Posty: 1023
- Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
- Kontakt:
Znalazłem tylko to: http://snafu.wrzuta.pl/katalog/obrazy/3 ... B/glowny/4say33 pisze:
a i chciałbym coś więcej na temat tej kombinacji turbo+lpg szukałem tego na nkp ale nie mogłem znaleźć


no dobra znalazłem temat na nkp http://forum.nissanklub.pl/index.php/to ... fu__st__80 (można podawać linki?) i doszedłem do wniosku ze to nie taki głupi pomysł lpg+turbo ale też doszedłem do wniosku ze bym musiał zainwestować w droższą instalacje lpg, parownik do turbo i ogólnie by mnie mogło wyjść tyle samo co kupienie tego gaźnika albo i więcej muszę sobie wszystko przeliczyć na razie zgodnie z zaleceniami doprowadzam micre do stan idealnego, aha większy silnik pogorszy prowadzenie tego autka za ciężki przodek