Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Usprawnianie SR20DE i rezultaty

Moderatorzy: Seba WWA, Sajmooon, Ryba

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2017-09-26, 15:14

Fajnie będzie z podciśnieniem, jak taki silnik z ostrym wałkiem zakręci na 7500rpm. Wtedy te książkowe konflikty na biegu jałowym można sobie wsadzić w te same półki co kultura pracy na wolnych obrotach :)

reasumując-nie o to mi chodziło :)

Min. Dlaczego mniejszy silnik, jaki jest sr16ve w specyfikacji n1 miał większe TB?
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Re:

Post autor: VE Killer » 2018-08-02, 13:01

onyxx pisze:
2017-09-25, 13:08
Ja miałem w motorowni z Avenira wałki z gtira :P pracowały w porządku na hydraulice.
Nie spowodowały uszkodzenia szklanek, innych minusów też nie zarejestrowałem.
Zdecydowanie lepiej się zachowywały niż seryjne i lepiej niż mod wałka ssącego z gti.
Ale to był silnik doładowany.

Wg mnie to do mocnego NA te wałki kelforda od gtira trochę słabo się nadają ze względu na mały overlap - mimo sporego duration. Dodatkowo dysponują już sporym liftem i nie wiem co na to seryjne sprężyny, dodatkowo pytanie czy szklanki sobie poradzą z takim profilem krzywki. Trzecia sprawa czy nie będzie potrzeby pogłębienia kieszonek w tłokach - trzeba sprawdzić czy nie będzie kolizji. Moim zdaniem jak ktoś chce można zrobić eksperyment, ale generalnie sporo przemawia za tym, że to nie będzie dobrze działać :) Lepiej pójść w inne wałki.

cloud_9 pisze:nie znam się to się wypowiem:) bo mały ruch w temacie

- regulowane kółka

- ustawić luzy zaworowe poprawnie do wałków (często producent podaje wartości)
ale do pełni szczescia to:
- doprężyć (najlepiej tłokami)
- zmienić talerzyki i spreżynki i przy okazji co będzie na wierzchu przejrzeć
Regulowane kółka na pewno wskazane. Na hydro luzów nie ustawisz - szklanka to kompensuje. Doprężenie na pewno przy takim duration wałków wskazane.
Sama zmiana sprężynek jak najbardziej a lepiej przejść po prostu na solid lfiftery, czyli przejść na mechanikę z hydro.
Ad@mus pisze:Do wałków warto też doedukować się w podciśnieniu kolektora ssącego. Agresywny wałek wymaga większej przepustnicy.

ps. GTIR ma mechanikę na głowicy, a nie hydro.
Na ostrym wałku spadnie trochę podciśnienie i wolne obroty nie będą cywilizowane.
Nie zgadzam się co do twierdzenia że wolne obroty beda nie cywilizowane. Spokojnie da się wystroić
XXX

Awatar użytkownika
onyxx
doświadczony forumowicz
Posty: 202
Rejestracja: 2012-03-14, 21:17
Lokalizacja: wwa
Kontakt:

Re: Usprawnianie SR20DE i rezultaty

Post autor: onyxx » 2018-08-07, 07:57

Owszem da, ale raczej wolne trzeba będzie podnieść a nie utrzymywać seryjny poziom ;)

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Re: Usprawnianie SR20DE i rezultaty

Post autor: VE Killer » 2018-08-09, 17:50

Myslę że 1000RPM to jeszcze cywilizowane
XXX

Awatar użytkownika
onyxx
doświadczony forumowicz
Posty: 202
Rejestracja: 2012-03-14, 21:17
Lokalizacja: wwa
Kontakt:

Re: Usprawnianie SR20DE i rezultaty

Post autor: onyxx » 2018-08-10, 10:21

Tak, 1000rpm to jeszcze w miarę jak na jałowe. Na seryjnym poziomie bez bujania obr. nie ma szans praktycznie.

Awatar użytkownika
BeNeK
fanatyk nissana
Posty: 774
Rejestracja: 2011-10-02, 11:19
Lokalizacja: Kielce

Re: Usprawnianie SR20DE i rezultaty

Post autor: BeNeK » 2020-04-27, 22:29

Trochę odkope .
Ktoś wie jak to jest z wałkami z VE do zwykłego SRa highport ?
Gdzieś słyszałem że można je zaadoptować .
Podpowie ktoś ?
Obrazek

SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 963
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Re: Usprawnianie SR20DE i rezultaty

Post autor: PrzeRuSco » 2020-04-28, 16:04

Też tak słyszałem, bodajże https://www.facebook.com/przemek.zietek.9 gdzieś pisał że może się tego podjąć. Jak coś to mam takie wałki na zbyciu.
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”