Usprawnianie SR20DE i rezultaty

Moderatorzy: Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4135
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2017-09-26, 15:14

Fajnie będzie z podciśnieniem, jak taki silnik z ostrym wałkiem zakręci na 7500rpm. Wtedy te książkowe konflikty na biegu jałowym można sobie wsadzić w te same półki co kultura pracy na wolnych obrotach :)

reasumując-nie o to mi chodziło :)

Min. Dlaczego mniejszy silnik, jaki jest sr16ve w specyfikacji n1 miał większe TB?
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 893
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Re:

Post autor: VE Killer » 2018-08-02, 13:01

onyxx pisze:
2017-09-25, 13:08
Ja miałem w motorowni z Avenira wałki z gtira :P pracowały w porządku na hydraulice.
Nie spowodowały uszkodzenia szklanek, innych minusów też nie zarejestrowałem.
Zdecydowanie lepiej się zachowywały niż seryjne i lepiej niż mod wałka ssącego z gti.
Ale to był silnik doładowany.

Wg mnie to do mocnego NA te wałki kelforda od gtira trochę słabo się nadają ze względu na mały overlap - mimo sporego duration. Dodatkowo dysponują już sporym liftem i nie wiem co na to seryjne sprężyny, dodatkowo pytanie czy szklanki sobie poradzą z takim profilem krzywki. Trzecia sprawa czy nie będzie potrzeby pogłębienia kieszonek w tłokach - trzeba sprawdzić czy nie będzie kolizji. Moim zdaniem jak ktoś chce można zrobić eksperyment, ale generalnie sporo przemawia za tym, że to nie będzie dobrze działać :) Lepiej pójść w inne wałki.

cloud_9 pisze:nie znam się to się wypowiem:) bo mały ruch w temacie

- regulowane kółka

- ustawić luzy zaworowe poprawnie do wałków (często producent podaje wartości)
ale do pełni szczescia to:
- doprężyć (najlepiej tłokami)
- zmienić talerzyki i spreżynki i przy okazji co będzie na wierzchu przejrzeć
Regulowane kółka na pewno wskazane. Na hydro luzów nie ustawisz - szklanka to kompensuje. Doprężenie na pewno przy takim duration wałków wskazane.
Sama zmiana sprężynek jak najbardziej a lepiej przejść po prostu na solid lfiftery, czyli przejść na mechanikę z hydro.
Ad@mus pisze:Do wałków warto też doedukować się w podciśnieniu kolektora ssącego. Agresywny wałek wymaga większej przepustnicy.

ps. GTIR ma mechanikę na głowicy, a nie hydro.
Na ostrym wałku spadnie trochę podciśnienie i wolne obroty nie będą cywilizowane.
Nie zgadzam się co do twierdzenia że wolne obroty beda nie cywilizowane. Spokojnie da się wystroić
XXX

Awatar użytkownika
onyxx
aktywny forumowicz
Posty: 199
Rejestracja: 2012-03-14, 21:17
Lokalizacja: wwa
Kontakt:

Re: Usprawnianie SR20DE i rezultaty

Post autor: onyxx » 2018-08-07, 07:57

Owszem da, ale raczej wolne trzeba będzie podnieść a nie utrzymywać seryjny poziom ;)

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 893
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Re: Usprawnianie SR20DE i rezultaty

Post autor: VE Killer » 2018-08-09, 17:50

Myslę że 1000RPM to jeszcze cywilizowane
XXX

Awatar użytkownika
onyxx
aktywny forumowicz
Posty: 199
Rejestracja: 2012-03-14, 21:17
Lokalizacja: wwa
Kontakt:

Re: Usprawnianie SR20DE i rezultaty

Post autor: onyxx » 2018-08-10, 10:21

Tak, 1000rpm to jeszcze w miarę jak na jałowe. Na seryjnym poziomie bez bujania obr. nie ma szans praktycznie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”