Czy lekkie koła pasowe coś dają ? Warto je kupić ?
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
- woytaz_gdy_elb
- aktywny forumowicz
- Posty: 141
- Rejestracja: 2015-04-15, 21:37
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Czy lekkie koła pasowe coś dają ? Warto je kupić ?
Witajcie, kompletuję graty przed strojeniem i modyfikacją mojej rajdówki z sr20ve natrafiłem na taki gadżet :
http://allegro.pl/lekkie-kola-pasowe-ni ... 51745.html
Zastanawiam się czy zakup tego ma jakiś sens oprócz wizualnego ? Czy lżejsze koła pasowe są w jakiś sposób odczuwalne ? Macie może jakieś doświadczenia w tym temacie ? No i czy w ogóle koła pasowe sr20de podejdą do VE ?
Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi
http://allegro.pl/lekkie-kola-pasowe-ni ... 51745.html
Zastanawiam się czy zakup tego ma jakiś sens oprócz wizualnego ? Czy lżejsze koła pasowe są w jakiś sposób odczuwalne ? Macie może jakieś doświadczenia w tym temacie ? No i czy w ogóle koła pasowe sr20de podejdą do VE ?
Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi
Sunny n14 GTI SR20VE - rajdówka
Almera n15 GTI Daily kuchenka gazowa
BMW X3 3,0d dupowóz, lawetociągnik
Almera n15 GTI Daily kuchenka gazowa
BMW X3 3,0d dupowóz, lawetociągnik
- woytaz_gdy_elb
- aktywny forumowicz
- Posty: 141
- Rejestracja: 2015-04-15, 21:37
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
hmm... ciekawa teoria - jest w tym jakaś logika w sumie U mnie jest zamach odchudzony więc to by mogło mieć sens. Pytanie czy w ogóle coś bym odczuł po takiej zmianie - no i też ciekaw jestem czy ktoś miał z tym do czynienia pod kątem trwałości - jak by nie patrzeć to amelinium...
Sunny n14 GTI SR20VE - rajdówka
Almera n15 GTI Daily kuchenka gazowa
BMW X3 3,0d dupowóz, lawetociągnik
Almera n15 GTI Daily kuchenka gazowa
BMW X3 3,0d dupowóz, lawetociągnik
Amortyzator drgań raczej tam na wał nie wiele pomoże, sam wał jest z żelbetonu w SRce jak pamiętacie. Tłumiki drgań wg mnie bardziej są zastosowane żeby pasek dłużej polatał, bo bez nich może go szybciej wyślizgać i będzie piszczeć jak wóz drużyny A przy ostrym starcie na trawie.
Pytanie tylko ile można zejść z tego koła pasowego i jak się w serii ma wyrównanie masy jednej i drugiej strony wału korbowego Bo zamach to 9,5kg a kolo pasowe to raptem?? 2kg?? Więc pomijał bym herezje z wyrównaniem masy po obu końcach wału.
Co takie lekkie koło pasowe jeszcze daje? ściągnie masy wpływa na prędkośc nabierania predkosci obrotowej silnika. Z tym że 2 koła tej samej masy mogą mieć różny wpływ, bo niby takie same koła ale ważne gdzie będzie masa odśrodkowa zlokalizowana, bo może być np. więcej materiału bliżej środka okręgu lub na jego obrzeżu...
Pytanie tylko ile można zejść z tego koła pasowego i jak się w serii ma wyrównanie masy jednej i drugiej strony wału korbowego Bo zamach to 9,5kg a kolo pasowe to raptem?? 2kg?? Więc pomijał bym herezje z wyrównaniem masy po obu końcach wału.
Co takie lekkie koło pasowe jeszcze daje? ściągnie masy wpływa na prędkośc nabierania predkosci obrotowej silnika. Z tym że 2 koła tej samej masy mogą mieć różny wpływ, bo niby takie same koła ale ważne gdzie będzie masa odśrodkowa zlokalizowana, bo może być np. więcej materiału bliżej środka okręgu lub na jego obrzeżu...
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
hahaha a to dobre Profesor Adamus Z tymi paskami to dobra teoriaAd@mus pisze:Amortyzator drgań raczej tam na wał nie wiele pomoże, sam wał jest z żelbetonu w SRce jak pamiętacie. Tłumiki drgań wg mnie bardziej są zastosowane żeby pasek dłużej polatał, bo bez nich może go szybciej wyślizgać i będzie piszczeć jak wóz drużyny A przy ostrym starcie na trawie.
Ja bym koła pasowego sztywnego nie zakładał. Jedni w SR jakoś z nimi jeżdżą innym sypią się panewki. Tłumik jest stosowany by wygubić harmoniczne drgania wału ściśle powiązane z prędkością obrotową. U np. 1 co kręci do 6500 problem może nie wystąpić ale u drugiego co podbija pod 8000 może się skończyć katastrofą...
Lekkie kółka osprzętu coś mogą dać ale n ie będą to znaczące przyrosty trzeba pamiętać, że to sam osprzęt w sobie powoduje pewne straty mechaniczne.
onyxx, nie mam żadnego tytułu bo jest mi on nie potrzebny. Ale po coś tam ta guma jest zakładana więc postanowiłem się wysilnić i pomyśleć. Dzięki za wiarę
Lektura z profesora Google:
https://autokult.pl/24724,tlumiki-drgan ... sploatacja
Styknie poszukać aby wiedzieć więcej... dziw, że o pasku nie wspomnieli
Lektura z profesora Google:
https://autokult.pl/24724,tlumiki-drgan ... sploatacja
Styknie poszukać aby wiedzieć więcej... dziw, że o pasku nie wspomnieli
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
Hahaha Przecież ostatnio jak gadaliśmy to sam stwierdziłeś żeś profesor Ja to tylko przypomniałemAd@mus pisze:onyxx, nie mam żadnego tytułu bo jest mi on nie potrzebny. Ale po coś tam ta guma jest zakładana więc postanowiłem się wysilnić i pomyśleć. Dzięki za wiarę
Lektura z profesora Google:
https://autokult.pl/24724,tlumiki-drgan ... sploatacja
Styknie poszukać aby wiedzieć więcej... dziw, że o pasku nie wspomnieli
No jasne, człowiek się uczy przez całe życie a i tak durniem umrze
onyxx, nie gadaliśmy bo dalej nr tel do ciebie nie mam Pisaliśmy
Jest kilka istotnych funkcji koła pasowego, jak widać jest ich w motoryzacji kilka rodzajów, te z wagą etc to jedne z nich. Do tego dochodzą pozostałe. A tak swoją drogą, dawno nikomu panwie nie poleciały
Oby tak dalej
Jest kilka istotnych funkcji koła pasowego, jak widać jest ich w motoryzacji kilka rodzajów, te z wagą etc to jedne z nich. Do tego dochodzą pozostałe. A tak swoją drogą, dawno nikomu panwie nie poleciały
Oby tak dalej
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
jak uruchomię 0-700 to możesz dzwonić kiedy chceszAd@mus pisze:onyxx, nie gadaliśmy bo dalej nr tel do ciebie nie mam Pisaliśmy
Jest kilka istotnych funkcji koła pasowego, jak widać jest ich w motoryzacji kilka rodzajów, te z wagą etc to jedne z nich. Do tego dochodzą pozostałe. A tak swoją drogą, dawno nikomu panwie nie poleciały
Oby tak dalej
Osobiście w micrze z racji braku wspomagania oraz miejsca pod maska, kolo pasowe zostalo stoczone na jeden pasek. Auto przelatalo jakis czas i nic zlego sie nie działo z panewkami, badz pompeczka oleju. Zamach byl fabryczny. Także teoria jedno, praktyka drugie
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
Zestaw z allegro jest bez koła na wal, pozatym jest do 200sx i różni się kołem na pompę wody.
Co do ewentualnych zysków po ich montażu to spowalniaja osprzęt silnika (inne średnice niż oem ) co niweluje kawitacje płynu chłodniczego.
Co do ewentualnych zysków po ich montażu to spowalniaja osprzęt silnika (inne średnice niż oem ) co niweluje kawitacje płynu chłodniczego.
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest /
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest /
onyxx +1, założenie koła bez amortyzatora może zrobić kuku, hamburgery przy wysokim kręceniu motorów zakładają koła z tzw superdamperem - takim lepsiejszym amortyzatorem
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy
Dokładnie, rozpatrujemy skrajne przypadki.
Podobno samego zamachu też nie powinno się odchudzać bez wyważania wału etc.
Uważam, że każdy mod tego typu w streetowym samochodzie powinien zdać egzamin. A jak się wysra to.... no cóz. Kto modzi silniki po rewizji a kto modzi kota w worku ?
Podobno samego zamachu też nie powinno się odchudzać bez wyważania wału etc.
Uważam, że każdy mod tego typu w streetowym samochodzie powinien zdać egzamin. A jak się wysra to.... no cóz. Kto modzi silniki po rewizji a kto modzi kota w worku ?
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
Wał w SR, jak i większości Nissanów, jest wyważany wewnętrznie. Przy zmianie zamachu nie ma potrzeby doważać zespołu.
A co do lekkiego kółka na wale, to może i na aucie na ulicę wielkiego bólu nie ma. Ale w aucie do upalania, gdzie non stop będą wysokie obr., ja bym zostawił seryjne kółko z tłumikiem harmonicznym. Na lekkim kółku ile będzie zysku? 1-2hp?? Bez sensu...
Modzelitto, po tych 115tys zaglądałeś do panewek? Masz porównanie jak wyglądały na początku? Poza tym, jak używałeś auta delikatnie i nie za często korzystałeś z potencjału, to o czym my tu mówimy? Autor tematu raczej będzie używał auta zgoła inaczej.
Brak tłumika na seryjnym kółku degraduje panewki stopniowo, a nie szast prast i po robocie.
Generalnie róbta co chceta
A co do lekkiego kółka na wale, to może i na aucie na ulicę wielkiego bólu nie ma. Ale w aucie do upalania, gdzie non stop będą wysokie obr., ja bym zostawił seryjne kółko z tłumikiem harmonicznym. Na lekkim kółku ile będzie zysku? 1-2hp?? Bez sensu...
Modzelitto, po tych 115tys zaglądałeś do panewek? Masz porównanie jak wyglądały na początku? Poza tym, jak używałeś auta delikatnie i nie za często korzystałeś z potencjału, to o czym my tu mówimy? Autor tematu raczej będzie używał auta zgoła inaczej.
Brak tłumika na seryjnym kółku degraduje panewki stopniowo, a nie szast prast i po robocie.
Generalnie róbta co chceta
Jeśli autor tematu chce odchudzać koła pasowe, mając odchudzony zamach etc powinien stosować zatem zalecenia przy upalaniu:
Odpowiedni olej
Dokonywać systematycznych rewizji panewek
Skoro już rewizja a koszt nowych panewek to nie ból tyłka to wymieniać je okresowo
I powinno latać
Ogólnie przy upalaniu, nie zależnie od typu kól pasowych polecam okresowe rewizje, bo nawet z tłumikami to podczas paowania może wysrać panewka lub coś innego
EOT
Odpowiedni olej
Dokonywać systematycznych rewizji panewek
Skoro już rewizja a koszt nowych panewek to nie ból tyłka to wymieniać je okresowo
I powinno latać
Ogólnie przy upalaniu, nie zależnie od typu kól pasowych polecam okresowe rewizje, bo nawet z tłumikami to podczas paowania może wysrać panewka lub coś innego
EOT
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
- woytaz_gdy_elb
- aktywny forumowicz
- Posty: 141
- Rejestracja: 2015-04-15, 21:37
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Nie sądziłem, że będzie taki odzew. Ot tak zbieram graty na modyfikację przed strojeniem i postanowiłem podpytać - wygląda na to, że temat nieco kontrowersyjny Podjąłem decyzję, że ponieważ moje auto to rajdówka - która jeździ rzadko ale jak już jeździ to raczej intensywnie to nie będę tego montował. Jako, że wychodzę z założenia, że zwycięzcy są na mecie - zależy mi też na bezawaryjności a jeśli to mógłby być słabszy punkt to wolę nie ryzykować. Myślę, że większy zysk będzie jak przejdę na dietę i zrzucę z 5kg z brzucha
Sunny n14 GTI SR20VE - rajdówka
Almera n15 GTI Daily kuchenka gazowa
BMW X3 3,0d dupowóz, lawetociągnik
Almera n15 GTI Daily kuchenka gazowa
BMW X3 3,0d dupowóz, lawetociągnik