Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Pompa olejowa - jak zwiększyć wydajność

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
adam_N14
aktywny forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 2012-12-16, 09:43
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: adam_N14 » 2014-02-08, 20:45

U mnie zaworki były ok tylko rotor przytarty jakby coś się dostało z olejem.
Dlatego włożyłem tą z P11. Myślałem nad mixem rotory z DE bo wyglądają
jak w VE a obudowę z DEH ale odpuściłem, nie chciałem ryzykować z
porysowanymi rotorami.
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest ?? / ??

ammaimon
stały bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 2010-08-27, 12:43
Lokalizacja: Krk

Post autor: ammaimon » 2014-02-17, 18:27

W ASO teraz kosztuje pompa 1400zł?? Ja pytałem się chyba z 2 lata temu to mi krzyknęli 1860 zł :O

Pozdro,

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-02-18, 19:58

tak teraz pytalem to 1400zl
ale ceny miedzy aso tez sie roznia, reperaturka zaworu wc w pompie w wawie kosztuje 200zl a u mnie na śluńsku 106,32zł :mrgreen:
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2014-02-19, 00:09

Najlepiej sobie zamowić pompę ze stanow ;) Wychodzi dużo dużo taniej ;)

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-02-19, 13:12

coś okolo 300dolców? jakos tak sprawdzalem
zgadza sie Limon??
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
killer2000
fanatyk nissana
Posty: 2169
Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: killer2000 » 2014-02-19, 22:00

200dolków plus przesyłka najtanie idzie wyrwać czyli około 300dolków czekamy aż dolar do 2zł spadnie :)
http://www.ebay.com/itm/JDM-SR20VE-Oil- ... 22&vxp=mtr
50dolków przesyłka czyli 250dolków z przesyłką :-) czyli 755zł
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-02-22, 19:19

zaworek WC z pompy GTI-R nie podchodzi do pompy sr20de;/
potrzebuje pilnie wymiary tloczka z p10
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2014-02-22, 20:24

Ad@mus mówiłem Ci już- kombinujesz, a później będzie płacz, bo motor rzygnie panewkami...Odłóż sobie na OEM pompę z VE, albo zwykłą nową z DE ;-)
QG15+
;-)

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-02-22, 20:28

Modzelitto, nie sztuka wyłożyć 1400 zł za pompę, sztuka jest złożyć dużo taniej tak samo wydajna. Jak motor odda panewy to zrobię drugi - 1400 zł to części na kpl kapitalkę :)
Pompa z VE to nie p&p i tez trzeba kombinować.

Dalej się upieram, że pompy z de wymagają jedynie kosmetyki czyli rewizja co 100 kkm zaworu upustowego.

Silnik, który remontuje miał 220 kkm, panewki nieobrócone, ale miedź już wyszła, rotor pompy na oko idealny, a tłoczek na oko zonk - to dało mi pewien pogląd na mit pompy oleju.
Ostatnio zmieniony 2014-03-10, 00:20 przez Ad@mus, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2014-02-23, 08:57

Ad@mus pisze:1400zl to czesci na kpl kapitalke:)
Dołóż do tego mega wqrw na siebie, czas potrzebny na kolejny remont (wiesz sam jak jest to trudno dostępna rzecz :D) no i świadomość tego, że auto mogło jeździć, a znowu przez x km stoi. killer2000 miał identyczną sytuację u siebie w DEH, z tym że u niego przy generalce nikt pompy nie ruszał...
QG15+
;-)

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-03-09, 22:22

dysponuje ktos pompą z sunny GTI? jeśli tak to czy mogę kogoś prosić o pomiar średnicy tłoczka zaworu zwrotnego i otworu w którym ten pracuje?
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

ammaimon
stały bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 2010-08-27, 12:43
Lokalizacja: Krk

Post autor: ammaimon » 2014-03-16, 01:50

A pompa z SR20VE pasuje p&p do SR20DE?

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-10-12, 12:53

wydajność pompy a ciśnienie to dwie różne rzeczy.. temat o wydajności a piszecie w większości o ciśnieniu. jeden koleś już zrobił modyfikacje pompy oleju z de i podniosł jej wydajność o 50% i nie był to koszt 1400zł

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2014-10-12, 13:52

Jakbym Czajnika słyszał :)
QG15+
;-)

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-10-12, 13:59

a kto to taki?
XXX

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2014-10-12, 14:12

bo to czajnik powrócił do nas z zaświatów :D długo kolego nie wytrzymałeś bez nas :D

moim skromnym zdaniem zanim zacznię się kombinować z pompą to najlepiej założyć zegar od ciśnienia oleju i zobaczyć jak się aktualna zachowuje :)
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2014-10-12, 14:20

Panowie, merytoryczna dyskusja i proszę o nierozpoczynanie wzajemnych docinków. Dziękuję za uwagę. :)
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-10-12, 14:34

a co takiego żle napisałam?? :-o
XXX

Awatar użytkownika
HakeN
fanatyk nissana
Posty: 311
Rejestracja: 2014-04-02, 09:48
Lokalizacja: Wronki

Post autor: HakeN » 2015-12-25, 22:07

odkopuje , jak wreszcie jest z tymi pompami w wolnossakach ? które pasują do DE ? i czy da rade zwiekszyć wydajność pompy z DE ?
P10 CrashTest - corsa skasowana włącznie z słupkami drzwiami i szybą
P11 Skandynaw - na wiosnę ukończę
S13 200SX CA18DET - Driftcar w budowie

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-12-26, 11:10

pompy z każdej wersji FWD mozna stosować zamiennie natomiast z wersji RWD czyli 200sx ma inna obudowę i i rozstaw górnych otworów M6 jest inny. jesli chodzi o zwiekszenie wydajności temat jest do ogarniecia ale nie jest to prosta sprawa a operacja nie jest tania. zamontuj pompę z DET blubird, avenir i temat załatwiony.
XXX

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-12-26, 11:56

albo pompa z VE, ale to nie jest tak całkiem P&P-ale się da ;)
SR20DET FWD tez ma większą wydajność,
*wydajność, nie ciśnienie
tak więc latanie z zegarem i badanie przy jakich rpm ma jakie cisnienie jest pomiarem względnym i nie bardzo ma coś współnego z wydajnością, a szalenie z wysokością ciśnienia może rozszczelnić silnik

sporo tunerów kiedyś stosowało podkładki między sprężynką a zaworkiem zwrotnym i tym sposobem zwiększali maksymalne ciśnieni pompy olejowej, ale jak wyzej napisalem, mialo i ma to swoje granice i raczej nie jest to performance, maksymalnie jest to mod typu ricer :)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-12-26, 12:12

zapomniałeś o jednej waznej kwestii. duze zwiekszenie ciśnienia moze doprowadzic do wypłukiwania panewek.
zastosowanie pompy z det jest banalne i nie wymaga w zasadzie zadnych modyfikacji. pompa z VE tez jest P&P tyle ze razem z wkładką napedzajaca albo zmodyfikowanąseryjną. a koło pasowe trzeba potraktować tokarką.
XXX

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”