Pompa oleju z VE do DE
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
bandito16 A czasem nie na odwrót.
Takie jak na pierwszym foto miałem dwie i obie z High Porta były.
Na drugim jest pompa z DEH / RollerRocker miałem ze trzy silniki z P11
i pompy były takie same jak na drugim zdjęciu.
Podobno obie budują podobne ciśnienie ale ciężko znaleźć konkretne porównanie
jakie maja przepływy i ciśnienie przy tych samych obrotach itd.
Takie jak na pierwszym foto miałem dwie i obie z High Porta były.
Na drugim jest pompa z DEH / RollerRocker miałem ze trzy silniki z P11
i pompy były takie same jak na drugim zdjęciu.
Podobno obie budują podobne ciśnienie ale ciężko znaleźć konkretne porównanie
jakie maja przepływy i ciśnienie przy tych samych obrotach itd.
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest /
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest /
Sam miałem dwa HP jeden z N14 drugi z P10 pompy były jak na 1 zdjęciu.
Tak samo w trzech RR (DEH/P11, De/P11 i De/WP10) były pompy jak z drugiego zdjęcia.
Ja mam teraz smok i miski od DE/N14 a pompę z DEH + podkładka pod sprężyną zaworka w pompie.
Tak samo w trzech RR (DEH/P11, De/P11 i De/WP10) były pompy jak z drugiego zdjęcia.
Ja mam teraz smok i miski od DE/N14 a pompę z DEH + podkładka pod sprężyną zaworka w pompie.
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest /
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest /
Dobra rozwiązanie problemu u mnie, okazało się że mam porwane dwa kable jeden od kolektora ssącego do głowicy a drugi kabelek szedł do silniczka krokowego, o mało nie spadł , założyłem i wszystko jest okej, mimo to ustawiłem obroty na 1tys na ciepłym i jest na prawdę bajka, ciśnienie oleju nie spada za nisko , wszystko się uspokoiło, ale mimo wszystko jutro wymieniam olej na 10w60
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"
Adamus kurde nie wiem, jutro fotkę zrobię i zaznaczę co tam dziwnego się działo hehe
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"
Adamus, z tego co rozmawiałem z.Bodkiem to właśnie 10w60 będzie dobry, teraz.mam zalany 5w40 i chce sprawdzić.jak się Będzie zachowywał samochód właśnie przy 10, najwyżej znowu zmienię jak będzie coś nie tak,
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"
z logicznego punktu widzenia zapotrzebowanie silnika de w olej jest większe ma Y wymagające lepszego smarowania (magistrale olejowe).HLA podobnie. jednak jak już porównaliście wirniki to deh ma większą srednice i jedna komora więcej dlatego można wnioskować ze przy tych samych obrotach pompa ma większa wydajność. ale czy ktoś to jest w stanie zmierzyć tego nie wiem chyba trzeba by zamontować na jednym wałku obie pompy i zrobić jakąś liczbę obrotów co da porównaniewydajności. za ciśnie nie odpowiada zaworek więc to akurat łatwo zmirzyć manowetrem. uważam jednak ze na ciśnienie będzie miał tez wpływ jaki olej. tyle z mojej strony. dla bezpieczeństwa zamontowałbym z VE albo np z turbo.
XXX
Chciałem wykożystać to co mam bo jednak auto służy do jazdy na co dzień i mimo że często jest dokręcany do odcięcia to żadnych problemów z ciśnieniem oleju nie miałem. Zmiany co 3-5tyś, zalany 5W50 valvoline.
Mam pompę z DE i RR rotor pompy DE ma jedną komorę więcej ale RR ma większą pojemność komory. Za to obudowa z DE ma większe komory dlatego zastanawiam się nad włozeniem rotora z RR do obudowy DE.
Pompa DE /N14: Pompa RR /P11:
Mam pompę z DE i RR rotor pompy DE ma jedną komorę więcej ale RR ma większą pojemność komory. Za to obudowa z DE ma większe komory dlatego zastanawiam się nad włozeniem rotora z RR do obudowy DE.
Pompa DE /N14: Pompa RR /P11:
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest /
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest /
1. powiedz mi jak zmierzyłeś że pojemność tej komory jest wieksza?.
2. zakładając że jest wieksza to skad wiesz że ta różnica pomnożona przez ilość komór nie wyjdzie na jedno
3. czy bierzesz pod uwagę że część oleju przechodzi w wirniku spowrotem bo jak zauważysz to oba rotory nie zamykają się idealnie pokrywając się. rotory po prawej stronie przerzucą więcej oleju spowrotem bo jak można zauważyć na zdjęciu pozostaje większa komora ponad wewnętrznym zębem.
oczywiście to sa moje teorie i nikt nie musi się z tym zgadzać
2. zakładając że jest wieksza to skad wiesz że ta różnica pomnożona przez ilość komór nie wyjdzie na jedno
3. czy bierzesz pod uwagę że część oleju przechodzi w wirniku spowrotem bo jak zauważysz to oba rotory nie zamykają się idealnie pokrywając się. rotory po prawej stronie przerzucą więcej oleju spowrotem bo jak można zauważyć na zdjęciu pozostaje większa komora ponad wewnętrznym zębem.
oczywiście to sa moje teorie i nikt nie musi się z tym zgadzać
XXX
Nic nie mierzone i przy niczym się nie upieram,
chciałbym się dowiedzieć czegoś w tym temacie od kogoś z większą wiedzą bo na temat pomp RR nie wiele mogę znaleźć.
Mając oba rotory obok siebie widać że wolna przestrzeń jest większa w "RR" ale słusznie zauważyłeś że łaczna pojemność może być taka sama lub większa w "DE".
Tylko teraz jaki wpływ na wydajność i ciśnienie będzie miała ilość zębów w rotorach?
Szukając czegoś w necie to pompy VE i DET maja rotor jak ta po lewej z DE,
a i obudowa bardziej jest zbliżona do tej z DE. Na zdjęciu słabo widać ale pompa RR ma mniejsze komory niskiego i wysokiego ciśnienia.
Zdrową pompę z DE ciężko trafić dlatego próbuję się czegoś dowiedzieć na temat budowy obu i ewentualnie z każdej wybrać to co t=lepsze i złożyc.
chciałbym się dowiedzieć czegoś w tym temacie od kogoś z większą wiedzą bo na temat pomp RR nie wiele mogę znaleźć.
Mając oba rotory obok siebie widać że wolna przestrzeń jest większa w "RR" ale słusznie zauważyłeś że łaczna pojemność może być taka sama lub większa w "DE".
Tylko teraz jaki wpływ na wydajność i ciśnienie będzie miała ilość zębów w rotorach?
Szukając czegoś w necie to pompy VE i DET maja rotor jak ta po lewej z DE,
a i obudowa bardziej jest zbliżona do tej z DE. Na zdjęciu słabo widać ale pompa RR ma mniejsze komory niskiego i wysokiego ciśnienia.
Zdrową pompę z DE ciężko trafić dlatego próbuję się czegoś dowiedzieć na temat budowy obu i ewentualnie z każdej wybrać to co t=lepsze i złożyc.
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest /
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest /
W liczenie bawić się nie będę złożę na pompie z DE, jest w dobrym stanie
to powinna spokojnie dać radę a z czasem może trafi się coś z DET'a czy VE to podmienię.
Tu po prostu ciekaw byłem różnic w budowie tych pomp i miałem nadzieje że ktoś znalazł jakieś porównanie
albo z doświadczenia coś może powiedzieć.
to powinna spokojnie dać radę a z czasem może trafi się coś z DET'a czy VE to podmienię.
Tu po prostu ciekaw byłem różnic w budowie tych pomp i miałem nadzieje że ktoś znalazł jakieś porównanie
albo z doświadczenia coś może powiedzieć.
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest /
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest /
W tej chwili jeszcze zostają seryjne wałki i odcinka przy 7700. Więc pompa z DE da rade.
Docelowo jak wlecą wałki VE pewnie trzeba będzie podnieść limiter powyżej 8000 to zapoda się mocniejszą pompę.
O pompach wiem, jak dobrze pamiętam to z FWD miały inaczej śruby rozmieszczone.
VE Killer dzięki za rozjaśnienie sytuacji info poparte doświadczeniem zawsze najlepsze
Docelowo jak wlecą wałki VE pewnie trzeba będzie podnieść limiter powyżej 8000 to zapoda się mocniejszą pompę.
O pompach wiem, jak dobrze pamiętam to z FWD miały inaczej śruby rozmieszczone.
VE Killer dzięki za rozjaśnienie sytuacji info poparte doświadczeniem zawsze najlepsze
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest /
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest /
Słuchajcie - znalazłem ciekawostkę w manualau do P10. Pompa oleju z SR20Di przy 3krpm daje 4 bary, pompa z SR20DE (GT) przy 3krpm wali 4,5-4,6 bara
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
VE Killer, nic Pompa z P11 daje przy 3,2krpm 3,2-4 barów
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
VE Killer, dane z manuala Ja u siebie 4 bary mam przy 2,5-2,6krpm
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Mam czujnik i wskaźnik z P10eGT I tak pokazuje.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_