Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Pompa oleju z VE do DE

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2015-01-18, 15:06

A jak wygląda powierzchnia koła, która współpracuje z uszczelniaczem?
Przesmarowanie olejem wargi w zupełności wystarcza.

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2015-01-18, 15:34

Poda ktoś wymiary tego uszczelniacza ??
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-01-18, 15:36

zuh pisze:Przesmarowanie olejem wargi w zupełności wystarcza.
każdy smaruje tym co uważa za stosowne.. niektórzy wcale nie smarują i też jeżdzą... :mrgreen:

[ Dodano: 2015-01-18, 15:37 ]
a w tym programie w którym zawsze części porównujecie nie ma wymiarów uszczelniacza??

[ Dodano: 2015-01-18, 15:38 ]
albo w manualu?
XXX

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2015-01-18, 16:01

vixo, 46x58x7

zuh, pod palcem nie czuć nic, tokarz podobno ją polerował, ale skoro mi stoczył 6 zamiast 5mm to i może ta polerka była "mało dokładna"

VE Killer, olej wychodzi spod wargi, ewidentnie widać jak co jakiś czas koło pasowe wyciąga kropelkę
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-01-18, 16:07

może zimering jest lewo kierunkowy?? zobacz czy jest strzałka na nim i jest zgodna z kierunkiem obrotu silnika

[ Dodano: 2015-01-18, 16:10 ]
jeszcze jedno mi przyszło do głowy.. nie masz przypadkiem koła pasowego pękniętego na czopie??
XXX

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2015-01-18, 16:11

Arias, wielkie dzięki chłopie ;)
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2015-01-18, 16:36

vixo, do usług :P

VE Killer, Nie, wszystko jest z tym OK. Ale mam pewien trop, który w sumie został poruszony przez Ciebie. Kumpel w Subaru WRX EU przekładał pompe oleju z WRX JPN i co za tym idzie wymieniał też uszczelnienia. Zamówił je w ASO, ale zanim doszły to na szybko wsadził właśnie Coretco bo to mieli na miejscu w IC i odpalił, jeździł do 4k rpm i wszystko było OK, ale tylko zaczął pałować i zaraz zaczęło się wszystko pocić. Gość jest ogarnięty więc patent ze sprężynką poszedł w ruch, ale na wiele się nie zdał, więcej nie kombinował bo doszły OEM.


W związku z powyższym, mam zamiar nabyć uszczelnienie jakieś "męskie", kolo pasowe spoleruje papierkiem 2500 i podetnę je od wewnątrz na ramionach.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-01-18, 16:44

Arias, na początek papier ścierny 2500 a potem pasta diamentowa+filc
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-01-22, 08:12

jakies wieści odnosnie lokalizacji przyczyny??
XXX

Awatar użytkownika
onyxx
doświadczony forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 2012-03-14, 21:17
Lokalizacja: wwa
Kontakt:

Post autor: onyxx » 2015-01-22, 11:31

Wracając do tematu pomp. To ogólnie najbardziej wydajną pompą jest pompa z GTI-R. A ta która generuje największe ciśnienie (co nie przekłada się na wydajność) to ta pochodząca z SR16VE N1.

Obrazek
Na rysunku pompa oznaczona przez P11 to pompa z SR20VE. Generalnie pomiędzy pompami VE są tylko kosmetyczne różnice.

Przy swapie pompy z GTI-R do zwykłego DE, aby nie robić sobie problemów potrzebujemy (oprócz pompy):
- napęd pompy
- koło pasowe
- smok

Co do różnic VE i GTI-R, to jeszcze można dodać coś takiego:

GTI-R
Obrazek

VE
Obrazek

VE vs GTI-R
Obrazek


Odnośnie tej przypadłości ze szczającym uszczelniaczem. Czy zaglądałeś do zaworka pompy? Może się zblokował i ciśnienie wysadza Ci uszczelniacz?

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-01-25, 12:30

onyxx pisze:Odnośnie tej przypadłości ze szczającym uszczelniaczem. Czy zaglądałeś do zaworka pompy? Może się zblokował i ciśnienie wysadza Ci uszczelniacz?
ale to raczej nierealne ;)
Ostatnio zmieniony 2015-01-25, 12:47 przez VE Killer, łącznie zmieniany 1 raz.
XXX

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2015-01-25, 13:24

W najbliższym czasie będę jechał do znajomka mierzyć ciśnienie, bo i tak jestem ciekaw co tam pompuje. Katalogowo na jałowym winno być 1,3bara, na 3000rpm 3,5bara, 6000rpm 7barów.

Mam takie pytanie, czy ten pomiar da mi obraz na to, czy wszystko jest w porządku ??

Bo skoro wywala mi olej na wysokich to albo będzie pompować więcej niż 7barów i wtedy jest zawalony zaworek ?? Albo uszczelniacz jest do D...Y, w co prędzej jestem skłonny wierzyć.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2015-01-25, 14:20

Pomiar jak najbardziej, da Ci mniej więcej pogląd jak jest z ciśnieniem. Warto go wykonać dla samego sprawdzenia wartości.

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-01-25, 16:07

pomiar musisz wykonać na ciepłym silniku/rozgrzanym oleju jesli wyniki mają być wiarygodne ;)
XXX

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2015-01-25, 16:16

VE Killer, tak to wiem, chodziło mi o to czy ciśnienie powyżej 7barów da pogląd na to w jakim stanie jest zaworek zwrotny
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-01-25, 16:21

prędzej bedziesz miał niższeCiśnienie niz wyższe ;) ale zrób pomiary podaj wyniki i bedziemy analizować. ale ja jestem wręcz pewny że jesli pompa jest szczelna i kanały odprowadzajace olej zza uszczelniacza sadrożne to nie ma opcji abyto ciśnienie oleju wypychało zimering.

[ Dodano: 2015-01-25, 16:22 ]
chociaż cuda się zdarzają ;)
XXX

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-01-26, 08:55

zaworek w dwóch z trzech pomp jakie ogladalem przed zalozeniem do siebie był wytarty na gładzi ale pracowal, roznice tez były w wysokości sprężyn
oba objawy zużycia wplywaja na spadek ciśnienia, aby je podnieść trza napakować z glowa w testach probach etc podkładek

niestety aso nie ma reperaturek zaworka-bynajmniej nie znaleźli nic chłopaki, do serjnej pompy sr20de, tylko za wskazówką dot konkretnego numeru części aso znalazło zaworek do gti-r-a (ten posiadł w swojej wiedzy onyxx)

koszt zawora do gtir to 106zł, ma nowa sprezynke, podkładki i ten tłoczek, niestety nie pasuje do zwyklej pompy bo jest większy ;/
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Nismo_Man
wiem o czym pisze
Posty: 40
Rejestracja: 2013-06-16, 19:19
Lokalizacja: Z GARAGE

Post autor: Nismo_Man » 2015-01-26, 10:21

Ja znalazlem pare ciekawostek.
Pompa wyczynowa:
http://www.maperformance.com/orbit-high ... s1342.html

Duzo jest tez przelozen pompy np:
http://www.spoolimports.com/billet-oil- ... pump-gears

[ Dodano: 2015-01-26, 10:24 ]
Cos na temat zaworka w pompie:
http://forums.nicoclub.com/diy-oil-pump ... 14884.html
Walczyc Trzeba Zawsze Do Konca.... Jak Zwykle Maximum Atak.

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-01-27, 08:24

Nismo_Man pisze:Pompa wyczynowa:
http://www.maperformance....2-opns1342.html
na zdjeciu to wyglada jak seryjna z s14. wydaje mi sie tez ze poma z s14 ma inny rozstaw otworów (chodziote sruby do głowicy). wiem ze w czyms była róznica jak przymierzałem tylko za cholere juz nie pamietam
XXX

Awatar użytkownika
Nismo_Man
wiem o czym pisze
Posty: 40
Rejestracja: 2013-06-16, 19:19
Lokalizacja: Z GARAGE

Post autor: Nismo_Man » 2015-01-27, 09:04

Obrazek

[ Dodano: 2015-01-27, 09:14 ]
pompa
SR20DE Vs SR20DET

Obrazek
Obrazek
Walczyc Trzeba Zawsze Do Konca.... Jak Zwykle Maximum Atak.

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2015-01-27, 10:56

Nismo_Man,

Mało to precyzyjne jest...

Pewnie wielu już zna ten temat i część wiedzy już jest opisana powyżej. Poniżej link do bardziej obszernej lektury.

http://www.sr20-forum.com/turbo/48901-b ... -pump.html

Awatar użytkownika
Nismo_Man
wiem o czym pisze
Posty: 40
Rejestracja: 2013-06-16, 19:19
Lokalizacja: Z GARAGE

Post autor: Nismo_Man » 2015-01-27, 11:04

RYBA to co wkleiles chyba widziala kazda osoba ktora zainteresowala sie tematem pompy w sr20.
To jest zreszta pierwsza opcja ktora wujek google pokazuje.
Walczyc Trzeba Zawsze Do Konca.... Jak Zwykle Maximum Atak.

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2015-01-27, 13:00

Nismo_Man, tylko że Twoj powyższy post nic nowego nie wnosi do tematy, można wręcz rzec, że skopiowałeś to co tam opisali o zdjęciach nie wspomnę ;)
Tylko, że są to głupoty. Nie można na podstawie samej obudowy stwierdzić z czego dokładnie jest taka pompa i jaką ma wydajność ;)

Awatar użytkownika
Nismo_Man
wiem o czym pisze
Posty: 40
Rejestracja: 2013-06-16, 19:19
Lokalizacja: Z GARAGE

Post autor: Nismo_Man » 2015-01-27, 13:19

Wlasnie ze mozna okreslic co i jak. Rozchodzi sie o ten srodek pompy ten jej tzw BIEG. Dlatego dalem to foto:
Obrazek
Im wiekszy bebech pompy tym wydajniejsza.

Co do fotek wyzej dalem z temtu COOBCIOWEJ primery bo kolega VEKILLER rozkminial roznice.
Nic pozatym.

Mysle ze znalazl by sie taki MAGIC MEN co by wycudowal pompe jeszcze lepsza od tej GTI'RA. Tylko pytanie ile by to kosztowalo.
Walczyc Trzeba Zawsze Do Konca.... Jak Zwykle Maximum Atak.

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-01-27, 13:50

wiem kto i za ile robi takie pompy
sam rotor pompy to jedna sprawa a druga sprawa to jej spływy które wydaje mi się tez trzeba przerobić żeby przepływ oleju przez pompe i rotor był szybszy i większy, wiadomo kazda dziureczka zmnijszy w/w aspekt wdajnosci

co do zebow rotora to logicznie rzecz biorac, im wieksza pojemność jednej komory tym wieksza ilość tłoczonej oliwy
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-01-27, 21:59

Nismo_Man pisze:Mysle ze znalazl by sie taki MAGIC MEN co by wycudowal pompe jeszcze lepsza od tej GTI'RA
nie ma takiej potrzeby.

porównujac pompy DE vs. DET nalezało by zaczac od tego że DET z FWD i RWD różnia się. Jak wyżej wspominałem porównywałem pompe z DET S14 i DE z p10. silnikite maja tez rózne miski olejowe wiec rozstaw dolnyotworów tez prawdopodobnie jest inny. niestety nie rozdrabniałem sie i nie opisywałem tego dokładnie wiec na 100% pewny nie jestem.
Ostatnio zmieniony 2015-01-27, 22:53 przez VE Killer, łącznie zmieniany 1 raz.
XXX

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-01-27, 22:22

VE Killer pisze:pompe z DET S14 i DET z p10
a nie czasem pompe z DET z GTIr?
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-01-27, 22:56

Ad@mus pisze:
VE Killer pisze:pompe z DET S14 i DET z p10
a nie czasem pompe z DET z GTIr?
jesli wiesz lepiej co porównywałem to opisz różnice :P

oczywiście chodziło mi o DE z p10 a nie DET z p10 :))))
nie miałem w reku pompy oleju z GTI-R wiec nie mogłem jej porównywać
XXX

Awatar użytkownika
onyxx
doświadczony forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 2012-03-14, 21:17
Lokalizacja: wwa
Kontakt:

Post autor: onyxx » 2015-01-28, 15:34

VE Killer pisze:
onyxx pisze:Odnośnie tej przypadłości ze szczającym uszczelniaczem. Czy zaglądałeś do zaworka pompy? Może się zblokował i ciśnienie wysadza Ci uszczelniacz?
ale to raczej nierealne ;)
Miałem takie 2 zdarzenia - fakt ze był to opel :D

Tylko do pompy z GTI-R zaworek występuje oddzielnie - w innych przypadkach nowa pompa

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-01-28, 23:26

onyxx pisze:Miałem takie 2 zdarzenia - fakt ze był to opel

o cholera.. miałes opla z SR20 ? :-o
XXX

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”