Pompa oleju z VE do DE
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
Normalnie WARNY wam się wszystkim należą za te OT
W temacie:
Zapomniałem dodać, że smok też jest inny, ja niestety nie miałem z VE i zastosowałem z DET'a, trzeba było rozwiercić otwory montażowe i dorobić uszczelkę, bo pompa z VE ma większy kanał. Zanim włożę Turbo, to przerobię całkiem smoka, wymieniając kanał na dopasowany do pompy.
W temacie:
Zapomniałem dodać, że smok też jest inny, ja niestety nie miałem z VE i zastosowałem z DET'a, trzeba było rozwiercić otwory montażowe i dorobić uszczelkę, bo pompa z VE ma większy kanał. Zanim włożę Turbo, to przerobię całkiem smoka, wymieniając kanał na dopasowany do pompy.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
Każdy kolejny post niezwiązany z pompą oleju z VE do DE i pochodnymi, osobiście i z nieukrywaną radością (tak, to za to, że musiałem tu sprzątać) nagrodzę ostrzeżeniem
Tu się Panowie i Pani bawić: viewtopic.php?t=8553
Tu się Panowie i Pani bawić: viewtopic.php?t=8553
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
To chyba najbardziej pasujący temat, więc piszę....zaś rozciekł się simmer pompy oleju (przypomnę z SR16VE), przejeździł, nie wiem między 1000, a 2000km. Firma Corteco, nie wiem o co kaman, jaka przyczyna jest.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
Arias, krzywo nabity?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
janusz, nie ma takiej opcji, nabijany z zegarmistrzowską precyzją
Ad@mus, nie wyciska go, rozcieka się na "wardze" pompa przed montażem była kompletnie rozebrana, pomierzona i poskładana do kupy.
Ad@mus, nie wyciska go, rozcieka się na "wardze" pompa przed montażem była kompletnie rozebrana, pomierzona i poskładana do kupy.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
Arias, to jeszcze może być tak, że wał jest ździebko wytarty i nie trzyma wymiaru. Skróć sprężynkę na simeringu o 2-3 zwoje.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Wyciągasz simering, zdejmujesz sprężynkę, szukasz połączenia i ją rozpinasz. Potem normalnie ucinasz kawałek i zapinasz tak ja było. Całość zakładasz tak ja była
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
yhymm, pytam, bo raz że nie mam go przed sobą, dwa ktoś kiedyś pisał, żeby skręcić tą sprężynkę. Już kumam o co biega, może przy weekendzie coś podziałam. Dziękować Pozdroo
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
Ryba, Jest zrobiony dystans, jak pierwszy raz się rozciekł simmer to dodaliśmy drugi dystans, żeby mieć pewność, że koło pasowe nie dotknie wargi. Teraz jak tak myślę, to się rozciekł znowu po pałowaniu, bo ostatnio musiałem pokazać, że GT na klapie nie jest ściemą Więc może jednak ciśnienie wypycha wargę, zobaczę co będzie jak skrócę sprężynkę, ale to już na nowym simmerku. Musze też podjechać do kumpla sprawdzić ile to pompuje, bo aż jestem ciekaw. Jak będę miał koło pasowe na wierzchu to je spoleruje, bo może jest jakiś mikro zadzior i podpiłuje ramiona wewnątrz.
BTW: Ale dźwięk powyżej 3000rpm jest bezcenny, zagłuszany klepaniem zaworów, warkotem stożka, buczeniem wydechu, ale i tak słychać sssssssssssssssssyczenie jak w lanevo
BTW: Ale dźwięk powyżej 3000rpm jest bezcenny, zagłuszany klepaniem zaworów, warkotem stożka, buczeniem wydechu, ale i tak słychać sssssssssssssssssyczenie jak w lanevo
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
Nie smaruje smarem, tylko olej na palec i tyle. Odpływ, czyli zawór zwrotny jest drożny i pracuje, po za tym jeśli była by to wina odpływu to raczej by szybciej wywaliło olej niż po 1,5kkm
[ Dodano: 2015-01-17, 22:50 ]
vixo, simmer firmy Corteco, dostepny m.in w Inter Cars
[ Dodano: 2015-01-17, 22:50 ]
vixo, simmer firmy Corteco, dostepny m.in w Inter Cars
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
1.Tą markę polecają w sklepach, niejedno mam/miałem tej firmy, ale OK teraz poluje na OEM
2.Rozumiem, w takim razie jest bankowo drożny bo przed montażem pompy była rozkręcona i dokładnie wyczyszczona.
3.Nikt nigdy nie wspominał o smarze, nawet w książce' olej dałem sam od siebie. Jako że wszystkich rozumów nie pozjadałem, a piszę na forum by dalej się uczyć To jaki smar wypadałoby zastosować Odporny na działanie oleju, nie powodujący wycierania simmera, bo to w końcu jakaś guma jest
2.Rozumiem, w takim razie jest bankowo drożny bo przed montażem pompy była rozkręcona i dokładnie wyczyszczona.
3.Nikt nigdy nie wspominał o smarze, nawet w książce' olej dałem sam od siebie. Jako że wszystkich rozumów nie pozjadałem, a piszę na forum by dalej się uczyć To jaki smar wypadałoby zastosować Odporny na działanie oleju, nie powodujący wycierania simmera, bo to w końcu jakaś guma jest
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
1. erling, victor reinz, kiedys Corteko było w miare ale obecnie nie polecałbym tak jak i ajusa.
2. czyli wiesz o który podwójny kanał chodzi
3.zimeringi z górnej półki często są już posmarowane. ale jesli sa suche to najlepiej dac łozysowy ŁT 43 byle był gęsty (nie takie rzadkie gówno) smar pozostaje w rowku pomiędzy wargą uszczelniajacą a wargą przeciwpyłową. absolutnie nie uzywaś smaru grafitowego!!!
pompaoleju jest szczelna?? nie ma mozliwości aby ciśnienie oleju wydostawało sie w stronę zimeringa? jakaś rysa albo miktopęknięcie??
jeśli wyciska zimering to może być tez przyczyna zbyt duże ciśnienie w skrzynikorbowej ale to by mogło oznaczać że odna nie jest w pełni drozna
[ Dodano: 2015-01-17, 23:45 ]
tylko wtedy mogło by tak samo tylny wyciskać
2. czyli wiesz o który podwójny kanał chodzi
3.zimeringi z górnej półki często są już posmarowane. ale jesli sa suche to najlepiej dac łozysowy ŁT 43 byle był gęsty (nie takie rzadkie gówno) smar pozostaje w rowku pomiędzy wargą uszczelniajacą a wargą przeciwpyłową. absolutnie nie uzywaś smaru grafitowego!!!
pompaoleju jest szczelna?? nie ma mozliwości aby ciśnienie oleju wydostawało sie w stronę zimeringa? jakaś rysa albo miktopęknięcie??
jeśli wyciska zimering to może być tez przyczyna zbyt duże ciśnienie w skrzynikorbowej ale to by mogło oznaczać że odna nie jest w pełni drozna
[ Dodano: 2015-01-17, 23:45 ]
tylko wtedy mogło by tak samo tylny wyciskać
XXX
VE KILLER Panie mozna zrobic jeszcze 1 knifa przy montazu. Wyciac z butelki plastikowej taki walec zeby byl po obwodzie uszczelniacze, tak aby najpierw te nasze zrobione prowadzenie siadlo np na wal, a potempoprzez nie wcisnac uszczelniacz. Nic nam sie nie podwija nie moze uszkodzic, a po wbiciu uszczelniacza wyciagamy nasze zrobione prowadzenie i niema bata zeby uszczelniacz byl uszkodzony.
Taki dobry stary patent na oporne uszczleniacze.
Co pan na to?
Taki dobry stary patent na oporne uszczleniacze.
Co pan na to?
Walczyc Trzeba Zawsze Do Konca.... Jak Zwykle Maximum Atak.
owsze panent dobry i znany . do niektórych silników np tylny do VW wystepuje z taką tulejką do osadzania W przypadku SR20jak Ariassłusznie zauważyłten patent na niewiele sie zda. awszem koło pasowe przed monażem jaknajbardziej można posmarować olejema nawet jest to wskazane aby gładko wjechało w zimering. natomiast smar w zimeringu pomiedzu wargami wydłuzuy jegożywotność.. .ale nadalnie znamy przyczyny dlaczego zimering jest wypychany.Nismo_Man pisze:Taki dobry stary patent na oporne uszczleniacze.
Co pan na to?
Arias masz jakieś dodatkowe spostrzeżenia
XXX
Ryba, zacznijmy od tego, że aby założyć pompe z VE do DE, potrzebna jest tuleja napędzająca z VE, która jest dłuższa od tej z DE, ale w takiej konfiguracji trzeba stoczyć koło pasowe z DE o 5mm. Ja musiałem dorobić dystans, bo mi tokarz stoczył o 6mm te koło i było na styk, ale jak się rozciekło pierwszy raz to było ewidentnie widać, że koło pasowe trze po simmeringu. Z tego powodu dorobiliśmy 2 podkładki po 1,2mm, aby mieć 100% pewność, że koło pasowe nie dotknie simmera, a różnica 1-15mm nie zrobi różnicy układowi pasowemu.
Piszesz, że źle osadzone koło pasowe, ale tego nie da się źle zrobić, w wale jest klin, nakładasz koło pasowe i śrubą dokręcasz, wtedy koło równomiernie nachodzi na wał i tyle.
Piszesz, że źle osadzone koło pasowe, ale tego nie da się źle zrobić, w wale jest klin, nakładasz koło pasowe i śrubą dokręcasz, wtedy koło równomiernie nachodzi na wał i tyle.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
ale tego nie da sie żlezamontować... pompa ma kołki wiec ijej nie da sie krzywo zamontować
czy wiciek oleju jest na wardze czy może gniazdo zimeringa ma jakąś rysę i zewnętrzna częścią powstaje nieszczelność. kiedys spotkałem sie z taka usterka że ktoś wymieniał zimerind i wyciagajac go podwazał śrubokrętem. zrobił to tak niefortunnie ze powstała wzdłuzna rysa. na takie usterki tez jest sposób. trzeba odtłuscić dokładnie benzynka i zimering wbić uprzednio smarujac go cienka warstwa silikonu do składania silników
czy wiciek oleju jest na wardze czy może gniazdo zimeringa ma jakąś rysę i zewnętrzna częścią powstaje nieszczelność. kiedys spotkałem sie z taka usterka że ktoś wymieniał zimerind i wyciagajac go podwazał śrubokrętem. zrobił to tak niefortunnie ze powstała wzdłuzna rysa. na takie usterki tez jest sposób. trzeba odtłuscić dokładnie benzynka i zimering wbić uprzednio smarujac go cienka warstwa silikonu do składania silników
XXX