Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Pompa oleju z VE do DE

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-10-21, 14:51

20V to skrót od SR20VE

Proszę moda o porządek w temacie :]
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2014-10-21, 18:52

Ryba pisze:5 zaworów ... to poleciałeś :P
Oj tam, oj tam :)
20V w niektórych silnikach oznacza 20 valve czyli 20 zaworów i gdzieś czytałem właśnie o SR20VE 20V że niby ma 5 zaworów na cylinder, ale okazało się że to brednie.

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-10-22, 21:31

Normalnie WARNY wam się wszystkim należą za te OT !!


W temacie:
Zapomniałem dodać, że smok też jest inny, ja niestety nie miałem z VE i zastosowałem z DET'a, trzeba było rozwiercić otwory montażowe i dorobić uszczelkę, bo pompa z VE ma większy kanał. Zanim włożę Turbo, to przerobię całkiem smoka, wymieniając kanał na dopasowany do pompy.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2014-10-22, 22:17

Każdy kolejny post niezwiązany z pompą oleju z VE do DE i pochodnymi, osobiście i z nieukrywaną radością (tak, to za to, że musiałem tu sprzątać) nagrodzę ostrzeżeniem ;)

Tu się Panowie i Pani bawić: viewtopic.php?t=8553
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2015-01-16, 20:09

To chyba najbardziej pasujący temat, więc piszę....zaś rozciekł się simmer pompy oleju (przypomnę z SR16VE), przejeździł, nie wiem między 1000, a 2000km. Firma Corteco, nie wiem o co kaman, jaka przyczyna jest.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-01-16, 20:16

Arias, krzywo nabity?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-01-16, 20:30

za duże ciśnienie? wyciska ci Zimmer??, może trza zaworek zwrotny jakos uporzadkowac, a może ktoś podlozyl wcześniej podkładki pod sprezyne?
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2015-01-16, 20:44

janusz, nie ma takiej opcji, nabijany z zegarmistrzowską precyzją :P

Ad@mus, nie wyciska go, rozcieka się na "wardze" pompa przed montażem była kompletnie rozebrana, pomierzona i poskładana do kupy.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-01-16, 20:46

Arias, to jeszcze może być tak, że wał jest ździebko wytarty i nie trzyma wymiaru. Skróć sprężynkę na simeringu o 2-3 zwoje.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2015-01-16, 21:34

Głupie pytanie ale jak to zrobić ??
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-01-16, 21:38

Wyciągasz simering, zdejmujesz sprężynkę, szukasz połączenia i ją rozpinasz. Potem normalnie ucinasz kawałek i zapinasz tak ja było. Całość zakładasz tak ja była :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2015-01-16, 22:09

yhymm, pytam, bo raz że nie mam go przed sobą, dwa ktoś kiedyś pisał, żeby skręcić tą sprężynkę. Już kumam o co biega, może przy weekendzie coś podziałam. Dziękować Pozdroo
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-01-16, 22:48

i nie o dwa zwoje bo to spręzyna z barco cienkiego druta tylko skróć 1-2mm. i o stronie wiekszej srednicy nie od strony stozka bo nie zepniesz razem :)))
:-P
XXX

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2015-01-17, 00:05

Arias, wykonałeś ten dystans który jest wymagany do tej pompy względem pierwszego Twojego posta. Może jest źle osadzone koło pasowe ?

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2015-01-17, 11:19

Ryba, Jest zrobiony dystans, jak pierwszy raz się rozciekł simmer to dodaliśmy drugi dystans, żeby mieć pewność, że koło pasowe nie dotknie wargi. Teraz jak tak myślę, to się rozciekł znowu po pałowaniu, bo ostatnio musiałem pokazać, że GT na klapie nie jest ściemą :P Więc może jednak ciśnienie wypycha wargę, zobaczę co będzie jak skrócę sprężynkę, ale to już na nowym simmerku. Musze też podjechać do kumpla sprawdzić ile to pompuje, bo aż jestem ciekaw. Jak będę miał koło pasowe na wierzchu to je spoleruje, bo może jest jakiś mikro zadzior i podpiłuje ramiona wewnątrz.


BTW: Ale dźwięk powyżej 3000rpm jest bezcenny, zagłuszany klepaniem zaworów, warkotem stożka, buczeniem wydechu, ale i tak słychać sssssssssssssssssyczenie jak w lanevo :D
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2015-01-17, 12:42

A di całej operacji ściągasz pompę ??
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2015-01-17, 14:41

Nie, nie ściągam, bo simmer i tak należy nabijać na nałożonej pompie.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2015-01-17, 17:00

Masz może numer tego simmera ??
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-01-17, 20:11

a że tak zapytam smarujesz powierzchnie zimera smarem w miejscu styku z walem?? i druga sprawa jeśli olej mialby wypychać wargę to moze odpływ masz niedrożny :?:
XXX

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2015-01-17, 22:50

Nie smaruje smarem, tylko olej na palec i tyle. Odpływ, czyli zawór zwrotny jest drożny i pracuje, po za tym jeśli była by to wina odpływu to raczej by szybciej wywaliło olej niż po 1,5kkm

[ Dodano: 2015-01-17, 22:50 ]
vixo, simmer firmy Corteco, dostepny m.in w Inter Cars
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-01-17, 23:08

1.tak na marginesie corteco to jedne z bardziej kiepskich uszczelnien, ale jak kto woli.
2.zawór zwrotny to nie odpływ . chodziło o kanał odprowadzajacy olej z zimeringa.
3. olej spływa smar pozostaje taka drobna różnica. i tyle
XXX

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2015-01-17, 23:22

1.Tą markę polecają w sklepach, niejedno mam/miałem tej firmy, ale OK teraz poluje na OEM
2.Rozumiem, w takim razie jest bankowo drożny bo przed montażem pompy była rozkręcona i dokładnie wyczyszczona.
3.Nikt nigdy nie wspominał o smarze, nawet w książce' olej dałem sam od siebie. Jako że wszystkich rozumów nie pozjadałem, a piszę na forum by dalej się uczyć :] To jaki smar wypadałoby zastosować ?? Odporny na działanie oleju, nie powodujący wycierania simmera, bo to w końcu jakaś guma jest ??
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-01-17, 23:45

1. erling, victor reinz, kiedys Corteko było w miare ale obecnie nie polecałbym tak jak i ajusa.
2. czyli wiesz o który podwójny kanał chodzi
3.zimeringi z górnej półki często są już posmarowane. ale jesli sa suche to najlepiej dac łozysowy ŁT 43 byle był gęsty (nie takie rzadkie gówno) smar pozostaje w rowku pomiędzy wargą uszczelniajacą a wargą przeciwpyłową. absolutnie nie uzywaś smaru grafitowego!!!

pompaoleju jest szczelna?? nie ma mozliwości aby ciśnienie oleju wydostawało sie w stronę zimeringa? jakaś rysa albo miktopęknięcie??

jeśli wyciska zimering to może być tez przyczyna zbyt duże ciśnienie w skrzynikorbowej ale to by mogło oznaczać że odna nie jest w pełni drozna

[ Dodano: 2015-01-17, 23:45 ]
tylko wtedy mogło by tak samo tylny wyciskać
XXX

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2015-01-18, 03:23

A wymiary simmera masz może ??
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
Nismo_Man
wiem o czym pisze
Posty: 40
Rejestracja: 2013-06-16, 19:19
Lokalizacja: Z GARAGE

Post autor: Nismo_Man » 2015-01-18, 06:49

VE KILLER Panie mozna zrobic jeszcze 1 knifa przy montazu. Wyciac z butelki plastikowej taki walec zeby byl po obwodzie uszczelniacze, tak aby najpierw te nasze zrobione prowadzenie siadlo np na wal, a potempoprzez nie wcisnac uszczelniacz. Nic nam sie nie podwija nie moze uszkodzic, a po wbiciu uszczelniacza wyciagamy nasze zrobione prowadzenie i niema bata zeby uszczelniacz byl uszkodzony.

Taki dobry stary patent na oporne uszczleniacze.
Co pan na to?
Walczyc Trzeba Zawsze Do Konca.... Jak Zwykle Maximum Atak.

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2015-01-18, 09:36

Ale uszczelniacz tu nie osiada na wale, jak nabijesz uszczelniacz to "do niego" wbijasz koło pasowe.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2015-01-18, 10:32

Czekałem który z mądry Panów zauważy tą drobną różnicę.

Ja nadal, jestem zdania, że to może być spowodowane złym osadzeniem koła pasowego i jestem przekonany, że jest to jedyny powód. Pompa jest z VE koło z DE.
Arias przyznaj się w jaki sposób robiłeś dystans, jakiej jest grubości ?

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-01-18, 10:36

Nismo_Man pisze:Taki dobry stary patent na oporne uszczleniacze.
Co pan na to?
owsze panent dobry i znany . do niektórych silników np tylny do VW wystepuje z taką tulejką do osadzania ;) W przypadku SR20jak Ariassłusznie zauważyłten patent na niewiele sie zda. awszem koło pasowe przed monażem jaknajbardziej można posmarować olejema nawet jest to wskazane aby gładko wjechało w zimering. natomiast smar w zimeringu pomiedzu wargami wydłuzuy jegożywotność.. .ale nadalnie znamy przyczyny dlaczego zimering jest wypychany.

Arias masz jakieś dodatkowe spostrzeżenia ??
XXX

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2015-01-18, 10:40

Ryba, zacznijmy od tego, że aby założyć pompe z VE do DE, potrzebna jest tuleja napędzająca z VE, która jest dłuższa od tej z DE, ale w takiej konfiguracji trzeba stoczyć koło pasowe z DE o 5mm. Ja musiałem dorobić dystans, bo mi tokarz stoczył o 6mm te koło i było na styk, ale jak się rozciekło pierwszy raz to było ewidentnie widać, że koło pasowe trze po simmeringu. Z tego powodu dorobiliśmy 2 podkładki po 1,2mm, aby mieć 100% pewność, że koło pasowe nie dotknie simmera, a różnica 1-15mm nie zrobi różnicy układowi pasowemu.

Piszesz, że źle osadzone koło pasowe, ale tego nie da się źle zrobić, w wale jest klin, nakładasz koło pasowe i śrubą dokręcasz, wtedy koło równomiernie nachodzi na wał i tyle.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-01-18, 11:24

ale tego nie da sie żlezamontować... pompa ma kołki wiec ijej nie da sie krzywo zamontować :))

czy wiciek oleju jest na wardze czy może gniazdo zimeringa ma jakąś rysę i zewnętrzna częścią powstaje nieszczelność. kiedys spotkałem sie z taka usterka że ktoś wymieniał zimerind i wyciagajac go podwazał śrubokrętem. zrobił to tak niefortunnie ze powstała wzdłuzna rysa. na takie usterki tez jest sposób. trzeba odtłuscić dokładnie benzynka i zimering wbić uprzednio smarujac go cienka warstwa silikonu do składania silników
XXX

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”