Usprawnianie SR20DE i rezultaty
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
Kiedyś znalazłem trochę ciekawego info o SR20 BTCC ktoś montował tą głowice na bloku z DET'a w 200sx. Głowica to High Port z GTI-R'a dodatkowo poprawiona pod N/A. Na amerykańskich forach są skany z pomiarów i właśnie głowica 53C z GTI-R ma najlepsze przepływy zaraz po VE.
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest /
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest /
jakieś tam zdjecia są. ale nominał w sr mamy 86mm. 2 szlif 87mm w opisie z zamioeszczonego linku dla silnika 300hp podali srednicę tłoka 90 to daje nam 3mm wiecej. raczej trzeba by wstawiać tuleje jak robia to do subaru czy evo x czy hondy.poza tym jeśli pojemność ma pozostać 2litry to skok musiałby być krótszy a to wiaze sie z castomowym wałem.natomiast w homo sunnego są zdjecia i wygląda mi to na seryjny blok ale sprawdziłem dane i podaja średnicę 88mm a skok 82mm. chociaż i w tym wypadku mysle że fabryka nie pozostawi tulei standardowej tylko coś innego zastosowali. co do wału to gdzieś na necie natknąłem się na wały do sr o krótkim wykorbieniu ale była to kucizna wiec i cena kuła w oczy
XXX
- killer2000
- fanatyk nissana
- Posty: 2169
- Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
- Lokalizacja: Łódź
na nowozelandzkim forum widziałem sr20de z ITB 270ps i 295nm
nie wiem co podlubane w silniku ale stawiam na kucizne, doprężenie, obrobke głowicy i ostre walki plus mocna ingerencja w paliwo i elektronikę
postawione na highpocie
zamontowane to było w Lotusie Super Seven-wiec miazga
nie wiem co podlubane w silniku ale stawiam na kucizne, doprężenie, obrobke głowicy i ostre walki plus mocna ingerencja w paliwo i elektronikę
postawione na highpocie
zamontowane to było w Lotusie Super Seven-wiec miazga
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"
Ad@mus, to jest VE ale zdjęta została faza to zostaje sr20 , i rozmawialiście na temat silnika z itb itp to dałem linka jak to wygląda, została zdjęta "faza" a i tak zostało ogarnięte 300hp
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"
dobry walek, obrobiona glowica hiporta na stage 3 lub 4, odpowieni wydech, i ITB i może DE zbliży się do torowego wyniku kiedy ja obstawiam zachowawczo ze te 250ps na bank penie
Trzeba było czajnika pytać bo on miał hiporta na ITB z GTIRa, a teraz sklada masakrę na kuciznie i w ogole, spec silnika grooooby
Trzeba było czajnika pytać bo on miał hiporta na ITB z GTIRa, a teraz sklada masakrę na kuciznie i w ogole, spec silnika grooooby
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
bo i na cholerę w wyścigach zmienna faza skoro motor i tak cały czas jest powyżej 5 koła:))Boro1989 pisze: to jest VE ale zdjęta została faza to zostaje sr20
[ Dodano: 2014-12-31, 16:40 ]
po co chcesz gościa o coś pytać jak tu : www.ckmotorsport.eu masz wszystkoAd@mus pisze:Trzeba było czajnika pytać bo on miał hiporta na ITB z GTIRa, a teraz sklada masakrę na kuciznie i w ogole, spec silnika grooooby
XXX
- Piotrek_10243
- aktywny forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 2013-11-22, 14:03
- Lokalizacja: Gniezno
Witam
Temat bardzo interesujący, przeczytałem go dwa razy ale mam parę wątpliwości. Chodzi o to że obecnie mam Primerę P11 GT silnik wiadomo SR20DEH. Silnik niestety pobiera trochę oleju, nie dużo ale jest to uciążliwe dlatego że poprzedni silnik SR20Di przyzwyczaił mnie, że od wymiany do wymiany oleju nie ubywało. Autem jeżdżę do pracy więc jedyne wyjście to zakup drugiego silnika, jego ewentualne poprawienie i późniejsza zamiana. Początkowo chciałem szukać silnika SR20DEH tak żeby wymiana obeszła się bez dodatkowych problemów. Czytając jednak ten temat dochodzę do wniosku że lepiej byłoby kupić silnik z P11 144 o mocy 140KM ponieważ z tego co wyczytałem ma szersze pierścienie na tłokach, dokładniejszy napinacz rozrządu i wytrzymalsze ślizgi oraz lepszą pompę oleju. A do jego wad zaliczamy to że ma słaby kolektor ssący (tak wyczytałem na którejś stronie tego tematu). I teraz moje pytania pozwolę sobie je wypunktować:
1. Czy do silnika z P11 144 podejdzie kolektor ssący z P11 GT?
2. Wyczytałem gdzieś że wał w P11 GT jest kuty i jest lżejszy warto zakładać go do 144?
3. Czy da się w ogóle podpiąć silnik z primery p11 144 pod kompa z GT i czy trzeba przerabiać wiązkę?
4. Na pierwszej stronie spotkałem się z informacją że kolektor wydechowy w P11 GT lepiej wymienić na ten z primery p10 GT ale chodziło o lowport czy highport? trzeba go jakoś przerabiać? przekładamy sam kolektor czy razem z downpipem?
Wybaczcie że takie wypracowanie wywaliłem ale sporo tych pytań i wątpliwości się pojawiło po przeczytaniu tematu.
Temat bardzo interesujący, przeczytałem go dwa razy ale mam parę wątpliwości. Chodzi o to że obecnie mam Primerę P11 GT silnik wiadomo SR20DEH. Silnik niestety pobiera trochę oleju, nie dużo ale jest to uciążliwe dlatego że poprzedni silnik SR20Di przyzwyczaił mnie, że od wymiany do wymiany oleju nie ubywało. Autem jeżdżę do pracy więc jedyne wyjście to zakup drugiego silnika, jego ewentualne poprawienie i późniejsza zamiana. Początkowo chciałem szukać silnika SR20DEH tak żeby wymiana obeszła się bez dodatkowych problemów. Czytając jednak ten temat dochodzę do wniosku że lepiej byłoby kupić silnik z P11 144 o mocy 140KM ponieważ z tego co wyczytałem ma szersze pierścienie na tłokach, dokładniejszy napinacz rozrządu i wytrzymalsze ślizgi oraz lepszą pompę oleju. A do jego wad zaliczamy to że ma słaby kolektor ssący (tak wyczytałem na którejś stronie tego tematu). I teraz moje pytania pozwolę sobie je wypunktować:
1. Czy do silnika z P11 144 podejdzie kolektor ssący z P11 GT?
2. Wyczytałem gdzieś że wał w P11 GT jest kuty i jest lżejszy warto zakładać go do 144?
3. Czy da się w ogóle podpiąć silnik z primery p11 144 pod kompa z GT i czy trzeba przerabiać wiązkę?
4. Na pierwszej stronie spotkałem się z informacją że kolektor wydechowy w P11 GT lepiej wymienić na ten z primery p10 GT ale chodziło o lowport czy highport? trzeba go jakoś przerabiać? przekładamy sam kolektor czy razem z downpipem?
Wybaczcie że takie wypracowanie wywaliłem ale sporo tych pytań i wątpliwości się pojawiło po przeczytaniu tematu.
Piotrek_10243, co do konsumpcji oleju w P11GT i walki z nią to możesz przeczytać dwa moje wątki - jeden to prezentacja mojego auta, a drugi to: viewtopic.php?t=13837&start=0
Co do pytań:
Ad 1. powinien podejść bez problemu.
Ad 2. nie wiem
Ad 3. jak zrobisz przekładkę kolektora ssącego i aparatu zapłonowego to powinno być wszystko P&P
Ad 4. Lowport i Hiport to kolektory ssące. Kolektor wydechowy bierze się z P10GT/N14GTI, u mnie w prezentacji też mam foty z wymiany.
To co napisałeś, to jest jakaś notatka, a nie wypracowanie
Co do pytań:
Ad 1. powinien podejść bez problemu.
Ad 2. nie wiem
Ad 3. jak zrobisz przekładkę kolektora ssącego i aparatu zapłonowego to powinno być wszystko P&P
Ad 4. Lowport i Hiport to kolektory ssące. Kolektor wydechowy bierze się z P10GT/N14GTI, u mnie w prezentacji też mam foty z wymiany.
To co napisałeś, to jest jakaś notatka, a nie wypracowanie
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
oraz głowica, podstawka filtra oleju i parę innych rzeczy.janusz pisze:Lowport i Hiport to kolektory ssące.
Piotrek_10243, słabo czytałeś kolego, bo byś już wiedział wszystko o co pytasz
Z nowości dołożę coś od siebie : SR20DEH z blokiem, wałem, tłokami DET, pierścieniami Prima dalej żre olej. Po 2000km zeszło mniej niż 100ml, ale zeszło. Zauważyłem jednak, że po piłowaniu przez jakiś czas czuć delikatnie swąd przepalonego oleju.
Ostatnio zmieniony 2015-01-04, 19:12 przez Arias, łącznie zmieniany 1 raz.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
- Piotrek_10243
- aktywny forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 2013-11-22, 14:03
- Lokalizacja: Gniezno
Właśnie dlatego że lowport i highport mają inne kolektory ssące a co za tym idzie różne głowice pytałem o kolektor wydechowy bo myślałem że też będą różne. Gdybym wiedział to bym sobie zostawił kiedyś miałem rozbitą i mocno pordzewiałą p10 z silnikiem 2.0 eGT highport (kupiłem z myślą na części do P10 SLX) i właśnie silnik sprzedałem razem z kolektorem wydechowym a jakieś 2 lata później kupiłem P11 GT.
Janusz Co do konsumpcji oleju to właśnie po przeczytaniu twojego tematu zrobiłem płukankę silnika, trochę pomogło ale gdybym miał kanał to myślę że płukanie ropą i rozpuszczalnikiem dużo by pomogło ale mogło by się też okazać że to uszczelniacze zaworowe, bo w końcu nie wiem do końca co jest przyczyną.
Janusz Co do konsumpcji oleju to właśnie po przeczytaniu twojego tematu zrobiłem płukankę silnika, trochę pomogło ale gdybym miał kanał to myślę że płukanie ropą i rozpuszczalnikiem dużo by pomogło ale mogło by się też okazać że to uszczelniacze zaworowe, bo w końcu nie wiem do końca co jest przyczyną.
Ostatnio zmieniony 2015-01-04, 19:31 przez Piotrek_10243, łącznie zmieniany 1 raz.
po pilowaniu oleju na pewno zje bo pierścienie nie wyrabiają ze zgarnianiem
przypadlosc silnikow które często kreca po 7tys i więcej:
Hondowskie szlifierki
IS z BMW
Nissanowe DEH-i tutaj najwięcej uzytkownikow zgłasza spalanie oleju, z tym ze palenie w okolicy litra już sklania do refleksji
ad1 tak
ad2 nie jest kuty, jest solidny ale nie kuty, wytrzymuje turbienie i rozne inne takie zabawy, a roznic miedzy p11.144 i p11gt z walem raczej nie ma-na 90% jestem pewny,
ad3 da się, tylko jeśli poskladasz na osprzęcie z polifta to trza będzie trochę pokminic z kabelkami, ale sam slupek da się uzbroić w graty z p11gt/p11sri etc-Howard to przerobil u siebie
ad4 lowport i hiport ma więcej roznic niż się nam wydaje, choćby jedna z tych roznic - sworzeń tloka i nie chodzi mi o jego wymiary
Piotrek_10243, obadaj sobie w moim temacie, zrobiłem już 11tys po odbudowie zajechanego silnika i oleju dolewam sporadycznie-uzupełniam wycieki spod aparatu, od wymiany do wymiany wystarcza mi 4l banka oleju
[ Dodano: 2015-01-04, 19:51 ]
musisz swój silnik przejrzeć
DEH wcale nie jest zly, trzeba tylko mu servis zrobić i będzie git
a ile w ogole ci pali tej oliwy?
przypadlosc silnikow które często kreca po 7tys i więcej:
Hondowskie szlifierki
IS z BMW
Nissanowe DEH-i tutaj najwięcej uzytkownikow zgłasza spalanie oleju, z tym ze palenie w okolicy litra już sklania do refleksji
ad1 tak
ad2 nie jest kuty, jest solidny ale nie kuty, wytrzymuje turbienie i rozne inne takie zabawy, a roznic miedzy p11.144 i p11gt z walem raczej nie ma-na 90% jestem pewny,
ad3 da się, tylko jeśli poskladasz na osprzęcie z polifta to trza będzie trochę pokminic z kabelkami, ale sam slupek da się uzbroić w graty z p11gt/p11sri etc-Howard to przerobil u siebie
ad4 lowport i hiport ma więcej roznic niż się nam wydaje, choćby jedna z tych roznic - sworzeń tloka i nie chodzi mi o jego wymiary
Piotrek_10243, obadaj sobie w moim temacie, zrobiłem już 11tys po odbudowie zajechanego silnika i oleju dolewam sporadycznie-uzupełniam wycieki spod aparatu, od wymiany do wymiany wystarcza mi 4l banka oleju
[ Dodano: 2015-01-04, 19:51 ]
musisz swój silnik przejrzeć
DEH wcale nie jest zly, trzeba tylko mu servis zrobić i będzie git
a ile w ogole ci pali tej oliwy?
Ostatnio zmieniony 2015-01-04, 19:55 przez Ad@mus, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
Piotrek_10243, mocno przypalony olej jest ciężko ruszyć zarówno ropą jak i nitrem. U mnie niewiele, ale pomogło moczenie w ropie - zmiękczyło trochę. Z czystej ciekawości ile Ci wcina oleju? SR20DEH tak już ma - wcina olej, zwłaszcza jak ktoś wcześniej lał jakiś badziewny i niekoniecznie trzymał się interwałów wymiany.
Jest pewien związek chemiczny, którym bardzo łatwo można usunąć spalony olej, ale niestety aluminium bardzo się z nim nie lubi.....
Jest pewien związek chemiczny, którym bardzo łatwo można usunąć spalony olej, ale niestety aluminium bardzo się z nim nie lubi.....
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
VE Killer, też ciężko szło......
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
- Piotrek_10243
- aktywny forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 2013-11-22, 14:03
- Lokalizacja: Gniezno
Nie chcę zaśmiecać niepotrzebnie tematu ale wychodzi od 250ml do max 350ml na 1000km a robię trasę dziennie 2x15km dojazd do pracy i powrót. Dla mnie jest to o tyle uciążliwe że ja te 1000km robię czasami w miesiąc. Olej w momencie zakupu auta był Coma 10w40 nie znam tego oleju więc zrobiłem płukankę i wlałem liquid moly 10w40 ale na tym oleju zdecydowanie głośniej słychać pracę zaworów więc zalałem zachwalany Valvoline Max Life 10w40
SR20Di -> był
SR20DEH-> viewtopic.php?t=20896
SR20DEH-> viewtopic.php?t=20896
Piotrek_10243, te twoje spalanie jak na DEH nie jest jakos wysokie wiec na razie się ciesz i zrob plukanie silnika Liquy molly a potem zalej 5w50 i obserwuj, pilnuj wymiany do max 8tyskm, wymieniaj częściej, dolewaj pozadne oleje i ich nie mieszaj,
niestety deh ma wysoko przesunięte pierścienie i to je wykańcza ale można je w miare odswierzyc, wymiana uszczelniaczy tez powinna pomoc
albo silnik na stolik i kapa od zera
niestety deh ma wysoko przesunięte pierścienie i to je wykańcza ale można je w miare odswierzyc, wymiana uszczelniaczy tez powinna pomoc
albo silnik na stolik i kapa od zera
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
takie pytanie zasadnicze...ma ktoś dowody na to, że do DEHa warto pakować inny kolektor niż seryjny z GT Bo wszędzie tylko się czyta, pakuj kanciaka, zmień kolektor itd, itp...a ja nigdzie nie znalazłem info na temat wymiany kolektora ssącego w tej maszynowni
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT