Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Usprawnianie SR20DE i rezultaty

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
adam_N14
aktywny forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 2012-12-16, 09:43
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: adam_N14 » 2014-12-29, 11:11

Kiedyś znalazłem trochę ciekawego info o SR20 BTCC ktoś montował tą głowice na bloku z DET'a w 200sx. Głowica to High Port z GTI-R'a dodatkowo poprawiona pod N/A. Na amerykańskich forach są skany z pomiarów i właśnie głowica 53C z GTI-R ma najlepsze przepływy zaraz po VE.
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest ?? / ??

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-12-29, 22:05

pierwszą podstawową różnicą tego silnika BTCC jest krótszy skoktłoka i wieksza srednica dzieki temu silnikkręci wysoko. zresztą nawet w Homologacji N14 jest opisany SR Agrupa na ITB bodajrze 280HP i także jest skrócony skok i wiekszy tłok.
XXX

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-12-30, 11:59

a masz konkretniejsze info jaki jest ten tłok ?? czy blok ze zwykłego SR da radę po max szlifie
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-12-30, 16:03

jakieś tam zdjecia są. ale nominał w sr mamy 86mm. 2 szlif 87mm w opisie z zamioeszczonego linku dla silnika 300hp podali srednicę tłoka 90 to daje nam 3mm wiecej. raczej trzeba by wstawiać tuleje jak robia to do subaru czy evo x czy hondy.poza tym jeśli pojemność ma pozostać 2litry to skok musiałby być krótszy a to wiaze sie z castomowym wałem.natomiast w homo sunnego są zdjecia i wygląda mi to na seryjny blok ale sprawdziłem dane i podaja średnicę 88mm a skok 82mm. chociaż i w tym wypadku mysle że fabryka nie pozostawi tulei standardowej tylko coś innego zastosowali. co do wału to gdzieś na necie natknąłem się na wały do sr o krótkim wykorbieniu ale była to kucizna wiec i cena kuła w oczy :)
XXX

Awatar użytkownika
adam_N14
aktywny forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 2012-12-16, 09:43
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: adam_N14 » 2014-12-30, 19:29

A macie może coś o ITB w SR20 jakie daje przyrosty itd.. bo zawsze ciężko miałem znaleźć coś sensownego w tym temacie.
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest ?? / ??

Awatar użytkownika
killer2000
fanatyk nissana
Posty: 2169
Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: killer2000 » 2014-12-30, 23:52

itb chyba plus minus 30kunia nie wiem jak z niutem
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-12-31, 00:07

plus minus dojakich ozostałych modów???? seryjny moto + ITB=okolo30hp w lusie = pitolenie:)))))))))))
XXX

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-12-31, 08:42

na nowozelandzkim forum widziałem sr20de z ITB 270ps i 295nm
nie wiem co podlubane w silniku ale stawiam na kucizne, doprężenie, obrobke głowicy i ostre walki plus mocna ingerencja w paliwo i elektronikę :)
postawione na highpocie

zamontowane to było w Lotusie Super Seven-wiec miazga
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2014-12-31, 11:01

viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-12-31, 11:40

Biere jak tak tanio ;)

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-12-31, 12:05

Boro1989, ale to jest VE a my modzimy w tym topicu DE :)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2014-12-31, 12:23

Ad@mus, to jest VE ale zdjęta została faza to zostaje sr20 :D , i rozmawialiście na temat silnika z itb itp to dałem linka jak to wygląda, została zdjęta "faza" a i tak zostało ogarnięte 300hp :)
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-12-31, 12:45

dobry walek, obrobiona glowica hiporta na stage 3 lub 4, odpowieni wydech, i ITB i może DE zbliży się do torowego wyniku kiedy ja obstawiam zachowawczo ze te 250ps na bank penie :)

Trzeba było czajnika pytać bo on miał hiporta na ITB z GTIRa, a teraz sklada masakrę na kuciznie i w ogole, spec silnika grooooby
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-12-31, 14:14

Boro1989 pisze: to jest VE ale zdjęta została faza to zostaje sr20
bo i na cholerę w wyścigach zmienna faza skoro motor i tak cały czas jest powyżej 5 koła:))

[ Dodano: 2014-12-31, 16:40 ]
Ad@mus pisze:Trzeba było czajnika pytać bo on miał hiporta na ITB z GTIRa, a teraz sklada masakrę na kuciznie i w ogole, spec silnika grooooby
po co chcesz gościa o coś pytać jak tu : www.ckmotorsport.eu masz wszystko
XXX

Awatar użytkownika
Piotrek_10243
aktywny forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 2013-11-22, 14:03
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Piotrek_10243 » 2015-01-04, 16:39

Witam
Temat bardzo interesujący, przeczytałem go dwa razy ale mam parę wątpliwości. Chodzi o to że obecnie mam Primerę P11 GT silnik wiadomo SR20DEH. Silnik niestety pobiera trochę oleju, nie dużo ale jest to uciążliwe dlatego że poprzedni silnik SR20Di przyzwyczaił mnie, że od wymiany do wymiany oleju nie ubywało. Autem jeżdżę do pracy więc jedyne wyjście to zakup drugiego silnika, jego ewentualne poprawienie i późniejsza zamiana. Początkowo chciałem szukać silnika SR20DEH tak żeby wymiana obeszła się bez dodatkowych problemów. Czytając jednak ten temat dochodzę do wniosku że lepiej byłoby kupić silnik z P11 144 o mocy 140KM ponieważ z tego co wyczytałem ma szersze pierścienie na tłokach, dokładniejszy napinacz rozrządu i wytrzymalsze ślizgi oraz lepszą pompę oleju. A do jego wad zaliczamy to że ma słaby kolektor ssący (tak wyczytałem na którejś stronie tego tematu). I teraz moje pytania pozwolę sobie je wypunktować:
1. Czy do silnika z P11 144 podejdzie kolektor ssący z P11 GT?
2. Wyczytałem gdzieś że wał w P11 GT jest kuty i jest lżejszy warto zakładać go do 144?
3. Czy da się w ogóle podpiąć silnik z primery p11 144 pod kompa z GT i czy trzeba przerabiać wiązkę?
4. Na pierwszej stronie spotkałem się z informacją że kolektor wydechowy w P11 GT lepiej wymienić na ten z primery p10 GT ale chodziło o lowport czy highport? trzeba go jakoś przerabiać? przekładamy sam kolektor czy razem z downpipem?

Wybaczcie że takie wypracowanie wywaliłem ale sporo tych pytań i wątpliwości się pojawiło po przeczytaniu tematu.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-01-04, 16:50

Piotrek_10243, co do konsumpcji oleju w P11GT i walki z nią to możesz przeczytać dwa moje wątki - jeden to prezentacja mojego auta, a drugi to: viewtopic.php?t=13837&start=0

Co do pytań:
Ad 1. powinien podejść bez problemu.
Ad 2. nie wiem
Ad 3. jak zrobisz przekładkę kolektora ssącego i aparatu zapłonowego to powinno być wszystko P&P
Ad 4. Lowport i Hiport to kolektory ssące. Kolektor wydechowy bierze się z P10GT/N14GTI, u mnie w prezentacji też mam foty z wymiany.


To co napisałeś, to jest jakaś notatka, a nie wypracowanie :d
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2015-01-04, 18:11

janusz pisze:Lowport i Hiport to kolektory ssące.
oraz głowica, podstawka filtra oleju i parę innych rzeczy.

Piotrek_10243, słabo czytałeś kolego, bo byś już wiedział wszystko o co pytasz :]

Z nowości dołożę coś od siebie : SR20DEH z blokiem, wałem, tłokami DET, pierścieniami Prima dalej żre olej. Po 2000km zeszło mniej niż 100ml, ale zeszło. Zauważyłem jednak, że po piłowaniu przez jakiś czas czuć delikatnie swąd przepalonego oleju.
Ostatnio zmieniony 2015-01-04, 19:12 przez Arias, łącznie zmieniany 1 raz.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
Piotrek_10243
aktywny forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 2013-11-22, 14:03
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Piotrek_10243 » 2015-01-04, 19:20

Właśnie dlatego że lowport i highport mają inne kolektory ssące a co za tym idzie różne głowice pytałem o kolektor wydechowy bo myślałem że też będą różne. Gdybym wiedział to bym sobie zostawił kiedyś miałem rozbitą i mocno pordzewiałą p10 z silnikiem 2.0 eGT highport (kupiłem z myślą na części do P10 SLX) i właśnie silnik sprzedałem razem z kolektorem wydechowym a jakieś 2 lata później kupiłem P11 GT.
Janusz Co do konsumpcji oleju to właśnie po przeczytaniu twojego tematu zrobiłem płukankę silnika, trochę pomogło ale gdybym miał kanał to myślę że płukanie ropą i rozpuszczalnikiem dużo by pomogło ale mogło by się też okazać że to uszczelniacze zaworowe, bo w końcu nie wiem do końca co jest przyczyną.
Ostatnio zmieniony 2015-01-04, 19:31 przez Piotrek_10243, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-01-04, 19:35

po pilowaniu oleju na pewno zje bo pierścienie nie wyrabiają ze zgarnianiem :)
przypadlosc silnikow które często kreca po 7tys i więcej:
Hondowskie szlifierki
IS z BMW
Nissanowe DEH-i tutaj najwięcej uzytkownikow zgłasza spalanie oleju, z tym ze palenie w okolicy litra już sklania do refleksji

ad1 tak
ad2 nie jest kuty, jest solidny ale nie kuty, wytrzymuje turbienie i rozne inne takie zabawy, a roznic miedzy p11.144 i p11gt z walem raczej nie ma-na 90% jestem pewny,
ad3 da się, tylko jeśli poskladasz na osprzęcie z polifta to trza będzie trochę pokminic z kabelkami, ale sam slupek da się uzbroić w graty z p11gt/p11sri etc-Howard to przerobil u siebie
ad4 lowport i hiport ma więcej roznic niż się nam wydaje, choćby jedna z tych roznic - sworzeń tloka :) i nie chodzi mi o jego wymiary

Piotrek_10243, obadaj sobie w moim temacie, zrobiłem już 11tys po odbudowie zajechanego silnika i oleju dolewam sporadycznie-uzupełniam wycieki spod aparatu, od wymiany do wymiany wystarcza mi 4l banka oleju :)

[ Dodano: 2015-01-04, 19:51 ]
musisz swój silnik przejrzeć
DEH wcale nie jest zly, trzeba tylko mu servis zrobić i będzie git
a ile w ogole ci pali tej oliwy?
Ostatnio zmieniony 2015-01-04, 19:55 przez Ad@mus, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-01-04, 19:53

Piotrek_10243, mocno przypalony olej jest ciężko ruszyć zarówno ropą jak i nitrem. U mnie niewiele, ale pomogło moczenie w ropie - zmiękczyło trochę. Z czystej ciekawości ile Ci wcina oleju? SR20DEH tak już ma - wcina olej, zwłaszcza jak ktoś wcześniej lał jakiś badziewny i niekoniecznie trzymał się interwałów wymiany.

Jest pewien związek chemiczny, którym bardzo łatwo można usunąć spalony olej, ale niestety aluminium bardzo się z nim nie lubi.....
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-01-04, 20:10

janusz pisze:mocno przypalony olej jest ciężko ruszyć zarówno ropą jak i nitrem
nafta robi robotę ;)
XXX

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-01-04, 20:11

VE Killer, też ciężko szło......
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-01-04, 20:14

wiesz majac tłoki w cylindrach nawet mocno agresywna chemia do mycia silników będzie miałaciężko ;)
XXX

Awatar użytkownika
Piotrek_10243
aktywny forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 2013-11-22, 14:03
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Piotrek_10243 » 2015-01-04, 20:24

Nie chcę zaśmiecać niepotrzebnie tematu ale wychodzi od 250ml do max 350ml na 1000km a robię trasę dziennie 2x15km dojazd do pracy i powrót. Dla mnie jest to o tyle uciążliwe że ja te 1000km robię czasami w miesiąc. Olej w momencie zakupu auta był Coma 10w40 nie znam tego oleju więc zrobiłem płukankę i wlałem liquid moly 10w40 ale na tym oleju zdecydowanie głośniej słychać pracę zaworów więc zalałem zachwalany Valvoline Max Life 10w40
SR20Di -> był
SR20DEH-> viewtopic.php?t=20896

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-01-04, 20:29

kolektory wydechowe we wszystkich głowicach sa zamienne
XXX

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-01-04, 21:14

Piotrek_10243, te twoje spalanie jak na DEH nie jest jakos wysokie wiec na razie się ciesz i zrob plukanie silnika Liquy molly a potem zalej 5w50 i obserwuj, pilnuj wymiany do max 8tyskm, wymieniaj częściej, dolewaj pozadne oleje i ich nie mieszaj,

niestety deh ma wysoko przesunięte pierścienie i to je wykańcza ;/ ale można je w miare odswierzyc, wymiana uszczelniaczy tez powinna pomoc

albo silnik na stolik i kapa od zera
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2015-01-16, 15:00

takie pytanie zasadnicze...ma ktoś dowody na to, że do DEHa warto pakować inny kolektor niż seryjny z GT ?? Bo wszędzie tylko się czyta, pakuj kanciaka, zmień kolektor itd, itp...a ja nigdzie nie znalazłem info na temat wymiany kolektora ssącego w tej maszynowni
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-01-16, 15:44

Arias, hamerykany pakowali kanciaki do sentry SE-R i po hamowaniu wychodzilo czasem +10whp
pozatym pisali cos o większym niucie dołem
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Kwietas
fanatyk nissana
Posty: 1177
Rejestracja: 2010-01-03, 23:35
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Kwietas » 2015-01-16, 17:28

Masz na mysli taki jak na tej aukcji ? To jest pnp, czy duzo rzezby?

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-01-16, 17:57

do low portowej głowicy P&P ale do highporta nie podejdzie ;)
XXX

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”