Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Lekkie koło zamachowe Otoczak

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-11-05, 07:38

adam_N14 pisze:Korby i tłoki zostały dowarzone ale różnica fabrycznie nie przekraczała 1 grama
to co tu doważać??

[ Dodano: 2014-11-05, 07:56 ]
było tu już nie raz pisane że im lżejszy układ wał +zamach tym silnik bedziemniej elastyczny (z racji mniejszej bezwładności tych elementów) to co nazywacie agresywniejszą reakcja na gaz czy szarpaniem przy odpuszczaniu to właśnie te objawy....

stwierdzenie że lekkie koło to badziew ...uważam za głupotę bo jest zbyt ogólne...do wyczynowych silników koła zamachowe wygladaja jak plaster... w zasadzie tylko trzymają wieniec od rozrysznika.. do tego jest porządne kilku tarczowe sprzęgło ale znacznie mniejszej średnicy...

w tych silnikach i przeciwwagi na wale są ścinane aby wał łatwiej wchodził na obroty.... ale takim silnikiem nie da się jechać po bułki czy do kościoła.... kompletny brak elastyczności...

odchudzając znacznie zamach trzeba się liczyć ze zmniejszeniem komfortu jazdy.

[ Dodano: 2014-11-05, 08:09 ]
primeraP10 pisze:Z tego co czytam to jest tu duzo dylematów. I wogóle lekkie kolo to badziew i niszczy silnik. Druga sprawa ten temat o kręceniu do 8 - 9k RPM, czy kto kolwiek na tym forum w DE (nie licząc VE) ma wyżej odcinke niż seryjne okolice 7,5k RPM . Mi własnie odcina przy 7,5k RPM Ale nie widze sensu kręcenia wyżej niż max 7k Bo dalej to tylko czuje stratę. Nie mam niestety wykresu z hamowni ale poprzedni wóz jak hamowalem mialem maxmalną moc przy okolicach 6800RPM Wiec nic przy tym setupie nie dala by mi odcinka przy 9k tylko bym silnik niszczyl.
są silniki które po modyfikacjach osiągają max moc przy wyższych obrotach dlatego na wykresie widać czy jest sens kręcic wyżej czy nie ... wtedy podejmuje się decyzję o przeniesieniu odcinki... stąd powstała dyskusja o kręceniu 8-9tyś rpm... odcinke powyżej seryjnej pewnie kilka osób tu ma w DE..

silnik silnikowi nie równy jeden puchnie przy 7koła inny niewielw nizej dopiero ma swój maxymalny moment ot takie dywagacje na temat kręcenia do różnych obrotów
XXX

Awatar użytkownika
adam_N14
aktywny forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 2012-12-16, 09:43
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: adam_N14 » 2014-11-05, 08:25

Ja się nie wypowiadam jak jest w teorii bo każdy silnik inaczej zareaguje na takie odchudzenie. Mam DE High Port układ korbowo tłokowy jest lżejszy ok 3.5-4kg bo taka jest różnica między wałem 4cw a 8cw i przy 2000 było 170-180Nm jak dla mnie elastyczność jest wystarczająca ( Nie mówię o hardkorowym odelżeniu czego się da ).
Ad@mus widział jak to jechało na zje@@@ej pompie paliwa :-P
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest ?? / ??

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-11-05, 09:35

adam_N14, tyle ze twoje koło to seria n14 które jest lżejsze od koła p11 a wał masz lżejszy od n14 bo z p11, hybryde ześ trzasnął

ja się zastanawiam nad redukcją masy do ok 8kg=koło n14gti

czyli seryjny zamiennik, który na bank będzie wyważony, jak to nie zda egzaminu to wymienie koło na ori p11 ale mam przeczucie ze dobrze kminie i ze skrzynią z QG będzie fajnie latać

dyskusje są potrzebne i są wartościowe kiedy wyciąga się wnioski

a druga sprawa to:
"sukces to drabina, po której nie sposób wejść z rękami w kieszeni"

a trzecia:
"tylko ten co nic nie robi, nie popełnia błędów"
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
rz
fanatyk nissana
Posty: 1476
Rejestracja: 2009-12-10, 01:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rz » 2014-11-05, 09:59

a czwarta:
"hajs musi się zgadzać, dziecko musi być czyste, piwo to nie alkohol, sałatka to nie jeszenie a bass musi łamać żebra"

yy tak.
rz

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-11-05, 10:54

pąta:
"sex, dziwki, konserwy i discobez przerwy :)"
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
adam_N14
aktywny forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 2012-12-16, 09:43
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: adam_N14 » 2014-11-05, 10:55

Ad@mus dokładnie zamach mam fabryczny z sunnego a wał również fabryczny tylko z P11 więc łącznie masa jest zredukowana o jakieś 3.5kg. W sumie u ciebie wyjdzie taka sama hybryda bo lżejszy wał już masz w serii w silniku RR.

To i szósta której zawsze staram się przestrzegać :-P "Niema tego złego co by na szybsze nie wyszło :-> "
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest ?? / ??

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-11-05, 13:11

siódma: "masz głowę i ch... to kombinuj". to natomiast moja zasada.

jest i ósma: bedzie wódka, będą śledzie i przyje...ać komu bedzie :)


co do koła i masy to jest jeszcze jedna istotna rzecz ... nie zawsze lekke koło jest lepsze od cięższego.... najistotniejsza rzeczą w kole zamachowym jest to jak ta masa jest rozłozona.... odchudzjąc koło najwiecej zyskamy ściągając masę najdalej od środka ...im bliżej osi tym mniejsze to ma znaczenie czyli mniejszy zysk po prostu.:)
XXX

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-11-05, 13:24

kolejny mod, który nie jest prosty i ma głębszy sens jeśli jest poprawnie wykonany
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-11-05, 18:29

VE Killer pisze:odchudzjąc koło najwiecej zyskamy ściągając masę najdalej od środka
i paradoksalnie najwięcej tracimy elastyczności, bo traci się masa momentu bezwładności :)

Ad@mus, w turbo ten mod jest na mega plus przy dużej turbinie, bo szybko wkręcamy się na użyteczne obroty. W N/A dalej będę twierdził, że gdy moc motoru nie jest z obrotów to jest bez sensu. Jeszcze zależy jaką mamy skrzynię, bo przy mega długiej można tym trochę skonpensować "zamulanie"
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-11-05, 20:03

Arias pisze:
VE Killer pisze:odchudzjąc koło najwiecej zyskamy ściągając masę najdalej od środka
i paradoksalnie najwięcej tracimy elastyczności, bo traci się masa momentu bezwładności :)

Ad@mus, w turbo ten mod jest na mega plus przy dużej turbinie, bo szybko wkręcamy się na użyteczne obroty. W N/A dalej będę twierdził, że gdy moc motoru nie jest z obrotów to jest bez sensu. Jeszcze zależy jaką mamy skrzynię, bo przy mega długiej można tym trochę skonpensować "zamulanie"
no przecież cały czas mówię o silnikach które sie mają kręcić a nie dupowozy... dla mnie lekkie koło jest pozytywne ale jak kto chce po ogórki do warzywniaka jeżdzić to logiczne ze nie kosiarką
XXX

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-11-16, 22:16

z Januszem posprawdzali my manuale i wychodzi na to ze
masa koła zamachowego:
p10gt ma 9,24kg
p11 ma 6,7kg
sunny gti ma 10kg na kole :o

wiec wychodzi na to ze p10 jak i sunny mialo o wiele ciezszy uklad zamachu z walem
pytanie brzmi czemu przy takiej roznicy mas p11 nie kreci sie jak szlifierka

wiec zamiast oddawac kola z sunny i p10 do otoczaka wystarczy przemontowac zamach z p11 i mamy darmowe odelzanie i wywazanie :)

masa wału:
-p10 17.73kg
-p11 14,296kg
masa calkowita:
p10 26,97kg sunny + 0.76kg
p11 20,996kg


jak sie to ma w tych silnikach do Niutona ? nijak...
wcale p11 nie kreci sie jak szlifierka w porownaniu do p10 :shock:
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
killer2000
fanatyk nissana
Posty: 2169
Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: killer2000 » 2014-11-16, 22:43

tutaj są wagi zamachów ori i aftermarketów http://www.sr20-forum.com/driveline-tec ... heels.html
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-11-16, 22:50

killer2000, ale powiedz, taka roznica miedzy starym a nowym SR-w wale i kole
czy p11 nie powinno krecic sie ostrzej :O
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-11-16, 23:12

Wg mnie za bardzo się jarasz tym odchudzonym układem, na szarżę na rev składa się wiele więcej rzeczy wałki, zapłon, rozrząd, rozmiar kół, skrzynia. Cały czas drążysz temat, ktorym byś chciał przeskoczyć podstawy tuningu SR20. Takie jest moje zdanie. Ogarnij porządnie dolot, wydech, rozrząd, zapłon, strojenie, wtedy zacznij myśleć o odchudzaniu itd.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-11-16, 23:21

to są istotne kwestie tuningu sr20
jakim cudem sie to nie liczy skoro w linku killera2000 jest tyle eftermakertow? po co ktos sie bawi a aftermarkety skoro to pic na wode?
Arias pisze:Ogarnij porządnie dolot, wydech, rozrząd, zapłon, strojenie,
drążę temat odchudzania, dolot wydech rozrzad zaplon strojenie-te tematy juz znam...i trzeba isc dalej
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-11-17, 00:06

Nigdy nie pisałem, że to pic, tylko jest to znacznie dalszy temat modowania. Sama masa nie zmienia środka ciężkości wału, jak byś porównywał wał z P11, a z SR16VE N1 to tu faktycznie VE będzie się lżej wkręcał bo przeciwwagi są krótsze, tzn siła odśrodkowa ma swój punkt działania bliżej środka wału. Weź wał z P11 i oddaj do podcięcia przeciwwag i wyważenia, a gwarantuję że różnica będzie znaczna, tylko ile wtedy motor pożyje bez dodatkowych pomiarów, wyważania itd.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-11-17, 00:18

Weźcie pod uwagę masę auta itp, a nie tylko masę kola. Ważne tez w jakim miejscu jest lżejsze - czy bliżej czy dalej środka...
Ostatnio zmieniony 2014-11-17, 11:35 przez DubSon, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-11-17, 10:39

Arias, to że sr16ve się tak kręci to efekt krótczego wykorbienia wału a nie jego masy czy rozmieszczenia przeciwwag :) zauważ ze tłoki są pasowne do bloku SR20-to na pewno wiesz, a pojemność została zmniejszona krótszym skokiem tloka, a im krótszy skok tym silnik ochoczo wkreca się na obroty
Arias pisze:tzn siła odśrodkowa ma swój punkt działania bliżej środka wału.
co twoja wypowiedz potwierdza

mnie na ten momeny interesuje zmiana zamachu-dlaczego? bo zrzucam skrzynie i od razu chce sobie ten etap zalatwic...
mówisz ze masa nie ma/ma znaczenie, wiec już nie wiem czy uważasz ze lekkie elementy nie wplywaja na nakręcanie, potem mówisz o zcinaniu przeciwwag jak by to miało cos zmienić... okeeeeeeeeeeeej nie ważne, zrobie po swojemu ale!!

jeszcze raz zapytam, jeśli jest taka roznica miedzy masami p10 i p11 to czemu p11 nie wkreca się w ciool lepiej od p10
???????????????????????????
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2014-11-17, 11:31

Skąd wiesz, ze się nie wkreca ?? :P
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
adam_N14
aktywny forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 2012-12-16, 09:43
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: adam_N14 » 2014-11-17, 11:31

Mam dwa zamachy z P11, specjalnie zważyłem przed chwilą i oba warzą 9kg
więc nie wiem od czego mam zamach ale składając silnik ważyłem oba i ten z sunny był 1-1.5 kg lżejszy.
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest ?? / ??

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-11-17, 11:34

Ad@mus pisze:jeszcze raz zapytam, jeśli jest taka roznica miedzy masami p10 i p11 to czemu p11 nie wkreca się w ciool lepiej od p10
Mam wrażenie, ze omijasz moje posty szerokim łukiem :mrgreen:

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-11-17, 11:36

Dobra nieważne, tylko żebyś nie był rozczarowany, bo to co wywalisz na odchudzanie układu korbowego mógłbyś zainwestować gdzie indziej, co by na pewno dało efekt.

[ Dodano: 2014-11-17, 11:40 ]
Ad@mus pisze:zauważ ze tłoki są pasowne do bloku SR20-to na pewno wiesz
tłoki z SR16 śmialo można wsadzić do bloku z SR20, zwiększa się znacząco stopień sprężania, z tego co wiem przy hybrydzie sr16-20 się wyciąga 13:1

[ Dodano: 2014-11-17, 11:42 ]
DubSon pisze:Ważne tez w jakim miejscu jest lżejsze - czy bliżej czy dalej środka...
to jest to o czym pisałem, że jak podetniesz przeciwwagi na końcach, to się będzie lżej kręcił, ale będzie miał mniejszą siłę w bezwładzie, podcięcie blisko środka tylko odchudzi wał, czy tam koło
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

SPOKOjny
doświadczony forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 2012-07-21, 08:36
Lokalizacja: małopolska

Post autor: SPOKOjny » 2014-11-17, 11:54

przed chwilą ważony zamach z P11 GT na wadze z dokładnością do 0,01 i waży 9,18 kg, a jako mający dużo różnych SR20 mogę stwierdzić iż te po 96 roku czyli P11,P11 GT dużo lepiej się wkręcają na pierwszych biegach (zwłaszcza 1,2) ale też szybciej wytracją prędkość po odpuszczeniu gazu,a niżeli P10 eGT 8-)
Ostatnio zmieniony 2014-11-17, 12:00 przez SPOKOjny, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-11-17, 11:59

Niech mnie ktoś poprawi, jeśli się mylę....ale czy lekki układ korbowy nie sprawi, że cięższy samochód nie będzie umiał dociągnąć do odcinki ??
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

SPOKOjny
doświadczony forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 2012-07-21, 08:36
Lokalizacja: małopolska

Post autor: SPOKOjny » 2014-11-17, 12:21

ja bym to ujął tak że .... nie będzie umiał dociągnąć do odcinki na wysokim biegu np.5 ;) (o ile na seryjnym kole to robił ;-) ) ale mogę się mylić ;-)

Przykład: Wyżej wymieniona P10 eGT Low Port żadnych innych modów między czasie wymiany koła zamachowego seryjnego na toczone ,na seryjnym kole licznikowe 230 km/h bez większego przestoju, a na toczonym 6,3kg licznikowe 220 km/h i nic więcej,żadnych innych modów,te same opony,te same felgi ,silnik nie zdechł przez czas wymiany ;-) za to od 0 do 160 prawie 1,5 sekundy szybciej ;-)

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-11-17, 16:57

no to panowie są dziwne dziwy na nissan4u sprawdzałem te wagi a w praktyce wynika ze to lipton jest?
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
adam_N14
aktywny forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 2012-12-16, 09:43
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: adam_N14 » 2014-11-17, 17:32

Sprawdziłem jeszcze wały i:
P11 4cw -14,2kg
N14 8cw -17,0kg
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest ?? / ??

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-11-17, 18:24

Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-11-17, 19:29

Ad@mus, niekoniecznie ma byka, bo Fast pokazuje mi to samo.

Zamach, który ma numer 123103J400 waży 6,7kg, natomiast dla numeru 123103J410 nie ma podanej już wagi. Żeby było jeszcze śmieszniej, to 123103J410 jest podawany jako zamiennik 123103J400. A żeby było jeszcze śmieszniej to zamiennikiem 123103J410 jest 123109F500. Tylko nic nie ma na temat wagi 123103J410 oraz 123109F500. Być może te dwa są cięższe niż 123103J400.

SPOKOjny jak możesz to znajdź jakiś numer OEM na tym zamachu co masz i go ważyłeś.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-11-17, 21:00

i znowu sie okaze ze OEMowo nissan gdzies wypuszczal lekkie zamachy i furencje na tym zapychały... ja te zamachy wczoraj śledziłem, i nie znalazlem ciezszego od tego 6,7kg dla p11

co ciekawe taka sama mase ma zamach w polifcie - tak mnie pokierowal katalog
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”