Coobcio pisze:Jak się tłoczek wyciera i puszcza to wówczas sprężyna bardziej go dopycha tak by zachować ciśnienie oleju.
ja to rozumie tak, ze jak zaweorek jest wytarty to przepuszcza olej po wysokim cisnieniem na przepłuk wewnetrzny pompy oleju przez co olej nie leci w głównym obiegu i przyciera silnik.
Spręzynka w tym układzie działą jako bezpiecznik, który chroni silnik przez rozcieknięciem po uszczelniaczach, sprezyna jak sie sciska wowczas olej kreci sie przez przepłuk i zmiejsza sie cisnienie w układzie
zatem jesłi tłoczek jest wytarty i ma luzy to przepuszcza olej nie zaleznie od cisnienia (tak jak fabryka zaprojektowala). Wtedy przedmuch/nieszczelnosc miedzy trzpieniem a powierzchnia głowiczki pompy oleju przepuszcza olej na wewnetrzny obieg czyli pompa upuszcza cisnienie oleju caly czas.
Tak to zrozumialem ogladajac ta pompe-poogladalem i podumalem i na to mi wychodzi ze tak to powinno dzialac
onyxx pisze:szczerze to ja nie widziałem wytartego i luźnego zaworka, częściej po prostu zapieczony od jazdy bez wymian i na chujowym oleju
u mnie tłoczek chodził luźno a po wyjeciu widac bylo wytarcie, jak bede montowal pompe do kupy to podesle foty nowego i starego
[ Dodano: 2014-02-05, 13:06 ]
aha zapomnialem dodac na dowod mojego wywodu ze twardsza sprezyna z gtir o ktorej mowil onyxx ugina sie przy wyzszym cisnieniu oleju i dopiero potem olej przepuszcza sie przeplukiem na obieg zwrotny:)