Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Przełożenie główne do skrzyni p11gt

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2014-01-21, 14:46

Daj te oznaczenia, co podawałeś
Sprawdze w swoim W10
O ile jakieś są....
W sumie to porównam swoją z P11GT z W10
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-01-21, 15:24

Tylko to: http://nissan4u.com/parts/info/320102J707/

[ Dodano: 2014-01-21, 15:27 ]
Skrzynia P11 GT i W10 - 320102J707
Skrzynia P11 2,0 - 320102J016
Skrzynia P11.144 2,0 - 320106J006

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2014-01-21, 21:31

To by tłumaczyło, dlaczego W10 ma licznik elektroniczny, a nie jak wszystkie P10tki na linkę.
Ostatnio zmieniony 2014-02-13, 21:30 przez zuh, łącznie zmieniany 1 raz.

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2014-01-21, 21:47

Właśnie też od zawsze mnie to zastanawia.
Ale to tylko kwestia odkręcenia impulsatora i wkręcenia linki.
Mam obie skrzynie i postaram się je porównać.
Ostatnio zmieniony 2014-02-13, 21:31 przez vixo, łącznie zmieniany 1 raz.
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2014-01-24, 20:02

To czekamy na info.

Awatar użytkownika
hayboss
aktywny forumowicz
Posty: 196
Rejestracja: 2013-09-25, 20:11
Lokalizacja: BP

Post autor: hayboss » 2014-01-26, 19:08

Czy jest możliwość wsadzenia skrzyni z almery N16 1.8 do SR20? Wiem, że wysprzęglik jest hydrauliczny, ale co po za tym?
Ostatnio zmieniony 2014-02-13, 21:32 przez hayboss, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-01-26, 19:22

hayboss nie. Wnetrze to samo ale dzwon inny

Awatar użytkownika
hayboss
aktywny forumowicz
Posty: 196
Rejestracja: 2013-09-25, 20:11
Lokalizacja: BP

Post autor: hayboss » 2014-01-26, 20:57

no dobrze, ale wnętrze sie da przełożyć ??

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-01-27, 07:41

hayboss pisze:no dobrze, ale wnętrze sie da przełożyć ??
Da. Pytanie po co?

Awatar użytkownika
hayboss
aktywny forumowicz
Posty: 196
Rejestracja: 2013-09-25, 20:11
Lokalizacja: BP

Post autor: hayboss » 2014-01-27, 08:42

po to ze wg tego manualu http://www.cars-data.com/en/nissan-alme ... pecs/26985

wynika ze skrzynia z 1,8 ma najkrótsze fd i 1,2,3i4 a 5 dłu dłuższą
to jest 1,8 n16


1th gear ratio: 3,33:1
2th gear ratio: 1,96:1
3th gear ratio: 1,29:1
4th gear ratio: 0,93:1
5th gear ratio: 0,73:1

Reverse gear ratio: 3,21:1

Gear Ratio (end): 4,44:1

RPM at 120 km/h (theoretical): 3.300 rpm

a to moje gti n15


1th gear ratio: 3,06:1
2th gear ratio: 1,83:1
3th gear ratio: 1,29:1
4th gear ratio: 0,98:1
5th gear ratio: 0,76:1
Reverse gear ratio: 3,15:1

Gear Ratio (end): 4,17:1

RPM at 120 km/h (theoretical): 3.400 rpm

chyba jest róznica

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-01-27, 10:49

hayboss kup skrzynie z P11.144 2,0 i będziesz miał to samo:

1st 3.3333
2nd 1.9545
3rd 1.2857
4th 0.9268
5th 0.7556
Reverse 3.2143

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2014-01-27, 11:38

bombel, ale przełożenie główne dla P11 2.0 wg strony podanej przez hayboss-a to:
Gear Ratio (end): 4,18:1
Więc nadal to z Almery jest lepsze.
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
yapko
fanatyk nissana
Posty: 694
Rejestracja: 2010-04-19, 16:45
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: yapko » 2014-01-27, 12:19

Dołóżcie mocy, a nie bawicie się w wkłady skrzyń.
Są dwa rodzaje mechanizmów różnicowych w P11 i może się okazać, że wkłady nie są zamienne między różnymi skrzyniami. Jak do końca jest? Nie wiem i wy też nie będziecie wiedzieć dopóki nie rozłożycie interesujących was skrzyń.
W internecie jest wiele rzeczy i wiele wiedzy, ale odkręcenie obudowy skrzyni to 30 min i już będziecie wszystko wiedzieli. No offence, ale na prawdę może się okazać, że wymarzona skrzynia nie spełnia oczekiwań...
Ostatnio zmieniony 2014-02-13, 21:33 przez yapko, łącznie zmieniany 1 raz.
viewtopic.php?t=15336 - bluzy NISSANZONE.pl w sprzedaży

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-01-27, 12:36

wod2u, ale ja nie twierdze, że moje jest lepsze tylko, że 1,8 i 2,0 ma te same

Awatar użytkownika
adam_N14
aktywny forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 2012-12-16, 09:43
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: adam_N14 » 2014-01-27, 16:17

Mam skrzynkę z P11.144 w swoim N14 i zanim włożyłem sporo szukałem o tych skrzyniach.
Jak Bombel pisze wszędzie było że SR20 i QG18 mają przełożenie główne i poszczególne biegi takie same. Tylko dzwon się różni. Jedynie co, to w Sentrze przez rok czy dwa wychodziła skrzynka z LSD i głównym 4.37 jak w P11GT do tego dłuższa piątka 0.733.
Ostatnio zmieniony 2014-02-13, 21:34 przez adam_N14, łącznie zmieniany 1 raz.
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest ?? / ??

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-01-27, 18:18

mam juz mega bigos z mozgu :shock:
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2014-01-27, 18:35

Ad@mus bądź pierwszy i ładuj 2.0 z P12 , QG20 tak to się jakoś zwało? do tego skrzynia 6stka :D
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-01-27, 18:50

jakos oznaczenie qg mnie odstrasza:D
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-01-27, 18:51

Boro1989, QR20

Awatar użytkownika
hayboss
aktywny forumowicz
Posty: 196
Rejestracja: 2013-09-25, 20:11
Lokalizacja: BP

Post autor: hayboss » 2014-01-27, 19:19

bombel pisze:hayboss kup skrzynie z P11.144 2,0 i będziesz miał to samo:

1st 3.3333
2nd 1.9545
3rd 1.2857
4th 0.9268
5th 0.7556
Reverse 3.2143
Przyjacielu drogi, skrzynia to nie tylko poszczególne biegi. Bardzo duże znaczenie ma fd. jakie fd ma P11, o której mówisz tak uparcie? Z tego co mi się wydaje to 4,17 lol

[ Dodano: 2014-01-27, 19:22 ]
yapko pisze:Dołóżcie mocy, a nie bawicie się w wkłady skrzyń.
Są dwa rodzaje mechanizmów różnicowych w P11 i może się okazać, że wkłady nie są zamienne między różnymi skrzyniami. Jak do końca jest? Nie wiem i wy też nie będziecie wiedzieć dopóki nie rozłożycie interesujących was skrzyń.
W internecie jest wiele rzeczy i wiele wiedzy, ale odkręcenie obudowy skrzyni to 30 min i już będziecie wszystko wiedzieli. No offence, ale na prawdę może się okazać, że wymarzona skrzynia nie spełnia oczekiwań...
Ale o czym mowa? Przebudowa auta to nie tylko moc. To tak, jakbyś zapytał co zrobić, żeby było więcej mocy, a ktoś odpisał przestań zejdź z wagi, wywal kanapy i wszystko co jest w środku i będzie to samo. Skrzynia można naprawdę dużo ugrać. Wiem to z własnego przykładu.
Ostatnio zmieniony 2014-02-13, 21:38 przez hayboss, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-01-27, 19:24

QG16DE - 4.4375
QG18DE/ SR20DE - 4.1765

Jak coś to można z QG16 spróbować wsadzić

Awatar użytkownika
hayboss
aktywny forumowicz
Posty: 196
Rejestracja: 2013-09-25, 20:11
Lokalizacja: BP

Post autor: hayboss » 2014-01-27, 19:27

adam_N14 pisze:Mam skrzynkę z P11.144 w swoim N14 i zanim włożyłem sporo szukałem o tych skrzyniach.
Jak Bombel pisze wszędzie było że SR20 i QG18 mają przełożenie główne
i poszczególne biegi takie same.Jedynie dzwon się różni.
Jedynie co to w Sentrze przez rok czy dwa wychodziła skrzynka z LSD i głównym4.37
jak w P11GT do tego dłuższa piątka 0,733.
No to bym się cieszył bardzo. Tylko ja nigdzie takiego info nie znalazłem. Nie chodzi mi że "a bo ten mówił że tak jest", tylko konkret manual lub coś w ten deseń.

Ostanie pytanie - skrzynia z P11 600-1000zł, a z Almy 270zł - jest różnica?
Ostatnio zmieniony 2014-02-13, 21:39 przez hayboss, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
adam_N14
aktywny forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 2012-12-16, 09:43
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: adam_N14 » 2014-01-27, 20:28

Nie pamiętam już dokładnie ale sporo informacji jest z amerykańskich for np. SR20.net, sentra, itp. Tam o tym było sporo rozpisane. Oni często władają skrzynki od P11.144 do swoich turbowozów. Podobno są wiele wytrzymalsze od tych starszych. A i z racji dostępności
tych skrzyń od SR20 często dorabiali dzwon do skrzyni od QG18. Poza nim wszystko pasowało, różnicówki również - wkładali zamiennie. Koszt skrzyni jest zależny od farta. Ja kupiłem tą z P11.144 za 250zł, a za skrzynię ze zwykłej P11 płaciłem 350zł.

PS. Ta z sentry to RS570V. Jeśli QG miałoby krótsze FD byłaby ciekawa opcja :-) . Ja do tej pory znajdowałem jedynie informacje, że bebechy są identyczne i całkowicie wymienne pomiędzy sobą.
Ostatnio zmieniony 2014-02-13, 21:41 przez adam_N14, łącznie zmieniany 1 raz.
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest ?? / ??

Awatar użytkownika
hayboss
aktywny forumowicz
Posty: 196
Rejestracja: 2013-09-25, 20:11
Lokalizacja: BP

Post autor: hayboss » 2014-01-27, 21:54

Ciekawe czy sam dzwon z mojej by nie pasował do tej z n16. Jak nie, to przełożę bebechy i wtedy się zobaczy. Chodzi mi Panowie o to, że skrzynia jest zajbixxx ważnym elementem i każde przełożenie ma znaczenie, zwłaszcza jeśli chodzi o auto wolnossące na zmiennej fazie. Skrzynia musi być tak zestopniowana, aby silnik nie wypadał ze zmiennej fazy. Zmieniając w hondzie 2 bieg na odrobinę dłuższy obroty nie spadały mi poniżej 4,5 tyś. Przy przejściu na 3 bieg i ciągnęła równo cały czas. Tam były klocki lego obudowa oraz 1 i 5 z d15b2, 3 i 4 oraz fd 4,4 z crx, a 2 z jakiegoś 1,4.
Ostatnio zmieniony 2014-02-13, 21:44 przez hayboss, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
killer2000
fanatyk nissana
Posty: 2169
Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: killer2000 » 2014-01-27, 22:39

tam wkleiłem linka na poprzedniej stronie (tylko coś nie trybi) co robią w usa. Czyli przekładają bebechy z qg18 z almery n16 początek produkcji do skrzyni z p11.144. Postaram się wygrzebać to jeszcze raz.
Ostatnio zmieniony 2014-02-13, 21:45 przez killer2000, łącznie zmieniany 1 raz.
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2014-01-27, 23:13

hayboss pisze:skrzynia musi być tak zestopniowana aby silnik nie wypadał ze zmiennej fazy zmieniając
Ja ani razu takiego problemu nie miałem. Może raz czy dwa przepinajac z jedynki na dwójkę.

http://www.youtube.com/watch?v=EvYO6b_TGeE

http://www.youtube.com/watch?v=v8Og1KFOln4

Awatar użytkownika
adam_N14
aktywny forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 2012-12-16, 09:43
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: adam_N14 » 2014-01-28, 11:12

I tak, żeby przełożyć dzwon trzeba praktyczne wszystko rozebrać. Wałki i wybieraki są mocowane i zostają w dzwonie po rozpołowieniu. Dla pewności najpierw bym rozebrał tą z QG18 i policzył przełożenia, żeby porównać z tymi od SR20. Sam chętnie bym przebudował swoją tak, aby pierwsze cztery biegi skrócić, a wydłużyć trochę piątkę.
Ostatnio zmieniony 2014-02-13, 21:46 przez adam_N14, łącznie zmieniany 1 raz.
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest ?? / ??

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2014-01-28, 11:16

No mi też by pasowało cztery krótkie i piątka długa.

Awatar użytkownika
hayboss
aktywny forumowicz
Posty: 196
Rejestracja: 2013-09-25, 20:11
Lokalizacja: BP

Post autor: hayboss » 2014-01-28, 11:26

Ja po wypłacie biorę skrzynie z 1,8 i rozbiorę ją. Dam znać co i jak, ale to jeszcze kilka dni. Komp mówi, że i tak nie dam rady lekkim hondom w d serii. Skrzynia musi być jeszcze krótsza.... ;/ Jeśli byłoby 210 koni i 220 Nm to jest opcja na wysoki 13 na 1/4, no nic trzeba działać...
Ostatnio zmieniony 2014-02-13, 21:48 przez hayboss, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-01-28, 11:30

hayboss, ale czemu zes sie uparl na ta skrzynie z 1,8? Podaje Ci dane z Serwisówki, a Ty swoje

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”