![:-/](./images/smilies/kwasny.gif)
Jaki plan na 140 KM z GA16DE?
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
Ja już rozmawiałem ze Świątkami apropo wałków do GA16 tyle że do mnie musieli by i tak zrobić nowy projekt bo u mnie dochodzi jeszcze kanał olejowy w wałku ssącym. Na tamtą chwilę powiedzieli mi 2000zł za wałki, tyle że jakoś wątpliwa. Więc gdybym miał już kupować to tylko w grę chyba wejdą JWT jeśłi ktoś jakimś cudem będzie miał do sprzedania
Tak chce zacząć startować w KJS jako kierowca w klasie do 1600cm3.Ryba pisze:Vendo - coś ty się tak uparł na to ga16Tylko szczerze ...
Będziesz startował w jakiś zawodach, polujesz na klasę 1,6 ?
Czytam ten cały temat i nadal Cię nie mogę zrozumieć .
Nawet jeśli osiągniesz swój cel mega kosztami ( potwierdzi to sunniak ) i będziesz miał to 140 kmzawsze będziesz z tyłu.
Po pierwsze finansowo - ( Bombel na to zwrócił uwagę ) za koszty poniesione w taki projekt spokojnie kupisz kultowy silnik VE, wystroisz i jeszcze zostanie
Po drugie satysfakcja - logicznie myśląc, wkładam 9k w auto masz tego świadomość, podjeżdżasz pod światła obok honda z B16 i po paru sekundach widzisz jego D.... Co robisz ... Wku***sz się !
Po trzecie żywotność - wielu z nas, licząc w tym siebie, może śmiało Ci powiedzieć, że takie projekty rodzą się w bólu a wydatki nie kończą się wraz z pierwszym odpaleniem - to dopiero początek.
Zastanów się czy jest sens ...
Pozdo
To czy będę z tyłu nie zależy tylko i wyłącznie od mocy silnika dochodzi do tego wiele innych czynników.
Znam orientacyjne koszty VE - jak bym chciał mieć dużą moc małym kosztem to kupiłbym Saaba z 2.3 turbo, za 5 tys. zrobił z tego 300+ KM i cieszyłbym się z wgniatania w fotel.
Nie, nie wk**wiam się. Poprzedni projekt pochłonął grubo ponad 10 tys. a osiągi końcowe od niego lepsze miał byle golf w dizlu. Fun z jazdy i posiadanego auta to nie tylko cyferki z hamowni pod prawą stopą.
Wiem, że takie projekty to nic ani łatwego ani prostego często są wzloty i upadki.
Cały czas zastanawiam się czy jest sens ale proszę nie poruszać już tematu "dlaczego nie SR, dlaczego nie VE?" bo nie o to tu chodzi.
Ok, dzięki za radę - kupuję HondęBoro1989 pisze:niestety nissanowskie 1.6 jest po prostu nie udane, kiepska baza do modów, w swojej klasie niestety ale hondy będą Cię zostawiać daleko z tyłu...
![;)](./images/smilies/oczko.gif)
Dzięki za linka ale już znam.sznikers99 pisze:Boro1989
Vendo, http://www.coobcio.pl/?p=410 tutaj coobcio zrobił ciekawy projekt który nawet się zwijał
Ponawiam moje pytania:
Do jakich obrotów można bezpiecznie zakręcić GA16?
Czy można od jakiegoś nissanowskiego silnika przełożyć głowicę na mechanice lub samą mechanikę?
Na razie zbieram "know how". Linki do ciekawych projektów i wyników mile widziane.
Tak na marginesie wczoraj trafiłem na to:
http://www.extrudabody.com/servlet/the- ... 6DE/Detail
ale to ciekawsze i tańsze (mówię o samym ITB), a tak wogóle jeździ jakiś Sunny GA14 GA16 w Polsce na ITB?
http://sr20nation.com/ga16forum/showthr ... 16DE/page2
był taki plan ... ale na dzień dzisiejszy odpuściłemVendo pisze:jeździ jakiś Sunny GA14 GA16 w Polsce na ITB
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
![:))](./images/smilies/wesoly.gif)
W razie pytań możesz do niego uderzyć
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
na YT jest troche filmikow jak wiara kreci DSy ile sie da bez problemu zamykajac obrotomierz. Jak dlugo wytrzyma silnik krecony z takim impetem pojecia nie mam. jak chcesz mocny silnik a zarazem niskiej pojemnosci nie mozna zapomniec o sr16ve...
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
Zapomnieliście o jednym silniku nissana który był montowany w sunnym N13 o pojemności 1.6.
CA16DE 122hp i 137Nm w serii, części są wymienne z najpopularniejszym silnikiem montowanym w s13 mianowicie CA18DET. Wałki, tłoki, sprężynki zaworowe no wszystko jest dostępne dosłownie. Ceny części nie są wysokie w porównaniu z budową GA. Moc na wyjściu 120 koni rozrząd na pasku (ułatwiona regulacja kółek na hamowni) i dostępność części do modyfikacji wydaje mi się najlepszą opcją do robienia mocnego 1.6 bez zmiennej fazy (pomijam SR16VE no ale tam jest zmienna faza). Apropo ścigania się i silników v-tec w hondzie bardzo często się czyta że regulamin zabrania użytkowania zmiennej fazy, co jest na plus dla właściciela wystrojonego auta bez niej. Bo jak się stroi silnik na zmiennej fazie to logiczną rzeczą jest że największe moce uzyskuje się po załączeniu zmiennej fazy a gdy się ją wyłączy to samochód krótko mówiąc nie jedzie. Na zakończenie dodam że o CA krąży legenda iż jest to RB ucięte o dwa cylindry![;)](./images/smilies/oczko.gif)
CA16DE 122hp i 137Nm w serii, części są wymienne z najpopularniejszym silnikiem montowanym w s13 mianowicie CA18DET. Wałki, tłoki, sprężynki zaworowe no wszystko jest dostępne dosłownie. Ceny części nie są wysokie w porównaniu z budową GA. Moc na wyjściu 120 koni rozrząd na pasku (ułatwiona regulacja kółek na hamowni) i dostępność części do modyfikacji wydaje mi się najlepszą opcją do robienia mocnego 1.6 bez zmiennej fazy (pomijam SR16VE no ale tam jest zmienna faza). Apropo ścigania się i silników v-tec w hondzie bardzo często się czyta że regulamin zabrania użytkowania zmiennej fazy, co jest na plus dla właściciela wystrojonego auta bez niej. Bo jak się stroi silnik na zmiennej fazie to logiczną rzeczą jest że największe moce uzyskuje się po załączeniu zmiennej fazy a gdy się ją wyłączy to samochód krótko mówiąc nie jedzie. Na zakończenie dodam że o CA krąży legenda iż jest to RB ucięte o dwa cylindry
![;)](./images/smilies/oczko.gif)
ale to i tak nie zmienia faktu że temat jest o GA16 więc nie wiem po co tu wrzucać CA16. Teraz większa ilośc jeździ z silnikami GA a nie CA, a wrzucać starszą konstrukcję do której ciężko znaleźć nominalny, niezajeżdżony silnik graniczy z cudem. tak jak części tuningowe są do niego dostępne tak z częściami typu cewki, przepływomierz, silniczek krokowy i wiele innych.
i poprawka CA16DE ma 110KM a CA18DE ma 125KM więc różnica nie za duża względem 1.6 GA
i poprawka CA16DE ma 110KM a CA18DE ma 125KM więc różnica nie za duża względem 1.6 GA
poza tym jeśli trwałość CA16 jest taka jak CA18 to chyba lepiej zostać przy GA ..
Wiem, że wszystko zależy od "dbania" o silnik .. ale chyba GA14 i GA16 są jednak trwalsze..
No i części do GA są dostępne bezproblemowo ..
Wiem, że wszystko zależy od "dbania" o silnik .. ale chyba GA14 i GA16 są jednak trwalsze..
No i części do GA są dostępne bezproblemowo ..
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
LINKMacGayver pisze:ale to i tak nie zmienia faktu że temat jest o GA16 więc nie wiem po co tu wrzucać CA16. Teraz większa ilośc jeździ z silnikami GA a nie CA, a wrzucać starszą konstrukcję do której ciężko znaleźć nominalny, niezajeżdżony silnik graniczy z cudem. tak jak części tuningowe są do niego dostępne tak z częściami typu cewki, przepływomierz, silniczek krokowy i wiele innych.
i poprawka CA16DE ma 110KM a CA18DE ma 125KM więc różnica nie za duża względem 1.6 GA
Wg. mnie CA16DE jest lepszym silnikiem bardziej podatnym na modyfikacje niż GA16DE. Dlatego też zaproponowałem taką opcję. Jeśli chodzi o trwałość, każdy silnik można zajechać. Gdy robisz coś do sportu a takie plany ma założyciel tematu i brał pod uwagę wpakowania 9 - 10 tyś. na mody to w czym problem. Jeśli ktoś chce to poszuka silnika ze skrzynią i będzie działał. Temat pomp olejowych w CA to jest już legenda włącznie z panewkami, fakt jest taki że te silniki mają ponad 20 lat i remont ich jest wręcz wskazany po dobrym kompleksowym remoncie + mody ludzie śmigają s13 w większości bez większych awarii. Napisałem kompleksowym bo remont remontowi nie równy, zrobić trzeba wszystko z głową. Takie moje zdanie i szanuję to że ktoś może się z tym nie zgodzić. Moderatorów przepraszam za OT.
Ale masz na to jakies dowody? Np projekty itd?karol282 pisze:Wg. mnie CA16DE jest lepszym silnikiem bardziej podatnym na modyfikacje niż GA16DE
To dlaczego wiekszość swapuje na SR20 lub RB?karol282 pisze:Temat pomp olejowych w CA to jest już legenda włącznie z panewkami, fakt jest taki że te silniki mają ponad 20 lat i remont ich jest wręcz wskazany po dobrym kompleksowym remoncie + mody ludzie śmigają s13 w większości bez większych awarii
Napisałem że wg. mnie, to jest tylko i wyłącznie moja teoria wynikająca z obserwacji i chociażby tego że silniki GA były montowane w typowo cywilnych wersjach nissanów i przy okazji wiele projektów modzenia GA16 przyniosło raczej średnie wyniki. CA za to było w tamtych latach montowane w topowych wersjach sunnego oraz DET w s13, bluebirdzie i paru jeszcze autach. Fora zagraniczne które od ostatniego miesiąca maglowałem szukając ciekawych projektów pokazują że CA jest w użyciu i ma się bardzo dobrze w odpowiednich rękach (nie mówię tu o drogich projektach). Wystarczy się rozejrzeć poszukać i poszperać. Jeśli chodzi o swapowanie na SR albo RB to inna sprawa, to jest wybór którego dokonuje tuner gdy chce zbudować auto. Chcesz s13 z zakutym 500 konnym CA to je będziesz miał i wszystko zależy od tego jak się przyłożysz podczas budowy i jakich informacji zaczerpniesz oraz z jakiego źródła. RB to już w ogóle inna bajka tam mamy 6 garów w rzędzie i FWD z tego nie zrobisz. Najważniejsza sprawa jest taka że mówimy o pojemności 1.6.
Próba zrobienia mocnego wolnossaka na bazie CA16DE wg. mnie jest jak najbardziej ciekawszą alternatywą niż GA.
Próba zrobienia mocnego wolnossaka na bazie CA16DE wg. mnie jest jak najbardziej ciekawszą alternatywą niż GA.
Ostatnio zmieniony 2013-11-10, 08:01 przez karol282, łącznie zmieniany 1 raz.
- sergiej
- fanatyk nissana
- Posty: 4155
- Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
- Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa
OT- bombel ludzie swapuja aby miec wieksza moc w serii a co za tym idzie mniejszym kosztem uzyskac planowana moc ...jesli chodzi o CA to sa 2 mocne w szczecinie w s13 jeden ma ponad 500 a drugi cos kolo 350 koni ... i oba sa CA ...wiec nie trzeba isc w sr/rb aby cos zrobic ...warunkiem sa jak zwykle $$$
[ Dodano: 2013-11-10, 09:03 ]
wracajac do tematu ... jaka jest maksymalna moc jaka z ga ktos na swiecie uzyskal ?
[ Dodano: 2013-11-10, 09:03 ]
wracajac do tematu ... jaka jest maksymalna moc jaka z ga ktos na swiecie uzyskal ?
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=8EjA6YHi9Ew[/youtube]
niestety szukając głębiej informacji na temat tego stwora nic nigdy nie mogłem znaleźć...
niestety szukając głębiej informacji na temat tego stwora nic nigdy nie mogłem znaleźć...
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
hmm GA16DS 163HP? ciekawe, czasy 16.2 przy tej mocy nie są chyba za specjalne? Tym bardziej że podejrzewam skoro startuje/startował na ćwiartkę to musiał mieć ogołocone auto ile się da. Ja Micrą (pewnie lżejszą) na zlocie tegorocznym miałem 15.69 co i tak było zawyżone z tego co się wszyscy burzyli, a 160KM nie mam
Coś tu jednak jest nie tak
A druga sprawa, startował z SR16VE i go objechał? też dziwne
![:-P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![;-)](./images/smilies/oczko2.gif)
A druga sprawa, startował z SR16VE i go objechał? też dziwne
karol282, Dzięki za informacje ale jeśli już miałbym robić swap to idę w SR20DE/VE przekładanie CA + grube mody to robota wg. mnie bez sensu skoro można pójść dobrze przetartą drogą serii SR. Jak na razie mam GA16 i chciałbym pobawić się tym co jest. Silnik wydaje się być zdrowy ale jeszcze zostaną pomierzone jego parametry typu ciśnienie sprężania, ciśnienie oleju, sprawdzę panewki itp. do tego wybiorę się na hamownię aby wiedzieć od czego zaczynam i wtedy zostanie podjęta decyzja, bo jeśli okaże się, że motor do wymiany, bo coś zaraz pierdutnie to już wolę wrzucić SR.
Dobrze działaj też mam zamiar działać z GA także jakoś jak byś przyjechał na spota 3miejskiej to można przedyskutować parę pomysłów ![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
Była Padlina:
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs![:D](./images/smilies/biggrin.png)
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs
![:D](./images/smilies/biggrin.png)
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]
Vendo, Pierwsze mody to wałki , wydech i dolot.. Polerka kolektora ssącego też coś da, no i zmiana przepustnicy na większą .. potem już z górki ![:))](./images/smilies/wesoly.gif)
![:))](./images/smilies/wesoly.gif)
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
- killer2000
- fanatyk nissana
- Posty: 2169
- Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
- Lokalizacja: Łódź
- sunniak1.6sr
- fanatyk nissana
- Posty: 820
- Rejestracja: 2009-12-07, 23:02
- Lokalizacja: Miasto Łódź