Szpera, czy z ang. LSD ma za zadanie blokować mechanizm różnicowy, co jak już zostałem uświadomiony pomaga i podczas jazdy na wprost i przy pokonywaniu zakrętów. Temat LSD w RWD to inna działka, ja chcę się zająć FWD, bo takowe mam.
Na rynku jest trochę firmowych szper jak NISMO, CUSCO, Quaife, ale łączy je jedno - drogi koszt zakupu. Prócz tego są zestawy do modyfikacji seryjnych dyferencjałów od zestawu podkładek, po tzw PHANTOM GRIP.
Proszę o nie unoszenie się ludzi, którzy "sami" doszli do patentu z podkładkami celem zaciśnienia dyferencjału, bo na zagranicznych forach są całe DIY jak to zrobić, na jednej stronie nawet było zestawienie grubości podkładek z przybliżoną wartością zeszperowania jakie dają, niestety nie potrafię teraz znaleźć tej strony, a jak ktoś ma namiar to proszę o podzielenie się linkiem
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
Tyle wstępem, teraz mam pytania do "wtajemniczonych", jak doświadczenia z tym tematem, czy ktoś robił Phantom Gripa, bo generalnie chodzi o dwie płytki i 4 sprężynki zaworowe, jak doświadczenia z podkładkami
![?? ??](./images/smilies/pytajnik.gif)
Jak na tym cierpi dyfer
![?? ??](./images/smilies/pytajnik.gif)
I ostanie pytanie czy różnicówka jest wymienna między skrzyniami z SR20, przykładowo, jak poprzez testy zajadę różnicówkę ze skrzyni z P11 GT to czy mogę za to włożyć ze zwykłego 2.0
![?? ??](./images/smilies/pytajnik.gif)
Pozdrawiam