Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

SWAP SR20DE Primera P10 Rybona

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

SWAP SR20DE Primera P10 Rybona

Post autor: Ryba » 2009-12-13, 09:36

No wiec tak...

W Poniedzialek zakupilem Primere P10 GT 95r sedan srebrny. Samochod ulegl wypadkowi pod koniec czerwca.

Obrazek

Obrazek

Został sprawdzony silnik jak i komputera by MaC.
Wieczorem samochod został przywieziony do mnie na lawecie.
Rano nastepnego dnia zabrałem sie za demontarz wnetrza.
Brak warunków warsztatowych nie sprzyja. Do dziś zrobiłem:

- Wybebeszenie całego wnetrza Gt jak i mojego
- Wymontowanie prawie całej instalacji elektrycznej z GT
- Zamontowanie tylnej elektryki i szyb do mojej P10

Troche mało, jednak robie wszytsko sam ( z mała pomoca MaCa) i ucze sie przy tym co i jak.

Oto foty dotychczasowych poczynań:


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jutro kolejny dzien zmagan... bedzie ciezko ale warto ;] Jutro dodam foty zregenerownych zaciskow od 200SX ;]


A oto kolejny dzien wzmagań CZWARTEK.Zdjec zaciskow nie wrzuce z uwagi na brak czasu aby je odebrac. Dziś wymontowałem pełną instalacje elektryczna z wnetrz oby pojazdów. Nie myślalem ze moze być to tak duże. Dziś sprzyjała pogoda wiec bardzo pozno skonczyłem było chyba koło pierwszej w nocy.
Kolo godziny 17 zabrałem sie za montarz instalacji z GT do mojej P10. Powiem szczerze ze nameczyłem sie okrutnie. Jednak zdarzyłem zrobic cała instalacje tylna samochodu wrac z ulozeniem wiazki oraz podpieciem jej do elektryki szyb tylnich. Zblizala sie godzina 23 kiedy rozpoczynałem demontarz starej instalacji z dzwi od kierowcy. Troche mi sie zeszlo z przekladaniam mechanizmu opuszczania szyb i samej szyby, jednak dałem rade. Zamontowałem tylna kanape, fotele, tunel oraz obicia drzwi tylnich. Na tym zakonczylem zmagania.
Ku mojemu zdziwieniu po podpieciu wiazki i innych dupereli chcialem zobaczyć czy samochod zapali. Tu sie okazalo ze jednak nic z tego... Faktycznie rozrusznik pracował silnik troche krecił jednak zochowywał sie tak jak by nie mial czym sie napoić... No ale to zostawiam na jutro gdy przybedzie MaC i jego kolo Wojtas. Razem napewno cos zdzialamy;]

Oto foty
Moja wiazka juz po demontarzu
Obrazek
Montarz nowej wiazki
Obrazek
Wiązka kabli z GT
Obrazek

Obrazek

Montarz dmuchawy klimatyzacji oraz nagrzewnicy
Obrazek
Głowna wtyczka wiazki to ona loczy instalacje silnik-wnetrze
Obrazek
Moje wnetrze z widoczna zainstalowana rozdzielnia
Obrazek
Reszta fot była juz nie widoczna poniewaz było zbyt ciemno a flesz z komorki nie wystarczał.


Dziś tak duzo nie udało mi sie zrobić. Chyba zmecznenie mnie dopadło. Ale warto uratować to GT :D
Jedynie co zrobiłem to załozenie centarlnego zamka, modułu, instalacji przednich drzwi pasarzer, oraz zamontowanie elektrycznych lusterek.
Odebrałem również zaciski.

Oto foty:

Zaciski :D
Obrazek
Obrazek

Drzwi pasarzera
Obrazek
Wnetrze juz prawie gotowe
Obrazek
"Pare" pierdół z wnetrza Jednego samochodzu ;)
Obrazek

Wszytsko by było dobrze gdy nie imobilajzer który był zamontowany w satrej instalacji;/
Samochod nie odpali do poki nie zrobie obejscia tego;/
Nie ma zaplonu ani nie dziala pompa;/
Nie wiem od czego teraz mam zaczac jestem w kropce.

Jutro-w zasadzie dzisiaj kolejny dzien zmagan, jednak pierw CHWILA SNU


juz jest oki... faktycznie o tym zapomniałem.
Witam Witam...

Znalazłem troche czasu aby opisac to co robilem przez ostatnie 10 dni.

Troche sie u mnie pozmienialo.

Oto foty:

Rozbiórka SR20

Obrazek

Zabawa z Kabelkami

Obrazek

Obrazek

Nocne zabawy z wyjeciem 1,6 oraz przygotowaniem prac na nastepny dzien.

Obrazek

SR20DE :D

Obrazek

Bawie sie dalej - ale ciezki :P

Obrazek

Cholerna pół oś, narobiła mi troche zamieszania i niespodzianek podczas prac

Obrazek

CDN...



Zamieszczam kolejne foty z prac i samochod w całości;]

Środek czyściutki.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

A tak wyglada "prawie" efekt koncowy

Obrazek

Awatar użytkownika
Piotrek N15 S
stały bywalec
Posty: 99
Rejestracja: 2009-12-09, 10:42
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: Piotrek N15 S » 2009-12-13, 09:44

Gratulacje!! Wielki szacun za robienie wszystkiego własnymi rękami :-o

Awatar użytkownika
Luzak
wiem o czym pisze
Posty: 66
Rejestracja: 2009-12-09, 23:18
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Luzak » 2009-12-13, 10:56

Juz wiem przynajmniej do kogo sie zglosic jak bede mial problemy bo sam chce taki swap zrobic :lol: BRAVO Ryba kawal dobrej roboty 8-) Keep up the good work.


Pzdr
Obrazek
728979663 - ASSISTANCE Zielona Góra i okolice

Zdezelowane P10...Ale jezdzi 8)

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2009-12-13, 18:14

Skąd taki silnik wyczaiłeś? W środku wygląda jak nowy, zero osadu, wałki jak nowe. Powinien być zdrowiutki i może nawet serię GT trzyma.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2009-12-13, 22:46

Przykro mi ale nie jest awaryjny..;/ teraz poszła uszczelka pod glowa i panewki;/

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2009-12-14, 19:37

No głowa wygląda jak by była wcześniej czyszczona w zakładzie. Może poprzedni właściciel przyoszczędził na remoncie albo spartolił robotę.

Jak coś to mam do sprzedania kompletną głowicę z P11.144 z osprzętem (brak tylko wałka ssącego) lub będę miał pewnie na początku roku do sprzedania silnik SR20DE z mojego Sunny.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2009-12-15, 10:25

szukam silnika albo od p11 gt albo zdrowy egzemplarz takiego motoru jak twoj

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2009-12-15, 19:30

Opis mojego silnika jest w giełdzie na forum nkp lub w linku z mojego podpisu na nkp. Podana cena jest do negocjacji.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Mike_83
fanatyk nissana
Posty: 481
Rejestracja: 2009-12-09, 11:32
Lokalizacja: Police

Post autor: Mike_83 » 2010-01-31, 11:43

Panowie.Możecie napisać orientacyjnie ile wyniósł by kompletny swap z GA16DS na SR20DE(to chyba GT ;) ) Ryba,trzeba tak całą deskę wybebeszać? ;]

Awatar użytkownika
Quattro
fanatyk nissana
Posty: 446
Rejestracja: 2009-12-09, 12:26
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Quattro » 2010-02-01, 11:25

Swap - to koszt części - najlepiej kupić kompletnego dawcę (cen poszukaj raczej na allegro ;) ) plus koszta robocizny myślę ze ok. 2500pln - plus serwisówka - filtry i płyny :)

Mike_83
fanatyk nissana
Posty: 481
Rejestracja: 2009-12-09, 11:32
Lokalizacja: Police

Post autor: Mike_83 » 2010-02-01, 13:51

Czyli koszt auta to 2500+Swap+papierowa robota+płyny?

Awatar użytkownika
Quattro
fanatyk nissana
Posty: 446
Rejestracja: 2009-12-09, 12:26
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Quattro » 2010-02-01, 14:44

No nie każdemu chce się bawić w papierową robotę ;) Ale ogólnie jakoś tak: dawca + SWAP(~2500PLN) + serwisówka + papiery.

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2010-02-02, 09:20

u mnie to wygładalo inaczej. Najważniejszy jest komp instalacja elektryczna oraz motor wiadomo.

W Twoim przypadku, tak jak i w moim oplaca sie kupić rozbitego Gt-teka. Wszytsko jest i przekladasz.

Jeśli chodzi o przekladke, robilem ja miesiac w warunkach polowych bez mechanicznego podnośnika za pomoca jedynie zurawia.

Kosz mnie wyniósł wszytskiego kolo 2500zł..
samochod 1900+reszta samochod nawet nie rejestrowałem. Wszystko z niego wybebeszyłem i na złom.

Tak jak widać, kokpit rozebrałem ze wzgledu na wiazke.
W mojej primce nic nie było zero jakiej kolwiek elektryki uboga wersja, wiec rozebrałem wszytsko i zakladalem jak w fabryce;p

Jak masz jakies pytania to wal

[ Dodano: 2010-02-02, 09:22 ]
Co do papierow to co macie na mysli... ??

Mike_83
fanatyk nissana
Posty: 481
Rejestracja: 2009-12-09, 11:32
Lokalizacja: Police

Post autor: Mike_83 » 2010-02-02, 09:58

Z tymi papierami,to chyba chodzi o rejestrację itd. :) Tylko,że Ty sam wszystko przekładałeś?Ja bym nie dał rady.Zastanawiam się ile warsztat by wziął.Ogólnie jak bym zrobił kosztorys i się zastanawiał,to projekt dopiero gdzieś w czerwcu :/ Bo teraz kasy nie ma :)

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2010-02-02, 11:02

Spoko dasz rade... ja tez byłem zielony jak zaczynałem grzebać, jednak robiłem noty zapisywałem . Starałem sie wszytsko robić dobrze i no odpalił za pierwszym razem ..

Jesli chodzio o rejestracje.. w dowodzie mam nadal 1,6 a tamtego w ogóle nie rejestrowałem.

Awatar użytkownika
Quattro
fanatyk nissana
Posty: 446
Rejestracja: 2009-12-09, 12:26
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Quattro » 2010-02-02, 11:05

Te 2500zł to ja bym wziął za przekładkę. I piszę to z punktu widzenia mojego warsztatu.

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2010-02-02, 11:16

moim zdaniem duzo... ostanie wsadzenie motoru koszlowało mnie ponad 3200
Cena obejmuje wszytsko czyli motor + czesci + robota

Mike_83
fanatyk nissana
Posty: 481
Rejestracja: 2009-12-09, 11:32
Lokalizacja: Police

Post autor: Mike_83 » 2010-02-02, 11:29

Chyba koszt będzie jednak za duży :/ Przecież jeszcze trzeba zmienić hamulce(z tyłu bębny)to nie wiem czy za duża rzeźba nie będzie.Tak można bez tej rejestracji jeździć?A co z numerami silnika w dowodzie itd.?

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2010-02-02, 11:33

Silnik jest częścia zamienna i mozna go wymieniac, w dowodzie jest numer VIN nadwozia;p i to sie nie zmienia;p Chyba ze w ekstermalnych przypadkach;p

Masz racje pojedyncze kupowanie poszczególnych elementów nic Ci nie da i za duzo wyjdzie..

Dlatego kupiłe rozbitego GT i wszytsko z niego przelozyłem,

[ Dodano: 2010-02-02, 11:34 ]
za 1900 zł dorwałem takiego samego koloru GT jak moja primka w skorze z pełna elektryka klima oraz sekwencja...

Awatar użytkownika
Quattro
fanatyk nissana
Posty: 446
Rejestracja: 2009-12-09, 12:26
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Quattro » 2010-02-02, 12:00

Dla mnie to 2500 to się tyczy wszystkiego - włącznie z elektryką (okna itp) i hamulcami (jechałem Y10 150KM z heblami z GA16DS i w momencie hamowania puchnąłem razem z nimi), bo nie mógłbym pozwolić na to żebyś sie zabił.

Ryba, dużo? Myślę, że to normalna kwota (a wręcz, że to suma za sam silnik w firmach), tyle, że ja bym się z tym nie babrał miesiąca. Myśle, że 8 dni kalendarzowych max.

Mike_83
fanatyk nissana
Posty: 481
Rejestracja: 2009-12-09, 11:32
Lokalizacja: Police

Post autor: Mike_83 » 2010-02-02, 12:13

Hamulce bym zmienił,wiadoma rzecz,przecież to samobójstwo by było :) Wersja P10 to SLX :) Tak więc wymiana samego napędu hamulców,komp,wiązka co tam jeszcze idzie?Coś w zawieszeniu się zmienia?Chłodnica wiadomo,cały silnik z osprzętem.

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2010-02-02, 12:14

Może i masz racje, co do dni.. tyle ze mi to wszystko zajeło tyle czasu z powodu braku warunków..

Pierwszy etap prac czyli środek i elektronika robiłem za akademikiem w Łodzi. Z paroma śrobokretami i kluczami..

W zasadzie nie miałem rowniez na to duzo czasu bo praca z rana i dopiero wieczorkiem przy tym siadałem..

A drugi etap to motor zawieszenie i reszta pierdół ;)

Gdyby były warunki oraz odpowiednie miejsce to moze i dało by sie to wszystko ogarnąć w dwa tygodnie...

Ja wychodze z takiego załozenia ze jak sam nie zrobisz i to sie nie nauczysz. To sie sprawdza bo teraz znam swoj samochod od poszewki ;)

[ Dodano: 2010-02-02, 12:16 ]
wchodzi jeszcze w gre wiazka elektryczna gdzie najwiekszy problem to imobilajzer na pilota

Mike_83
fanatyk nissana
Posty: 481
Rejestracja: 2009-12-09, 11:32
Lokalizacja: Police

Post autor: Mike_83 » 2010-02-02, 12:16

Ryba ale musiałeś mieć jakieś pojęcie bo nie wieżę,że laik podchodzi do auta i robi swapa :>

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2010-02-02, 12:19

hehe pojecie... zapytaj kogo chcesz, nie mam wykształcenia jako mechanik nie mam rzadnej praktyki jesli chodzi warsztat samochodowy..

Lubie porprostu grzebać i tyle... Duzo pytam słucham opinii itp.

Jeśli nie wierzysz mozęsz spytać paru osób.

:mrgreen:

kamil12
fanatyk nissana
Posty: 778
Rejestracja: 2010-02-11, 21:40
Lokalizacja: łódź

Post autor: kamil12 » 2010-02-12, 21:26

witam,powiedz mi Ryba jak sobię poradziłeś z immobilajzerem czy był on fabryczny??bo mam problem u siebie.Mam 100nx który stał trochę i teraz dokładam ten cholerny pilocik i nic,rozebrałem go żadnych baterii tam nie ma tylko jakieś oporniki niewiem może strracił rezystancje, nie wiem na jakiej zasadzie to działa wiec zastanawiam się czy i jaki jest sposób obejścia tego ustrojstwa,mam wrażenie że u mnie jest fabryczny.

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2010-02-13, 09:30

hmm u mnie sprawa wyglądała nastepująco. Imo wraz z cała wiązką zostało wywalone. Wsadzałem cała wiazke elektryczna z GT.

W pilocie musi być bateryjka.

kamil12
fanatyk nissana
Posty: 778
Rejestracja: 2010-02-11, 21:40
Lokalizacja: łódź

Post autor: kamil12 » 2010-02-13, 18:40

sprawdze to jeszcze dokładnie ale wydaje mi sie że nie ma,dzięki

Awatar użytkownika
SiwoL
fanatyk nissana
Posty: 1254
Rejestracja: 2009-12-09, 00:18
Lokalizacja: :))
Kontakt:

Post autor: SiwoL » 2010-02-21, 22:33

Mam pytanko SR20DE/DEH wszedł bez problemu na mocowania od GA16DE? Nie musiałes nic przerabiac ? Jaką skrzynie użyłeś ta z GA czy SR? Chce u siebie tez swapa zrobic tyle że na SR16VE
Octavia 3RS 2.0TSI 250km
BMW F30 316i 136 mods 210/320

koziro
stały bywalec
Posty: 113
Rejestracja: 2009-12-09, 21:57
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.

Post autor: koziro » 2010-02-22, 08:47

mocowania raczej byś musiał mieć z 2,0.jeżeli chodzi o skrzynie to tylko od 2,0.
w twoim przypadku byś musiał mieć całe GT bez silnika na części(skrzynia,półosie,piasty,heble,wiążka elektryczna) + silnik VE i Ecumaster i lata maszyna :)
nissan.. i wszystko jasne..

Awatar użytkownika
alib1984
wiem o czym pisze
Posty: 78
Rejestracja: 2009-12-09, 14:43
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alib1984 » 2010-02-22, 10:30

SiwoL, może SR20VE, przemyśl to, tak i tak trzeba to ściągać i musisz skrzynię + w.w. zmienić, a 2.0, to 2.0...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”