Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

SR20VE turbo czy kompresor?co lepiej?

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

marcian11
nowy na forum
Posty: 26
Rejestracja: 2011-12-26, 16:41
Lokalizacja: Opalenica

SR20VE turbo czy kompresor?co lepiej?

Post autor: marcian11 » 2013-03-23, 22:19

Jest VVL pod maską. Wydeszek 2,5 na dwóch tłumikach. Kolektor 4-2-1 ale musi wjechać z kwasa lepszy i nowa pompa. Zaczynam planować podniesienie mocy do około 300koni póki co dysponuje mocą ok. 198,5 km. Co lepiej turbo czy kompresor?jakie koszta byłyby przy tych dwóch przypadkach? Kumple polecają mi kompresor. Kółka,mocowania i różne potrzebne rzeczy zrobi mi kumpel na maszynie CNC. Szukałem tematu na forum lecz nic nie znalazłem. Z góry dzięki za odpowiedź.
Zeby sztywna byla furka w furce musi byc rozpórka

Awatar użytkownika
BeNeK
fanatyk nissana
Posty: 776
Rejestracja: 2011-10-02, 11:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BeNeK » 2013-03-23, 22:24

Zdecydowanie rób kompresor :) !! Pisz do użytkownika Pawel18PL on zapewni Ci pomoże w temacie kompresora bo sam ma sr20de+SC ;)
Obrazek

SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2013-03-23, 22:57

Czy ja wiem czy ten kompresor... do 2.0 z mocą ~200km m62 nie wydoli już, a m90 będzie problem upchnąć... Wiadomo jeździ się przyjemnie kompresorem ale byłoby sporo rzeźby to upchnąć z rozsądną chłodnicą wody.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-24, 08:23

Kompresor tansza i bezpieczniejsza opcja, nie trzeba zmieniac kolektora i mozna go odlaczyc na co dzien. Turbo lepsze przyrosty ale koszty jak w moim podpisie poza tym mniej bezpieczne

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2013-03-24, 08:36

Nie zgodzę się z tobą bomblu , jedynym kompresorem z elektrosprzęgłem (odłączany) jest eaton m62 który do ve się nie nadaje. Do mocy ~300km km trzeba iść w m90 lub m112 które gabarytowo są dużo większe i na 99% trzeba do nich wyspawać nowy kolektor wydechowy. Dla silnika bezpieczniejsze jest dobrze wystrojone turbo, takie jest moje zdanie ponieważ do 2000rpm gdzie jest słabe smarowanie nie ma takiej siły na korbie/panewce natomiast w kompresorze od 950rpm masz już te 0,2b...
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2013-03-24, 09:14

Co do kompresora nie musi być eaton, są jeszcze np. rotrexy: http://www.alfaclub.pl/rotrex.html
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2013-03-24, 09:27

Jasne, rotrexy, vortechy i inne, ale kompresor typu śrubowego jak eaton ma charakterystykę pracy liniową (ciągnie cały czas tak samo lub bardzo podobnie) natomiast te kompresory które Ty zaproponowałeś są kompresorami o charakterystyce liniowo rosnącej - podobnie jak turbo. Dochodzi do tego aspekt cenowy, eatona kupisz za m90 za 1,5kPLN a rotrex trochę drożej ;). Gdybym ja w tej chwili stał przed wyborem doładowania to szedłbym w turbo gdzie td05 z evo VIII lub IX masz za 2kPLN igłę i potencjał ponad 300km.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2013-03-24, 09:38

bombel pisze:Kompresor tansza i bezpieczniejsza opcja
No to koszty turbo są znane wszystkim dzięki bomblowi. A jak wyglądają koszty całości pod kompresor? Pawel18PL, mógłbyś uchylić rąbka tajemnicy? Oczywiście pi razy drzwi wystraczy :)

Pozdrawiam
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

dzixonZSL
stały bywalec
Posty: 120
Rejestracja: 2013-01-14, 12:10
Lokalizacja: Darłowo / Dęblin

Post autor: dzixonZSL » 2013-03-24, 09:55

Ja też jestem ciekaw ;) Robi to ktoś od nas z forum? W sensie, że mógłby się tym zająć?
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez dzixonZSL, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-24, 11:23

dzixonZSL pisze:Robi to ktoś od nas z forum? W sensie, że mógłby się tym zająć?
Ale co? Uturbianie, kompersor? Bodek i Coobcio na pewno w warsztatach. Reszta u siebie w garażach

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-24, 11:38

mam turbo jak by ktos potrzebował. tylko nie wiem gdzie szukać oznaczenia. czy T30 to może być to?

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2013-03-24, 12:49

Koszt uturbienia i zakompresowania jest podobny , turbo - spawasz lub kupujesz kolektor i dp a przy kompresorze robisz łape. Reszta tak samo.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-24, 12:53

czajnik pisze:czy T30 to może być to?
T30 może byc oznaczenie garretta. NIe ma nic więcej?

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-24, 14:41

jest tabliczka znamionowa. czego szukać jeszcze? nie znam sie na turbinach

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-24, 15:39

czajnik zmierz flansze pod kolektor oraz srednice strony zimnej i goracej

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-24, 16:02

bombel pisze:srednice strony zimnej i goracej
ale co konkretnie wlot? wylot? średnicę zewnętrzną muszli?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-24, 16:27

srednica wlotu i srednica wylotu

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-24, 16:34

oki średnica wirnika iśrednica muszli tez majakieśznaczenie?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-24, 17:22

Wirnik jest taki by sie zmiescił w muszli i ma podobna wielkosc do wylotu.
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez bombel, łącznie zmieniany 1 raz.

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-24, 17:58

rozumiem

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”