SR20VE turbo czy kompresor?co lepiej?
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
SR20VE turbo czy kompresor?co lepiej?
Jest VVL pod maską. Wydeszek 2,5 na dwóch tłumikach. Kolektor 4-2-1 ale musi wjechać z kwasa lepszy i nowa pompa. Zaczynam planować podniesienie mocy do około 300koni póki co dysponuje mocą ok. 198,5 km. Co lepiej turbo czy kompresor?jakie koszta byłyby przy tych dwóch przypadkach? Kumple polecają mi kompresor. Kółka,mocowania i różne potrzebne rzeczy zrobi mi kumpel na maszynie CNC. Szukałem tematu na forum lecz nic nie znalazłem. Z góry dzięki za odpowiedź.
Zeby sztywna byla furka w furce musi byc rozpórka
Czy ja wiem czy ten kompresor... do 2.0 z mocą ~200km m62 nie wydoli już, a m90 będzie problem upchnąć... Wiadomo jeździ się przyjemnie kompresorem ale byłoby sporo rzeźby to upchnąć z rozsądną chłodnicą wody.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Nie zgodzę się z tobą bomblu , jedynym kompresorem z elektrosprzęgłem (odłączany) jest eaton m62 który do ve się nie nadaje. Do mocy ~300km km trzeba iść w m90 lub m112 które gabarytowo są dużo większe i na 99% trzeba do nich wyspawać nowy kolektor wydechowy. Dla silnika bezpieczniejsze jest dobrze wystrojone turbo, takie jest moje zdanie ponieważ do 2000rpm gdzie jest słabe smarowanie nie ma takiej siły na korbie/panewce natomiast w kompresorze od 950rpm masz już te 0,2b...
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Co do kompresora nie musi być eaton, są jeszcze np. rotrexy: http://www.alfaclub.pl/rotrex.html
pozdr. Kamil
Jasne, rotrexy, vortechy i inne, ale kompresor typu śrubowego jak eaton ma charakterystykę pracy liniową (ciągnie cały czas tak samo lub bardzo podobnie) natomiast te kompresory które Ty zaproponowałeś są kompresorami o charakterystyce liniowo rosnącej - podobnie jak turbo. Dochodzi do tego aspekt cenowy, eatona kupisz za m90 za 1,5kPLN a rotrex trochę drożej
. Gdybym ja w tej chwili stał przed wyborem doładowania to szedłbym w turbo gdzie td05 z evo VIII lub IX masz za 2kPLN igłę i potencjał ponad 300km.

Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
No to koszty turbo są znane wszystkim dzięki bomblowi. A jak wyglądają koszty całości pod kompresor? Pawel18PL, mógłbyś uchylić rąbka tajemnicy? Oczywiście pi razy drzwi wystraczybombel pisze:Kompresor tansza i bezpieczniejsza opcja

Pozdrawiam
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Koszt uturbienia i zakompresowania jest podobny , turbo - spawasz lub kupujesz kolektor i dp a przy kompresorze robisz łape. Reszta tak samo.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Wirnik jest taki by sie zmiescił w muszli i ma podobna wielkosc do wylotu.
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez bombel, łącznie zmieniany 1 raz.