Skrzynia biegów FWD - dziwna sparawa
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
Skrzynia biegów FWD - dziwna sparawa
nie wiem czy ktos już sprawdzał przełożenia jakie posiadają skrzynie konkretnych oznaczeniach.
natknąłem sie przypadkiem przegladając manuale.
Skrzynia z N-14 GTI czyli SR20 ma oznaczenie:RS5F32A
to samo oznaczenie ma skrzynia w P11 ale silnik CD20T ale posiada inne przełożenia
dziwna sprawa
natomiast P11 z SR20 ma skrzynie o oznaczeniu: RS5F70A i inne przełożenia i dodatkowo ta sama skrzynia jest do QG18
natknąłem sie przypadkiem przegladając manuale.
Skrzynia z N-14 GTI czyli SR20 ma oznaczenie:RS5F32A
to samo oznaczenie ma skrzynia w P11 ale silnik CD20T ale posiada inne przełożenia
dziwna sprawa
natomiast P11 z SR20 ma skrzynie o oznaczeniu: RS5F70A i inne przełożenia i dodatkowo ta sama skrzynia jest do QG18
Ostatnio zmieniony 2013-03-10, 19:00 przez czajnik, łącznie zmieniany 1 raz.
Te same bebechy ale obudowa inna. POza tym sterowane hydrauliką a nie na linkeczajnik pisze:natomiast P11 z SR20 ma skrzynie o oznaczeniu: RS5F70A i inne przełożenia i dodatkowo ta sama skrzynia jest do QG18
Polecam tą stronę: http://nissan4u.com/parts/
no własnie sprawdziłem i nie sa te same bebechy skoroten sam kod skrzyni a jednak inne przełożenia jak widać ten sam numer zrobili co z odmianami SR20 DET niby wszystkie turbo a jednak sie różnią:)
[ Dodano: 2013-03-10, 17:18 ]
po prostu zastanawiałem się czy skrzynię z CD20T da sie przykręcić do SR20 skoro jest ten sam numer
[ Dodano: 2013-03-10, 17:18 ]
po prostu zastanawiałem się czy skrzynię z CD20T da sie przykręcić do SR20 skoro jest ten sam numer
no własnie dlatego tak zacząłem kopać po manualach. pod tym linkiem co mi podałeś nie ma chyba przełożeń rozpisanych tylko numery części.
ogólnie jest problem z przekladaniem zębatek ze skrzyni do skrzyni bo kompletnie nic nie pasuje. fajnie sie oglada przełożenia na kartce rozpisane. problem jest w tym że ważdej ze skrzyń sąróżne odległości między wałkami dlatego nawet jeśli przełożenie jest takie samoto okazuje sie że średnica kół jest inna.
po prostu jedno i to samo przełożenie można uzyskać różną średnicą zębatek
ogólnie jest problem z przekladaniem zębatek ze skrzyni do skrzyni bo kompletnie nic nie pasuje. fajnie sie oglada przełożenia na kartce rozpisane. problem jest w tym że ważdej ze skrzyń sąróżne odległości między wałkami dlatego nawet jeśli przełożenie jest takie samoto okazuje sie że średnica kół jest inna.
po prostu jedno i to samo przełożenie można uzyskać różną średnicą zębatek
czajnik a czy jest możliwość przełożenia 4 i 5 biegu ze skrzyni z p10 slx do n14/b13
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
czy mówimy o skrzyni z SR20?
qrcze nie mam manuala do p10 i nie wiem czy przypadkiem nie są takie same przełozenia.
druga sprawa. 5 bieg to sa dwie zębatki zakładane na wałki. więc jeśli wielowypusty sa takie same w obu skrzyniach na wałkach oraz odległośc wałkówjest w obu identyczna to jest to wykonalne. chyba nawet robiłem komuś w ten sposób naprawe skrzyni wymieniająć uszkodzoą 5.
z 4 biegiem jest troche inaczej. wałek sprzęgłowy stanowi całość czyki piegi 1,2,3,4 sa stałe 5 jest demontowana. natomiast drugie zebatki z wałka głownego są dla wszystkich biegów demontowalne z wałka. dlatego też jest mozliwość wymiany samego przełożenia głownego.
[ Dodano: 2013-03-10, 18:38 ]
mam skrzynię z n14 gti i z p10gt te skrzynie pasują do SR20 zamiennie. ale włąśnie z racji braku manuala do p10 nie sprawdziłem przełożeń poszczególnych biegów. w trakcie jazdy nie zauważyłem róznicy:
qrcze nie mam manuala do p10 i nie wiem czy przypadkiem nie są takie same przełozenia.
druga sprawa. 5 bieg to sa dwie zębatki zakładane na wałki. więc jeśli wielowypusty sa takie same w obu skrzyniach na wałkach oraz odległośc wałkówjest w obu identyczna to jest to wykonalne. chyba nawet robiłem komuś w ten sposób naprawe skrzyni wymieniająć uszkodzoą 5.
z 4 biegiem jest troche inaczej. wałek sprzęgłowy stanowi całość czyki piegi 1,2,3,4 sa stałe 5 jest demontowana. natomiast drugie zebatki z wałka głownego są dla wszystkich biegów demontowalne z wałka. dlatego też jest mozliwość wymiany samego przełożenia głownego.
[ Dodano: 2013-03-10, 18:38 ]
mam skrzynię z n14 gti i z p10gt te skrzynie pasują do SR20 zamiennie. ale włąśnie z racji braku manuala do p10 nie sprawdziłem przełożeń poszczególnych biegów. w trakcie jazdy nie zauważyłem róznicy:
Tak sr20de. p10 sr20de slx to ponoć najdłuższa skrzynia z sr`ów i przełożenie 5 biegu znacznie by poprawiło pokonywanie tras...
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
A do skrzyni z P11GT da się przełożyć piątkę z innej Bo mam uwaloną piątkę już od dłuższego czasu, bo zawsze znajdą się inne wydatki niż 500zł za regeneracje czy drugą skrzynię...
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
Tak, porównywałem te skrzynie ze sobą, ale nie odważyłem się na robienie plastra/dystansu/adapteru między skrzynie z CD a SR. po prostu nie pasują dzwony. CD ma mniejszą obudowe. Chyba ze dwie śruby sie pokrywają ze sobą, a reszta to rzeźba która wtedy mi się nie podobała.DubSon pisze: czajnik napisał/a:
CD20T da sie przykręcić do SR20
Nie wiem czy dobrze kojarzę, ale czy yapko nie działał kiedyś już w tym temacie i lipa wyszła?
dziekuję DubSon i gratuluje pamięci
+1 również nie zauwazyłem różnicy i na koncu ćwiartki (koniec 4 biegu) miałem porównywalną prędkość ( pod 200) na tym samym sprzęcie Race America na różnych rundach SSSczajnik pisze:mam skrzynię z n14 gti i z p10gt te skrzynie pasują do SR20 zamiennie. ale włąśnie z racji braku manuala do p10 nie sprawdziłem przełożeń poszczególnych biegów. w trakcie jazdy nie zauważyłem róznicy:
Mi w darmowozie N14 GTi nie chciała wchodzić 5tka bo wodziki się wytarły, ale ASO na ul. Strażackiej mają zawsze kilka skrzyń do Primery w dobrych cenach. Godzina i 6 piw póżniej skrzynia chodziła malinowoArias pisze:A do skrzyni z P11GT da się przełożyć piątkę z innej Bo mam uwaloną piątkę już od dłuższego czasu, bo zawsze znajdą się inne wydatki niż 500zł za regeneracje czy drugą skrzynię...
viewtopic.php?t=15336 - bluzy NISSANZONE.pl w sprzedaży
Nice piwo w 10min. może ze 3-4 bym wypił ale później to już żołądek pełny EOTyapko pisze:Godzina i 6 piw póżniej skrzynia chodziła malinowo
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
tak jest to do zrobienia. gdzieś nawet było zapytanie czy skrzynia z p11 pasuje do p10. owszem mimo to że p11 ma inaczej montowaną poduszkę ale ma też gwinty i poducha z p10 też może być do niej przykręconaArias pisze:A do skrzyni z P11GT da się przełożyć piątkę z innej Bo mam uwaloną piątkę już od dłuższego czasu, bo zawsze znajdą się inne wydatki niż 500zł za regeneracje czy drugą skrzynię...
[ Dodano: 2013-03-11, 21:34 ]
Mam taką sprawę czy ktoś ma dane do skrzyni z P10 GT jakiegos manuala czce sie na 1000% upewnić czy ta skrzynia ma takie same przełozenia co N14 GTI
[ Dodano: 2013-03-11, 22:25 ]
chodzi mi po głowie zrobienie jakimś nie drogim sposobem krótkiej skrzyni do N-14. wszystko fajnie wyglada jak sie to przelicza na kalkulatorze do skrzyń.
wrzucenie krótkiego przełozenia głównego powoduje jedyni mniejszą prędkość maksymalna na poszczególnych biegach. ale obroty o jakie spada silnik przy zmianie poszczegónych biegów pozostają takie same.
Mi chodzilo konkretnie, czy da sie przełożyć zębatkę ze skrzyni np ze zwykłego 2 litry do skrzyni z p11, gt bo chce zrobic wreszcie ten 5 bieg ale najlepiej bez wymiany skrzyni bo nie mam na to
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
Poniżej to co mam u siebie na kompie[ Dodano: 2013-03-11, 21:34 ]
Mam taką sprawę czy ktoś ma dane do skrzyni z P10 GT jakiegos manuala czce sie na 1000% upewnić czy ta skrzynia ma takie same przełozenia co N14 GTI
Przełożenia P11
Przełożenia N14 i B13
Zestawienie N14 / P11 GT / P11
Przełożenia P10
i Jeszcze N15 GTi
tak ale przełóz oba koła 5 biegu bo może gwizdać.Arias pisze:Mi chodzilo konkretnie, czy da sie przełożyć zębatkę ze skrzyni np ze zwykłego 2 litry do skrzyni z p11, gt bo chce zrobic wreszcie ten 5 bieg ale najlepiej bez wymiany skrzyni bo nie mam na to
zastanawiamnie coś w tym P10 jest SR20 DI/DE
sa przełożenia 4 biegowej skrzyni???
mam 5.0 ale nie w tym rzecz. przełożenia poszczególnych biegów mnie meczą muszę cos z tym zrobić. wiem wiem kupić wkład gotowy:)))ale wolę cos jeszcze pokombinowaćLimon pisze:Czajnik z tymi przelożeniami to kivi juz kiedyś kombinowal. Nie ma innego wyjscia jak kupienie gotowego przelożenia głównego
mam pewien pomysł ale na razie rozeznanie robie
[ Dodano: 2013-09-14, 09:04 ]
znów sie doszukałem niezrozumiałych rzeczy. pare postów wyżej jest rozpisak przełożeń
jest w niej strona z manuala p11 i Final drive podany dla P11gt 4.3750. mam manuala do p11 ale niestety dane sa inne. czy p11 gt po lifcie czyli 144 ma innego manuala???
wg mojego dla sr 20 ggłówne przeł jest 4.176.
kolejne pytanie. ma ktoś w takim razie do opchania przełożenie główne czyli zestaw wałek i koło z p11gt 4.375 albo cała skrzynie moze być uszkodzona byle główne było ok????
[ Dodano: 2013-09-27, 09:25 ]
podobno w p11 GT jest przełozenie główne 4,437.
dostałem takie info:
"W P11 GT była naj krótsza skrzynia biegów jaka występowała w FWD SR20 bez szpery o przełożeniu głównym 4,437"
czy ktos moze mi to potwierdzić? i powiedzieć gdzie takie znajde?
'
[ Dodano: 2013-09-27, 09:27 ]
temat wkładu już rozwiazałem. jedyne rozsadne rozwiazanie to PAR i taki własnie zamówiłem
[ Dodano: 2013-09-14, 09:04 ]
znów sie doszukałem niezrozumiałych rzeczy. pare postów wyżej jest rozpisak przełożeń
jest w niej strona z manuala p11 i Final drive podany dla P11gt 4.3750. mam manuala do p11 ale niestety dane sa inne. czy p11 gt po lifcie czyli 144 ma innego manuala???
wg mojego dla sr 20 ggłówne przeł jest 4.176.
kolejne pytanie. ma ktoś w takim razie do opchania przełożenie główne czyli zestaw wałek i koło z p11gt 4.375 albo cała skrzynie moze być uszkodzona byle główne było ok????
[ Dodano: 2013-09-27, 09:25 ]
podobno w p11 GT jest przełozenie główne 4,437.
dostałem takie info:
"W P11 GT była naj krótsza skrzynia biegów jaka występowała w FWD SR20 bez szpery o przełożeniu głównym 4,437"
czy ktos moze mi to potwierdzić? i powiedzieć gdzie takie znajde?
'
[ Dodano: 2013-09-27, 09:27 ]
temat wkładu już rozwiazałem. jedyne rozsadne rozwiazanie to PAR i taki własnie zamówiłem