Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Skrzynia biegów FWD - dziwna sparawa

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

czajnik

Skrzynia biegów FWD - dziwna sparawa

Post autor: czajnik » 2013-03-10, 15:55

nie wiem czy ktos już sprawdzał przełożenia jakie posiadają skrzynie konkretnych oznaczeniach.

natknąłem sie przypadkiem przegladając manuale.
Skrzynia z N-14 GTI czyli SR20 ma oznaczenie:RS5F32A
to samo oznaczenie ma skrzynia w P11 ale silnik CD20T ale posiada inne przełożenia

dziwna sprawa :-o
natomiast P11 z SR20 ma skrzynie o oznaczeniu: RS5F70A i inne przełożenia i dodatkowo ta sama skrzynia jest do QG18
Ostatnio zmieniony 2013-03-10, 19:00 przez czajnik, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-10, 16:01

czajnik pisze:natomiast P11 z SR20 ma skrzynie o oznaczeniu: RS5F70A i inne przełożenia i dodatkowo ta sama skrzynia jest do QG18
Te same bebechy ale obudowa inna. POza tym sterowane hydrauliką a nie na linke

Polecam tą stronę: http://nissan4u.com/parts/

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-10, 17:17

no własnie sprawdziłem i nie sa te same bebechy skoroten sam kod skrzyni a jednak inne przełożenia jak widać ten sam numer zrobili co z odmianami SR20 DET niby wszystkie turbo a jednak sie różnią:)

[ Dodano: 2013-03-10, 17:18 ]
po prostu zastanawiałem się czy skrzynię z CD20T da sie przykręcić do SR20 skoro jest ten sam numer

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-10, 17:39


Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-03-10, 17:41

czajnik pisze:CD20T da sie przykręcić do SR20
Nie wiem czy dobrze kojarzę, ale czy yapko nie działał kiedyś już w tym temacie i lipa wyszła?

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-10, 17:46

no własnie dlatego tak zacząłem kopać po manualach. pod tym linkiem co mi podałeś nie ma chyba przełożeń rozpisanych tylko numery części.
ogólnie jest problem z przekladaniem zębatek ze skrzyni do skrzyni bo kompletnie nic nie pasuje. fajnie sie oglada przełożenia na kartce rozpisane. problem jest w tym że ważdej ze skrzyń sąróżne odległości między wałkami dlatego nawet jeśli przełożenie jest takie samoto okazuje sie że średnica kół jest inna.

po prostu jedno i to samo przełożenie można uzyskać różną średnicą zębatek

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2013-03-10, 18:14

czajnik a czy jest możliwość przełożenia 4 i 5 biegu ze skrzyni z p10 slx do n14/b13 ??
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-10, 18:34

czy mówimy o skrzyni z SR20?
qrcze nie mam manuala do p10 i nie wiem czy przypadkiem nie są takie same przełozenia.

druga sprawa. 5 bieg to sa dwie zębatki zakładane na wałki. więc jeśli wielowypusty sa takie same w obu skrzyniach na wałkach oraz odległośc wałkówjest w obu identyczna to jest to wykonalne. chyba nawet robiłem komuś w ten sposób naprawe skrzyni wymieniająć uszkodzoą 5.

z 4 biegiem jest troche inaczej. wałek sprzęgłowy stanowi całość czyki piegi 1,2,3,4 sa stałe 5 jest demontowana. natomiast drugie zebatki z wałka głownego są dla wszystkich biegów demontowalne z wałka. dlatego też jest mozliwość wymiany samego przełożenia głownego.

[ Dodano: 2013-03-10, 18:38 ]
mam skrzynię z n14 gti i z p10gt te skrzynie pasują do SR20 zamiennie. ale włąśnie z racji braku manuala do p10 nie sprawdziłem przełożeń poszczególnych biegów. w trakcie jazdy nie zauważyłem róznicy:

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2013-03-10, 18:44

Tak sr20de. p10 sr20de slx to ponoć najdłuższa skrzynia z sr`ów i przełożenie 5 biegu znacznie by poprawiło pokonywanie tras...
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-10, 18:51

a jakie tam jest to przełożenie piątki ?bo np N14 ma 0.756 p11 ma takie samo

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2013-03-10, 19:34

A do skrzyni z P11GT da się przełożyć piątkę z innej ?? Bo mam uwaloną piątkę już od dłuższego czasu, bo zawsze znajdą się inne wydatki niż 500zł za regeneracje czy drugą skrzynię... ;/
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
yapko
fanatyk nissana
Posty: 694
Rejestracja: 2010-04-19, 16:45
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: yapko » 2013-03-10, 21:06

DubSon pisze: czajnik napisał/a:
CD20T da sie przykręcić do SR20
Nie wiem czy dobrze kojarzę, ale czy yapko nie działał kiedyś już w tym temacie i lipa wyszła?
Tak, porównywałem te skrzynie ze sobą, ale nie odważyłem się na robienie plastra/dystansu/adapteru między skrzynie z CD a SR. po prostu nie pasują dzwony. CD ma mniejszą obudowe. Chyba ze dwie śruby sie pokrywają ze sobą, a reszta to rzeźba która wtedy mi się nie podobała.

dziekuję DubSon i gratuluje pamięci :)
czajnik pisze:mam skrzynię z n14 gti i z p10gt te skrzynie pasują do SR20 zamiennie. ale włąśnie z racji braku manuala do p10 nie sprawdziłem przełożeń poszczególnych biegów. w trakcie jazdy nie zauważyłem róznicy:
+1 również nie zauwazyłem różnicy i na koncu ćwiartki (koniec 4 biegu) miałem porównywalną prędkość ( pod 200) na tym samym sprzęcie Race America na różnych rundach SSS
Arias pisze:A do skrzyni z P11GT da się przełożyć piątkę z innej Bo mam uwaloną piątkę już od dłuższego czasu, bo zawsze znajdą się inne wydatki niż 500zł za regeneracje czy drugą skrzynię...
Mi w darmowozie N14 GTi nie chciała wchodzić 5tka bo wodziki się wytarły, ale ASO na ul. Strażackiej :lol: mają zawsze kilka skrzyń do Primery w dobrych cenach. Godzina i 6 piw póżniej skrzynia chodziła malinowo :)
viewtopic.php?t=15336 - bluzy NISSANZONE.pl w sprzedaży

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2013-03-10, 21:36

yapko pisze:Godzina i 6 piw póżniej skrzynia chodziła malinowo :)
Nice :D piwo w 10min. może ze 3-4 bym wypił ale później to już żołądek pełny EOT :P
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-10, 22:24

Arias pisze:A do skrzyni z P11GT da się przełożyć piątkę z innej ?? Bo mam uwaloną piątkę już od dłuższego czasu, bo zawsze znajdą się inne wydatki niż 500zł za regeneracje czy drugą skrzynię... ;/
tak jest to do zrobienia. gdzieś nawet było zapytanie czy skrzynia z p11 pasuje do p10. owszem mimo to że p11 ma inaczej montowaną poduszkę ale ma też gwinty i poducha z p10 też może być do niej przykręcona

[ Dodano: 2013-03-11, 21:34 ]
Mam taką sprawę czy ktoś ma dane do skrzyni z P10 GT jakiegos manuala czce sie na 1000% upewnić czy ta skrzynia ma takie same przełozenia co N14 GTI

[ Dodano: 2013-03-11, 22:25 ]
chodzi mi po głowie zrobienie jakimś nie drogim sposobem krótkiej skrzyni do N-14. wszystko fajnie wyglada jak sie to przelicza na kalkulatorze do skrzyń.

wrzucenie krótkiego przełozenia głównego powoduje jedyni mniejszą prędkość maksymalna na poszczególnych biegach. ale obroty o jakie spada silnik przy zmianie poszczegónych biegów pozostają takie same.

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2013-03-17, 14:13

Mi chodzilo konkretnie, czy da sie przełożyć zębatkę ze skrzyni np ze zwykłego 2 litry do skrzyni z p11, gt bo chce zrobic wreszcie ten 5 bieg ale najlepiej bez wymiany skrzyni bo nie mam na to
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-03-17, 14:25

Gdzieś na forum ktoś wrzucał wszystkie skrzynie wraz z przełożeniami na poszczególnych biegach coś mi się kojarzy :-P
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

SPOKOjny
doświadczony forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 2012-07-21, 08:36
Lokalizacja: małopolska

Post autor: SPOKOjny » 2013-03-17, 14:38

[ Dodano: 2013-03-11, 21:34 ]
Mam taką sprawę czy ktoś ma dane do skrzyni z P10 GT jakiegos manuala czce sie na 1000% upewnić czy ta skrzynia ma takie same przełozenia co N14 GTI
Poniżej to co mam u siebie na kompie ;)

Przełożenia P11
Obrazek

Przełożenia N14 i B13
Obrazek

Zestawienie N14 / P11 GT / P11
Obrazek

Przełożenia P10
Obrazek

i Jeszcze N15 GTi
Obrazek

;-)

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-17, 19:21

Arias pisze:Mi chodzilo konkretnie, czy da sie przełożyć zębatkę ze skrzyni np ze zwykłego 2 litry do skrzyni z p11, gt bo chce zrobic wreszcie ten 5 bieg ale najlepiej bez wymiany skrzyni bo nie mam na to
tak ale przełóz oba koła 5 biegu bo może gwizdać.


zastanawiamnie coś w tym P10 jest SR20 DI/DE
sa przełożenia 4 biegowej skrzyni???

SPOKOjny
doświadczony forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 2012-07-21, 08:36
Lokalizacja: małopolska

Post autor: SPOKOjny » 2013-03-17, 20:18

tam obok w sr20di to jest podany na 100% 4 biegowy automat ;-)

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-17, 20:26

o qrde to automat:((((( a tak by mi leżały te przełożenia:(((

[ Dodano: 2013-03-17, 20:28 ]
no niestety z tych manualnych nic ciekawego sie nie urzeżbi:(((

SPOKOjny
doświadczony forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 2012-07-21, 08:36
Lokalizacja: małopolska

Post autor: SPOKOjny » 2013-03-17, 20:31

no raczej nie ma szans ,bo prócz głównych przełożeń wszystko praktycznie jedno i to samo ;-)

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-17, 20:32

ale te główne też dupy nie urywają.

SPOKOjny
doświadczony forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 2012-07-21, 08:36
Lokalizacja: małopolska

Post autor: SPOKOjny » 2013-03-17, 20:35

no to tez fakt ,ja obecnie wkładam tą z P11 GT z głównym 4,37 i może będzie trochę lepiej ale cudów nie oczekuję ;-)

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2013-03-17, 20:38

Czajnik z tymi przelożeniami to kivi juz kiedyś kombinowal. Nie ma innego wyjscia jak kupienie gotowego przelożenia głównego ;)

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-17, 20:50

Limon pisze:Czajnik z tymi przelożeniami to kivi juz kiedyś kombinowal. Nie ma innego wyjscia jak kupienie gotowego przelożenia głównego ;)
mam 5.0 ale nie w tym rzecz. przełożenia poszczególnych biegów mnie meczą muszę cos z tym zrobić. wiem wiem kupić wkład gotowy:)))ale wolę cos jeszcze pokombinować

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2013-03-18, 10:20

Nie ma szans na krótka skrzynie do GTI.
Nic z niczego nie pasuje. Chyba ze zrobić flansze na inna skrzynię. Na przykład z peugeota. Krótkie skrzynie z Berlingo 1,4 po 300 pln:)

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-18, 22:18

mam pewien pomysł ale na razie rozeznanie robie

[ Dodano: 2013-09-14, 09:04 ]
znów sie doszukałem niezrozumiałych rzeczy. pare postów wyżej jest rozpisak przełożeń

jest w niej strona z manuala p11 i Final drive podany dla P11gt 4.3750. mam manuala do p11 ale niestety dane sa inne. czy p11 gt po lifcie czyli 144 ma innego manuala???

wg mojego dla sr 20 ggłówne przeł jest 4.176.

kolejne pytanie. ma ktoś w takim razie do opchania przełożenie główne czyli zestaw wałek i koło z p11gt 4.375 albo cała skrzynie moze być uszkodzona byle główne było ok????

[ Dodano: 2013-09-27, 09:25 ]
podobno w p11 GT jest przełozenie główne 4,437.

dostałem takie info:
"W P11 GT była naj krótsza skrzynia biegów jaka występowała w FWD SR20 bez szpery o przełożeniu głównym 4,437"


czy ktos moze mi to potwierdzić? i powiedzieć gdzie takie znajde?



'

[ Dodano: 2013-09-27, 09:27 ]
temat wkładu już rozwiazałem. jedyne rozsadne rozwiazanie to PAR i taki własnie zamówiłem

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”