Mod rozrządu w głowicach OHC/SOHC
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
Mod rozrządu w głowicach OHC/SOHC
Witam, temat dotyczący silnika GA16DE (DOHC) już mamy.
Więc chciałbym się dowiedzieć (myślę, że znajdzie się jeszcze kilka innych osób) jak wygląda sprawa w silnikach z jednym walkiem,
Po pierwsze:
• Ile nam to może dać?
Po drugie:
• Ile stopni cofnąć, przyspieszyć,
Po trzecie:
• W GA16DE mamy 2 wałki wydech + ssak, na każdym po 8 zaworów. W innym temacie jest mowa o cofaniu/przyspieszaniu wałka ssącego, wydech zostawić bez zmian.
W silnikach(E16i/E16s/GA16i) OHC/SOHC mamy 8 zaworów wydech i ssanie obsługuje 1 wałek więc przyspieszając ssanie cofamy wydech, tak?
Skoro jesteśmy już przy wałku to jaki ostrzejszy wałek do E16i ?
Więc chciałbym się dowiedzieć (myślę, że znajdzie się jeszcze kilka innych osób) jak wygląda sprawa w silnikach z jednym walkiem,
Po pierwsze:
• Ile nam to może dać?
Po drugie:
• Ile stopni cofnąć, przyspieszyć,
Po trzecie:
• W GA16DE mamy 2 wałki wydech + ssak, na każdym po 8 zaworów. W innym temacie jest mowa o cofaniu/przyspieszaniu wałka ssącego, wydech zostawić bez zmian.
W silnikach(E16i/E16s/GA16i) OHC/SOHC mamy 8 zaworów wydech i ssanie obsługuje 1 wałek więc przyspieszając ssanie cofamy wydech, tak?
Skoro jesteśmy już przy wałku to jaki ostrzejszy wałek do E16i ?
what!!! jak możesz na jednym wałku cofnąć krzywki wydechu a przyspieszyć ssania.DubSon pisze:w DOHC przyspieszamy ssaka, opozniamy wydech.
to samo dzieje sie przyspieszajac walek w OHC.
w OHC wałek przyspieszacz albo okóżniasz. fazy wałka ustala się w procesie produkcji. rozchylajac krzywki albo zblizajac. dlatego przy dwóch wałkach jest o wiele więcej kombinacji . natomiast przymierzajac sie do zakupu wałka do OHC trzeba dokładnie przeanalizować jego parametry.
[ Dodano: 2013-03-09, 09:24 ]
nie ma to kompletnie znaczenia. równolegle buduję drubi samochód Skoda Felicia "Kit Car" silnik 1.6 8V OHC rozrzad na pasku i zakupiłem sobie nawet kółko regulowane z Cat Camsa.bombel pisze:Generalnie w silnikach na pasku nie jest polecane ruszanie rozrzadu
wyliczyłem 6* kątomierzem i ustawiłem na serii kółku, tylko do sprawdzenia jak wyjdzie. Wyszło w miarę pozytywnie więc zostawiłem. I tak zmieniam silnik, bo już kupiłem inny więc nawet jeśli poszłoby coś nie po mojej myśli - cóż, swap byłby szybciej
aha - mam na myśłi GA16DE, SR20 na oczy nie widziałem
aha - mam na myśłi GA16DE, SR20 na oczy nie widziałem
tak samo jest mocowane na taki bolec i centralną srubę.a tak zapytam rozpiłowujesz to miejsce gdzie jest klin i tu przestawiasz? w którym miejscu mierzysz te 6*?
[ Dodano: 2013-03-09, 12:53 ]
do czego zmierzam? że jesli rozpiłowujesz to dosłownie rozpiłowanie o pół mm na takim promieniu od osi wałka spowoduje już konkretne przestawienie rozrządu. dlatego właśnie aby można było bardziej precyzyjnie to ustawiać skala pomiarowa jest na promieniu trochę mniejszym niż zębatka.
[ Dodano: 2013-03-09, 12:53 ]
do czego zmierzam? że jesli rozpiłowujesz to dosłownie rozpiłowanie o pół mm na takim promieniu od osi wałka spowoduje już konkretne przestawienie rozrządu. dlatego właśnie aby można było bardziej precyzyjnie to ustawiać skala pomiarowa jest na promieniu trochę mniejszym niż zębatka.
Tak wiem, jeden ząbek to za dużo. Odmierzam kątomierzem po obwodzie zębatki. Staram się wyznaczyć środek zębatki, a później po promieniu od wyznaczonych 6* w miejscu mocowania bolca rozpiłowuję.
Jak mówiłem jest to na oko
Była to próba i przestawione jest o mniej niż jeden ząbek. Odczucia są pozytywne, wydaje się jakby maksymalny moment obrotowy zostł przeniesiony w niższy zakres obrotów.
Oczywiście nie byłem na hamowni, bo jechać 90km (tak - mieszkam w dziurze) żeby sprawdzić jak wszedł mod rozrządu to przesada
Jak mówiłem jest to na oko
Była to próba i przestawione jest o mniej niż jeden ząbek. Odczucia są pozytywne, wydaje się jakby maksymalny moment obrotowy zostł przeniesiony w niższy zakres obrotów.
Oczywiście nie byłem na hamowni, bo jechać 90km (tak - mieszkam w dziurze) żeby sprawdzić jak wszedł mod rozrządu to przesada