Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Przejscie z półsyntetyku na syntetyk

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
DiLGT
fanatyk nissana
Posty: 670
Rejestracja: 2009-12-09, 20:14
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Przejscie z półsyntetyku na syntetyk

Post autor: DiLGT » 2012-10-08, 12:23

Przebieg auta teoretcznie 165tys.

Czy taki zabieg nie wplynie ujemnie na silnik, tj czy np sie nie rozcieknie

Jesli teraz zmienie na syntetyk to chce wlac cos taniego typu ORLEN PLATINUM MAX F 5W30, przejezdzic teraz ten okres od listopada do marca ok 3-4tys km, zeby wszystkie syfy sie wyplukaly i wymienic go na Valvoline VR1 (lub cos innego, tym bede sie zajmowal pozniej) w marcu

Czy taka zmiana na zime nie bedzie miala negatywnego wplywu zwlaszcza ze robie odcinki 3-5km.

Czekam na Wasze opinie.

Awatar użytkownika
BaSsGrU
fanatyk nissana
Posty: 1359
Rejestracja: 2010-04-19, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BaSsGrU » 2012-10-08, 13:00

5W30 nie nadaj się do tych silników to jest olej o słabym filmie olejowym nisko oporowy do ciasno pasowanych jednostek.
jak chcesz zmienić olej to najlepiej na docelowy taki jak napisałeś chociaż ja bym wlał GULF-a 5W50 pełny syntetyk.
10W60 nie polecam chyba że samochód służy Tobie głównie do upalania, w zimie trudno go zagrzać.
Ostatnio zmieniony 2012-10-08, 14:03 przez BaSsGrU, łącznie zmieniany 1 raz.
Dark Shadow

Awatar użytkownika
SiwoL
fanatyk nissana
Posty: 1254
Rejestracja: 2009-12-09, 00:18
Lokalizacja: :))
Kontakt:

Post autor: SiwoL » 2012-10-08, 13:47

Nie kombinuj wlewaj odrazu Valvo vr1 10w60 i upalaj aż miło;) SR pracuje pieknie na tej oliwie..
Octavia 3RS 2.0TSI 250km
BMW F30 316i 136 mods 210/320

counterox
wiem o czym pisze
Posty: 79
Rejestracja: 2009-12-24, 13:05
Lokalizacja: Poznań

Post autor: counterox » 2012-10-08, 16:46

Niby dlaczego 5w30 nie nadaje się do tego silnika ?
Wg. mnie jeśli silnik jest zdrowy to nadaje się idealnie, bo w naszych warunkach daje najniższe opory toczenia silnika

Awatar użytkownika
BaSsGrU
fanatyk nissana
Posty: 1359
Rejestracja: 2010-04-19, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BaSsGrU » 2012-10-08, 17:48

Są oleje o jeszcze niższych wartościach? 0W30 i według twojej logiki miał by być jesze lepszy? Te silniki nie są przystosowane do pracy na tak żadkich olejach bo po pierwsze konstruktorzy nie przewidzieli by pompa zasysała takiego rzadziora po drugie te oleje mają słaby/cienki film olejowy który łatwo zerwać co przy wższych obrotach oznacza osłabione smarowanie wraz ze wzrostem temperatury.

[ Dodano: 2012-10-08, 18:50 ]
5w30 i 0w30 to oleje dobre dla nowczesnych silników ciasno pasowanych do ecodrive-ingu
Ostatnio zmieniony 2012-10-09, 18:39 przez BaSsGrU, łącznie zmieniany 1 raz.
Dark Shadow

counterox
wiem o czym pisze
Posty: 79
Rejestracja: 2009-12-24, 13:05
Lokalizacja: Poznań

Post autor: counterox » 2012-10-09, 18:29

nie wedłóg tylko według .

Pisałem, że 5W30 jest idealny na nasze warunki klimatyczne i jakbyś otworzył książkę serwisową to producent pozwala na stosowanie takiego oleju.

Ciasno pasowane ? Chyba nie wiesz o czym gadasz. Jak silnik mający 11 atmosfer może być luźno spasowany ? Co do cienkiego filmu olejowego się zgodzę, jednak aby go zerwać i zniszczyć warstwę siarczków i innych gówien tworzących się na tulei musiałbyś ciągle silnik upalać pod 7000 obrotów. Na dojazdy do pracy i czasami przegonienie auta taki olej jest jak najbardziej OK.

Pozdro

Awatar użytkownika
BaSsGrU
fanatyk nissana
Posty: 1359
Rejestracja: 2010-04-19, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BaSsGrU » 2012-10-09, 18:55

Dark Shadow

counterox
wiem o czym pisze
Posty: 79
Rejestracja: 2009-12-24, 13:05
Lokalizacja: Poznań

Post autor: counterox » 2012-10-09, 19:11

Wg inter cars 0w40, 5w40 oraz 5w30 się nadaje do tego silnika,

Książka serwisowa podaje, że można używać 5W30 i
"stosowanie 5W30 może mieć pozytywny wpływ na zużycie paliwa " i moźna stosować w klimacie od +40 do poniżej -30 stopni dla silnika benzynowego.

Sam nissan by wpychał nóż w żebra klientom i podawał, że można taki olej stosować ?
Słyszałem o zatartych wałkach i rozrządach w autach po oleju 5W30, ale jak się okazywało, był to podrabiany mobil lub castrol wlany w oryginalne opakowania przez mafię..

Awatar użytkownika
ml0dy
wiem o czym pisze
Posty: 43
Rejestracja: 2012-10-07, 09:26
Lokalizacja: Białystok

Post autor: ml0dy » 2012-10-12, 20:29

Ja bym nie polecał zmiany oleju na rzadszy, można rozszczelnić silnik
tel. 537027388
GG:44952507

http://www.kupuje.to/shop/20712

Awatar użytkownika
zecikk
fanatyk nissana
Posty: 559
Rejestracja: 2009-12-09, 11:54
Lokalizacja: PT/Gdynia/Coventry

Post autor: zecikk » 2012-10-13, 08:20

DiLGT pisze:zy taka zmiana na zime nie bedzie miala negatywnego wplywu
bedzie miała. duza szansa ze zacznie brac olej az miło. nie zmienia sie oleju z gestszego na rzadszy chyba ze remont silnika robiłes. wtedy inna sprawa bo nowe uszczelnienia masz wszystkie.
counterox pisze:Wg inter cars 0w40, 5w40 oraz 5w30 się nadaje do tego silnika
ale nikt tam nie wspomina ze sa to dane dla silnika ktory nie był zalewany niczym gestszym .
DiLGT pisze:Przebieg auta teoretcznie 165tys
no wlasnie. teoretycznie. a jak jest w PL wszyscy wiemy.
DiLGT pisze:zwlaszcza ze robie odcinki 3-5km
mysle ze na dojazdy do pracy nie ma sensu kombinowac to raz a dwa przy takich odcinkach auto sie nawet nie zagrzeje porzadnie.

[ Dodano: 2012-10-13, 09:22 ]
counterox pisze:Sam nissan by wpychał nóż w żebra klientom i podawał, że można taki olej stosować
to sa dane dla silników nowych a nie po przebiegu xyz km ktore byly zalewane niewiadomo czym do tej pory :)
Transit 2,3 Pb/Lpg , Honda CR-V II 2.0 vtec

Awatar użytkownika
Michalllo
fanatyk nissana
Posty: 2156
Rejestracja: 2009-12-09, 00:24
Lokalizacja: Płock

Post autor: Michalllo » 2012-10-13, 18:06

Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM :)

counterox
wiem o czym pisze
Posty: 79
Rejestracja: 2009-12-24, 13:05
Lokalizacja: Poznań

Post autor: counterox » 2012-10-13, 21:42

Co do olejów, to główkuję od 3 lat, dlaczego do silników z pompowtryskiwaczami musi być inny olej niż do silników z normalnymi/ innego typu wtryskiwaczami ?

Do do auto z DPF i FAP się zgodzę, ale czemu do cholery z pompowtryskiwaczami ? :-o Marketing ?
Zasada działania takiego silnika jest ciągle taka sama..

Awatar użytkownika
ml0dy
wiem o czym pisze
Posty: 43
Rejestracja: 2012-10-07, 09:26
Lokalizacja: Białystok

Post autor: ml0dy » 2012-10-13, 22:03

Z tego co wiem, ale ręki uciąć nie dam pompowtryski są smarowane i chłodzone olejem i na pewno chodzi o odpowiednie smarowania wałka rozrządu chodzi o zjawisko wprasowania oleju między pracujące elementy (co za tym idzie pracy "na sucho"), ja bym polecał się stosować do zaleceń norm oleju przy pompowtryskkach bo to droga zabawa przy awarii
tel. 537027388
GG:44952507

http://www.kupuje.to/shop/20712

counterox
wiem o czym pisze
Posty: 79
Rejestracja: 2009-12-24, 13:05
Lokalizacja: Poznań

Post autor: counterox » 2012-10-13, 22:43

Z tego co wiem i nawet rozbierałem taki pompowtrysk, to on jest smarowany, ale olejem napędowym przez niego przepływającym, a nie olejem silnikowym.

Gdyby olej miał jakoś od wnętrza smarować pompowtrysk, to cały czas ubywałoby nam oleju i brudny olej leciałby do wtryskiwacza.


Jedynym dla mnie wytłumaczeniem może być fakt, że niewielkie ilości spalanego oleju w silniku dla oleju do pompowtrysków nie tworzą sadzy, a te bez aprobaty mogą tworzyć osady. Może osad odkładać się na otworkach wtrysku od strony komory spalania i zmniejszać jego żywotność - ale czy ten tor mojego rozumowania jest prawidłowy - tego do końca nie wiem :P

Awatar użytkownika
tmx
stały bywalec
Posty: 100
Rejestracja: 2011-01-29, 23:02
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: tmx » 2012-11-12, 21:01

Jeżeli silnik jest zdrowy - to możesz przejść na syntetyk.
Ja z valoline 10w40 przeszedłem na 5w50 a na zime planuje dać 5w40 valvoline. Zrobiłem to tak: płukanka przed wymianą oleju -> olej docelowy a po 3 tyś wymiana samego filtra. Planowana wymiana całosci po 8kkm.
Płukanka usunie największy syf - wymiana filtra po to żeby co sie jeszcze wypłukało i zatrzymało w filtrze wywalić z układu
U mnie efekt jest taki że fajniej jeździ i mniej trochę wciąga.
A co do wątpliwości - 5w40 jest rzadszy niz 10w40 przy starcie (kiedy i tak jest sporo gęstszt od oleju w temp. roboczej, a przy 100 stopniach ma w sumie podobną gęstość - więc to też nie powinno mieć negatywnego wpływu.
sprzedam wałki p11 gt, półoś lewą używaną 395mm 32/32 zęby

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2012-11-12, 21:20

tmx pisze:Ja z valoline 10w40 przeszedłem na 5w50 a na zime planuje dać 5w40 valvoline.
tmx, z ciekawości, spodziewasz się, że na 5W40 w zimie będzie jakaś różnica w porównaniu do 5w50? Bo mam zmianę za jakiś miesiąc i wyjdzie, że akurat na zimę pierwszy raz zaleję silnik 5W50 (Millers XFS).
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
tmx
stały bywalec
Posty: 100
Rejestracja: 2011-01-29, 23:02
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: tmx » 2012-11-13, 00:38

Generalnie zimą jest zimno - miska olejowa jest chłodzona zimnym powietrzem, sniegiem i tp więc raczej olej jest też nieco gęstszy/chłodniejszy. Zimą nie daje sie tak w palnik a że generalnie zmieniam olej 2 razy do roku - to na zimę wolę "zwykły" bo i tak na wiosnę będzie nowy. A co do oleju to 5w jednego producenta nie koniecznie ma tą samą temperature płynięcia w niskich temp co innego. Warto zajrzeć do kart produktów. Tam jest bez marketingowej ściemy - konkretne parametry.
sprzedam wałki p11 gt, półoś lewą używaną 395mm 32/32 zęby

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”