GA16DE i Turbo
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
GA16DE i Turbo
Witam, mam pytanie czy ktoś z was uturbiał już GA16DE?? Chodzi mi bardziej o praktyke a nie teorie
W PL chyba nikt tego nie robił, już szukałem.
Są zagraniczne projekty![;)](./images/smilies/oczko.gif)
W praktyce wygląda to podobnie jak w SR20, tylko może z paliwem być problem, bo jest rzeźba z listwą pod większe wtryski, ale do zrobienia.
Do tego max 250KM bez kucia, no i wiadomo, jakaś sporo grubsza przepustnica i MAF.
Większa chłodnica (od GTi np.) bo seria pewnie nie wyda.
Sam się zastanawiałem nad tym, ale silnik mi się zaraz rozleci i szkoda kasy na remont.
Bez remontu długo bym się nie nacieszył moim GA16DET![:-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Są zagraniczne projekty
![;)](./images/smilies/oczko.gif)
W praktyce wygląda to podobnie jak w SR20, tylko może z paliwem być problem, bo jest rzeźba z listwą pod większe wtryski, ale do zrobienia.
Do tego max 250KM bez kucia, no i wiadomo, jakaś sporo grubsza przepustnica i MAF.
Większa chłodnica (od GTi np.) bo seria pewnie nie wyda.
Sam się zastanawiałem nad tym, ale silnik mi się zaraz rozleci i szkoda kasy na remont.
Bez remontu długo bym się nie nacieszył moim GA16DET
![:-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
ja myślałem nad kompresorem ale to wszystko po prostu nie ma sensu.
jak napisał bompblasty najlepsza opcja to VE bo moc masz koło 200 i do tego dość ekonomiczny motor jak na 2.0. VE to dobra i rozwojowa baza.
chyba że wszystko masz oprócz chęci to działaj a ja na pewno z przyjemnością będę śledził temat![:mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
jak napisał bompblasty najlepsza opcja to VE bo moc masz koło 200 i do tego dość ekonomiczny motor jak na 2.0. VE to dobra i rozwojowa baza.
chyba że wszystko masz oprócz chęci to działaj a ja na pewno z przyjemnością będę śledził temat
![:mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Dark Shadow
Nie sprawdzany ale myśle że jak pod turbo i bez kucia to troche przy nim trzeba będzie pogrzebaćBaSsGrU pisze: w jakim stanie jest obecnie ten silnik
Na razie nie oprócz EGR i dolocik się robiBaSsGrU pisze:jakieś mody już poczynione
składać tak kolektor to koleżka by musiał by mi zrobić ale to żadne kosztyBaSsGrU pisze:rozumiem że sam wszystko będziesz składał
![<piwo> <piwo>](./images/smilies/piwo.gif)
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
[ Dodano: 2012-10-13, 13:41 ]
bombel pisze:szukaj turbo T28
No właśnie myślałem z TurboWorks-a mam to w dobrych pieniądzach nowe.
No tak ale jak jest jakięś foto jak ktoś jak ktoś robił to troche prościejbombel pisze:Co do kolektora to mi robili konkretnie pod moje auto, tak by się zmieściło.
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
Przy GA16DE aż takiej wielkiej biedy z miejscem nie mabombel pisze:wtedy kombinuj jak to zmieścić
- killer2000
- fanatyk nissana
- Posty: 2169
- Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
- Lokalizacja: Łódź
ja bym nie słuchał przedmówców co do swapa na sr20ve z silnikiem ga16de jest o tyle dobrze ,że jak ci się wysra to drugi za grosze kupisz no i będziesz pierwszy w pl swoją drogą wszyscy są ciekaw jak to by jeżdziło dawaj śmiało z prodzektem
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"
Gadałem bodajże z Coobciem i śledziłem tematy z zagranicznych stron z projektami GA16DET więc nie mów, że 170KM jest bezpieczne, bo sporo więcej idzie wycisnąć...counterox pisze:Z tego silnika 160-170 km jeśli chcesz autem śmigać na codzień i niezbyt wysoki NM.
250 km to pośmigasz 1000 km i silnik pójdzie na złom.
Zależy co chcesz osiągnąć, czy fajny i niepozorny dupowóz, czy chcesz się bawić i upalaćml0dy pisze:jaka turbina
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
Zdziwisz się, jak będzie turbo dmuchać, to i paliwa trochę ucieknieml0dy pisze:Myśle że 1.6 nie będzie paliwo żerne
![;)](./images/smilies/oczko.gif)
Ja myślałem jak bassgru do ga16de nad compresorem,połowa moich dobrych kumpli ma do hond powrzucane, i sa to nawet marne d14 czyli 1.4 90hp i pod 170hp dmuchnięte i śmigaja już długi czas i jest ok,myśle że jedna osoba by to ogarnęła bez problemu,pawel18 wiedział by o kogo chodzi ;-)wiadomo w ga trzeba w pl by przecierac szlaki, ale na razie nie stać mnie,a myśle że w 6tysi zmieścíł bym sie,tyle i nieco mniej kosztuje to hond na git wszystko
Wiem kto by to ogarnął
Sam bym to zrobił ![:D](./images/smilies/biggrin.png)
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
![:D](./images/smilies/biggrin.png)
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Takie turbo?? Nie lepiej coś sprawdzonego jak t25/28 albo z evo
Tylko dobierz tak żeby sensownie wstawało a nie przy 5krpm ![:P](./images/smilies/razz.png)
![:P](./images/smilies/razz.png)
![:P](./images/smilies/razz.png)
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx