Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Materiał głowicy w SR20DE

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Materiał głowicy w SR20DE

Post autor: wod2u » 2011-12-28, 22:05

Pytanie jak w temacie, z jakiego materiału wykonana jest głowica w silniku SR20DE (żeliwo, jakiś stop alu)? Może to oczywiste jest ale szukając tak na szybko nie znalazłem żadnej informacji...
Dlaczego pytam? Ano okazało się, że mam trochę za dużo pary w rękach i udało mi się dziś upier***ić mocowanie aparatu zapłonowego - dociągałem po ciemku i nie zauważyłem, że aparat nie siedzi dobrze... I pękło. Aparat w tej chwili siedzi przykręcony tylko na dolnym mocowaniu, raczej się nie obróci, tym bardziej, że to górne mocowanie też go trzyma - jakoś się to wszystko ścisnęło i siedzi.
I teraz do sedna - chciałem to mocowanie skleić jakimś klejem do metalu, bo chyba nie ma co tego spawać, poczytałem w sieci i szeroko polecane są kleje Loctite... Tak jak się zastanawiałem nad tym, to klej powinien wytrzymać, aparat nie powinien się obrócić w mocowaniu... Szukać kleju do alu? Żeliwa? Chyba, że źle kombinuję? Jakieś rady jak to naprawić żeby było solidnie?
pozdr. Kamil

laszlo
stały bywalec
Posty: 108
Rejestracja: 2010-12-07, 19:51
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: laszlo » 2011-12-28, 22:12

Alu, żeliwa byś nie upierdzilił tak szybko. Co do klejów Loctite to sa super do klejenia blach albo gumy do blach ale alu do alu to raczej cienko. Kiedyś tak ułamałem ucho od pokrywy termostatu w almerze i raczej spawanie tylko.
Nauka Jazdy Ostrów Wielkopolski

Eco driving, Save driving, zniżki
www.oskmaster.pl

Awatar użytkownika
Szymeq
fanatyk nissana
Posty: 3068
Rejestracja: 2009-11-29, 19:47
Lokalizacja: Wawa Zachód
Kontakt:

Post autor: Szymeq » 2011-12-28, 22:12

Nie wiem czy klejenie przyniesie spodziewany efekt. Prędzej bym się udał do jakiś fachowców którzy mają obróbkę metalu a raczej obróbkę głowic i zespawają to odpowiednio. W okolicy Wawy być Ci coś polecił.
Z nissanem od 2005 roku :)

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2011-12-28, 23:02

Według mnie jak oring uszczelniający jest ok to i jedno mocowanie da rade
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2011-12-28, 23:49

Panowie, dzięki za rady, namierzyłem już zakład obróbki głowic i jutro będę dzwonił i się dowiadywał co i jak.
Bonzo, ja mam takie samo zdanie jak Ty, dlatego po wymianie aparatu w polowych warunkach i dokręceniu go wróciłem autem do domu 30 km, ale na stałe tak tego nie zostawię, muszę choćby jechać i ustawić zapłon teraz lampą, a bez tego mocowania to może być problematyczne.
Przynajmniej jest satysfakcja, że sam wykryłem co autu dolega i dlaczego się na trasie zatrzymało... Założę się, że koszt używanego aparatu + spawanie i tak będzie niższy od lawety i naprawy u "speców" elektryków. Chociaż cały czas pluję sobie w brodę, że nie uważałem przy zakładaniu...

Edit: mocowanie naprawione, skleiłem je jednak, użyłem dwuskładnikowej żywicy epoksydowej do aluminium i różnych stopów metali (wytrzymałość temp. do 170st). 24h postało w garażu i trzyma teraz mocno. Niestety do spawania nawet takiej pierdoły trzeba zrzucać głowicę całą, a wg mnie to jak strzelanie z działa do muchy. Dzięki jeszcze raz za wszystkie rady.
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
alfabox
fanatyk nissana
Posty: 1023
Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
Kontakt:

Post autor: alfabox » 2012-02-20, 22:10

wod2u, górne mocowanie aparatu zapłonowego jest wymienne,
jest ono jedną częścią z pokrywą ostatniego łożyska wałka wydechowego.
Więc jeśli klej nie wytrzyma próby czasu to wymień tylko ten element :mrgreen:
Obrazek
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Szymeq
fanatyk nissana
Posty: 3068
Rejestracja: 2009-11-29, 19:47
Lokalizacja: Wawa Zachód
Kontakt:

Post autor: Szymeq » 2012-02-22, 20:08

Alfa .... Jak zwykle niezawodny ...
Z nissanem od 2005 roku :)

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2012-02-23, 11:06

Heh, czyli nie takie nieodwracalne to uszkodzenie jak początkowo myślałem. Jak będzie okazja (zdjęty dekiel zaworów) i zdobędę do tego czasu część to będę wymieniał. Dzięki!
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
Neptune
fanatyk nissana
Posty: 1004
Rejestracja: 2009-12-10, 16:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Neptune » 2012-02-23, 12:06

Musze oblukać czy w P11 jest to samo co w starszych Primerach i Sunnych bo mam taki czop. Odkręcasz pokrywę zaworów, ostatni czop na wałku wydechowym i wkręcasz drugi. Zakładasz pokrywę i po kłopocie bez rzeźby.

Szczerze to kilka lat jeździłem z aparatem na jedną śrubę i nic się nie wydarzyło. Minus taki że oliwa trochę na skrzynie ciekła... ale można to dobrze uszczelnić.
Nissan Primera SR20DE+T

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2012-03-17, 22:32

A co do uszczelniania to jak widzę tonę silikonu pod aparatem zapłonowy to banan na twarzy mi się robi. Oring za 1zł + dobrze ułożone mocowanie aparatu i nie ma prawa cieknąć.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”