Materiał głowicy w SR20DE
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
Materiał głowicy w SR20DE
Pytanie jak w temacie, z jakiego materiału wykonana jest głowica w silniku SR20DE (żeliwo, jakiś stop alu)? Może to oczywiste jest ale szukając tak na szybko nie znalazłem żadnej informacji...
Dlaczego pytam? Ano okazało się, że mam trochę za dużo pary w rękach i udało mi się dziś upier***ić mocowanie aparatu zapłonowego - dociągałem po ciemku i nie zauważyłem, że aparat nie siedzi dobrze... I pękło. Aparat w tej chwili siedzi przykręcony tylko na dolnym mocowaniu, raczej się nie obróci, tym bardziej, że to górne mocowanie też go trzyma - jakoś się to wszystko ścisnęło i siedzi.
I teraz do sedna - chciałem to mocowanie skleić jakimś klejem do metalu, bo chyba nie ma co tego spawać, poczytałem w sieci i szeroko polecane są kleje Loctite... Tak jak się zastanawiałem nad tym, to klej powinien wytrzymać, aparat nie powinien się obrócić w mocowaniu... Szukać kleju do alu? Żeliwa? Chyba, że źle kombinuję? Jakieś rady jak to naprawić żeby było solidnie?
Dlaczego pytam? Ano okazało się, że mam trochę za dużo pary w rękach i udało mi się dziś upier***ić mocowanie aparatu zapłonowego - dociągałem po ciemku i nie zauważyłem, że aparat nie siedzi dobrze... I pękło. Aparat w tej chwili siedzi przykręcony tylko na dolnym mocowaniu, raczej się nie obróci, tym bardziej, że to górne mocowanie też go trzyma - jakoś się to wszystko ścisnęło i siedzi.
I teraz do sedna - chciałem to mocowanie skleić jakimś klejem do metalu, bo chyba nie ma co tego spawać, poczytałem w sieci i szeroko polecane są kleje Loctite... Tak jak się zastanawiałem nad tym, to klej powinien wytrzymać, aparat nie powinien się obrócić w mocowaniu... Szukać kleju do alu? Żeliwa? Chyba, że źle kombinuję? Jakieś rady jak to naprawić żeby było solidnie?
pozdr. Kamil
Panowie, dzięki za rady, namierzyłem już zakład obróbki głowic i jutro będę dzwonił i się dowiadywał co i jak.
Bonzo, ja mam takie samo zdanie jak Ty, dlatego po wymianie aparatu w polowych warunkach i dokręceniu go wróciłem autem do domu 30 km, ale na stałe tak tego nie zostawię, muszę choćby jechać i ustawić zapłon teraz lampą, a bez tego mocowania to może być problematyczne.
Przynajmniej jest satysfakcja, że sam wykryłem co autu dolega i dlaczego się na trasie zatrzymało... Założę się, że koszt używanego aparatu + spawanie i tak będzie niższy od lawety i naprawy u "speców" elektryków. Chociaż cały czas pluję sobie w brodę, że nie uważałem przy zakładaniu...
Edit: mocowanie naprawione, skleiłem je jednak, użyłem dwuskładnikowej żywicy epoksydowej do aluminium i różnych stopów metali (wytrzymałość temp. do 170st). 24h postało w garażu i trzyma teraz mocno. Niestety do spawania nawet takiej pierdoły trzeba zrzucać głowicę całą, a wg mnie to jak strzelanie z działa do muchy. Dzięki jeszcze raz za wszystkie rady.
Bonzo, ja mam takie samo zdanie jak Ty, dlatego po wymianie aparatu w polowych warunkach i dokręceniu go wróciłem autem do domu 30 km, ale na stałe tak tego nie zostawię, muszę choćby jechać i ustawić zapłon teraz lampą, a bez tego mocowania to może być problematyczne.
Przynajmniej jest satysfakcja, że sam wykryłem co autu dolega i dlaczego się na trasie zatrzymało... Założę się, że koszt używanego aparatu + spawanie i tak będzie niższy od lawety i naprawy u "speców" elektryków. Chociaż cały czas pluję sobie w brodę, że nie uważałem przy zakładaniu...
Edit: mocowanie naprawione, skleiłem je jednak, użyłem dwuskładnikowej żywicy epoksydowej do aluminium i różnych stopów metali (wytrzymałość temp. do 170st). 24h postało w garażu i trzyma teraz mocno. Niestety do spawania nawet takiej pierdoły trzeba zrzucać głowicę całą, a wg mnie to jak strzelanie z działa do muchy. Dzięki jeszcze raz za wszystkie rady.
pozdr. Kamil
Musze oblukać czy w P11 jest to samo co w starszych Primerach i Sunnych bo mam taki czop. Odkręcasz pokrywę zaworów, ostatni czop na wałku wydechowym i wkręcasz drugi. Zakładasz pokrywę i po kłopocie bez rzeźby.
Szczerze to kilka lat jeździłem z aparatem na jedną śrubę i nic się nie wydarzyło. Minus taki że oliwa trochę na skrzynie ciekła... ale można to dobrze uszczelnić.
Szczerze to kilka lat jeździłem z aparatem na jedną śrubę i nic się nie wydarzyło. Minus taki że oliwa trochę na skrzynie ciekła... ale można to dobrze uszczelnić.
Nissan Primera SR20DE+T
A co do uszczelniania to jak widzę tonę silikonu pod aparatem zapłonowy to banan na twarzy mi się robi. Oring za 1zł + dobrze ułożone mocowanie aparatu i nie ma prawa cieknąć.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!