Wałki z GA14DS w GA16DE wady/zalety
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
jednak wydaje mi sie że zmiana wałków wpływa na zwiększenie sprawniści silnika.dylson pisze:Przez zmiane walkow nie zwiekszamy sprawnosci silnika byloby za pieknie
http://autowiedza.republika.pl/moc_i_sprawnosc.html
Dark Shadow
BaSsGrU pisze:jednak wydaje mi sie że zmiana wałków wpływa na zwiększenie sprawniści silnika.
Co z powyzszego spowoduje zmiana walkow?powyższego wzoru wynika, że są następujące drogi podwyższenia sprawności
ogólnej:
- zwiększenie stopnia sprężania,
- zbliżenie rzeczywistego obiegu silnika do obiegu teoretycznego,
- zmniejszenie strat mechanicznych, np. przez stosowanie lepszych rozwiązań
konstrukcji, mniej urządzeń pomocniczych, właściwy dobór materiałów itp.
te wałki nie są ostre tylko ciut wyższe więc to montaż wałków, które maja lepszą konstrukcje a co za tym idzie zwiększają sprawność silnika.
mod rozrządu tez wpływa na zwiększenie sprawności.
njalepiej widac to na wykresach, znacząco się wygładza po zastosowaniu wałków i modyfikacji rozrządu.![:-P](./images/smilies/icon_razz.gif)
mod rozrządu tez wpływa na zwiększenie sprawności.
njalepiej widac to na wykresach, znacząco się wygładza po zastosowaniu wałków i modyfikacji rozrządu.
![:-P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Dark Shadow
- alfabox
- fanatyk nissana
- Posty: 1023
- Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
- Kontakt:
Z regulacja luzów zaworowych nie powinno być problemów jeśli były poprzednio OK.
Po prostu wysokość martwej części krzywki czyli (R)tej części jego obwodu jest taka sama w obu przypadkach więc luz pozostanie taki sam,jedynie zmienia się wznios krzywki ,przez co zawór otwiera się bardziej i przez to następuje lepsza wymiana ładunku cylindra poprzez większy prześwit pomiędzy talerzykiem zaworu a gniazdem .Różnica jest iloczynem różnicy wzniosu i obwodu gniazda zaworowego (oczywiście w przybliżeniu)
.
Zainstalowanie wałków z DS jest optymalnym rozwiązaniem pomiędzy mułem a kolizją z tłokami i stosowanie wyższych wałków od DS-owych wymusza zastosowanie twardszych sprężyn zaworowych ,które nadążą zamykać zawory w wyższej partii obrotów
![Obrazek](http://i301.photobucket.com/albums/nn53/alfabox0266/parametry.jpg)
Po prostu wysokość martwej części krzywki czyli (R)tej części jego obwodu jest taka sama w obu przypadkach więc luz pozostanie taki sam,jedynie zmienia się wznios krzywki ,przez co zawór otwiera się bardziej i przez to następuje lepsza wymiana ładunku cylindra poprzez większy prześwit pomiędzy talerzykiem zaworu a gniazdem .Różnica jest iloczynem różnicy wzniosu i obwodu gniazda zaworowego (oczywiście w przybliżeniu)
![;)](./images/smilies/oczko.gif)
Zainstalowanie wałków z DS jest optymalnym rozwiązaniem pomiędzy mułem a kolizją z tłokami i stosowanie wyższych wałków od DS-owych wymusza zastosowanie twardszych sprężyn zaworowych ,które nadążą zamykać zawory w wyższej partii obrotów
![Obrazek](http://i301.photobucket.com/albums/nn53/alfabox0266/parametry.jpg)
![Obrazek](http://i301.photobucket.com/albums/nn53/alfabox0266/24a_zpsd6053a62.jpg)
![Obrazek](http://i301.photobucket.com/albums/nn53/alfabox0266/misiek_zps9cbe61d5.gif)
Inzynierowie od lat zastanawiaja sie jak podniesc sprawnosc silnikow benzynowych zeby dorownywaly w tym dieslowi a wystarczy zeby poczytali forum i by znalezli odpowiedzBaSsGrU pisze:te wałki nie są ostre tylko ciut wyższe więc to montaż wałków, które maja lepszą konstrukcje a co za tym idzie zwiększają sprawność silnika.
![:mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![:mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Dlaczego sr20ve pali mniej jak zwykle de?
- alfabox
- fanatyk nissana
- Posty: 1023
- Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
- Kontakt:
W zasadzie po takiej operacji powinno się wyregulować,ale teoretycznie nie powinno się nic zmienić ponieważ martwa część krzywki jest elementem najmniejszego ryzyka,który może mieć wpływ na różnice w luzach,ponieważ nie jest bezpośrednio obciążony i jeśli cokolwiek ma wpływ na nieprawidłowości działania układu rozrządu to na pewno nie jest to ten parametrDubSon pisze:alfabox, w zasadzie, to masz rację
Pamiętam, że ktoś na forum się kłócił, że trzba regulować zawory
![;-)](./images/smilies/oczko2.gif)
![Obrazek](http://i301.photobucket.com/albums/nn53/alfabox0266/24a_zpsd6053a62.jpg)
![Obrazek](http://i301.photobucket.com/albums/nn53/alfabox0266/misiek_zps9cbe61d5.gif)