Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Wałki z GA14DS w GA16DE wady/zalety

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

smeru
fanatyk nissana
Posty: 397
Rejestracja: 2009-12-09, 07:35
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Post autor: smeru » 2011-12-14, 18:53

Ciekawe jak z dołem na takich wałkach. Wiadomo, że to zależy również od ustawienia wałków, ale żeby się nie okazało, że będzie całkowity brak dołu.
Była P11 2.0 16V - rozbita
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG

Ex
nowy na forum
Posty: 17
Rejestracja: 2011-12-11, 21:09
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Ex » 2011-12-14, 21:09

to ktore wkoncu te walki lepsze :) bo u mnie na zlomie stoja dwa suny gaznikowe, jeden 1,4 hatch drugi 1,6 sedan....

Awatar użytkownika
wronek
fanatyk nissana
Posty: 938
Rejestracja: 2009-12-09, 18:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: wronek » 2011-12-14, 21:30

GA16DS
K10 GA16DE + Madzia 323 :)

Awatar użytkownika
ciapek
fanatyk nissana
Posty: 682
Rejestracja: 2009-12-09, 21:47
Lokalizacja: Kosobudy

Post autor: ciapek » 2011-12-14, 22:36

smeru pisze:Ciekawe jak z dołem na takich wałkach
normalnie
wronek pisze:GA16DS
dokładnie i kto ma GA ten wkłada te wałki. AMEN :mrgreen:

Awatar użytkownika
gacuus
nowy na forum
Posty: 31
Rejestracja: 2011-04-11, 08:34
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: gacuus » 2011-12-14, 23:11

Wiele osob pisalo o zmienie wałków wiec jesli był by to nie wypał to by nie zmieniali ich

Awatar użytkownika
Duchu
fanatyk nissana
Posty: 465
Rejestracja: 2010-04-19, 12:03
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Duchu » 2011-12-15, 13:08

Podsumowując do GA16DE wkładamy wałki z GA16DS

Jeszcze pytanie jak ze spalaniem rośnie maleje pozostaje bez zmian ?

Awatar użytkownika
gacuus
nowy na forum
Posty: 31
Rejestracja: 2011-04-11, 08:34
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: gacuus » 2011-12-17, 17:37

Jeśli chcesz wiecej mocy to czy spalanie sie liczy ? nie ma pol srodków albo moc albo spalanie

Awatar użytkownika
BaSsGrU
fanatyk nissana
Posty: 1359
Rejestracja: 2010-04-19, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BaSsGrU » 2011-12-17, 18:27

ja myślę że spalanie maleje ponieważ sprawność jednostki wzrasta.
Dark Shadow

Awatar użytkownika
Duchu
fanatyk nissana
Posty: 465
Rejestracja: 2010-04-19, 12:03
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Duchu » 2011-12-19, 19:03

BaSsGrU pisze:ja myślę że spalanie maleje ponieważ sprawność jednostki wzrasta.
wydaje mi się że nie ma nic za darmo musi być jakiś skutek uboczny wałki i tak założę ale ciekawi mnie bo i tak dużo pali :)

Awatar użytkownika
BaSsGrU
fanatyk nissana
Posty: 1359
Rejestracja: 2010-04-19, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BaSsGrU » 2011-12-19, 20:44

za ciężką masz nogę :-P
nie wiem czego się spodziewasz pisząc o skutkach ubocznych ?
te silniki maja parę zamierzonych dławików które można zniwelować.
Dobrze jest wraz z wymianą wałków zrobić mod-a rozrządu.
Dark Shadow

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2011-12-20, 05:37

Przez zmiane walkow nie zwiekszamy sprawnosci silnika byloby za pieknie :-P

Awatar użytkownika
BaSsGrU
fanatyk nissana
Posty: 1359
Rejestracja: 2010-04-19, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BaSsGrU » 2011-12-20, 09:20

dylson pisze:Przez zmiane walkow nie zwiekszamy sprawnosci silnika byloby za pieknie :-P
jednak wydaje mi sie że zmiana wałków wpływa na zwiększenie sprawniści silnika.

http://autowiedza.republika.pl/moc_i_sprawnosc.html
Dark Shadow

Awatar użytkownika
Duchu
fanatyk nissana
Posty: 465
Rejestracja: 2010-04-19, 12:03
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Duchu » 2011-12-20, 11:38

A jeszcze mam pytanko techniczne czyli czy nie będzie żadnego problemu przy przekładce. Wyjmuje się 16DE i wkłada 16DS czy może trzeba coś jeszcze wymienić ?

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2011-12-20, 11:54

Pewnie zaworki podregulować trzeba. Wałki z DS mają przeciez inne krzywki ;)

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2011-12-20, 16:40

BaSsGrU pisze:jednak wydaje mi sie że zmiana wałków wpływa na zwiększenie sprawniści silnika.
powyższego wzoru wynika, że są następujące drogi podwyższenia sprawności
ogólnej:
- zwiększenie stopnia sprężania,
- zbliżenie rzeczywistego obiegu silnika do obiegu teoretycznego,
- zmniejszenie strat mechanicznych, np. przez stosowanie lepszych rozwiązań
konstrukcji, mniej urządzeń pomocniczych, właściwy dobór materiałów itp.
Co z powyzszego spowoduje zmiana walkow?

Awatar użytkownika
BaSsGrU
fanatyk nissana
Posty: 1359
Rejestracja: 2010-04-19, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BaSsGrU » 2011-12-21, 09:58

dylson pisze:- zmniejszenie strat mechanicznych, np. przez stosowanie lepszych rozwiązań
konstrukcji
myślę że to będzie to 8-)
Dark Shadow

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2011-12-21, 15:40

Starty mechaniczne to nie zastosowanie ostrych walkow ;-)

Awatar użytkownika
BaSsGrU
fanatyk nissana
Posty: 1359
Rejestracja: 2010-04-19, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BaSsGrU » 2011-12-21, 16:27

te wałki nie są ostre tylko ciut wyższe więc to montaż wałków, które maja lepszą konstrukcje a co za tym idzie zwiększają sprawność silnika.
mod rozrządu tez wpływa na zwiększenie sprawności.
njalepiej widac to na wykresach, znacząco się wygładza po zastosowaniu wałków i modyfikacji rozrządu. :-P
Dark Shadow

Awatar użytkownika
alfabox
fanatyk nissana
Posty: 1023
Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
Kontakt:

Post autor: alfabox » 2011-12-21, 19:34

Z regulacja luzów zaworowych nie powinno być problemów jeśli były poprzednio OK.
Po prostu wysokość martwej części krzywki czyli (R)tej części jego obwodu jest taka sama w obu przypadkach więc luz pozostanie taki sam,jedynie zmienia się wznios krzywki ,przez co zawór otwiera się bardziej i przez to następuje lepsza wymiana ładunku cylindra poprzez większy prześwit pomiędzy talerzykiem zaworu a gniazdem .Różnica jest iloczynem różnicy wzniosu i obwodu gniazda zaworowego (oczywiście w przybliżeniu) ;) .
Zainstalowanie wałków z DS jest optymalnym rozwiązaniem pomiędzy mułem a kolizją z tłokami i stosowanie wyższych wałków od DS-owych wymusza zastosowanie twardszych sprężyn zaworowych ,które nadążą zamykać zawory w wyższej partii obrotów

Obrazek
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2011-12-21, 19:46

alfabox, w zasadzie, to masz rację :D

Pamiętam, że ktoś na forum się kłócił, że trzba regulować zawory :-?

Awatar użytkownika
ciapek
fanatyk nissana
Posty: 682
Rejestracja: 2009-12-09, 21:47
Lokalizacja: Kosobudy

Post autor: ciapek » 2011-12-21, 19:56

alfabox pisze:stosowanie wyższych wałków od DS-owych wymusza zastosowanie twardszych sprężyn zaworowych
na zachodzie piszą, że pasują od CG13 takie sprężynki zaworowe robione przez NISMO, niby spreżynki zaworowe w D15/16 serii nie są takie twarde jak w GA.

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2011-12-21, 20:13

BaSsGrU pisze:te wałki nie są ostre tylko ciut wyższe więc to montaż wałków, które maja lepszą konstrukcje a co za tym idzie zwiększają sprawność silnika.
Inzynierowie od lat zastanawiaja sie jak podniesc sprawnosc silnikow benzynowych zeby dorownywaly w tym dieslowi a wystarczy zeby poczytali forum i by znalezli odpowiedz :mrgreen: Po co bezposredni wtrysk wystarczy dac inne walki :mrgreen:
Dlaczego sr20ve pali mniej jak zwykle de?

Awatar użytkownika
alfabox
fanatyk nissana
Posty: 1023
Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
Kontakt:

Post autor: alfabox » 2011-12-21, 20:28

DubSon pisze:alfabox, w zasadzie, to masz rację :D

Pamiętam, że ktoś na forum się kłócił, że trzba regulować zawory :-?
W zasadzie po takiej operacji powinno się wyregulować,ale teoretycznie nie powinno się nic zmienić ponieważ martwa część krzywki jest elementem najmniejszego ryzyka,który może mieć wpływ na różnice w luzach,ponieważ nie jest bezpośrednio obciążony i jeśli cokolwiek ma wpływ na nieprawidłowości działania układu rozrządu to na pewno nie jest to ten parametr ;-)
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
wronek
fanatyk nissana
Posty: 938
Rejestracja: 2009-12-09, 18:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: wronek » 2011-12-21, 22:39

dylson pisze:Dlaczego sr20ve pali mniej jak zwykle de?
Prowokujesz odpowiedź: bo ma fajniejsze wałki ;-)
K10 GA16DE + Madzia 323 :)

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2011-12-23, 09:20

wronek pisze:Prowokujesz odpowiedź: bo ma fajniejsze wałki
:) Mozna tak powiedziec :) Walek ma dwie krzywki lagodna i ostrzejsza, jazda na lagodnej sprawia, ze fura mniej pali.

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2011-12-23, 12:07

Mam juz wałki, właśnie przyszły :)

Oznaczenia na moich, to 50Y i 53Y, dlaczego Y, a nie J :?:
Pasek zielony jest, krzywka dość ostra też jest.
Po pracy wrzucę foto, na razie nie mam czasu za badzo.

Awatar użytkownika
Duchu
fanatyk nissana
Posty: 465
Rejestracja: 2010-04-19, 12:03
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Duchu » 2011-12-23, 15:40

DubSon pisze:Mam juz wałki, właśnie przyszły :)
rozumiem że zamówiłeś 16DS

Awatar użytkownika
ciapek
fanatyk nissana
Posty: 682
Rejestracja: 2009-12-09, 21:47
Lokalizacja: Kosobudy

Post autor: ciapek » 2011-12-23, 16:06

Oznaczenia na moich, to 50Y i 53Y, dlaczego Y, a nie J :?:
to u mnie wdarł się jakiś błąd powinno być Y :oops:
na poprzedniej stronie poprawiłem

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2011-12-23, 16:12

Duchu, tak, przynajmniej takie mały być, foto wstawię później ;)

Awatar użytkownika
Duchu
fanatyk nissana
Posty: 465
Rejestracja: 2010-04-19, 12:03
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Duchu » 2011-12-23, 17:51

daj znać jak się jeździ a nie foto wstawiasz :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”