Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Wałki z GA14DS w GA16DE wady/zalety

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
Duchu
fanatyk nissana
Posty: 465
Rejestracja: 2010-04-19, 12:03
Lokalizacja: Bełchatów

Wałki z GA14DS w GA16DE wady/zalety

Post autor: Duchu » 2011-12-09, 13:03

Hej od kąd pamiętam jest poruszany temat zmiany wałków W GA16DE na wałki z GA14DS pytanie jakie są wady i zalety tego rozwiązania oraz jak rozpoznać wałki z DS żeby mnie nikt w balona nie zrobił przy zakupie z góry dzieki

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2011-12-09, 13:43

Duchu, zalety - zwiększenie mocy , wady ... koszt (kupno, montaż) i mogą być małe kłopoty z regulacją luzów (płytki) z tego co się orientuje .. ale nie słyszałem przypadków aby ktoś być niezadowolony.. (oprócz jednego osobnika, który nie odczuł różnicy:)
Wałki DS mają bardziej agresywne krzywki .. ale nie wiem czy na samym wałku jest jakieś oznaczenie
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
ciapek
fanatyk nissana
Posty: 682
Rejestracja: 2009-12-09, 21:47
Lokalizacja: Kosobudy

Post autor: ciapek » 2011-12-09, 14:52

scubzik pisze:nie wiem czy na samym wałku jest jakieś oznaczenie
jest oznaczenie nr. odlewu i pasek na walku ma kolor żółty albo zielony zależy jaki silnik.
Duchu, z GA16DS. Na wygląd widać różnice w kształcie krzywek porównując GA14DS i GA16DS. mam gdzieś fotki tyko muszę je odkopać.

Awatar użytkownika
Duchu
fanatyk nissana
Posty: 465
Rejestracja: 2010-04-19, 12:03
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Duchu » 2011-12-09, 14:53

Jaki jest ten przyrost mocy ?

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2011-12-09, 15:08

ciapek pisze:jest oznaczenie nr. odlewu i pasek na walku ma kolor żółty albo zielony zależy jaki silnik.
no to już jestem bogatszy o wiedzę ..
Duchu pisze:Jaki jest ten przyrost mocy ?
nie wiem czy ktoś to mierzył .. ale np. Koza z łodzkiej po modzie wydechu, dolotu i wałków uzyskał 100 kuca na 1,4..
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
Duchu
fanatyk nissana
Posty: 465
Rejestracja: 2010-04-19, 12:03
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Duchu » 2011-12-09, 15:49

ciapek pisze:Duchu, z GA16DS
właśnie i czy jest róznica GA14DS czy z GA16DS oczywiście do GA16DE ?

Awatar użytkownika
ciapek
fanatyk nissana
Posty: 682
Rejestracja: 2009-12-09, 21:47
Lokalizacja: Kosobudy

Post autor: ciapek » 2011-12-12, 00:12

mam wolno leżące z ga14 to zmierze zdaje mi się że miały około 38mm. te z ga16 39,8-40 mm

przeszukałem dysk i znalazłem parę fotek
zmierzyłem wałek ssący z ga14ds ma on 39,5mm ale krzywka ma łagodniejszy kształt żółty pasek i oznaczenie 50Y + archiwalna fotka :-P

Obrazek
Natomiast ga16ds 40mm krzywka ostrzejsza zielony pasek i oznaczenie 53Y troche niewyraźne ale jest widoczny odlew 53Y i te zielone paski

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2011-12-23, 16:08 przez ciapek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Duchu
fanatyk nissana
Posty: 465
Rejestracja: 2010-04-19, 12:03
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Duchu » 2011-12-12, 10:21

ciapek, Dzięki wielkie czyli z tego wynika że lepiej wstawić z GA16DS, a ma ktoś pojęcie jak jest z krzywkami w GA16DE ? i oczywiście czy będą pasować ?

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2011-12-12, 11:46

Ciekawe swoją drogą czy zmiana wałków w silniku GA14DS na te z GA16DS da odczuwalną zmianę mocy.. hmm .
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
ciapek
fanatyk nissana
Posty: 682
Rejestracja: 2009-12-09, 21:47
Lokalizacja: Kosobudy

Post autor: ciapek » 2011-12-12, 22:56

scubzik, daje od około 4,5 RPM czuć różnice w NM

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2011-12-12, 23:31

Kurdę, a ja nigdzie nie mogę gaźnikowych wałków dorwać.
Po allegro, ebayach szukam, jak już ktoś ma to nie ma odpowiedzi :o

Ale co do tematu, spora różnica jest między wałkami z 16DS do tych z Sentry ? Z jakiego one w ogóle tam są silnika ? GA16DE z NVCS, bo tam przeca zmienne fazy są, to podejdzie ?

Awatar użytkownika
gacuus
nowy na forum
Posty: 31
Rejestracja: 2011-04-11, 08:34
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: gacuus » 2011-12-12, 23:38

Ja mam ze starego silnika moge sprzedac z tego co sie doczytalem sentra ma zmienny wałek ssący czy jakos tak. wiec chyba nie podejdzie

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2011-12-12, 23:44

gacuus pisze:Ja mam ze starego silnika moge sprzedac
Klepie, poszło PW :D
gacuus pisze:sentra ma zmienny wałek ssący czy jakos tak. wiec chyba nie podejdzie
No wime właśnie, ale ludzie montują to w europejskich GA16DE :-?

Awatar użytkownika
gacuus
nowy na forum
Posty: 31
Rejestracja: 2011-04-11, 08:34
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: gacuus » 2011-12-12, 23:47

czytuje post Coobcio
źródło

Kod: Zaznacz cały

http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=823&postdays=0&postorder=asc&start=60


Z moich najnowszych odkryć odnośnie grzebania w GA16DE to:
- Kolektor z Sentry zabiera ok 7-9KM i dodaje od 5-6Nm od 1000 do 5000obr.min wzgldem tego 73C
- Wałek ssący z Sentry zabiera ok 7-9Nm i dodaje 5-6KM względem DS...

A co do encyklopedii wiedzy co do podniesienia mocy w GA16DE do 128KM i 160Nm to zapraszam tu:
http://sumo.boo.pl/?p=410


na NM sie jezdzi nie na koniach wiec odpowiedz jest prosta :cool:

Awatar użytkownika
Duchu
fanatyk nissana
Posty: 465
Rejestracja: 2010-04-19, 12:03
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Duchu » 2011-12-13, 10:25

czyli lepiej włożyć z gaznikowego 16DS ? Jak rozumiem ?

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2011-12-13, 10:49

Jeśli tylko to chcesz robić to chyba tak, ale myślę, że na większej przepustnicy i lepszych wtryskach (o ile jakoś je pójdzie wmontować) w/w elementy z Sentry dadzą lepsze przyrosty. Ale to trzeba najpierw przetestować, obecnie to takie gdybanie tylko.

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2011-12-13, 11:35

Duchu, zafunduj sobie porting kolektora i kanałów w głowicy do tego polerkę przepustnicy i wałki z DS.. a bankowo odczujesz różnicę ..

[ Dodano: 2011-12-13, 11:36 ]
DubSon pisze:lepszych wtryskach
jeśli chodzi o większe .. to nie wiem czy będzie sens... ale jeśli po taniości zdobędziesz większe.. to luz .. ale do nich to wypadałoby mocniejszą pompę od razy chyba
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2011-12-13, 13:47

No to wiadomo, że mocniejsza pompa plus regulator ciśnienia.
To tylko gdybanie puki nikt tego nie stestuje.
Tylko już takie grzebanie w N/A kosztuje sporo kasy, lepsze efekty można uzyskać przy turbo, co nawet nie jest głupim pomysłem w 1.6 :-> Ma ktoś w PL takie ustrojstwo już ?

Awatar użytkownika
Duchu
fanatyk nissana
Posty: 465
Rejestracja: 2010-04-19, 12:03
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Duchu » 2011-12-13, 14:37

I jeszcze pytanie czy wymieniać oby dwa wałki czy tylko jeden ?
DubSon pisze:lepsze efekty można uzyskać przy turbo, co nawet nie jest głupim pomysłem w 1.6 :-> Ma ktoś w PL takie ustrojstwo już ?
z tego co wiem nie ma jeszcze GA16DET :( więc uturbienie tego silnika będzie kosztowne i ryzykowne co innego SR16VET :)

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2011-12-13, 15:12

Duchu pisze:z tego co wiem nie ma jeszcze GA16DET
Chciałbym na koniec przyszłego roku zacząć zbierać graty do turbo, tak mi się marzy GA16DE+T :>
Duchu pisze:czy wymieniać oby dwa wałki czy tylko jeden ?
Z tego co pamiętam, Coobcio pisał, że w DS i DE wydechowe wałki sa takie same ;)

Awatar użytkownika
Duchu
fanatyk nissana
Posty: 465
Rejestracja: 2010-04-19, 12:03
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Duchu » 2011-12-13, 15:19

DubSon pisze:Z tego co pamiętam, Coobcio pisał, że w DS i DE wydechowe wałki sa takie same ;)
czyli nie zaszkodzi oby dwa wymienić :)

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2011-12-13, 15:23

Nie zaszkodzi, ale to dodatkowe koszty ;)

Awatar użytkownika
gacuus
nowy na forum
Posty: 31
Rejestracja: 2011-04-11, 08:34
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: gacuus » 2011-12-13, 19:27

Duchu pisze:I jeszcze pytanie czy wymieniać oby dwa wałki czy tylko jeden ?
DubSon pisze:lepsze efekty można uzyskać przy turbo, co nawet nie jest głupim pomysłem w 1.6 :-> Ma ktoś w PL takie ustrojstwo już ?
z tego co wiem nie ma jeszcze GA16DET :( więc uturbienie tego silnika będzie kosztowne i ryzykowne co innego SR16VET :)
zapomniales dodac e nie opłacalne w storunku do osiągów
wydaje mi sie ze skoro wałek ssacy jest ostrzejszy to wydechowy tez bedzie inny ale to tylko moja teza

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-12-13, 20:04

Chciałbym na koniec przyszłego roku zacząć zbierać graty do turbo, tak mi się marzy GA16DE+T :>
Wszystkie potzrebne graty masz u mnie w podpisie. Swoją drogą chyba lepszy byłby swap na 2,0

Awatar użytkownika
gacuus
nowy na forum
Posty: 31
Rejestracja: 2011-04-11, 08:34
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: gacuus » 2011-12-13, 21:17

bombel pisze:
Chciałbym na koniec przyszłego roku zacząć zbierać graty do turbo, tak mi się marzy GA16DE+T :>
Wszystkie potzrebne graty masz u mnie w podpisie. Swoją drogą chyba lepszy byłby swap na 2,0

kalkulując

ga1,6 turbo koszt około 8 tys- 10 tys wydaje mi sie ze 160 km da sie wyciągnąć w miare bezpiecznie

sr2,0 150 koni koszt swapa kolo 3 tys a mamy juz 150 koni w seri i spalanie o wiele mniejsze

do tego sprzedajemy stare graty z GA silnik skrzynie itp i są szanse ze kolo 1000 odzyskamy

ale wiadomo kto co chce koniec offtopa

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2011-12-13, 21:56

Jak bym chciał najtaniej zrobić kupe koni, to wiadomo, że swap ;)
Bardziej dla funu i własnej satysfakcji, ale to, że robie turbo to nie jest nawet w 75% pewne :)
gacuus pisze:ga1,6 turbo koszt około 8 tys- 10 tys
Nie przesadzajmy ;)
To na tyle części obowiązkowej. Koszt: 5.740 - 6.190 zł
Nie muszę mieć wszystkich rur z kwasa, to nie obowiązek. Z kolektorem też się pomyśli, nie musi mnie wyjść od razu 1 200zł :P
Wydaje mi się, że udałoby się się przerobić GTi-Rowski kolektor, migomat w warsztacie stoi także wszystko jest możliwe :evil:
Turbina też nie musi być koniecznie T25/T28, może być mniejsza, z 1.6 i tak nie chciałbym bóg wie ile wyciągać więc parę złociszy minej.
Z wtryskami może być ciut rzeźby, no ale polak sobie z wszystkim poradzi :D


Poza tym musiałbym zarabiać krocie jakbym miał 10k zł wydać dla 60KM :roll:

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-12-13, 22:36

DubSon ja tez myslalem, że to grosze kosztuje :) Przy okazji milion duperel wychodzi

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2011-12-13, 22:58

Zobaczymy jak będzie. Nie spieszy się, a jak skończę podstawowe mody do N14 i silnik do 126p, to kasa na turbo będzie systematycznie odkładana :)

Awatar użytkownika
Duchu
fanatyk nissana
Posty: 465
Rejestracja: 2010-04-19, 12:03
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Duchu » 2011-12-14, 10:48

Trzymajmy się tematu ;) czyli aktualnie które wałki najlepiej spasować do GA16DE ==> 14DS czy 16DS i przy okazji jakie są krzywki w GA16DE

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2011-12-14, 11:44

Duchu pisze:14DS czy 16DS
Wychodzi na to, że z 1.6 będą lepsze, o krzywkach z 16DE gdzieś było, ale nie mogę znaleść.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”