Wałki z GA14DS w GA16DE wady/zalety
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
Wałki z GA14DS w GA16DE wady/zalety
Hej od kąd pamiętam jest poruszany temat zmiany wałków W GA16DE na wałki z GA14DS pytanie jakie są wady i zalety tego rozwiązania oraz jak rozpoznać wałki z DS żeby mnie nikt w balona nie zrobił przy zakupie z góry dzieki
Duchu, zalety - zwiększenie mocy , wady ... koszt (kupno, montaż) i mogą być małe kłopoty z regulacją luzów (płytki) z tego co się orientuje .. ale nie słyszałem przypadków aby ktoś być niezadowolony.. (oprócz jednego osobnika, który nie odczuł różnicy:)
Wałki DS mają bardziej agresywne krzywki .. ale nie wiem czy na samym wałku jest jakieś oznaczenie
Wałki DS mają bardziej agresywne krzywki .. ale nie wiem czy na samym wałku jest jakieś oznaczenie
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
no to już jestem bogatszy o wiedzę ..ciapek pisze:jest oznaczenie nr. odlewu i pasek na walku ma kolor żółty albo zielony zależy jaki silnik.
nie wiem czy ktoś to mierzył .. ale np. Koza z łodzkiej po modzie wydechu, dolotu i wałków uzyskał 100 kuca na 1,4..Duchu pisze:Jaki jest ten przyrost mocy ?
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
mam wolno leżące z ga14 to zmierze zdaje mi się że miały około 38mm. te z ga16 39,8-40 mm
przeszukałem dysk i znalazłem parę fotek
zmierzyłem wałek ssący z ga14ds ma on 39,5mm ale krzywka ma łagodniejszy kształt żółty pasek i oznaczenie 50Y + archiwalna fotka
Natomiast ga16ds 40mm krzywka ostrzejsza zielony pasek i oznaczenie 53Y troche niewyraźne ale jest widoczny odlew 53Y i te zielone paski

przeszukałem dysk i znalazłem parę fotek
zmierzyłem wałek ssący z ga14ds ma on 39,5mm ale krzywka ma łagodniejszy kształt żółty pasek i oznaczenie 50Y + archiwalna fotka

Natomiast ga16ds 40mm krzywka ostrzejsza zielony pasek i oznaczenie 53Y troche niewyraźne ale jest widoczny odlew 53Y i te zielone paski
Ostatnio zmieniony 2011-12-23, 16:08 przez ciapek, łącznie zmieniany 1 raz.
Ciekawe swoją drogą czy zmiana wałków w silniku GA14DS na te z GA16DS da odczuwalną zmianę mocy.. hmm .
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
czytuje post Coobcio
źródło
Z moich najnowszych odkryć odnośnie grzebania w GA16DE to:
- Kolektor z Sentry zabiera ok 7-9KM i dodaje od 5-6Nm od 1000 do 5000obr.min wzgldem tego 73C
- Wałek ssący z Sentry zabiera ok 7-9Nm i dodaje 5-6KM względem DS...
A co do encyklopedii wiedzy co do podniesienia mocy w GA16DE do 128KM i 160Nm to zapraszam tu:
http://sumo.boo.pl/?p=410
na NM sie jezdzi nie na koniach wiec odpowiedz jest prosta
źródło
Kod: Zaznacz cały
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=823&postdays=0&postorder=asc&start=60
Z moich najnowszych odkryć odnośnie grzebania w GA16DE to:
- Kolektor z Sentry zabiera ok 7-9KM i dodaje od 5-6Nm od 1000 do 5000obr.min wzgldem tego 73C
- Wałek ssący z Sentry zabiera ok 7-9Nm i dodaje 5-6KM względem DS...
A co do encyklopedii wiedzy co do podniesienia mocy w GA16DE do 128KM i 160Nm to zapraszam tu:
http://sumo.boo.pl/?p=410
na NM sie jezdzi nie na koniach wiec odpowiedz jest prosta

Duchu, zafunduj sobie porting kolektora i kanałów w głowicy do tego polerkę przepustnicy i wałki z DS.. a bankowo odczujesz różnicę ..
[ Dodano: 2011-12-13, 11:36 ]
[ Dodano: 2011-12-13, 11:36 ]
jeśli chodzi o większe .. to nie wiem czy będzie sens... ale jeśli po taniości zdobędziesz większe.. to luz .. ale do nich to wypadałoby mocniejszą pompę od razy chybaDubSon pisze:lepszych wtryskach
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
I jeszcze pytanie czy wymieniać oby dwa wałki czy tylko jeden ?
więc uturbienie tego silnika będzie kosztowne i ryzykowne co innego SR16VET 
z tego co wiem nie ma jeszcze GA16DETDubSon pisze:lepsze efekty można uzyskać przy turbo, co nawet nie jest głupim pomysłem w 1.6Ma ktoś w PL takie ustrojstwo już ?


zapomniales dodac e nie opłacalne w storunku do osiągówDuchu pisze:I jeszcze pytanie czy wymieniać oby dwa wałki czy tylko jeden ?z tego co wiem nie ma jeszcze GA16DETDubSon pisze:lepsze efekty można uzyskać przy turbo, co nawet nie jest głupim pomysłem w 1.6Ma ktoś w PL takie ustrojstwo już ?
więc uturbienie tego silnika będzie kosztowne i ryzykowne co innego SR16VET
wydaje mi sie ze skoro wałek ssacy jest ostrzejszy to wydechowy tez bedzie inny ale to tylko moja teza
bombel pisze:Wszystkie potzrebne graty masz u mnie w podpisie. Swoją drogą chyba lepszy byłby swap na 2,0Chciałbym na koniec przyszłego roku zacząć zbierać graty do turbo, tak mi się marzy GA16DE+T
kalkulując
ga1,6 turbo koszt około 8 tys- 10 tys wydaje mi sie ze 160 km da sie wyciągnąć w miare bezpiecznie
sr2,0 150 koni koszt swapa kolo 3 tys a mamy juz 150 koni w seri i spalanie o wiele mniejsze
do tego sprzedajemy stare graty z GA silnik skrzynie itp i są szanse ze kolo 1000 odzyskamy
ale wiadomo kto co chce koniec offtopa
Jak bym chciał najtaniej zrobić kupe koni, to wiadomo, że swap 
Bardziej dla funu i własnej satysfakcji, ale to, że robie turbo to nie jest nawet w 75% pewne

Wydaje mi się, że udałoby się się przerobić GTi-Rowski kolektor, migomat w warsztacie stoi także wszystko jest możliwe
Turbina też nie musi być koniecznie T25/T28, może być mniejsza, z 1.6 i tak nie chciałbym bóg wie ile wyciągać więc parę złociszy minej.
Z wtryskami może być ciut rzeźby, no ale polak sobie z wszystkim poradzi
Poza tym musiałbym zarabiać krocie jakbym miał 10k zł wydać dla 60KM

Bardziej dla funu i własnej satysfakcji, ale to, że robie turbo to nie jest nawet w 75% pewne

Nie przesadzajmygacuus pisze:ga1,6 turbo koszt około 8 tys- 10 tys

Nie muszę mieć wszystkich rur z kwasa, to nie obowiązek. Z kolektorem też się pomyśli, nie musi mnie wyjść od razu 1 200złTo na tyle części obowiązkowej. Koszt: 5.740 - 6.190 zł

Wydaje mi się, że udałoby się się przerobić GTi-Rowski kolektor, migomat w warsztacie stoi także wszystko jest możliwe

Turbina też nie musi być koniecznie T25/T28, może być mniejsza, z 1.6 i tak nie chciałbym bóg wie ile wyciągać więc parę złociszy minej.
Z wtryskami może być ciut rzeźby, no ale polak sobie z wszystkim poradzi

Poza tym musiałbym zarabiać krocie jakbym miał 10k zł wydać dla 60KM
