Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

KOMPRESOR do sr20

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
lukasgt
fanatyk nissana
Posty: 779
Rejestracja: 2009-12-20, 22:26
Lokalizacja: praga północ

KOMPRESOR do sr20

Post autor: lukasgt » 2009-12-21, 19:50

stary wyjadacz ze mnie jeśli chodzi o modowanie silników SR20[w sumie 5 projktów] ale wszystkie były N/A
miło by było nie zmieniać marki na inną niż nissanek bo przywiązałem się do tego mocno,ale N/A poprostu nie kręci mnie już

jakie macie propozycje związane z adaptacją KOMPRESORA[nie turbo],bo power chciałbym mieć już z samego dołu

Od czego możbna przypasować taki kompresor,jakich przyrostów się spodziewać,oraz jakie doładowania można na SR20 uzyskać bez kucia??

ps.może widzieliście gdzieś gotowe rozwiązania do tego silnika? a może macie jakieś spostrzeżenia co trzeba przerobić pod montaż takiego zestawu?
osobiście myśle o sprężarce z mercedesa.. :D
Robimy PSSST,195km300nm program by Coobcio

Saab znajdzie nowego wasciciela,zapraszam na Pw

mdzalewski
wiem o czym pisze
Posty: 44
Rejestracja: 2009-12-14, 22:37
Lokalizacja: Marki/Wa-wa

Re: KOMPRESOR do sr20

Post autor: mdzalewski » 2009-12-21, 20:25

lukasgt pisze: osobiście myśle o sprężarce z mercedesa.. :D
chyba słuszne myślenie ze względu na dostępność gratów

Awatar użytkownika
theant
wiem o czym pisze
Posty: 65
Rejestracja: 2009-12-10, 10:59
Lokalizacja: Warszawa - Praga
Kontakt:

Post autor: theant » 2009-12-21, 20:43

A może coś a'la Rotex? Coś jak połączenie turbo z przekładnią napędzaną z rozrządu. Chyba mniej rzeźbienia.
Nissan N16 '01 2.2Di +CAI -EGR
Przód: JVC KD-G322 +Hertz DSK 165 v2
Bagażnik: CarPower HPB-602 +STX GDN 30-300-4 AP@17l closed

Awatar użytkownika
lukasgt
fanatyk nissana
Posty: 779
Rejestracja: 2009-12-20, 22:26
Lokalizacja: praga północ

Post autor: lukasgt » 2009-12-21, 21:28

no tak ale coś trzeba przerobi żeby dac napęd kompresorowi??jak to się robi?
Robimy PSSST,195km300nm program by Coobcio

Saab znajdzie nowego wasciciela,zapraszam na Pw

Awatar użytkownika
Michalllo
fanatyk nissana
Posty: 2156
Rejestracja: 2009-12-09, 00:24
Lokalizacja: Płock

Post autor: Michalllo » 2009-12-21, 21:33

No to taka bardziej Amerykańska metoda tuningu :) może znajdziesz coś na http://turbokillers.com/ oni tam się specjalizują w turbinach wszelakiego rodzaju :)
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM :)

Awatar użytkownika
theant
wiem o czym pisze
Posty: 65
Rejestracja: 2009-12-10, 10:59
Lokalizacja: Warszawa - Praga
Kontakt:

Post autor: theant » 2009-12-21, 21:41

lukasgt pisze:no tak ale coś trzeba przerobi żeby dac napęd kompresorowi??jak to się robi?
Jakoś alternator jest napędzany, więc obroty jest skąd wziąć. Ktoś pisał o podobnym pomyśle, ala do wywalenia szła sprężarka klimy, a na jej miejsce wchodził Rotex.
Nissan N16 '01 2.2Di +CAI -EGR
Przód: JVC KD-G322 +Hertz DSK 165 v2
Bagażnik: CarPower HPB-602 +STX GDN 30-300-4 AP@17l closed

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2009-12-23, 22:23

Idzie upchnąć kompresor w miejsce klimy, można dać długi pasek by alternator poszedł do góry, jakies fikuśne mocowanie kompreosora trzeba by wymyśleć, zrobić nowy kolektor wydechowy coby nie kolidowało jedno z drugim i powinno się udać :)

tak czy siak prostrze i chyba puki co jednak tańsze rozwiązanie to turbo :)
U Zura pełen ciąg jest od 2500obr.min niżej i tak jest lepiej jak seria, jakby z dołu jeszcze więcej Nmzrobić to ciekawe co by na to seryjne korby powiedziały :D
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Pablo's
stały bywalec
Posty: 118
Rejestracja: 2009-12-08, 23:32
Lokalizacja: Sępólno Kr

Post autor: Pablo's » 2009-12-24, 13:24

pewnie ostatnie słowa :-D
sprzedam silnik SR 20 DEH lub na części

Awatar użytkownika
lukasgt
fanatyk nissana
Posty: 779
Rejestracja: 2009-12-20, 22:26
Lokalizacja: praga północ

Post autor: lukasgt » 2009-12-24, 17:54

uważam że tu koszty bedą jednak nieco niższe niż w turbo,no i kompresor ciężko jest zajeździć[choć napewno się da]
puki co myśle o małym kompresorze na lekkie 0.4 bar więc z dołu też nie powinno być tak źle dla silnika
na razie ZBIERAM INFO[A MOŻE I POTRZEBNE CZĘŚCI ..?]
Robimy PSSST,195km300nm program by Coobcio

Saab znajdzie nowego wasciciela,zapraszam na Pw

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2009-12-24, 21:18

Kompresor wyjdzie o tyle drożej że trzeba zrobić do niego mocowanie, i kolektor wydechowy który wygospodaruje dodatkowe miejsce na niego a daw nie zabierze tyle mocy co wypociny wujka trzciny...
Więc tu się sprawa komplikuje...

Choć może kolektor 4-1 z P10 130KM by się nadał od niego puścić rurę 2,5" miejsca by było ale z mocą tak średnio jakieś 10-15KM by wpierniczał przy takim 0,4-0,5 bara co budziło by pewien niedosyt :p
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2009-12-28, 14:37

Interesuje sie troche tematem..
Sam mam plany zwiazane z kompresorem.
Jesli chodzi o tą moc tu bym się nie zgodził.
Wiem ze przy takim doladowniu np. w Oplach omega V6 z kompresorem od Mercedesa CLK 320 ludzie osiagają przyrost mocy w granicach 30 - 35 KM. Choć i tak sadze że mozna jeszcze wiecej wyciagnac

Ten kompresor z tego modelu merca jest najmniejszy z pośród poszukiwanych.

supercharger
nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 2009-12-30, 22:42
Lokalizacja: z cylindra

Post autor: supercharger » 2009-12-30, 22:48

Słowo komentarza:

- jak masz mało kasy kup Eatona M62 (był za 1k zeta na passwordjdm), jest mały i zwarty
Obrazek
- jak masz więcej kasy to jest w PL jeden Powerdyne za 3,3k pln (cudeńko) gdzieś na driftforum czy racingforum, coś pięknego
Obrazek
LINK DO OGŁOSZENIA
- jak srasz kasą kup Rotrex C3x, 1.7k EUR netto

Awatar użytkownika
lukasgt
fanatyk nissana
Posty: 779
Rejestracja: 2009-12-20, 22:26
Lokalizacja: praga północ

Post autor: lukasgt » 2010-01-03, 15:12

zastanawiałem się na początek nad tym pierwszym ale troszeczkę większym EATONEM
--a jak wygląda sprawa z kolektorem wydechowym pod kompresor? można zapodać np SSCAS np 4-2-1? a strojenie smt6 lub ecu masterem zrobić?
Robimy PSSST,195km300nm program by Coobcio

Saab znajdzie nowego wasciciela,zapraszam na Pw

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-01-03, 16:19

Z tego co się orientuję to kompresor klimy jest za silnikiem a właśnie w jego miejscu miała by być zamontowana ta dmuchawka. Nie widzę przeszkód ku SSAC lub innym kolektorom. Strojenie składu mieszanki, kąta wyprzedzenia zapłonu itp. to oczywiście świnka daje radę bez problemu. Nie wiem tylko jak jest sterowany sam kompresor ale pewnie pod lub nadciśnieniem.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-01-03, 17:26

Sam kompresor jest sterowany obrotami silnika a jego doładowanie ustala się na zasadzie doboru jego przełożenia głównego.
A ECU master bez problemu sobie poradzi z ogarnięciem reszty :)
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-01-03, 23:03

A jeżeli chodzi o przeładowanie to występuje czy nie? Są jakieś zawory upustowe czy coś? Chodziło mi o ewentualne sterowanie tymi zaworami.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2010-01-03, 23:30

Jeśli chodzi o kolektor.. z tego ci już mierzyłem jest małe prawdopodobieństwo wsadzenia dmuchawy bez modyfikacji kolektora.

M62, które jest widoczne na zdjeciu powyżej jest wyposażone w sprzęgło elektromagnetyczne
Wspomniane sprzęgło to fajna sprawa (nie jestem pewien czy wszystkie M62 mają takie coś), można zrobić tak że auto na codzień będzie jeździć bez doładowania, a po naciśnięciu pstryczka załączy się kompresor. Druga zaleta to że po zastosowaniu odpowiedniego knifu kompresor będzie się wyłączał po zamknięciu przepustnicy więc nie będzie problemów z upuszczaniem powietrza na wolnych obrotach.

Z tego co wiem M62 wg producenta jest przeznaczony do samochodów osobowych i lekkich ciężarówek z silnikami o pojemności od 2,5 - 4 litrów.
Ostatnio zmieniony 2010-01-03, 23:59 przez Ryba, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
SiwoL
fanatyk nissana
Posty: 1254
Rejestracja: 2009-12-09, 00:18
Lokalizacja: :))
Kontakt:

Post autor: SiwoL » 2010-01-03, 23:57

Co powiecie koledzy o takim kompresorku?
http://www.allegro.pl/item868686032_kom ... n_m65.html
Może mi ktos wytłumaczyc co miej wiecej i jak? czy on lapie powietrzez filtra? kompresuje i dalej wtłacza dolotem do silnika tak? w tym miejscu sie go montuje?
Octavia 3RS 2.0TSI 250km
BMW F30 316i 136 mods 210/320

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2010-01-04, 00:05

Tak kolego. Dokladnie. Miejsce montażu hm.. kwestia dobrego rozmyślenia sprawy najlepsze, tak jak Coobcio mowi jest tam gdzie siedzi sprężarka od klimy.
Zestaw dobry i dobra cena. Tylko nie wiadomo jaki stan. Ceny zestawów naprawczych to tego typu kompresorów to 6000-400 zł

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2010-01-05, 14:39


Awatar użytkownika
DiLGT
fanatyk nissana
Posty: 670
Rejestracja: 2009-12-09, 20:14
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: DiLGT » 2010-01-05, 20:25

http://forum.vwzone.pl/viewtopic.php?f= ... 1[code]Aby przeglądać to forum musisz być zarejestrowany i zalogowany.[/code]

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2010-01-05, 21:47

Wiadomo koledzy jak pięknie brzmi kompresor. Lecz zwracam uwagę że rozmawiamy co najlepiej podpasowało by pod nasze nissanowe 2.0 8-)

Awatar użytkownika
lukasgt
fanatyk nissana
Posty: 779
Rejestracja: 2009-12-20, 22:26
Lokalizacja: praga północ

Post autor: lukasgt » 2010-01-05, 21:47

znam tę cordobe -dużo jużna jej temat czytałem noi i ciekawie taki kompresor brzmi
ps dziś zakupiłem egzemplarz BANZAI tuning magazine i jest tam micra na kompresorze toyota,hihi
Robimy PSSST,195km300nm program by Coobcio

Saab znajdzie nowego wasciciela,zapraszam na Pw

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2010-01-05, 22:12

Pochwal się potem co tam doczytałeś... :)

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2010-01-05, 22:46

albo jakiegoś skana zarzuć ;-)
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-01-06, 15:25

mi osobiście bardzo nie podoba się dźwięk kompresora - jakby skrzynia biegów była wymielona albo ktoś na wstecznym biegu jechał...

Co do kompresorów to jedyny który udało by się połączyć z SR20 to jak już taki na kształt turbosprężarki napędzanej paskiem, takie kompresory śrubowe nie podejdą - no chyba żeby puścić wydech nad skrzynią biegów jak w BTCC :D
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
lukasgt
fanatyk nissana
Posty: 779
Rejestracja: 2009-12-20, 22:26
Lokalizacja: praga północ

Post autor: lukasgt » 2010-01-06, 22:29

podbije z tym materiałem o micrze do coobcia to on cosik zeskanuje-ja nie mam czym
Robimy PSSST,195km300nm program by Coobcio

Saab znajdzie nowego wasciciela,zapraszam na Pw

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-01-07, 10:28

hehe tak sie składa że akurat mam skaner w domu :)
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2010-01-07, 18:04

czekamy z niecierpliwością;]

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2010-01-13, 22:41

Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”