Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

CG13DE poszarpany wykres

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
qxs
wiem o czym pisze
Posty: 44
Rejestracja: 2009-12-22, 18:07
Lokalizacja: BP

CG13DE poszarpany wykres

Post autor: qxs » 2011-07-24, 11:11

Nastał dzień w którym moja czerwona biedronka dotarła na hamownię. Do tej pory biedronka przeszła następujące mody: CAI ze stożkie JAckySpoer, Przelot 2 cale od kolektora seryjnego z wydłubanym katem do końca gdzie znajduje się uniwersalny WM Sport, oraz przyspieszony zapłon. Pierwszy pomiar na hamowni został dokonany na 3cim biegu z włożonym silencerem w tłumiku. Kolejne dwa na czwartym i piątym już bez wkładki. Cyferki mnie mile zaskoczyły natomiast sam przebieg mocy i momentu jest co najmniej żenujący.

Moje pytanie do speców (czyli was ) To co może być przyczyną takiego przebiegu wykresu?
Dodam, że wymienione zostały:
- świece
- przewody zapłonowe
- aparat zapłonowy
- kopułka
- palec

Obecnie podejrzenia padły na pompkę paliwa

Objawem w trakcie jazdy jest efekt nierównomiernego przyspieszania czasami przy różnych obrotach łapie muła jak by go zalewało albo niedolewało.

Obrazek

Pytanie co może być przyczyną tak wyglądającego wykresu? Specem nie jestem ale pompka paliwa? sLambda? przepływka?

Awatar użytkownika
Michalllo
fanatyk nissana
Posty: 2156
Rejestracja: 2009-12-09, 00:24
Lokalizacja: Płock

Post autor: Michalllo » 2011-07-24, 15:02

Ja bym obstawiał jednak coś z układem zapłonowym (sprawdź kopułkę i palec nieraz nowe mają wady to samo ze świecami )
Ewentualnie przepływka
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM :)

Awatar użytkownika
zecikk
fanatyk nissana
Posty: 559
Rejestracja: 2009-12-09, 11:54
Lokalizacja: PT/Gdynia/Coventry

Post autor: zecikk » 2011-07-24, 15:07

ja bym obstawiał pompe paliwa. mam ten sam problem w sunnym a masz lpg?? jezeli tak to czy na lpg jest tak samo??
Transit 2,3 Pb/Lpg , Honda CR-V II 2.0 vtec

Awatar użytkownika
Michalllo
fanatyk nissana
Posty: 2156
Rejestracja: 2009-12-09, 00:24
Lokalizacja: Płock

Post autor: Michalllo » 2011-07-24, 15:23

Pompa paliwa nie powinna dawać tak poszarpanego wykresu.
Skoro nie podaje wystarczającej dawki paliwa to od pewnego zakresu do odcinki, a nie skokowo w rożnym zakresie obrotów.
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM :)

Awatar użytkownika
Jastrząb
fanatyk nissana
Posty: 1053
Rejestracja: 2009-12-09, 17:19
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jastrząb » 2011-07-24, 16:22

qxs zalej inne paliwo......98-kę z jakiejś sprawdzonej stacji paliw (aczkolwiek wykres dziwnie falujący, więc jeszcze coś dodatkowego jest zwalone).
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.

Awatar użytkownika
wronek
fanatyk nissana
Posty: 938
Rejestracja: 2009-12-09, 18:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: wronek » 2011-07-24, 19:43

A masz od kogo podmienić przepływke i shamować?
K10 GA16DE + Madzia 323 :)

Awatar użytkownika
qxs
wiem o czym pisze
Posty: 44
Rejestracja: 2009-12-22, 18:07
Lokalizacja: BP

Post autor: qxs » 2011-07-24, 22:24

NA chwilę obecną mam 2 komplety kabli 2 aparaty zapłonowe 3 kopułki i 3 palce. Lałem już paliwa na każdej stacji w mieście od Vpower Racing Przez Vervu i inne BP Ultimejty;] Za każdym razem to samo samochód podczas przyspieszenia w niezależny sposób przymula się. LPG nie ma i nigdy nie było. Filtr paliwa również zmieniany. Nawet lałem STP do czyszczenia wtrysków. Niestety nic nie pomogło. Na chwilę obecną obstawiam pompę paliwa lub przepływkę (która to już też była na wszelki wypadek przelutowana ). Witki mi z tym prolemem opadają bo już nie wiem co robić.

Przydało by się podmienić przepływkę ale niestety jako student nie stać mnie na chwilę obecną na zakup przepływki która nie koniecznie może być przyczyną. Jak ktoś chętny użyczyć to w niedzielę będę w Lublinie na torze lublin :D

A ha odłączałem już nawet Lambdę ale niestety zawsze efekt ten sam nic nie pomaga. W tygodniu postaram się podmienić pompkę która czeka na przyszły projekt mam nadzieje że Walbro 255l/h bez dodatkowego regulatora nie rozwali mi przewodó :P

Awatar użytkownika
Michalllo
fanatyk nissana
Posty: 2156
Rejestracja: 2009-12-09, 00:24
Lokalizacja: Płock

Post autor: Michalllo » 2011-07-24, 22:27

No a regulator ciśnienia paliwa ?
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM :)

Awatar użytkownika
zecikk
fanatyk nissana
Posty: 559
Rejestracja: 2009-12-09, 11:54
Lokalizacja: PT/Gdynia/Coventry

Post autor: zecikk » 2011-07-25, 11:12

Michalllo pisze: Pompa paliwa nie powinna dawać tak poszarpanego wykresu.
moze dawac taki wykres jezeli momentami np traci zasilanie.
Transit 2,3 Pb/Lpg , Honda CR-V II 2.0 vtec

Awatar użytkownika
qxs
wiem o czym pisze
Posty: 44
Rejestracja: 2009-12-22, 18:07
Lokalizacja: BP

Post autor: qxs » 2011-07-25, 15:51

W takim razie sadzam z tyłu kumpla podpina się pod zasilanie z miernikiem i w drogę;) Dam znać pod koniec tygodnia co robiłem i jakie były efekty

Awatar użytkownika
sunniak1.6sr
fanatyk nissana
Posty: 820
Rejestracja: 2009-12-07, 23:02
Lokalizacja: Miasto Łódź

Post autor: sunniak1.6sr » 2011-07-26, 03:48

Jest jeszcze inna opcja, uszkodzone zawieszenie, a dokładnie amorki. Pytanie auto w czasie hamowania nie miało tendencji do "nurkowania" a albo innych tego typu dziwnych zachowań?

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2011-07-26, 10:48

A co ma zawieszenie do wykresu mocy na hamowni ? Troszke nie wiesz o czym piszesz, ewidetnie widac tutaj jakies obiawy utraty zasilania badz spadku napięcia na pompie, moze tez byc jakis problem z uciekajacym zapłonem, sondą lambda itp. Trzeba by zmierzyc afr i dopiero zobaczyc o co biega...

Awatar użytkownika
sunniak1.6sr
fanatyk nissana
Posty: 820
Rejestracja: 2009-12-07, 23:02
Lokalizacja: Miasto Łódź

Post autor: sunniak1.6sr » 2011-07-26, 17:51

Co ma ? Zły docisk kół do rolek, miałem z tym do czynienia u znajomego w hondzie, -> auto w czasie hamowania wręcz podskakiwało , a wykres przez to wyglądał bardzo podobnie

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2011-07-26, 18:08

Może rolki miały wyboje :D
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
sunniak1.6sr
fanatyk nissana
Posty: 820
Rejestracja: 2009-12-07, 23:02
Lokalizacja: Miasto Łódź

Post autor: sunniak1.6sr » 2011-07-26, 18:56

Ale powaga, nas też to bardzo zdziwiło, autko w cale nie chciało się na nich trzymać, ale to tylko to jedno auto.

Awatar użytkownika
qxs
wiem o czym pisze
Posty: 44
Rejestracja: 2009-12-22, 18:07
Lokalizacja: BP

Post autor: qxs » 2011-07-26, 20:53

No tak nowy zawias K sporta i do tego na kochał Yokohamy 195/45R14 nie sądzę żeby skakało prędzej by się urwało z hamowni ale niestety jeszcze takiej mocy w aucie nie mam :P

Awatar użytkownika
sunniak1.6sr
fanatyk nissana
Posty: 820
Rejestracja: 2009-12-07, 23:02
Lokalizacja: Miasto Łódź

Post autor: sunniak1.6sr » 2011-07-26, 21:24

Też wątpię , a napisałem taka ewentualność bo nigdy nic nie wiadomo , sorry za offtop

Awatar użytkownika
qxs
wiem o czym pisze
Posty: 44
Rejestracja: 2009-12-22, 18:07
Lokalizacja: BP

Post autor: qxs » 2011-07-29, 16:26

A tak mi do głowy przyszedł pomysł w poprzednim aucie podobne objawy miałem i okazało się to winą czujnika spalania stukowego. Czy coś takiego w Mikrze też może być przyczyną?

[ Dodano: 2011-08-17, 16:03 ]
Ok Czujnika stukowego jakotakiego w K11 nie ma. Dziś idzie do sprawdzenia ciśnienie paliwa i przyokazji jeszcze sprawdzenia paru innych czujników ;)

[ Dodano: 2011-12-23, 09:36 ]
No i koledzy wydaje mi się, że problem z poszarpanym wykresem i nierównomiernym przyspieszaniem rozwiązany.
Tak więc nie dalej jak 3 tygodnie temu zmieniłem silnik w autku ponieważ w starym obróciła się panewka. Po długich poszukiwaniach udało się wygooglać silnik z małym przebiegiem po automacie. Za nie wielkie pieniądze kupiłem goły słupek z kolektorem wydechowym. Tak więc cały osprzęt został mój poza S.LAmbdą. Po złożeniu wszystkiego do kupy okazało się, że silnik nie ma tych wrednych cyklicznych przymuleń podczas przyspieszania.

Wniosek taki, że najprawdopodobniej przyczyną tych spadków była Lambda.

A teraz pytanie z innej beczki do fachowców od silników. Chłopaki jak bardzo można splanować głowicę? Mam dwa silniki i trzeba zacząć coś kombinować. na początek jest plan portingu plus i tutaj ciekawostka zmiana tłoków na te z CG10DE tak wyglądają te tłoki:
http://www.micra.com.au/images/communit ... /42533.jpg

Co o tym chłopaki sądzicie?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”