Spoko, przejrzę wszystko co mogę przed zdjęciem klapy zaworów - cały dolot, zapłon itd. Potem sprawdzę co się dzieje pod nią. Pomierzę krzywki, luzy, sprawdzę czy kąty się zgadzają. Podczas wymiany łańcuch był spięty z kółkami opaskami zaciskowymi, więc raczej nic się nie ruszyło. Raczej.. Być może założę stare wałki (od DE) i znów zrobię pomiar na hamowni.
Dziwne jest to, że po wymianie wałków na "DSowe" wykres opadł prawie równo na całej długości o kilka %. Moc spadła o 3 KM, a moment o 6 Nm (prawie się nie przesunął).
Nie jest źle, bo jest git seria z kolektorem 73C - 102 KM i 139 Nm, ale z oryginalnymi wałkami było 105/145 i spodziewałem się kolejnych, fajnych wzrostów.
Przy okazji dumam nad regulowanymi zębatkami - jak dla silników SR. Wtedy można fajnie stroić na hamowni. Rozpiłowywanie to trochę metoda "a może się uda'.