Strona 1 z 1

[K11] Jak obniżyć tylne zawieszenie?

: 2009-12-13, 18:34
autor: Szymeq
Takie mi się nasunęło pytanie ... jak obniżyć prześwit zawieszenia w micrusie ... no z przodu wiadome .. niższe sprężymy .. natomiast w jaki sposób to zrobić z tyłu ?

: 2009-12-13, 19:52
autor: wronek
Z tyłu nie ma sprężyn?

: 2009-12-13, 23:31
autor: FiliX
No sprezyny, plus trzeba skrocic drazek panharda, ja zalecam opcje ze wspawaniem sruby rzymskiej(umozliwia regulacje belki pod dana wysokosc - inaczej trzeba miec wymienne drazki)

: 2009-12-15, 08:31
autor: Szymeq
FiliX, wytłumacz mi jakie ma zadanie skrócenie drążka ?. Czy jesli obniżę sprężyny to wtedy buda przesunie się w którąś stronę ? Nie mam zamiaru szurac nim po asfalcie a jedynie obiżyć ok 20-25 mm. Popraw mnie jeśli się mylę ... podobnie bedzie jeśli auto ma zapakowany bagażnik oraz 4-5 osób na pokładzie ...więc skoro załadowne auto = obnizone jest czy konieczna jest ingerencja w ten drążek. Rozumiem, że śruba rzymska po to aby mozna było wyregulować ewnetualne braki przy zbyt mocnym wycięciu/ skróceniu drązka ?

: 2009-12-15, 10:42
autor: wronek
Ciężko Ci będzie znależć sprężyny 20-25mm w dół, raczej 35mm.

: 2009-12-15, 11:02
autor: Szymeq
Faktycznie .. zasugerowałem się sprężynami do k12 .. do k11 najmniejsze to -30mm a -35 są ogólnodostępne

: 2009-12-15, 16:51
autor: FiliX
Jak to dziala, ja nie bede siedzial nad paintem odsylam tu micra.pl

Wysokosc mozna osiagnac kazda, podcinajac odpowiednio sprezyny;)
Wiem ze wiele osob sceptycznie podchodzi do tego tematu, ale nawet MazurMotorsport to robil, a te Micry przechodzily naprawde wielkie meczarnie!

Sruba rzymska umozliwia regulacje geometri przy zmianach wysokosci.
Np: Lato -20
Zima standard
Mozna robiac jakies 5 obrotow sruba ustawic polozenie belki, w przeciwnym przypadku trzeba miec 2 drazki.

Jesli chodzi o sam drazek jest kilka sposobow dzialania;) Pomijajac dlugosc i wariant ze sruba czy bez.
1) Do seryjnego wspawac w srodek stalowy pret:)
2) Seryjny zastapic rurka
3) Seryjny zastapic profilem
W 2 i 3 obcinamy tylko mocowania na tuleje i spawamy je do odpowiednio wyszykowanych kawalkow blachy.

Wariant 2 jest w rajdowej homologacji micry, wariant 3 jest chyba szybszy do wykonania - akurat ten u mnie jezdzi juz jakies 2,5 roku i przezyl 2 Micry;)

Tak zaladowane auto robi 4 slady, nie mam pojecia dlaczego jest uzyte akurat takie rozwiazanie. Zaladowane auto reaguje inaczej, a w miejskim pomkadle rzadko wykorzystujemy pelna ladownosc;)

Obiektywnie porownujac zachowanie auta, przy miejskich predkosciach mozna miec to gdzies.Po prostu bedzie krzywo wygladalo. Gorzej jest kiedy chcemy wykorzystac auto w sposob zblizajacy je do ograniczen zwiazanych z prawami fizyki,wtedy auto wyraznie inaczej zachowuje sie na lewych i prawych zakretach!

: 2009-12-15, 21:00
autor: Szymeq
FiliX pisze:Sruba rzymska umozliwia regulacje geometri przy zmianach wysokosci.
Np: Lato -20
Zima standard
ale przecież aby taki setup ustawić to trzeba by mieć albo gwinta albo wachlować sprężynami.
Jeśli na stale dam te -20 to nadal muszę wstawić ta śrubę aby można było zrobić geometrię czy będzie to przerost formy nad treścią ?

: 2009-12-22, 15:00
autor: FiliX
Nie jesli chcesz obnizyc raz na zawsze wystarczy skrocic.
radze przy okazji wzmocnic;)

i zastanowic sie nad sruba, to nie jest duzy koszt;)

: 2010-01-10, 14:43
autor: Unexy
Intryguje mnie, PO CO obniżać zawieszenie biorąc pod uwagę stan dróg? :D

: 2010-01-11, 09:57
autor: johny_fellow
Unexy pisze:Intryguje mnie, PO CO obniżać zawieszenie biorąc pod uwagę stan dróg?
Zawieszenie obniża się po to aby poprawić stronę wizulaną samochodu lub jego zachowanie w zakrętach.
Gdyby brać pod uwagę stan dróg to powinniśmy wszyscy jeździć traktorami. Wiem, że są makabryczne ale nie można się temu poddać w 100%.
Ja mam w Primerze potwornie niskie i makabrycznie twarde zawieszenie a robię po Naszych wspaniałych drogach ok. 30.000 km rocznie. I powiem szczerze - powoli ale z Naszymi droagni jest coraz lepiej.

: 2010-01-11, 09:58
autor: Szymeq
Unexy pisze:PO CO obniżać zawieszenie biorąc pod uwagę stan dróg?
Pług chce zrobić i lemiesz spychacza mam za wysoko :mrgreen: :lol: :mrgreen: ;-)

: 2011-08-28, 15:13
autor: SID
Witam :-D czy moge sie dowiedziec jakie ma wymiary panhard na srubie rzymskiej do K11 :?:
Pozdrawiam SID