Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[K11] Jak obniżyć tylne zawieszenie?

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
Szymeq
fanatyk nissana
Posty: 3068
Rejestracja: 2009-11-29, 19:47
Lokalizacja: Wawa Zachód
Kontakt:

[K11] Jak obniżyć tylne zawieszenie?

Post autor: Szymeq » 2009-12-13, 18:34

Takie mi się nasunęło pytanie ... jak obniżyć prześwit zawieszenia w micrusie ... no z przodu wiadome .. niższe sprężymy .. natomiast w jaki sposób to zrobić z tyłu ?
Ostatnio zmieniony 2013-04-26, 00:17 przez Szymeq, łącznie zmieniany 1 raz.
Z nissanem od 2005 roku :)

Awatar użytkownika
wronek
fanatyk nissana
Posty: 938
Rejestracja: 2009-12-09, 18:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: wronek » 2009-12-13, 19:52

Z tyłu nie ma sprężyn?
K10 GA16DE + Madzia 323 :)

Awatar użytkownika
FiliX
wiem o czym pisze
Posty: 63
Rejestracja: 2009-12-09, 06:40
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: FiliX » 2009-12-13, 23:31

No sprezyny, plus trzeba skrocic drazek panharda, ja zalecam opcje ze wspawaniem sruby rzymskiej(umozliwia regulacje belki pod dana wysokosc - inaczej trzeba miec wymienne drazki)
www.micra.go.pl - i wszystko jasne:)

Kubuś - viewtopic.php?p=4344

Jonny - viewtopic.php?t=394

Awatar użytkownika
Szymeq
fanatyk nissana
Posty: 3068
Rejestracja: 2009-11-29, 19:47
Lokalizacja: Wawa Zachód
Kontakt:

Post autor: Szymeq » 2009-12-15, 08:31

FiliX, wytłumacz mi jakie ma zadanie skrócenie drążka ?. Czy jesli obniżę sprężyny to wtedy buda przesunie się w którąś stronę ? Nie mam zamiaru szurac nim po asfalcie a jedynie obiżyć ok 20-25 mm. Popraw mnie jeśli się mylę ... podobnie bedzie jeśli auto ma zapakowany bagażnik oraz 4-5 osób na pokładzie ...więc skoro załadowne auto = obnizone jest czy konieczna jest ingerencja w ten drążek. Rozumiem, że śruba rzymska po to aby mozna było wyregulować ewnetualne braki przy zbyt mocnym wycięciu/ skróceniu drązka ?
Z nissanem od 2005 roku :)

Awatar użytkownika
wronek
fanatyk nissana
Posty: 938
Rejestracja: 2009-12-09, 18:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: wronek » 2009-12-15, 10:42

Ciężko Ci będzie znależć sprężyny 20-25mm w dół, raczej 35mm.
K10 GA16DE + Madzia 323 :)

Awatar użytkownika
Szymeq
fanatyk nissana
Posty: 3068
Rejestracja: 2009-11-29, 19:47
Lokalizacja: Wawa Zachód
Kontakt:

Post autor: Szymeq » 2009-12-15, 11:02

Faktycznie .. zasugerowałem się sprężynami do k12 .. do k11 najmniejsze to -30mm a -35 są ogólnodostępne
Z nissanem od 2005 roku :)

Awatar użytkownika
FiliX
wiem o czym pisze
Posty: 63
Rejestracja: 2009-12-09, 06:40
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: FiliX » 2009-12-15, 16:51

Jak to dziala, ja nie bede siedzial nad paintem odsylam tu micra.pl

Wysokosc mozna osiagnac kazda, podcinajac odpowiednio sprezyny;)
Wiem ze wiele osob sceptycznie podchodzi do tego tematu, ale nawet MazurMotorsport to robil, a te Micry przechodzily naprawde wielkie meczarnie!

Sruba rzymska umozliwia regulacje geometri przy zmianach wysokosci.
Np: Lato -20
Zima standard
Mozna robiac jakies 5 obrotow sruba ustawic polozenie belki, w przeciwnym przypadku trzeba miec 2 drazki.

Jesli chodzi o sam drazek jest kilka sposobow dzialania;) Pomijajac dlugosc i wariant ze sruba czy bez.
1) Do seryjnego wspawac w srodek stalowy pret:)
2) Seryjny zastapic rurka
3) Seryjny zastapic profilem
W 2 i 3 obcinamy tylko mocowania na tuleje i spawamy je do odpowiednio wyszykowanych kawalkow blachy.

Wariant 2 jest w rajdowej homologacji micry, wariant 3 jest chyba szybszy do wykonania - akurat ten u mnie jezdzi juz jakies 2,5 roku i przezyl 2 Micry;)

Tak zaladowane auto robi 4 slady, nie mam pojecia dlaczego jest uzyte akurat takie rozwiazanie. Zaladowane auto reaguje inaczej, a w miejskim pomkadle rzadko wykorzystujemy pelna ladownosc;)

Obiektywnie porownujac zachowanie auta, przy miejskich predkosciach mozna miec to gdzies.Po prostu bedzie krzywo wygladalo. Gorzej jest kiedy chcemy wykorzystac auto w sposob zblizajacy je do ograniczen zwiazanych z prawami fizyki,wtedy auto wyraznie inaczej zachowuje sie na lewych i prawych zakretach!
www.micra.go.pl - i wszystko jasne:)

Kubuś - viewtopic.php?p=4344

Jonny - viewtopic.php?t=394

Awatar użytkownika
Szymeq
fanatyk nissana
Posty: 3068
Rejestracja: 2009-11-29, 19:47
Lokalizacja: Wawa Zachód
Kontakt:

Post autor: Szymeq » 2009-12-15, 21:00

FiliX pisze:Sruba rzymska umozliwia regulacje geometri przy zmianach wysokosci.
Np: Lato -20
Zima standard
ale przecież aby taki setup ustawić to trzeba by mieć albo gwinta albo wachlować sprężynami.
Jeśli na stale dam te -20 to nadal muszę wstawić ta śrubę aby można było zrobić geometrię czy będzie to przerost formy nad treścią ?
Z nissanem od 2005 roku :)

Awatar użytkownika
FiliX
wiem o czym pisze
Posty: 63
Rejestracja: 2009-12-09, 06:40
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: FiliX » 2009-12-22, 15:00

Nie jesli chcesz obnizyc raz na zawsze wystarczy skrocic.
radze przy okazji wzmocnic;)

i zastanowic sie nad sruba, to nie jest duzy koszt;)
www.micra.go.pl - i wszystko jasne:)

Kubuś - viewtopic.php?p=4344

Jonny - viewtopic.php?t=394

Unexy
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2010-01-06, 21:09
Lokalizacja: [TAT]

Post autor: Unexy » 2010-01-10, 14:43

Intryguje mnie, PO CO obniżać zawieszenie biorąc pod uwagę stan dróg? :D

Awatar użytkownika
johny_fellow
fanatyk nissana
Posty: 1837
Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
Lokalizacja: CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: johny_fellow » 2010-01-11, 09:57

Unexy pisze:Intryguje mnie, PO CO obniżać zawieszenie biorąc pod uwagę stan dróg?
Zawieszenie obniża się po to aby poprawić stronę wizulaną samochodu lub jego zachowanie w zakrętach.
Gdyby brać pod uwagę stan dróg to powinniśmy wszyscy jeździć traktorami. Wiem, że są makabryczne ale nie można się temu poddać w 100%.
Ja mam w Primerze potwornie niskie i makabrycznie twarde zawieszenie a robię po Naszych wspaniałych drogach ok. 30.000 km rocznie. I powiem szczerze - powoli ale z Naszymi droagni jest coraz lepiej.
Znowu z NISSANem :cool:

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.

http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl

Awatar użytkownika
Szymeq
fanatyk nissana
Posty: 3068
Rejestracja: 2009-11-29, 19:47
Lokalizacja: Wawa Zachód
Kontakt:

Post autor: Szymeq » 2010-01-11, 09:58

Unexy pisze:PO CO obniżać zawieszenie biorąc pod uwagę stan dróg?
Pług chce zrobić i lemiesz spychacza mam za wysoko :mrgreen: :lol: :mrgreen: ;-)
Z nissanem od 2005 roku :)

SID
fanatyk nissana
Posty: 299
Rejestracja: 2011-05-02, 19:17
Lokalizacja: Wlkp.

Post autor: SID » 2011-08-28, 15:13

Witam :-D czy moge sie dowiedziec jakie ma wymiary panhard na srubie rzymskiej do K11 :?:
Pozdrawiam SID
There are no impossible things to do . There're only things which need more time. ;)
http://www.youtube.com/watch?v=kaIZWjItReI
http://www.youtube.com/watch?v=m00udFijVf0

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i Hamulce”