[K11] Jak obniżyć tylne zawieszenie?
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
[K11] Jak obniżyć tylne zawieszenie?
Takie mi się nasunęło pytanie ... jak obniżyć prześwit zawieszenia w micrusie ... no z przodu wiadome .. niższe sprężymy .. natomiast w jaki sposób to zrobić z tyłu ?
Ostatnio zmieniony 2013-04-26, 00:17 przez Szymeq, łącznie zmieniany 1 raz.
Z nissanem od 2005 roku
FiliX, wytłumacz mi jakie ma zadanie skrócenie drążka ?. Czy jesli obniżę sprężyny to wtedy buda przesunie się w którąś stronę ? Nie mam zamiaru szurac nim po asfalcie a jedynie obiżyć ok 20-25 mm. Popraw mnie jeśli się mylę ... podobnie bedzie jeśli auto ma zapakowany bagażnik oraz 4-5 osób na pokładzie ...więc skoro załadowne auto = obnizone jest czy konieczna jest ingerencja w ten drążek. Rozumiem, że śruba rzymska po to aby mozna było wyregulować ewnetualne braki przy zbyt mocnym wycięciu/ skróceniu drązka ?
Z nissanem od 2005 roku
Jak to dziala, ja nie bede siedzial nad paintem odsylam tu micra.pl
Wysokosc mozna osiagnac kazda, podcinajac odpowiednio sprezyny;)
Wiem ze wiele osob sceptycznie podchodzi do tego tematu, ale nawet MazurMotorsport to robil, a te Micry przechodzily naprawde wielkie meczarnie!
Sruba rzymska umozliwia regulacje geometri przy zmianach wysokosci.
Np: Lato -20
Zima standard
Mozna robiac jakies 5 obrotow sruba ustawic polozenie belki, w przeciwnym przypadku trzeba miec 2 drazki.
Jesli chodzi o sam drazek jest kilka sposobow dzialania;) Pomijajac dlugosc i wariant ze sruba czy bez.
1) Do seryjnego wspawac w srodek stalowy pret:)
2) Seryjny zastapic rurka
3) Seryjny zastapic profilem
W 2 i 3 obcinamy tylko mocowania na tuleje i spawamy je do odpowiednio wyszykowanych kawalkow blachy.
Wariant 2 jest w rajdowej homologacji micry, wariant 3 jest chyba szybszy do wykonania - akurat ten u mnie jezdzi juz jakies 2,5 roku i przezyl 2 Micry;)
Tak zaladowane auto robi 4 slady, nie mam pojecia dlaczego jest uzyte akurat takie rozwiazanie. Zaladowane auto reaguje inaczej, a w miejskim pomkadle rzadko wykorzystujemy pelna ladownosc;)
Obiektywnie porownujac zachowanie auta, przy miejskich predkosciach mozna miec to gdzies.Po prostu bedzie krzywo wygladalo. Gorzej jest kiedy chcemy wykorzystac auto w sposob zblizajacy je do ograniczen zwiazanych z prawami fizyki,wtedy auto wyraznie inaczej zachowuje sie na lewych i prawych zakretach!
Wysokosc mozna osiagnac kazda, podcinajac odpowiednio sprezyny;)
Wiem ze wiele osob sceptycznie podchodzi do tego tematu, ale nawet MazurMotorsport to robil, a te Micry przechodzily naprawde wielkie meczarnie!
Sruba rzymska umozliwia regulacje geometri przy zmianach wysokosci.
Np: Lato -20
Zima standard
Mozna robiac jakies 5 obrotow sruba ustawic polozenie belki, w przeciwnym przypadku trzeba miec 2 drazki.
Jesli chodzi o sam drazek jest kilka sposobow dzialania;) Pomijajac dlugosc i wariant ze sruba czy bez.
1) Do seryjnego wspawac w srodek stalowy pret:)
2) Seryjny zastapic rurka
3) Seryjny zastapic profilem
W 2 i 3 obcinamy tylko mocowania na tuleje i spawamy je do odpowiednio wyszykowanych kawalkow blachy.
Wariant 2 jest w rajdowej homologacji micry, wariant 3 jest chyba szybszy do wykonania - akurat ten u mnie jezdzi juz jakies 2,5 roku i przezyl 2 Micry;)
Tak zaladowane auto robi 4 slady, nie mam pojecia dlaczego jest uzyte akurat takie rozwiazanie. Zaladowane auto reaguje inaczej, a w miejskim pomkadle rzadko wykorzystujemy pelna ladownosc;)
Obiektywnie porownujac zachowanie auta, przy miejskich predkosciach mozna miec to gdzies.Po prostu bedzie krzywo wygladalo. Gorzej jest kiedy chcemy wykorzystac auto w sposob zblizajacy je do ograniczen zwiazanych z prawami fizyki,wtedy auto wyraznie inaczej zachowuje sie na lewych i prawych zakretach!
ale przecież aby taki setup ustawić to trzeba by mieć albo gwinta albo wachlować sprężynami.FiliX pisze:Sruba rzymska umozliwia regulacje geometri przy zmianach wysokosci.
Np: Lato -20
Zima standard
Jeśli na stale dam te -20 to nadal muszę wstawić ta śrubę aby można było zrobić geometrię czy będzie to przerost formy nad treścią ?
Z nissanem od 2005 roku
- johny_fellow
- fanatyk nissana
- Posty: 1837
- Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
- Lokalizacja: CHOJNICE
- Kontakt:
Zawieszenie obniża się po to aby poprawić stronę wizulaną samochodu lub jego zachowanie w zakrętach.Unexy pisze:Intryguje mnie, PO CO obniżać zawieszenie biorąc pod uwagę stan dróg?
Gdyby brać pod uwagę stan dróg to powinniśmy wszyscy jeździć traktorami. Wiem, że są makabryczne ale nie można się temu poddać w 100%.
Ja mam w Primerze potwornie niskie i makabrycznie twarde zawieszenie a robię po Naszych wspaniałych drogach ok. 30.000 km rocznie. I powiem szczerze - powoli ale z Naszymi droagni jest coraz lepiej.
Znowu z NISSANem
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
Witam czy moge sie dowiedziec jakie ma wymiary panhard na srubie rzymskiej do K11
Pozdrawiam SID
Pozdrawiam SID
There are no impossible things to do . There're only things which need more time.
http://www.youtube.com/watch?v=kaIZWjItReI
http://www.youtube.com/watch?v=m00udFijVf0
http://www.youtube.com/watch?v=kaIZWjItReI
http://www.youtube.com/watch?v=m00udFijVf0