Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Uniwersalne zawieszenie gwintowane

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-09-28, 18:50

Twojego zawieszenia
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-09-28, 19:17

:razz:
Ostatnio zmieniony 2013-10-03, 21:35 przez czajnik, łącznie zmieniany 1 raz.

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-09-29, 07:50

Zapytaj Pume. ma w N15. jedna n14 startuje w GSMP na tym zawieszeniu. chwalił sobie.

zawias ogólnie drogi z racji tego że wkłady Bilsteina nie sa tanie. ale za to mozna serwisować jak coś sie zuzyje. a to istotne bo każdy wie jakie mamy drogi. można sobie zakupić również KYB i jak się z nia cos stanie wywalić do smietnika i kupić nowy:)
ogólnie kto zna firmę Bilstein to wie że to niezniszczalne amory

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-09-29, 14:18

a 1000$ to ile na zł bo ja mam ceny w naszej walucie a nie w dolcach czy w euro

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-09-29, 16:46

dlatego własnie ludzie kupuja ten tani z ebaya. masz jakis link co to takiego?

Awatar użytkownika
BeNeK
fanatyk nissana
Posty: 776
Rejestracja: 2011-10-02, 11:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BeNeK » 2013-09-29, 17:48

Tajwańskie YXZ albo K-sport czy d2 ;) Niektórzy chwalą inni narzekają . Fajną sprawą jest możliwość regulacji kątów , siły tłumienia i odbicia/dobicia :)
Obrazek

SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-09-29, 17:51

czy któreś z tych zawieszeń jest serwisowalne?

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2013-09-29, 18:37

zapewne żaden...

Do konkretów, ma ktoś na wierzchu amortyzator z P11 ?? Bo bez pomiarów to nie ma co kminić ;/

Obrazek

1,2,3,4 to potrzebne wymiary.

Ja to widzę w zasadzie tak jak u Czajnika:

Od dołu: c2, to podkładka z poliuretanu czy teflonu, żeby wyrównać powierzchnię kielicha, następnie tulejka o drobnym gwincie, średnica wewnętrzna "4" + ok2mm, zewnętrzna tyle co by pod sprężynę weszła, P1 i P2 to nakrętki do ściskania sprężyny i kontra, okrągłe z nacięciami, do których trzeba by klucz dorobić na wzór klucza do zawieszeń gwintowanych. Sprężyna to nie wiem, czy potrzeba zmieniać, czy spring z GT da sobie rade pracować ściśnięta. C1 to podkładka tłumiąca na sprężynę również z poliuretanu, od biedy z gumy. Górne mocowanie myślę, że wystarczy fabryczne.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-09-30, 06:35

Arias to rozwiazanie ne będzie dobrze działać

1.spręzyny fabryczne maja inne zakończenia- trzeba przerobić
2. spręzyna musi mieć jakies osadzenie bo inaczej będzie sie przesuwać
3 te podkładki teflonowe - nie do końca rozumiem po co generować koszty dolna C2 jest kompletnie bez sensu
4. i podstawowy bład . ograniczyłeś skok amortyzatora górne mocowanie przy posadzeniu samochodu na glebe moze dobijać do tulei gwintowanej

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2013-09-30, 16:45

czajnik pisze:Arias to rozwiazanie ne będzie dobrze działać
Ad. 1

Wiem, sprężyny fabryczne nie są płaskie dlatego, żeby je zastosować potrzebne byłyby jakieś podkładki, żeby fedra osiadła centrycznie

Ad. 2

Góra sprężyny trzyma się w OEM kielichu, dół trzeba by albo odpowiednio wyprofilować tulejkę, albo podkładkę

Ad. 3

Podkładka C2, wydawało mi się że byłaby dobra, żeby tulejka nie tłukła po amortyzatorze, ale ok przemyślałem, to będzie na tyle sztywne, że nie potrzebna :)

Ad. 4

Ta tuleja ma mieć długości niewiele więcej niż wymiar "2", narysowałem go większym, żeby było wiadomo o co chodzi, ale bardzo słuszna uwaga, żeby nie walnąć gafy
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-09-30, 17:19

zamiast jakiejś profilowanej podkładki lepiej ostatni zwój na prosto szlifować i dać prostą płytke z podtoczeniem do centrowania sprężyny. looknijna to foto mojego amora. tam dokładnie takjest. tależyk osobno i nakrętki regulacyjne

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2013-09-30, 18:27

A no dobra teraz kumam czyli tuleja, talerzyk na którym siedzi sprężyna i nakrętki to odseparowane elementy
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-09-30, 20:58

oczywiście. to najlepszy sposób aby gwint był równomiernie obciążony i dlatego też spręzyna powinna być szlifowana na prosto.

Awatar użytkownika
HakeN
fanatyk nissana
Posty: 311
Rejestracja: 2014-04-02, 09:48
Lokalizacja: Wronki

Post autor: HakeN » 2014-07-18, 11:55

odgrzewam :) gwint do P11 to koszt jakieś 3k , i teraz czy znacie kogoś kto robi gwint na podstawie oryginalnego zawieszenia ? i jak to wygląda ruchowo i cenowo ?
Chciałbym obniżyć więcej niż -40 ale na gwint nie będzie mnie stać jeszcze trochę :-/
P10 CrashTest - corsa skasowana włącznie z słupkami drzwiami i szybą
P11 Skandynaw - na wiosnę ukończę
S13 200SX CA18DET - Driftcar w budowie

Awatar użytkownika
nismo46
fanatyk nissana
Posty: 348
Rejestracja: 2012-02-22, 13:54
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: nismo46 » 2014-07-18, 13:32

gdzie mozna kupic yen gwint za 3k do p11
Nie sztuką jest kupić gotowy projekt..
Sztuka jest go zbudować!

Awatar użytkownika
HakeN
fanatyk nissana
Posty: 311
Rejestracja: 2014-04-02, 09:48
Lokalizacja: Wronki

Post autor: HakeN » 2014-07-18, 13:54

w internetach wystarczy poszukać albo ISC :) wszystko jest
P10 CrashTest - corsa skasowana włącznie z słupkami drzwiami i szybą
P11 Skandynaw - na wiosnę ukończę
S13 200SX CA18DET - Driftcar w budowie

d-rose
wiem o czym pisze
Posty: 73
Rejestracja: 2012-07-19, 17:14
Lokalizacja: w-wa

Post autor: d-rose » 2014-07-18, 14:11

ISC będe miał u siebie na początku września i wtedy dam znać co i jak
co do przerobienia amora na gwint to chyba tylko na ulice i w celu obniżenia

Awatar użytkownika
HakeN
fanatyk nissana
Posty: 311
Rejestracja: 2014-04-02, 09:48
Lokalizacja: Wronki

Post autor: HakeN » 2014-07-18, 14:20

oczywiście ,że tylko w tym celu :) nie używam do sportu klekota :) i nie chodzi mi też aby zjechać -90 ale tak te -70 było by fajnie :)
P10 CrashTest - corsa skasowana włącznie z słupkami drzwiami i szybą
P11 Skandynaw - na wiosnę ukończę
S13 200SX CA18DET - Driftcar w budowie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i Hamulce”