Strona 1 z 1

[N15] Zawieszenie Almera N15 GTi '99

: 2011-01-22, 17:19
autor: Modzelitto
Witam. W przyszłym miesiącu noszę się z zamiarem kupna nowych amorków i sprężyn do mojej Almerki GTi, ponieważ amorki są już stare i jedna strona z przodu zaczyna bujać przy zatrzymywaniu się. Amortyzatory na przód chciałbym Kayaby Exel-G, natomiast jakie wybrać na tył? Tez gazowe? Nie będą za twarde? I jak będą wpływać na jakość prowadzenia w zakrętach? Czy może lepiej olejowe... nie wiem doradźcie. W kwestii sprężyn to nie ukrywam , że chciałbym zrównać choć trochę przód z tyłem, bo wiadomo że stoi on wyżej. Czytałem, że popularnym rozwiązaniem jest montaż sprężyn od 1.6. I jeśli tak to które wybrać? Po czy przed liftem zawieszenia? Były w ogóle jakieś różnice w sprężynach przed liftingowych?Kolejna sprawa to tył. Czy warto wymieniać w nim sprężyny? A jak z elementami gumowymi tylnego zawieszenia? Wymieniał je ktoś z Was w ogóle? Z przodu mam wymienione wszystko ( kompletne wahacze, łączniki stabilizatorów, poduszki i łożyska amorków ). Proszę o porady bo temat dla mnie jest bardzo ważny i dość pilny. Kończy mi się nie długo przegląd i zawiechę chciałbym ogarnąć w pierwszej kolejności...
I jeszcze jednoDołączona grafika
Jeśli sprężyny to jakiej firmy wybierać najlepiej? Może zrobić komplet i kupić też Kayaby?

: 2011-01-22, 18:02
autor: sergiej
jesli chcesz serie miec to napewno kayaba to dobry wybor ...na tyl tez exel-G zaloz ...jesli chodzi o roznice sprezyn miedzy tych sprzed a po lifcie to nie wiem ale napewno amory sa inne wiec podejrzewam ze i sprezyny ...

: 2011-01-22, 18:40
autor: Modzelitto
Co do amorków to różnice były chyba w mocowaniu. A Ty w almerze masz serie czy coś innego kombinowałeś z zawiechą? Widziałem kiedyś komplet gwintu K-Sport'a, ale cena przekraczała 1/3 wartości auta, więc to nie zbyt opłacalna opcja ;-)

: 2011-01-23, 10:53
autor: sergiej
poki co jezdzilem na gwicie intraxa ...ale przod sie juz wysral wiec kombinowalem jak go naprawic ...cena mnie z nog zwalila ...wiec przechodze na serie plus jakies sprezyny obnizajace

: 2011-01-25, 19:27
autor: Modzelitto
Aha :) No tak INTRAX te sprawy - drogie zabawki :). Ile będziesz obniżał i jakiej firmy kupujesz? Też nad tym myślałem, ale nigdzie nie mogłem znaleźć sprężyn, które obniżały by w proporcji co najmniej 30/20... Były kiedyś takie progresywne żółte no name , ale to do przed fl...

: 2011-01-26, 14:09
autor: sergiej
sprezyny mi zrobil kowal ...nie jest tak nisko jak na gwincie ...a i twardosc sie zmienila ...

: 2011-01-30, 08:45
autor: PumaRST
sprężyny są takie same w każdej. różnica jest w amortyzatorach.

przód po lifcie na dłużą obudowę miedzy mocowaniem a siedziskiem sprężyny (gdzieś jeszcze musiała być różnica albo w zwrotnicy albo w górnym mocowaniu bo nie są one p&p zamienne) a tył jest grubszy (ale nie pamiętam w którym roczniku).

Od razu mam złą wiadomość, firmy uwzględniają amorki dla wszystkich wersji silnikowych, niestety seria miała o około 2,5cm krótszy skok. Mówię o po liftowej.

sprężyny kup sobie -30 lub -40 choć by MTSa a do tego KYB i będziesz zadowolony jeśli nie oczekujesz cudów na torach czy innych zawodach sportowych.

: 2011-01-30, 17:29
autor: Modzelitto
Hmm, cenną informacje mi podałeś o tych amorach. A co myślisz np. o Weitec'u ?
http://moto.allegro.pl/weitec-sprezyny- ... 46174.html
Tylko mi najbardziej chodzi o zlikwidowanie efektu motorówki... Nie jeżdżę w zawodach, w dużej mierze miasto trasa i nie ukrywam że taczki po Warszawie nie chciałbym mieć zbytnio... A co masz za kombinację u siebie?

: 2013-07-16, 18:15
autor: misiar90
To ja troche odkopie temat. Mam almerke poliftowa i czeka mnie zmiana amorków.
PumaRST pisze:(gdzieś jeszcze musiała być różnica albo w zwrotnicy albo w górnym mocowaniu bo nie są one p&p zamienne)
Nie są zamienne ale moge włożyć przedliftowe? Podobno auto troche usiadzie?

: 2013-07-30, 21:37
autor: killer2000
misiar do kowala daj 2cm w dół i będzie miodzio sam się nad tym zastanawiam