Strona 1 z 1

Układ Hamulcowy bez ABS-u

: 2010-11-09, 14:09
autor: PumaRST
Witam,

jak w N14 oraz n15 wyglada seryjny układ hamulcowy w aucie bez ABSu. pytam ponieważ mam zamiar wywalić z n15GTI abs z całą jego instalacją wiec jestem ciekaw czy tam jakieś korektory są dane lub trójniki. Bo nie chciał bym sytuacji w której auto zacznie mi bokiem stawiać gdy zaczne mocno hamowac.

Pozdrawiam
PumaRST

: 2010-11-09, 14:17
autor: Duchu
a nie mozesz po prostu bezpiecznika od ABS wypiąć ? problem z głowy a jak kiedyś będziesz sprzedawał to ABS się przyda ;)

: 2010-11-09, 14:50
autor: PumaRST
Duchu pisze:a nie mozesz po prostu bezpiecznika od ABS wypiąć ? problem z głowy a jak kiedyś będziesz sprzedawał to ABS się przyda ;)
niby mogę ale chodzi też o wywalenie zbędnych KG a jak się wywali pompe, czujniki, kable to troche zejdzie z wagi

: 2010-11-10, 11:19
autor: Duchu
spoko :) nie wiem jak w N15 ale w N14 masz korektory

p.s. daj znać jak wywalisz pompę bo u mnie i tak ABS jest wyłączony bo nie działa tak jak powinien więc też bym wywalił :P

: 2010-11-10, 12:39
autor: PumaRST
czyli już wiemy że są zamiast pomy korektory, ich foto by się przydało

: 2010-11-10, 16:50
autor: bonzo
W sedanie gdzie były bębny żadnych korektorów nie widziałem w gti mam kolektory na każdą stronę (oba sprawne) w gti-r nie ma nic. Sr kiedyś widziałem od dołu miał jeden na środku podłączony do jednego wahacza
Wywalenie pompy wiąże sie wymiana paru rurek na ścianie grodziowej
Instalacja raczej idzie w wiązkach także za wiele nie wytniesz chyba ze całe wiązki będziesz rozbebeszał

: 2010-11-10, 22:50
autor: PumaRST
jesli dobrze zrozumiałem, to korektory są tylko na tylną oś. a przód idzie bezpośrednio z pompy hamulcowej. Musze zobaczyć czy z tyłu w N15 GTI nie ma korektorów. bo może się okazać ze wystarczyć wywalić ABS i zastąpić go dwoma trójnikami (optymista :hah: ).

ile przewodów wychodzi z pompy w N14 GTI/GTI-r ?? 2 czy 4 - bo tu jeszcze może być różnica

co do wiązki i kompa od ABSu to jaśli bede to robił to wyleci wszystko włącznie z czujnikami a wiązkę bede rozbierał bo poleci jeszcze kilka innych rzeczy.

: 2010-11-10, 23:14
autor: sunniak1.6sr
W N14 gti pewnie jest tak samo jak w sr czyli wychodzą dwa przewody :)

: 2010-11-10, 23:41
autor: Ryba
to powiem Ci że z wiązką bedziesz miał zabawy trochę :P

Jest cały pęk kabli. Przynajmniej jak ja to robiłem w P10 to taki właśnie napotkałem

: 2010-11-11, 12:14
autor: PumaRST
Ryba pisze:to powiem Ci że z wiązką bedziesz miał zabawy trochę :P
to mnie nie martwi pare razy rozbieralem już różne wiązki ze zbędnych rzeczy. Bardziej martwie się tym żeby auto dobrze i normalnie hamowalo po wywaleniu wszystkich zbednych rzeczy. bo nie bardzo mam czas na jakieś głupie poprawki wynikające z mojej niewiedzy.

sunniak1.6sr w takim razie przednia oś jest puszczona przez trójnik?? czy jakiś regulator ciśnienia

: 2010-11-11, 14:52
autor: podj
PumaRST, zajrzyj do mojego tematu,właśnie zaczynam poprawę hamulców w GTI.
Tak na marginesie wiązkę bym zostawił, zrezygnował bym tylko z pompy + czujniki ABS. Tak jak pisali poprzednicy gdy jest ABS pompa jest na dwa przewody gdy nie ma absu wychodzą cztery przewody.

: 2011-12-23, 21:45
autor: Ex
czym wkoncu zastapic ta pompe z absu zeby normalnie hamowalo ?