Strona 1 z 1

[N15] Jakie amortyzatory do obniżonego zawieszenia?

: 2010-08-06, 15:04
autor: grucha jr
Jak w temacie, jakie amortyzatory założyć do obniżonego zawieszenia? Przód mam obniżony ok 30mm i do tej pory śmigałem na seryjnych amortyzatorach. Ale coś czuję że ich żywot dobiega końca i chciałbym wymienić najlepiej na jakiś amor dedykowany do niższych sprężyn. Macie jakieś pomysły co można kupić w miarę niedrogiego i gdzie? Czy darować sobie amortyzatory przystosowane pod niższe sprężyny i wziąć jakieś "normalne"? Wszelkie sugestie miło widziane :-D

Pozdro.

: 2010-08-06, 21:47
autor: bodek
To zależy czy sprężyny twarde czy w miarę miękkie. Do twardych tylko twardy amorek, inaczej będzie auto skakało. Do w miarę miękkich, progresywnych sprężyn seryjny amorek jakoś daje radę ale lepiej również coś twardszego. KYB Ultra SR mam u siebie i elegancko. Osa w N15 ujeżdża Tokico HP dedykowane do Sentry i również jest ok.

: 2010-08-07, 08:55
autor: grucha jr
Sprężyny dość twarde, ale nie było na nich żadnych oznaczeń itp. Brałem je od Coobcia, mówił że to sprężyny Eibach'a. A ma ktoś może namiar na jakiś sklep lub allegro gdzie można dostać takie amortyzatory?

: 2011-01-13, 09:55
autor: sergiej
TO sie podlacze do tematu ...jako ze moj gwint wlasnie umarl ...tzn przednie amory maja luz na cylindrze i jeden tylny ma wybita tuleje mocujaca amor do belki ...a raczej sie nie da ich reanimowac ...co mnie bardzo martwi bo sie bedzie ciezko na miekki zawias przesiasc ...to zaczalem szukac zawiasu do almery ...na dzien dzisiejszy amory kayaba exel G (chyba nie pomylilem nazwy) niestety ultra sr niedostapne do N15 ...przod ponoc mozna z N14 wlozyc :) ...no i jakies sprezyny obnizajace ...i teraz mam zagadke jakos ze oprocz zawiasu troche rzeczy ostatnio musialem zrobic w samochodzie to fundusze ograniczone ...zaproponowal mi ktos te springi MTS technik ale co to za firma to nie bardzo wiem ...natomiast Eibach lub weitec to koszt okolo 800 zl ...co byscie radzili ?? bo jak mowi stare porzekadlo tanie mieso to psy jedza :P

podsumowujac co zalozyc zeby zastapic gwint intrax rs nie tracac "komfocie" szybkiej jazdy po zakretach :P

[ Dodano: 2011-01-13, 13:56 ]
mały update ...znalazłem firmę która może mi moj zawias wyremontuje ...ale w tym celu będe musial odwiedzić Poznań ...w sobote kolejny demontaż i prawdopodobnie wysyłka i zobaczymy jak to będzie ...co sądzicie o regeneracji amorów ? jest w ogole sens ...bo fachman mi przez telefon powiedział że w gwincie na wyciągniętym amorku może być jakiś tam luz zależy tylko jak duży

: 2011-01-14, 14:21
autor: PumaRST
sergiej pisze: mały update ...znalazłem firmę która może mi moj zawias wyremontuje ...ale w tym celu będe musial odwiedzić Poznań ...w sobote kolejny demontaż i prawdopodobnie wysyłka i zobaczymy jak to będzie ...co sądzicie o regeneracji amorów ? jest w ogole sens ...bo fachman mi przez telefon powiedział że w gwincie na wyciągniętym amorku może być jakiś tam luz zależy tylko jak duży
uważaj z tą regeneracją bo Intrax ma amorki dwu rurowe których nie chca remontować. Ja szukałem i niestety ale nie chcieli się podjąc tego, bo myślałem nad zawiasem od Coobcia. Nawet rozmawiałem z Intraxem bezpośrednio i oni mówią że mogą wyremontować zawieszenie ale koszt są wstanie podać dopiero po zbadaniu stanu tego zawieszenia. Ja się nie zdecydowałem bo przypuszczam że wymienili by wkłady na nowe co by kosztowąło furmanke kasy.

Dlatego zdecydowałem się na następujące posunięcie. Oryginalne amorki z GTI (mimo tego co podaja katalogi mają krótszy skok) odesłałem do PECAR i mi je utwardzili o 40% względem nowej serii i na razie zostawiam to na sprężynie eibach prokit -30mm. Jak bedzie nadal coś nie tak to albo ściągne z USA Eibach Sportline -45mm albo kupie dedykowane najtańsze w pl -40 do N15 1,4 co powinno dąć obniżenie -45/50mm w GTI.

http://www.pecar.pl/index.html adres internetowy Firmy

: 2011-01-17, 08:20
autor: sergiej
a jak porownasz jazde na intraxie do tego co masz teraz zalozone ...bo ja sie zastanawiam czy zrobic poki co tak ze tyl zostawie na gwincie bo jest jeszcze dobry a na przod cos wykombinuje jak sie nie da wyremontowac gwintu

: 2011-01-17, 08:39
autor: PumaRST
ja nie jeździłem na Intraxie bo go nie kupiłem od Coobcia. wiedziałem że on jest do regeneracji czego Kuba nie ukrywał więc się nie zdecydowałem.

obecnie jeszcze mam serie normalną i czekam na wiosne żeby to poskładać na tych przerobionych.

: 2011-01-17, 08:46
autor: sergiej
aaa to źle zrozumialem ...poki co mam firme z poznania w ktorej gosc przynajmniej wiedzial co to intrax ...bo w szczecinie to ciezko z tym ...ale po ogledzinach facet powiedzial ze nie spotkal jeszcze takich amorkow ...cos tam o dlugosci amora mowil ze tak krotkich gwintow nie widzial i ze on nie jest w stanie tego naprawic ...wiec wysylka do poznnia na dni9ach bedzie na ogledziny ...tylko czekam jeszcze na miejsce w garazu :) ...