Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

P11/P11.144 Amorki + sprężyny

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

P11/P11.144 Amorki + sprężyny

Post autor: bombel » 2010-06-26, 08:23

Ponieważ czeka mnie odbudowa Primy to przy okazji trzeba coś zrobić z zawieszeniem. Obniżenie minimalne jakieś -20 mm ze względu na koła + twarde amory. Co polecacie w kategorii cena/jakośc?? :)

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-07-10, 21:02

Amorki Ultra SR albo AGX i do tego sprężyny przód z 1,6...
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
IvanH
stały bywalec
Posty: 126
Rejestracja: 2009-12-09, 10:28
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: IvanH » 2010-07-10, 22:33

Amory AGX są twarde, ale dopiero w najtwardszym ustawieniu, w pozostałych tak sobie. Przy sprężynach H&R ustawiam je na maks twardości.

Jednak jeśli chcesz mieć regulacje to polecam AGX.


Ze sprężyn to tak jak pisze Coobcio, może jeszcze Eibach by pasowały, ale obniżenie jest już większe.

Z tego co pamiętam masz koła 215/40/17 - te koła mają mniejszą średnicę niż moje obecne a przy sprężynach -40mm H&R u mnie nic nie obciera, więc tego się nie musisz obawiać. Chyba, że po prostu nie chcesz za bardzo glebić auta.


Ja ze swojej strony zestaw KYB AGX/H&R mogę polecić.
ObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2012-12-13, 21:45

podlacze sie pod temat
pytanie nr 1:
zastosowanie sprezyn z 1.6 do 1.8 spowoduje obnizenie?? jesli tak to o ile??
pytanie nr 2:
sprezyny z p11 podejda do p11.144??
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-12-13, 22:43

1 nie
2 tak

Awatar użytkownika
ANDREW
fanatyk nissana
Posty: 682
Rejestracja: 2009-12-10, 12:25
Lokalizacja: Lodz,Kutno

Post autor: ANDREW » 2013-03-26, 23:55

Mierzył ktoś ile obniżenia dają sprężyny z 1.6 założone do 2.0?

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-03-27, 00:54

Też mnie to ciekawi.

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-27, 08:32

...
Ostatnio zmieniony 2013-04-02, 11:03 przez czajnik, łącznie zmieniany 1 raz.

michals
nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 2013-03-09, 20:13
Lokalizacja: Poznań

Post autor: michals » 2013-03-30, 19:47

Podpowiedziałbyś na czym polega to zbicie sprężyn i jak to zrobić ??

Awatar użytkownika
BaSsGrU
fanatyk nissana
Posty: 1359
Rejestracja: 2010-04-19, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BaSsGrU » 2013-03-30, 21:01

zapewne kolega czajnik grzeje sprężynę palnikiem i ściska żeby ją odkształcić/zbić

pytanie czy później sprężyna jest odpowiednio wypieczona/odprężona w piecu po takim zabiegu żeby nie pękała ?
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez BaSsGrU, łącznie zmieniany 1 raz.
Dark Shadow

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-30, 21:35

...
Ostatnio zmieniony 2013-04-02, 11:04 przez czajnik, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-03-30, 21:46

Pytanie czy powiesz jak to robisz?

Awatar użytkownika
wronek
fanatyk nissana
Posty: 938
Rejestracja: 2009-12-09, 18:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: wronek » 2013-04-01, 07:50

u mnie kowal za coś takiego bierze 70zeta za dwie sztuki.
K10 GA16DE + Madzia 323 :)

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-04-01, 10:13

...
Ostatnio zmieniony 2013-04-02, 11:05 przez czajnik, łącznie zmieniany 1 raz.

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-04-01, 10:19

Ale z takimi rzeczami lepiej do kogoś obeznanego w temacie dać. W końcu chodzi o bezpieczeństwo ;)
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-04-01, 10:39

...
Ostatnio zmieniony 2013-04-02, 11:05 przez czajnik, łącznie zmieniany 1 raz.

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-04-01, 10:42

Cięcie i spawanie sprężyny też wiadomo jak zrobić ;)
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-04-01, 10:48

...
Ostatnio zmieniony 2013-04-02, 11:05 przez czajnik, łącznie zmieniany 1 raz.

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-04-01, 10:51

To było apropo wymiany klocków ;)
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-04-01, 10:58

...
Ostatnio zmieniony 2013-04-02, 11:06 przez czajnik, łącznie zmieniany 1 raz.

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-04-01, 11:06

To też cięcie sprężyn też jest złym przykładem ? ;)
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-04-01, 11:22

...
Ostatnio zmieniony 2013-04-02, 11:06 przez czajnik, łącznie zmieniany 1 raz.

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-04-01, 11:33

Dobra czajnik, nie rozumiemy się ;) ja nie sugeruje tu, że cięcie spawanie sprezyn to rozwiązanie problemu... to był tylko przykład, że jeśli coś wiemy nie znaczy to że możemy sobie sami zrobić(akurat taki przykład bo nic bardziej debilnego w tej chwili na myśl nie przychodzi ;) )
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-04-01, 12:26

No sorry ale wymiana klocków i zbijanie sprężyn to nie można tego porównywać.

Nie wiem jak to robisz ale jeżeli robisz to tak jak ktoś wyżej napisał czyli nagrzewasz sprężynę i ściskasz. Przy takiej metodzie nie ma mowy o zachowaniu takich samych właściwości sprężyny jak wcześniej. Chyba, ze masz piec hartowniczy to wtedy ok.

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-04-01, 13:02

...
Ostatnio zmieniony 2013-04-02, 11:07 przez czajnik, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-04-01, 14:05

Widze, że Ty nie masz pojęcia o tym. Zobaczyłeś i jakiegoś psełdofachowca który to robi i go naśladujesz ok, Twoja sprawa ale nie pisz głupot na forum. Po takie obróbce spręzyna oczywiście będzie działać ale będzie miała gorsze właściwości.
Bezpiecznik moża zastąpić drucikiem i też będzie działać.

Normalne spręzyny są nawijane a dopiero potem hartowane a nie "profilowane na gorąco"

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-04-01, 14:08

...
Ostatnio zmieniony 2013-04-02, 11:07 przez czajnik, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-04-01, 14:30

Z rozmowy wywnioskowałem że Ty zbijasz sprężyny metodą nagrzewania i ściskania i jeżeli ta firma tak robi, a z Twoich wypowiedzi wynika, że robią tak jak Ty to oni robią lipe.
A to, że jakaś firma zajmuje się czymś od wielu lat to wcale nie znaczy, że robią to dobrze.
A jeżeli ktoś wypatrzył jak ta firma to robi, to nie świadczy o nich za dobrze.

No chyba że się mylę i Ty robisz to w inny sposób. To wtedy jest inna gadka.

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-04-01, 14:32

...
Ostatnio zmieniony 2013-04-02, 11:07 przez czajnik, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-04-01, 14:38

Na zimno nie znam :)

Dlatego pisałem o obróbce cieplnej ale nie palnikiem

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i Hamulce”