Strona 1 z 2

BIG BRAKE KIT-stracił skuteczność??

: 2010-05-10, 21:44
autor: lukasgt
mam w swojej p10 BIG BRAKE KIT czyli tarcze 280mm i duże zaciski-po zimie auto hamuje berzdo niechętnie,często mam FADDING[przegrzewanie hebli]

czy może to byc wina płynu który ma jużze 2 lata czy tez którejś z części zestawu-TARCZE NAWIERCANE,NACINANE MIKODA,klocki normalne TRW/LUCAS--zresztą klocki mają już ok 25 tyśkm...

: 2010-05-10, 21:47
autor: bodek
Bez oblukania to raczej ciężko cokolwiek powiedzieć. W zasadzie może to być wina wszystkiego co wymieniłeś.

: 2010-05-10, 21:53
autor: lukasgt
w sumie najtaniej płyn i klocki zmienić-i tak sięklocki kończą...

: 2010-05-10, 22:05
autor: bodek
powiem krótko

tak :-)

: 2010-05-12, 00:17
autor: B 52
Zmieniaj płyn co 2 lata najpóźniej.

: 2010-05-12, 07:57
autor: Szymeq
A może tarcze kucają ... ponoć Mikody nie są najlepsze - tak słyszałem .. kumpel ma w passacie i tarcze szybko się grzeją, i własnie ma taki efekt jak u Ciebie.

: 2010-05-12, 09:18
autor: lukasgt
kurde mikody mam ju zdrugi komplet ale ogólnie jestem naprawdę zadowolony z nich[tzn byłem dopouki nie osłabły heble]

: 2010-05-12, 10:08
autor: Ryba
Ja bym wymienił klocki... odpowietrzł układ hamulcowy i sprawdził czy cos jest na plus? Jeśli nie to sprawdził gładzie cylinderków itp.

Gdyby sie nagrzewały szybko, to w bardzo krótkim czasie ze stycznaościa z wodą wygieły by sie i czuć by było na kierownicy.

: 2010-05-12, 11:37
autor: mikey_one
Wymień płyn (klocki też - i tak się kończą) i pomoże. Po dwóch latach (i akurat po zimie) musiało się sporo wody już dostać do płynu...

: 2010-05-12, 15:40
autor: Szymeq
Własnie rozmawiałem z kolegą i proponował abyś zerknoł na hamulce z tyłu czy działaja prawidłowo. Jeśli tył stracił skuteczność to cała siła idzie na przód i powoduje przegrzewanie tarcz z przodu.

: 2010-05-12, 16:03
autor: Ryba
W P 10 to normalne że heble z tyły niedomagają :P

: 2010-05-12, 20:00
autor: lukasgt
no tak tylne zawsze mocno pogarszają sprawę-ale ponieważ ostatnio blokowały mi się to zostały oczyszczone i przesmarowane-więc to chyba nie tylne heble[chocia zbaryła cośwspomniał że zostało już 1mm okładziny na tyle...]

: 2010-05-21, 14:42
autor: Ali-En
Jeszcze mogą puchnąć przewody hamulcowe które często są olewane przy problemach z układem hamulcowym.

: 2010-05-21, 21:33
autor: GRZECHu
Płyn można przetestować czy się nadaje czy nie, sprawdzają na stacjach diagnostycznych w jakiej temp będzie się gotował po tym się wyznacza jego skuteczność.

: 2010-05-25, 20:50
autor: lukasgt
płyn czeka na czwartek na wymianę-zakupiłem BOSCH o temp wrzenia 280...stopni,wymieniłem te ztyulne klocki na ferodo premier--jeśli to nie pomoże to pozostaja tylko przednie klocki lub tarcze :-|

[ Dodano: 2010-05-28, 22:06 ]
mam pierwsze wyniki-duża poprawa po wyminie płynu hamulcowego nastąpiła-zalałem BOSCH 280 stopni--jescze przetestować musze ze 180km/h do 0

: 2010-06-07, 22:39
autor: johny_fellow
lukasgt opisz jaki wynik.
Zastanawiam się nad wrzuceniem BIG BRAKE KITU do swojej maszynki i zastosować tarcze MIKODA GT.

: 2010-06-08, 22:00
autor: lukasgt
JOHNNY -dałbym sobie spokój z mikodą-niestety po zmianie płynu i tylnych klocków nic sieznacznie nie polepszyło,a po ostrym traktowaniu na zlocie nawecz częściej mi się układ przegrzewa...zastanów sie nad oryginalnymi tarczami z p11GT

sam nie wiem czy to tarcze się już zniszczyły czy jednak klocki TRW seryjne nie dają rady

: 2010-06-08, 22:05
autor: johny_fellow
Tego się właśnie obawiałem. Cena jest niska ale wiem, że za jakość trzeba zapłacić.
Ja akurat chcę wsadzić zestaw z P11.144, one miały już tarcze 280mm, więc większe niż ja mam teraz.
Czy do wrzucenia takiego zestawu będę potrzebował czegoś więcej niż zaciski?

: 2010-06-09, 00:09
autor: Ryba
Co do Big Brake heh to może czas zajrzeć do tłoczków oraz wszystkich zmieringów we wnetrzu zacisku.. Może należy je podsmarować i zobaczyć czy tłoczki nie mają rdzy lub rys.

Wina płyny to jest mało prawdopodobne...

Moje zaciski z 200SX daja radę w 100%

Na zlocie nawet parę hamowań z 160 -180 i zero problemów.

: 2010-06-09, 17:36
autor: GrzegorzPPP
johny_fellow pisze:Tego się właśnie obawiałem. Cena jest niska ale wiem, że za jakość trzeba zapłacić.
Ja akurat chcę wsadzić zestaw z P11.144, one miały już tarcze 280mm, więc większe niż ja mam teraz.
Czy do wrzucenia takiego zestawu będę potrzebował czegoś więcej niż zaciski?
Będziesz musiał odgiąć blachę, bo tarcza nie wejdzie pod tę standardową.
Jeśli już chcesz przekładać z P11.144 to koniecznie z wersji sport (system hamulcowy ATE), tarcza będzie hamowała na całości, a nie tak jak w zwykłych P11 że będzie 20mm rdzy


Ogólnie nie wiem czy taka operacja ma sens, ja u siebie nie zauważyłem znacznej poprawy (aczkolwiek może być to zasługa "świetnych" opon dębica...)

: 2010-06-09, 17:39
autor: bombel
GrzegorzPPP pisze:Ogólnie nie wiem czy taka operacja ma sens, ja u siebie nie zauważyłem znacznej poprawy
Misiek po przejezdzie moja Primera w stosunku do swojej P10 stwierdził, że zaczal ostro hamowac na oesie, a auto staneło z 15 m wczesniej niz sie spodziewał :)

: 2010-06-09, 19:03
autor: GrzegorzPPP
Ja też jak przesiądę się na ojcowską P11.144 to czuje ogromną różnicę w hamowaniu, ale jestem pewny że nie zależy ona od tarcz i zacisków a od jakiegoś tam systemu wspomagającego hamowanie (nie pamiętam już jak się nazywał)

: 2010-06-09, 21:57
autor: johny_fellow
Będziesz musiał odgiąć blachę, bo tarcza nie wejdzie pod tę standardową.
Akurat to najmniejszy problem. Blachę też mogę mieć z samochodu dawcy.
GrzegorzPPP pisze:Jeśli już chcesz przekładać z P11.144 to koniecznie z wersji sport (system hamulcowy ATE), tarcza będzie hamowała na całości, a nie tak jak w zwykłych P11 że będzie 20mm rdzy
Zobaczę jak wygląda tarcza w dawcy :mrgreen:

: 2010-06-13, 01:07
autor: lukasgt
POMOCY- odkryłem co się dzieje z heblami tzn objaw--piekielnie grzeje mi się prawe przednie koło-to ona hamuje czasem samo z siebie i nawet bez wciskania hebli potrafi strasznie huczeć-tak jakbym cały czas miał FADDING

--co mogę zrobić żeby to naprawić??
nie ma się co dziwić że wiecznie heble się przegrzewają jak koło się na heblach blokuje-pewnie juz dawno ta tarcza jest spalona...

: 2010-06-13, 01:14
autor: Rysiu83
lukasgt pisze:co mogę zrobić żeby to naprawić??
zainwestować w reperaturkę zacisku i będzie malina

: 2010-06-13, 19:36
autor: Szymeq
Rysiu83 pisze:
lukasgt pisze:co mogę zrobić żeby to naprawić??
zainwestować w reperaturkę zacisku i będzie malina
Dokładnie wszystko rozebrać, oczyścić zakamarki pod tłoczkiem i na nowych repertuarach złożyć.

: 2010-06-13, 20:49
autor: johny_fellow
Hmm... teraz się zastanawiam nad tymi tarczami mikoda. lukasa problemy jak widać biorą się skąd indziej.
Czy ktoś jeszcze używał tarcz mikoda GT? Może ktoś jeszcze coś o nich powiedzieć?
Planuję dać takie tarcze na przód i tył i do tego klocki TRW.

: 2010-06-13, 20:58
autor: lukasgt
widzisz tez mam TRW klocki i byłem zadowolony przez pierwsze 10 tyś km

: 2010-06-14, 06:51
autor: johny_fellow
Dlatego zastanawiam się co zastosować.
Może wrzucę zestaw tarcz i klocków TRW, lub tarcze BREMBO i klocki TRW... Już sam nie wiem.

: 2010-06-14, 08:13
autor: Ryba
ja proponuje tą mikode.. Słyszałem bardzo dobre opinie na ich temat, do tego Ferodo Premier.

Choć z drugiej strony, dobra gładka tarcza na przód ( brembo ) i kolcek ferodo również dawały by rade :)

Widzisz lukas pisałem Ci żebyś wszytsko sprawdził przesmarował zaciski sprawdził stan tłoczków oraz okladzin. :)