Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

BIG BRAKE KIT-stracił skuteczność??

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
lukasgt
fanatyk nissana
Posty: 779
Rejestracja: 2009-12-20, 22:26
Lokalizacja: praga północ

BIG BRAKE KIT-stracił skuteczność??

Post autor: lukasgt » 2010-05-10, 21:44

mam w swojej p10 BIG BRAKE KIT czyli tarcze 280mm i duże zaciski-po zimie auto hamuje berzdo niechętnie,często mam FADDING[przegrzewanie hebli]

czy może to byc wina płynu który ma jużze 2 lata czy tez którejś z części zestawu-TARCZE NAWIERCANE,NACINANE MIKODA,klocki normalne TRW/LUCAS--zresztą klocki mają już ok 25 tyśkm...
Robimy PSSST,195km300nm program by Coobcio

Saab znajdzie nowego wasciciela,zapraszam na Pw

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-05-10, 21:47

Bez oblukania to raczej ciężko cokolwiek powiedzieć. W zasadzie może to być wina wszystkiego co wymieniłeś.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
lukasgt
fanatyk nissana
Posty: 779
Rejestracja: 2009-12-20, 22:26
Lokalizacja: praga północ

Post autor: lukasgt » 2010-05-10, 21:53

w sumie najtaniej płyn i klocki zmienić-i tak sięklocki kończą...
Robimy PSSST,195km300nm program by Coobcio

Saab znajdzie nowego wasciciela,zapraszam na Pw

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-05-10, 22:05

powiem krótko

tak :-)
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

B 52
fanatyk nissana
Posty: 895
Rejestracja: 2009-12-20, 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: B 52 » 2010-05-12, 00:17

Zmieniaj płyn co 2 lata najpóźniej.
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...

Awatar użytkownika
Szymeq
fanatyk nissana
Posty: 3068
Rejestracja: 2009-11-29, 19:47
Lokalizacja: Wawa Zachód
Kontakt:

Post autor: Szymeq » 2010-05-12, 07:57

A może tarcze kucają ... ponoć Mikody nie są najlepsze - tak słyszałem .. kumpel ma w passacie i tarcze szybko się grzeją, i własnie ma taki efekt jak u Ciebie.
Z nissanem od 2005 roku :)

Awatar użytkownika
lukasgt
fanatyk nissana
Posty: 779
Rejestracja: 2009-12-20, 22:26
Lokalizacja: praga północ

Post autor: lukasgt » 2010-05-12, 09:18

kurde mikody mam ju zdrugi komplet ale ogólnie jestem naprawdę zadowolony z nich[tzn byłem dopouki nie osłabły heble]
Robimy PSSST,195km300nm program by Coobcio

Saab znajdzie nowego wasciciela,zapraszam na Pw

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2010-05-12, 10:08

Ja bym wymienił klocki... odpowietrzł układ hamulcowy i sprawdził czy cos jest na plus? Jeśli nie to sprawdził gładzie cylinderków itp.

Gdyby sie nagrzewały szybko, to w bardzo krótkim czasie ze stycznaościa z wodą wygieły by sie i czuć by było na kierownicy.

Awatar użytkownika
mikey_one
stały bywalec
Posty: 93
Rejestracja: 2009-12-04, 12:28
Lokalizacja: Lublin

Post autor: mikey_one » 2010-05-12, 11:37

Wymień płyn (klocki też - i tak się kończą) i pomoże. Po dwóch latach (i akurat po zimie) musiało się sporo wody już dostać do płynu...
Fura jest niezła i turla fele :)

Awatar użytkownika
Szymeq
fanatyk nissana
Posty: 3068
Rejestracja: 2009-11-29, 19:47
Lokalizacja: Wawa Zachód
Kontakt:

Post autor: Szymeq » 2010-05-12, 15:40

Własnie rozmawiałem z kolegą i proponował abyś zerknoł na hamulce z tyłu czy działaja prawidłowo. Jeśli tył stracił skuteczność to cała siła idzie na przód i powoduje przegrzewanie tarcz z przodu.
Z nissanem od 2005 roku :)

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2010-05-12, 16:03

W P 10 to normalne że heble z tyły niedomagają :P

Awatar użytkownika
lukasgt
fanatyk nissana
Posty: 779
Rejestracja: 2009-12-20, 22:26
Lokalizacja: praga północ

Post autor: lukasgt » 2010-05-12, 20:00

no tak tylne zawsze mocno pogarszają sprawę-ale ponieważ ostatnio blokowały mi się to zostały oczyszczone i przesmarowane-więc to chyba nie tylne heble[chocia zbaryła cośwspomniał że zostało już 1mm okładziny na tyle...]
Robimy PSSST,195km300nm program by Coobcio

Saab znajdzie nowego wasciciela,zapraszam na Pw

Awatar użytkownika
Ali-En
fanatyk nissana
Posty: 374
Rejestracja: 2010-01-25, 21:57
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Ali-En » 2010-05-21, 14:42

Jeszcze mogą puchnąć przewody hamulcowe które często są olewane przy problemach z układem hamulcowym.
N14 GTI NEO VVL
Obrazek

Awatar użytkownika
GRZECHu
fanatyk nissana
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2010-05-21, 21:33

Płyn można przetestować czy się nadaje czy nie, sprawdzają na stacjach diagnostycznych w jakiej temp będzie się gotował po tym się wyznacza jego skuteczność.
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

Awatar użytkownika
lukasgt
fanatyk nissana
Posty: 779
Rejestracja: 2009-12-20, 22:26
Lokalizacja: praga północ

Post autor: lukasgt » 2010-05-25, 20:50

płyn czeka na czwartek na wymianę-zakupiłem BOSCH o temp wrzenia 280...stopni,wymieniłem te ztyulne klocki na ferodo premier--jeśli to nie pomoże to pozostaja tylko przednie klocki lub tarcze :-|

[ Dodano: 2010-05-28, 22:06 ]
mam pierwsze wyniki-duża poprawa po wyminie płynu hamulcowego nastąpiła-zalałem BOSCH 280 stopni--jescze przetestować musze ze 180km/h do 0
Robimy PSSST,195km300nm program by Coobcio

Saab znajdzie nowego wasciciela,zapraszam na Pw

Awatar użytkownika
johny_fellow
fanatyk nissana
Posty: 1837
Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
Lokalizacja: CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: johny_fellow » 2010-06-07, 22:39

lukasgt opisz jaki wynik.
Zastanawiam się nad wrzuceniem BIG BRAKE KITU do swojej maszynki i zastosować tarcze MIKODA GT.
Znowu z NISSANem :cool:

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.

http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl

Awatar użytkownika
lukasgt
fanatyk nissana
Posty: 779
Rejestracja: 2009-12-20, 22:26
Lokalizacja: praga północ

Post autor: lukasgt » 2010-06-08, 22:00

JOHNNY -dałbym sobie spokój z mikodą-niestety po zmianie płynu i tylnych klocków nic sieznacznie nie polepszyło,a po ostrym traktowaniu na zlocie nawecz częściej mi się układ przegrzewa...zastanów sie nad oryginalnymi tarczami z p11GT

sam nie wiem czy to tarcze się już zniszczyły czy jednak klocki TRW seryjne nie dają rady
Robimy PSSST,195km300nm program by Coobcio

Saab znajdzie nowego wasciciela,zapraszam na Pw

Awatar użytkownika
johny_fellow
fanatyk nissana
Posty: 1837
Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
Lokalizacja: CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: johny_fellow » 2010-06-08, 22:05

Tego się właśnie obawiałem. Cena jest niska ale wiem, że za jakość trzeba zapłacić.
Ja akurat chcę wsadzić zestaw z P11.144, one miały już tarcze 280mm, więc większe niż ja mam teraz.
Czy do wrzucenia takiego zestawu będę potrzebował czegoś więcej niż zaciski?
Znowu z NISSANem :cool:

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.

http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2010-06-09, 00:09

Co do Big Brake heh to może czas zajrzeć do tłoczków oraz wszystkich zmieringów we wnetrzu zacisku.. Może należy je podsmarować i zobaczyć czy tłoczki nie mają rdzy lub rys.

Wina płyny to jest mało prawdopodobne...

Moje zaciski z 200SX daja radę w 100%

Na zlocie nawet parę hamowań z 160 -180 i zero problemów.

Awatar użytkownika
GrzegorzPPP
aktywny forumowicz
Posty: 179
Rejestracja: 2009-12-10, 13:06
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: GrzegorzPPP » 2010-06-09, 17:36

johny_fellow pisze:Tego się właśnie obawiałem. Cena jest niska ale wiem, że za jakość trzeba zapłacić.
Ja akurat chcę wsadzić zestaw z P11.144, one miały już tarcze 280mm, więc większe niż ja mam teraz.
Czy do wrzucenia takiego zestawu będę potrzebował czegoś więcej niż zaciski?
Będziesz musiał odgiąć blachę, bo tarcza nie wejdzie pod tę standardową.
Jeśli już chcesz przekładać z P11.144 to koniecznie z wersji sport (system hamulcowy ATE), tarcza będzie hamowała na całości, a nie tak jak w zwykłych P11 że będzie 20mm rdzy


Ogólnie nie wiem czy taka operacja ma sens, ja u siebie nie zauważyłem znacznej poprawy (aczkolwiek może być to zasługa "świetnych" opon dębica...)

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-06-09, 17:39

GrzegorzPPP pisze:Ogólnie nie wiem czy taka operacja ma sens, ja u siebie nie zauważyłem znacznej poprawy
Misiek po przejezdzie moja Primera w stosunku do swojej P10 stwierdził, że zaczal ostro hamowac na oesie, a auto staneło z 15 m wczesniej niz sie spodziewał :)

Awatar użytkownika
GrzegorzPPP
aktywny forumowicz
Posty: 179
Rejestracja: 2009-12-10, 13:06
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: GrzegorzPPP » 2010-06-09, 19:03

Ja też jak przesiądę się na ojcowską P11.144 to czuje ogromną różnicę w hamowaniu, ale jestem pewny że nie zależy ona od tarcz i zacisków a od jakiegoś tam systemu wspomagającego hamowanie (nie pamiętam już jak się nazywał)

Awatar użytkownika
johny_fellow
fanatyk nissana
Posty: 1837
Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
Lokalizacja: CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: johny_fellow » 2010-06-09, 21:57

Będziesz musiał odgiąć blachę, bo tarcza nie wejdzie pod tę standardową.
Akurat to najmniejszy problem. Blachę też mogę mieć z samochodu dawcy.
GrzegorzPPP pisze:Jeśli już chcesz przekładać z P11.144 to koniecznie z wersji sport (system hamulcowy ATE), tarcza będzie hamowała na całości, a nie tak jak w zwykłych P11 że będzie 20mm rdzy
Zobaczę jak wygląda tarcza w dawcy :mrgreen:
Znowu z NISSANem :cool:

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.

http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl

Awatar użytkownika
lukasgt
fanatyk nissana
Posty: 779
Rejestracja: 2009-12-20, 22:26
Lokalizacja: praga północ

Post autor: lukasgt » 2010-06-13, 01:07

POMOCY- odkryłem co się dzieje z heblami tzn objaw--piekielnie grzeje mi się prawe przednie koło-to ona hamuje czasem samo z siebie i nawet bez wciskania hebli potrafi strasznie huczeć-tak jakbym cały czas miał FADDING

--co mogę zrobić żeby to naprawić??
nie ma się co dziwić że wiecznie heble się przegrzewają jak koło się na heblach blokuje-pewnie juz dawno ta tarcza jest spalona...
Robimy PSSST,195km300nm program by Coobcio

Saab znajdzie nowego wasciciela,zapraszam na Pw

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2010-06-13, 01:14

lukasgt pisze:co mogę zrobić żeby to naprawić??
zainwestować w reperaturkę zacisku i będzie malina
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

Awatar użytkownika
Szymeq
fanatyk nissana
Posty: 3068
Rejestracja: 2009-11-29, 19:47
Lokalizacja: Wawa Zachód
Kontakt:

Post autor: Szymeq » 2010-06-13, 19:36

Rysiu83 pisze:
lukasgt pisze:co mogę zrobić żeby to naprawić??
zainwestować w reperaturkę zacisku i będzie malina
Dokładnie wszystko rozebrać, oczyścić zakamarki pod tłoczkiem i na nowych repertuarach złożyć.
Z nissanem od 2005 roku :)

Awatar użytkownika
johny_fellow
fanatyk nissana
Posty: 1837
Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
Lokalizacja: CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: johny_fellow » 2010-06-13, 20:49

Hmm... teraz się zastanawiam nad tymi tarczami mikoda. lukasa problemy jak widać biorą się skąd indziej.
Czy ktoś jeszcze używał tarcz mikoda GT? Może ktoś jeszcze coś o nich powiedzieć?
Planuję dać takie tarcze na przód i tył i do tego klocki TRW.
Znowu z NISSANem :cool:

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.

http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl

Awatar użytkownika
lukasgt
fanatyk nissana
Posty: 779
Rejestracja: 2009-12-20, 22:26
Lokalizacja: praga północ

Post autor: lukasgt » 2010-06-13, 20:58

widzisz tez mam TRW klocki i byłem zadowolony przez pierwsze 10 tyś km
Robimy PSSST,195km300nm program by Coobcio

Saab znajdzie nowego wasciciela,zapraszam na Pw

Awatar użytkownika
johny_fellow
fanatyk nissana
Posty: 1837
Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
Lokalizacja: CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: johny_fellow » 2010-06-14, 06:51

Dlatego zastanawiam się co zastosować.
Może wrzucę zestaw tarcz i klocków TRW, lub tarcze BREMBO i klocki TRW... Już sam nie wiem.
Znowu z NISSANem :cool:

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.

http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2010-06-14, 08:13

ja proponuje tą mikode.. Słyszałem bardzo dobre opinie na ich temat, do tego Ferodo Premier.

Choć z drugiej strony, dobra gładka tarcza na przód ( brembo ) i kolcek ferodo również dawały by rade :)

Widzisz lukas pisałem Ci żebyś wszytsko sprawdził przesmarował zaciski sprawdził stan tłoczków oraz okladzin. :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i Hamulce”