Strona 2 z 3

: 2016-10-04, 10:40
autor: holi
Witam, dzień dobry i cześć ;)
Trochę interesowałem się zawiasem do Sunny i jak wszyscy wiemy nie jest łatwo, mówię tu oczywiście o zawiasie do sportu. Chyba jedynym najtańszym i najmądrzejszym rozwiązaniem jest budowa bilstaina. Dzwoniłem do Zerkopolu i sprawa wygląda tak: Wysyłasz im swój stary amortyzator z którego odzyskują mocowania, mówisz im po jakich drogach chcesz tym jeździć (U mnie to nierówny asfalt) i oni tworzą dla Ciebie nowy amortyzator do Twojego Sunny na bazie bilstain b14. Tak ich przynajmniej zrozumiałem. Cena 1500zł sztuka co w porównaniu z proflexem nie jest wcale drogo. jeszcze w tym roku będę chciał coś takiego zamówić. Podejrzewam że cena będzie niższa przy większym zamówieniu, gdyby ktoś chciał proszę o widomość na mail: holinex@gmail.com Jeśli ktoś ma inny pomysł proszę dajcie znać.
Pozdrwiam

: 2016-10-04, 12:06
autor: woytaz_gdy_elb
jeszcze jest opcja taka jak u mnie była - czyli amorki Kyaba Ultra SR + jakieś fajne sprężyny
lub to co teraz mam:

http://www.isc-n1.com/nissan-auto-part- ... urers.html - jest polski przedstawiciel - można sobie dobrać twardość sprężyn itp. Obecie pojeździłem trochę na tym zawiasie i uważam że jest spoko ale raczej na asfalt/dziurawy asfalt - na szutry za twardy. Oferują pełen serwis - wszystkie części można kupić osobno i naprawić zawias. No i jest to tańsza opcja bo za taki zawias jeśli dobrze pamiętam zapłaciłem ok 4200-4500 Ale z osłonami piankowymi przeciw kurzowi i z 3ma kompletami sprężyn o różnej twardości no i z camberami na uniballach na górze. Do tego mogłem sobie wypróbować twardość sprężyn i gdyby mi nie odpowiadały to mogłem sobie zażyczyć wymiany na inną twardość.

: 2016-10-04, 17:13
autor: VE Killer
holi pisze:Witam, dzień dobry i cześć ;)
Trochę interesowałem się zawiasem do Sunny i jak wszyscy wiemy nie jest łatwo, mówię tu oczywiście o zawiasie do sportu. Chyba jedynym najtańszym i najmądrzejszym rozwiązaniem jest budowa bilstaina. Dzwoniłem do Zerkopolu i sprawa wygląda tak: Wysyłasz im swój stary amortyzator z którego odzyskują mocowania, mówisz im po jakich drogach chcesz tym jeździć (U mnie to nierówny asfalt) i oni tworzą dla Ciebie nowy amortyzator do Twojego Sunny na bazie bilstain b14. Tak ich przynajmniej zrozumiałem. Cena 1500zł sztuka co w porównaniu z proflexem nie jest wcale drogo. jeszcze w tym roku będę chciał coś takiego zamówić. Podejrzewam że cena będzie niższa przy większym zamówieniu, gdyby ktoś chciał proszę o widomość na mail: holinex@gmail.com Jeśli ktoś ma inny pomysł proszę dajcie znać.
Pozdrwiam
mozna za mniejsze pieniadze zrobic nowego kompletnego gwinta na wkładach bilseteina do sunnego z regulacją kąta pochylenia i na wąskiej spręzynie. A tu masz tylko samego amora i do tego pod seryjna spręzynę która przy tej średnicy i nieosiowym połozeniu powoduje że aby zmienić wysokość na gwincie musisz wyciagać kolumnę. temat przerabiałem już prawie 10lat temu i takich zawieszeń zrobionych u mnie jeżdzi chyba z 6 szt. Jedno ma Puma w almerze jedno jest u kogoś w Warszawie jedno u Armaty w sunnym do GSMP jedno siedzi u mnie a jeszcze jedna szt się aktualnie buduje. a jeszcze dwa jeżdza gdzies w supersprintach i kjsach

: 2016-10-04, 19:14
autor: holi
Wszystko można ;) Ale teraz konkretnie, ile kosztuje taki amortyzator na bazie bilstain b14 i czy jesteś w stanie się tego podjąć.
Pozdrawiam ;)

: 2016-10-04, 19:28
autor: Lukicrx
holi pisze: Cena 1500zł sztuka...
Pozdrwiam
Tzn 6 000 za komplet ? A to już HP niewiele więcej wyjdzie

: 2016-10-04, 20:02
autor: VE Killer
holi pisze:Wszystko można ;) Ale teraz konkretnie, ile kosztuje taki amortyzator na bazie bilstain b14 i czy jesteś w stanie się tego podjąć.
Pozdrawiam ;)
owszem. tylko ustalmy najpierw co u Ciebie znaczy amortyzator. bo z tego co opisałeś to rozumiem że Zerkopol proponuje za 1,5 tysia obudowę gwintowana wraz z wkładem Bilsteina. pod seryjną spręzynę. takie cos jestem w stanie ogarnąć taniej i do tego z regulacją pochylenia jak wspomniałem wcześniej. tak więc dopreecyzuj konkretnie co Cie interesuje. gdzies tu na forum widziałem fotki. wkłady Bilsteina są B6 i B8 róznią sie skokiem. B14 to o czym wspomniałes to już typ zawieszenia czyli kolumny gwintowane z możliwoscią regulacji wysokości. miałem kiedyś zawieszenie z GTI-Ra robione przez Zerkopol. nie podobał mi się sposób wykonania tego dlatego miedzy innymi postanowiłem ogarnąć ten temat po swojemu.

: 2016-10-04, 20:13
autor: Vendo
Jakieś szczegóły tego HP? Regulacja odbicia, dobicia, hi speed, low speed?

: 2016-10-04, 20:16
autor: VE Killer
Vendo pisze:Jakieś szczegóły tego HP? Regulacja odbicia, dobicia, hi speed, low speed?
wszystko zależy jaka wersję wybierzesz. zobacz na stronie HP Sport.

: 2016-10-04, 21:34
autor: Lukicrx
Vendo pisze:Jakieś szczegóły tego HP? Regulacja odbicia, dobicia, hi speed, low speed?
VE Killer pisze:wszystko zależy jaka wersję wybierzesz. zobacz na stronie HP Sport.
Co byś chciał, budżet weryfikuje fanaberie , pytanie czy jesteś w stanie wykorzystać taki zakres jak wymieniłeś , ja mam Proflex EVO 2 , stara generacja , zapewniam że dobicie i odbicie wystarczy aby na poziomie amatorskim go nigdy nie wykorzystać jak trzeba

: 2016-10-05, 08:27
autor: VE Killer
Lukicrx pisze:zapewniam że dobicie i odbicie wystarczy aby na poziomie amatorskim go nigdy nie wykorzystać jak trzeba
dlatego mi na asfalt w zupełnosci Bilstein wystarczy ;)

: 2016-10-05, 15:17
autor: Vendo
Lukicrx pisze:Tzn 6 000 za komplet ? A to już HP niewiele więcej wyjdzie
Ta strona HP Sport to jakiś dramat.
Chcę wiedzieć co oferują za te "niewiele więcej" niż 6000zł.
Lukicrx pisze:Co byś chciał, budżet weryfikuje fanaberie , pytanie czy jesteś w stanie wykorzystać taki zakres jak wymieniłeś , ja mam Proflex EVO 2 , stara generacja , zapewniam że dobicie i odbicie wystarczy aby na poziomie amatorskim go nigdy nie wykorzystać jak trzeba
Regulacja odbicia i dobicia mi w zupełności wystarcza nie zależy mi na fanaberiach. Chce tylko wiedzieć co oferują za daną kwotę pieniędzy, a z tej ich "profesjonalnej"strony nie idzie niczego się dowiedzieć.

Bilstein natomiast uważam za przereklamowany. Wszyscy gloryfikują tą B6, a ja nie widzę w tym żadnego cudu. Ot trochę lepsze amortyzatory niż zdrowa seria - tak, jeździłem na nowej B6 swojego czasu. Jeśli chodzi natomiast o Zerkopol to już całkiem im się w ... głowie przewróciło. Za byle robotę wołają worek kasy, tego nie robią, tamtego nie obsługują, to im się nie opłaca, a jak chcesz customową robotę to już w ogóle masz kłopot.

: 2016-10-05, 18:23
autor: Lukicrx
Vendo , a stronę Proflexa widziałeś ? Goście robią zawieszenia i jak widać w dupie mają marketing bo są na tyle dobrzy że klientów mają dość, to jedna z lepszych alternatyw dla górnej półki jak chodzi o rajdy , napisz do nich i się dopytaj to się dowiesz, no chyba że wolisz Tajwański badziew z zajebistą stroną www, ale nie sądzą, także popytaj ludzi jeżdżących na poziomie 2 ligi czy nawet RSMP, w Civicach choćby, czy Cliówkach na temat HP to Ci się rozjaśni co nieco, i daj spokój z oceną na podstawie strony www, masz info to weryfikuj, byś zobaczył w jakiej szopie mi Jiri z Ostravy skrzynie kłową zbudował to byś uciekł a skrzynia chodzi tak że Sadev by się jej nie powstydził, to są stare łupy te auta, tu trzeba być kreatywnym żeby coś zbudować nie oczekuj że Ci ktoś na Ebay-u wystawi lux zawias z pełną regulacją którym objedziesz każdego.

: 2016-10-05, 19:38
autor: VE Killer
Vendo pisze:
Lukicrx pisze:Tzn 6 000 za komplet ? A to już HP niewiele więcej wyjdzie
Ta strona HP Sport to jakiś dramat.
Chcę wiedzieć co oferują za te "niewiele więcej" niż 6000zł.
Lukicrx pisze:Co byś chciał, budżet weryfikuje fanaberie , pytanie czy jesteś w stanie wykorzystać taki zakres jak wymieniłeś , ja mam Proflex EVO 2 , stara generacja , zapewniam że dobicie i odbicie wystarczy aby na poziomie amatorskim go nigdy nie wykorzystać jak trzeba
Regulacja odbicia i dobicia mi w zupełności wystarcza nie zależy mi na fanaberiach. Chce tylko wiedzieć co oferują za daną kwotę pieniędzy, a z tej ich "profesjonalnej"strony nie idzie niczego się dowiedzieć.

Bilstein natomiast uważam za przereklamowany. Wszyscy gloryfikują tą B6, a ja nie widzę w tym żadnego cudu. Ot trochę lepsze amortyzatory niż zdrowa seria - tak, jeździłem na nowej B6 swojego czasu. Jeśli chodzi natomiast o Zerkopol to już całkiem im się w ... głowie przewróciło. Za byle robotę wołają worek kasy, tego nie robią, tamtego nie obsługują, to im się nie opłaca, a jak chcesz customową robotę to już w ogóle masz kłopot.


To zależy do czego używałeś tego bila i czy był ustawiony odpowiednio. Ja uważam że to dobry zawias na wyscigi. Daje radę też w różnch pojeżdźawkach. Ale do rajdów na wyźszym poziomie nie koniecznie. Uważam też że zaletą jest to że jest w pełni serwisowalny. Cena też jest do przyjęcia. Znajomi jeździli też na HP w Gsmp i sobie chwslili ale tak jak mówię do wyścigów nie potrzebne są zewnętrzne regulacje charakterystyki. Wiem że Adrian W miał w rajdowym sunnym hpsporta ze zbiorniczkami. Cena chyba coś kolo 12 ale pewny nie jestem. Jakiś wybór jest no ale jak luki pisze czasem budżet wyhamowuje aspiracje

: 2016-10-06, 18:03
autor: d3mox
Ja mam zagwostke jeżeli chodzi o zawias. Kupilem ISC Racing, który również jest w pełni rozbieralny, ale jest sporo za twardy. Zastanawiam się czy nie pojechać z tym zawieszeniem do Krakowa i tam mi odpowiednio ustawia to zawieszenie, czy sprzedać i kupić coś innego :/

: 2016-10-06, 19:07
autor: Lukicrx
Racing jak sama nazwa wskazuje z rajdami mieć wiele wspólnego nie będzie, to jest problem dobry zawias do jazdy po krzakach musi perfekcyjnie wybierać nierówności i trzymać koło przy nawierzchni, no nie ma bata żeby zawias na równy asfaltowy tor spełnił tą rolę, tu nawet dobrze zrobiony zawias na B6 jaki miałem na początku ma problem na nierównych partiach, jak to mawia mój Tata szkłem d*** nie podetrzesz :mrgreen:

: 2016-10-07, 06:47
autor: VE Killer
... po prostu trzeba się najpierw zastanowić do czego i gdzie się będzie używać tego zawieszenia a potem robić zakupy po przeanalizowaniu budżetu. Nie ma takiego zawieszenia ktore będzie zajebiste do wszystkiego. Nawet w rajdach na szutry i zimowe oesy zakladane jest inne niż na asfalty. Dobór zawieszenia na wyścigi jest znacznie prostszy i jest ono tansze bo cóż wielce trzeba na w miarę równe asfalty :-P

: 2016-10-07, 08:27
autor: bombel
d3mox, ale kreciłeś nim? W gwincie mozna ustawic nie tylko wysokośc ale i twardość

: 2016-10-07, 09:12
autor: woytaz_gdy_elb
Ja swoim ISC Racing trochę pokombinowałem - sprężyny mam 8 z przodu i 6 z tyłu i zmiękczone amory na maxa - do tego dość wysoko podniesione i wydaje mi się że dramatu nie ma na dziurawym asfalcie - coś tam wybiera - nie jest to totalna taczka. Jednak miałem okazje przejechać się po szutrach ostatnio i moim zdaniem za twardo- no ale cóż fakty są takie że na mocno dziurawych szutrach czasami lepiej sprawują się fabryczne miękkie amory z rozpiętymi stabilizatorami niż jakiekolwiek sportowe zawieszenie do 5 tys. zł - dlatego myślę czy na szutry nie zrobić sobie 2 kompletu zawieszenia - np kyb ultra sr + seryjne wysokie srpężyny.

Jeszcze jest opcja żeby założyć sprężyny 6 z przodu i 4 z tyłu - żeby trochę się zmiękczyć jeszcze.

: 2016-10-07, 10:09
autor: VE Killer
pamiętajcie tylko że przy zmianie wysokości zawieszenia trzeba przeregulować geometrię kół bo sie zmienia ;)

: 2016-10-07, 11:36
autor: woytaz_gdy_elb
wiadomo,

trzeba też pamętać że zawieszenie ustawione w większym negatywie ( pochylenie koła) w teorii mniej pracuje na dziurach niż na geometrii na zero.

: 2016-10-08, 08:58
autor: VE Killer
woytaz_gdy_elb pisze:wiadomo,

trzeba też pamętać że zawieszenie ustawione w większym negatywie ( pochylenie koła) w teorii mniej pracuje na dziurach niż na geometrii na zero.
... tylko że większy negatywy zazwyczaj ustawia się na asfalty. Ogolnie nastawy wyscigowe są inne niż rajdowe. Bez sensu ustawiać minusy na szuter :)

: 2016-10-08, 11:19
autor: Lukicrx
woytaz_gdy_elb pisze:trzeba też pamętać że zawieszenie ustawione w większym negatywie ( pochylenie koła) w teorii mniej pracuje na dziurach niż na geometrii na zero.
Powiem więcej, nie tylko w teorii negatyw na nierównym słabo działa :mrgreen:

: 2016-10-09, 11:52
autor: d3mox
bombel pisze:d3mox, ale kreciłeś nim? W gwincie mozna ustawic nie tylko wysokośc ale i twardość
Jasne, że kręciłem. Tył w ogóle nie pracuje, zmiękczony na maksa, a twardo jak cholera, byle jaka nierówność i jedno z kół z tyłu wisi w powietrzu. Niestety dzwoniąc do ISC prosiłem o pomoc w dobraniu zawieszenia na dziury etc., polecili Racing, a jak chciałem cokolwiek wymienić to kazali płacić, bo oni nie będą wymieniać. Także jak ktoś bedzie chcial kupic ISC to nie słuchajcie sprzedawcy :)

: 2016-10-09, 18:04
autor: Vendo
Jest opcja uratowania tematu ale musisz zgłosić się do porządnego zakładu zajmującego się regeneracją amortyzatorów - np. Nagengast w Gdańsku.
Jedyne co przychodzi mi do głowy to zmiana charakterystyki poprzez przeróbkę bądź wymianę na inny model zaworu tłokowego. Operacja taka wiąże się jednak z rozebraniem wszystkich amorów i raczej nie małym kosztem. Musisz więc odpowiedzieć sobie na pytanie czy chcesz dalej pompować kasę w ten zawias nie mając 100% pewności czy będzie tak jak chcesz czy lepiej pogonić go dalej i zakupić coś innego.

: 2016-10-10, 18:45
autor: d3mox
Jest wystawione na sprzedaż :)

: 2016-10-10, 20:30
autor: Lukicrx
męska decyzja, i czego szukasz ? lub już masz na oku ?

: 2016-10-11, 14:10
autor: woytaz_gdy_elb
Nie żebym jakoś bardzo bronił tego zawieszenia - też uważam że jest mocno twarde - raczej z przeznaczeniem na asfalty/dziurawe asfalty. Ale wydaje mi się że musisz sobie odpowiedzieć na pytanie do czego ma być to zawieszenie ? Bo zawias dobry na szutry nigdy nie będzie dobry na asfalt i odwrotnie... Rozumiem że chcesz zawieszenie w podobnych celach jak ja ? - startuję w superkjs w Rallylandzie i innych amatorskich pojeżdżawkach. Pewnie za jakiś czas będę celował w RO i mnie się wydaje że ten zawias z wyjątkiem szutrów w miarę się sprawdza - tzn nie uważam żeby to był jakiś totalny beton...a nie wiem jak u was w regionie ale u nas obecnie szutrowa jest jedna impreza w roku. A może masz za sztywno ustawiony stabilizator z tyłu ? Bo ISC nie dawało łączników w zestawie - musiałem sobie wykombinować/ dorobić na zamówienie ?

Żeby ta dyskusja miała jakikolwiek sens a nie słowo przeciwko słowu proponuję żebyś obejrzał moje onboardy gdzie jadę na tym zawieszeniu - mogę Ci dokładnie podać jakie miałem nastawy i wszelkie pozostałe dane tzn opony, geometrię itp...Żeby było śmieszniej mam również kawałek mojej nieudolnej jazdy po szutrach na tym zawieszeniu - może jednak coś masz nie tak w ustawieniach i wspólnymi siłami dojdziemy co nie gra:

tu równiusieńko:

https://www.youtube.com/watch?v=Qpm0cPn_xPE

tu już trochę dziurawiej:

https://www.youtube.com/watch?v=X0Jd18tTDlE

tu masz szuter z kamlotami, płytami jumbami i jeszcze po deszczu

https://www.youtube.com/watch?v=ZHJkMgc4-ig

tu z kolei tempo spacerowe w deszczu - ale zwróć uwagę że dosłownie ułamek sekundy przed metą przejeżdżam/przeskakuję przez policjanta leżącego

https://www.youtube.com/watch?v=eEj53CuYCSk


żebyś miał skalę porównawczą to tu masz to samo auto ale bez szpery, krótkiej skrzyni i na zawieszeniu KYB Ultra SR + sprężyny Vogtland -35

posting.php?mode=reply&t=21648&sid=2294 ... 5d6cd47cc7

Przeanalizuj sobie na spokojnie...no i tu pytanie do konsylium czy oglądając te filmy to zawieszenie wydaje wam się jakieś totalnie betonowe ? Bo do tej pory mi się zdawało że zawias na asfalt/dziurawy asfalt jednak musi być trochę twardy - dlatego myślę o tym żeby na szuter mieć inny zestaw zawieszenia i hamulców...ale na asfalty nawet te dziurawe wydaję mi się że nie ma dramatu...

jaką masz twardość sprężyn z tyłu i z przodu ?

a może też masz jakieś swoje onboardy z tym zawiasem w akcji ?

ps: tu masz jeszcze zdjęcie z zewnątrz żebyś widział mniej więcej jak wysoko mam podniesiony zawias:

Obrazek

: 2016-10-11, 15:58
autor: Lukicrx
Wrzuć jakieś filmy z zewnątrz, onboard tak średnio pokazuje jak zawias wybiera, to poglądowo tak działa zawias asfaltowy ale typowo rajdowy na średnio równych partiach ale bez przesadnego wyrypu

https://www.youtube.com/watch?v=kfpFy85MKUY

: 2016-10-11, 20:54
autor: woytaz_gdy_elb
https://youtu.be/jOrJVCqmw14

https://youtu.be/sa4glwLfRRo


Moim zdaniem zawieszenie Lukicrx jest zdecydowanie twardsze sądząc po filmach, żeby było śmieszniej widzę jak się tylne koło odrywa - więc może to normalny objaw przy twardym,asfaltowym zawieszeniu.

: 2016-10-13, 11:06
autor: d3mox
Lukicrx pisze:męska decyzja, i czego szukasz ? lub już masz na oku ?
Zawias ma być do KJS, SKJS, RO czyli nierówny asfalt. Nie wiem czego szukam, myślałem nad czeskim zawiasem Protlum? Słyszałem, że koszt to 10k PLN mniej wiecej. W warszawie jest przedstawiciel firmy GAZ, ponoć też całkiem ciekawe zawiasy.