Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Pompy/serwa hamulcowe - temat rzeka

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

d3mox
doświadczony forumowicz
Posty: 235
Rejestracja: 2014-08-10, 12:02
Lokalizacja: Milanówek

Post autor: d3mox » 2015-07-28, 11:40

Musi być gdzieś jakaś nieszczelność albo powietrze gdzieś siedzi. Innej opcji nie ma.

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2015-07-28, 11:50

Nieszczelność jakby była to za każdym razem by wpadał w podłogę raczej. A tu tylko za pierwszym i to jeszcze po czasie. Jak czesto hamuje to nie wpada.
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2015-07-28, 16:03

Jeżeli układ jest szczelny i odpowietrzony a pedał leci w dół to pompa padła i nie trzyma ciśnienia.

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2015-07-28, 16:47

Leci w dół tylko za pierwszym razem. Drugi już lepiej a trzeci to brzytwa :D
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 996
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2015-07-28, 19:16

W poprzedniej preimerze też tak miałem i jak wymieniłem klocki to wszystko wróciło do normy ale ty już wymieniłeś
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2015-07-28, 21:14

Chyba, że masz jakąś mało wydajną pompę i musisz pompować aby odpowiednia ilość płynu była wtłoczona w układ. Ja u siebie też mam czterotłoczkowe i seryjną pompę i nie mam żadnego problemu.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-07-28, 21:17

Może nie tyle samą pompę co serwo :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2015-07-28, 21:23

Wcześniej też nie miałem. Po długim postoju i zmianie tarcz i klocków tak wyszło
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-07-29, 09:28

przewody masz w opolo\cie czy gumowe? moze tu tez być problem. serwo jesli byłoby nie szczelne pedał raczej byłby twardy z racji braku wspomagania. objawy wskazują na pompę hamulcowa bo zakładam ze ABS wyebany masz. nie kręciłes przypadkiem tym bolcem który wypycha tłoczki pompy?
XXX

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2015-07-29, 09:34

Pompa abs jest. Przewody gumowe nie puchna ani nic w tym stylu ( w oplocie czekają na montaż ) niczym nie kręciłem. Na dniach założę inną pompę zobaczymy co się stanie
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-07-29, 10:19

to masz jeszcze drugą opcje poza pompą jak nie będzie efektu. pompa ABS. nie wiem czy taki test cos da ale spróbuj z wyciagnietym bezpiecznikiem ABSu czy jest to samo.
XXX

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2015-07-29, 14:56

Mam powyciągane bezpieczniki czujniki. Generalnie sama ta pompa została. W S13 widziałem, że pompa ABS ma swoje odpowietrzniki.
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-08-22, 21:36

No dobra wymieniłem serwo na takie z Maximy A32 (M215T) - różnica w hamowaniu kolosalna. Teraz jeszcze BM57 trzeba władować :d
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

AdamP
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2014-03-16, 11:45
Lokalizacja: Opole

Post autor: AdamP » 2015-11-01, 16:42

W swoim 100NX GTI wrzuciłem do przodu zaciski z Mitsu 2tłoczkowe, w efekcie przy seryjnym serwie i pompie bm38 hamulce były mega słabe. Po obadaniu tematu, wywaliłem pompę abs całkowicie z auta, a przewody idące z pompy hamulcowej wpiąłem od razu w trójniki na ścianie grodziowej w efekcie trochę lepiej ale dalej lipa. Kupiłem serwo + pompę z 350Z anglika, serwo 10cali, pompa 1 i1/16 cala czyli coś jak BM57. Pompa z 350z nie podejdzie do serwa z GTI oraz dużego serwa z Altimy - jest inaczej skonstruowany trzpień który popycha pompę. Co do serwa + pompy z 350Z zestaw z anglika jest tańszy a pasuje przewód elastyczny od podciśnienia pasuje, a pompa ma wyjścia po stronie kielicha - przewody się mieszczą jeszcze jest luz. Na długość także nie ma problemu, pasuje przy oryginalnej puszcze filtra powietrza. Jedyna przeróbka jaką trzeba wykonać jest wyklepanie zgrzewu na ścianie grodziowej. serwo ma większa średnicę i trzeba się pobawić młotkiem - zrobić na serwem łuk. Śruby mocujące serwo są troszkę krótsze (35mm) ale bez problemu nakrętki łapią, nie trzeba wywalać oryginalnej ramki od strony kabiny ( jedynie polecam usunąć przyspawany do niej spory odważnik-zastosowany w niewiadomym celu). U mnie po wymianie hamulce są wreszcie takie jak powinny, dodatkowo mocniejsze serwo powoduje że hamulec jest przyjemnie miękki jak nowym aucie. Jednym zdaniem: Polecam serwo i pompę hamulcową z 350Z anglika :)

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-11-01, 19:50

no jak z Angola jest ok to chyba z europejczyka tez bedzie działało :))))
XXX

AdamP
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2014-03-16, 11:45
Lokalizacja: Opole

Post autor: AdamP » 2015-11-01, 20:38

Europejczyk ma z drugiej strony króciec podciśnienia w serwie i chyba z drugiej strony wyjścia z pompy :) myślę ze też powinno pasować

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-11-01, 20:46

AdamP, jeśli chodzi o wyjście w serwie na kolektor to zarówno angol jak i eu ma z tej samej strony. Pompa hamulcowa ma wyjścia po przeciwnej stronie.

Co więcej - to, co napisałeś potwierdza tylko to, że sama wymiana zacisków zbytnio nic nie daje. Trzeba jeszcze odpowiednio dobrać do tego resztę układu - pompa, serwo etc.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2015-11-01, 22:04

W moim polifcie jak wymieniłem zaciski na 4 tłoczki to jest poprawa. Na pewno wymieniając serwo, pompę będzie lepiej (ale to dopiero na wiosnę zrobię) ale same zaciski też dają. Ale faktem jest też że lepsze klocki od razu wleciały.

Awatar użytkownika
diavel
wiem o czym pisze
Posty: 64
Rejestracja: 2015-06-13, 11:16
Lokalizacja: na północ od CB

Post autor: diavel » 2015-11-03, 15:25

Widzę że AdamP montował serwo wraz z pompą z 350z do 100nx a czy ktoś robił podobny zabieg w P10 ? Bo moje hamulce można nazwać spowalniaczami i myślę nad poprawą sprawności tego układu.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-11-03, 15:29

diavel, zrób zdjęcie ściany grodziowej nad serwem, zobaczymy ile tam jest miejsca i czy da się wcisnąć serwo od Maximy/Patrola.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
diavel
wiem o czym pisze
Posty: 64
Rejestracja: 2015-06-13, 11:16
Lokalizacja: na północ od CB

Post autor: diavel » 2015-11-03, 15:47

janusz tak to wygląda.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-11-03, 19:21

Ciężko będzie wsadzić większe serwo.......
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2063
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2015-11-03, 19:33

diavel pisze:Widzę że AdamP ...Bo moje hamulce można nazwać spowalniaczami...
zakładaj dobry klocek hamulcowy oraz tarcze. większe serwo powoduje "lżejsze" działanie pedału hamulca. skuteczności, a właściwie drogi hamowania to nie polepsza.

Awatar użytkownika
diavel
wiem o czym pisze
Posty: 64
Rejestracja: 2015-06-13, 11:16
Lokalizacja: na północ od CB

Post autor: diavel » 2015-11-03, 20:16

No cóż szkoda bo myślałem nad big brake kitem jak skończą sie obecne klocki bo poprzedni właściciel zmieniał tarcze i klocki z przodu niestety jakiej firmy sa tarcze to nie wiem ale klocki sa firmy SAKURA :/ a co do pedału hamulca to czasami jest normalny a czasami bardzo miękki a płyn hamulcowy zmienialem.

AdamP
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2014-03-16, 11:45
Lokalizacja: Opole

Post autor: AdamP » 2015-11-04, 18:07

Nie widzę fotki ile jest miejsca w P10, ale jeśli jest tyle samo co w Sunny to śmiało dawaj serwo z Altimy albo 350Z :)

Awatar użytkownika
diavel
wiem o czym pisze
Posty: 64
Rejestracja: 2015-06-13, 11:16
Lokalizacja: na północ od CB

Post autor: diavel » 2015-11-04, 19:06

Zestaw pompa plus serwo z Zetki nie jest drogi wiec zaryzykuje i moze cos sie uda z tego ulepić ;)

Awatar użytkownika
radziejwwl
fanatyk nissana
Posty: 1592
Rejestracja: 2009-12-10, 18:09
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: radziejwwl » 2015-11-04, 19:10

tez jestem na etapie myslenia o tym , do wiosny jest czas zeby cos duzego wsadzic ;)

AdamP
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2014-03-16, 11:45
Lokalizacja: Opole

Post autor: AdamP » 2015-11-04, 21:01

Ok widzę fotkę :) myśle ze powinno się udać wyrysuj sobie markerem łuk nad serwem na tym łączeniu blach (zgrzewie) weź większy młotek i wyklep go w górę dość sporo. Przymierz nowe serwo i ewentualnie popraw. W nowym serwie musisz wyregulować długość trzpienia przy pedale hamulca.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-11-04, 21:40

AdamP, jeśli się pokrywa długość, to nie trzeba regulować - przynajmniej ja tak miałem jak pakowałem serwo od Maximy :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2016-03-06, 13:29

A serwo mt245 będzie lepsze niż mt215??
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i Hamulce”