Strona 5 z 6

: 2014-11-06, 01:34
autor: Arias
bo jak byk widać że łączy ze sobą słupki ??

: 2014-11-06, 07:18
autor: VE Killer
Arias pisze:bo jak byk widać że łączy ze sobą słupki ??
owsze widać że jest do słupków przykręcone. przyjrzyj się dokładnie w jaki sposób jest to przykręcone . (płaskownik a do niego dopiero mocowana jest rura). płaskownik jest odporny na zginanie :-o

ale nie istotne... niech będzie że usztuwnia ... jeszcze tylko niech ze 2-3 osoby stwierdza że usztywnia to tez w to uwierzę :mrgreen:

: 2014-11-06, 08:19
autor: Arias
Akurat ten z zdjęcia jest kiepski, wkleje później harness o jakim mówie

[ Dodano: 2014-11-06, 08:25 ]
Obrazek to już jest coś, ale to jeszcze nie to

: 2014-11-06, 10:19
autor: zuh
wod2u właśnie o takim czymś pisałem. Tylko że ja mam jakby przednią cześć i chce dorobić kolejne dwa mocowania. Ja miałem plan jeszcze wstawić X w ten kwadrat, coby bardziej usztywnić. Tylko nie wiem czy to nie będzie zbędna waga.?

[ Dodano: 2014-11-06, 10:30 ]
Arias pisze:
Ad@mus pisze:harnes bar to bajer, raczej wiele do tematu sztywnosci nie wnosi:)
tu się mylisz, bo właśnie wnosi bardzo dużo. Dowód? W zimę jak skrzypią uszczelki, wjedź na wysoki krawężnik, to zobaczysz jak się buda skręca.
Masz oczywiście racje, że buda się skręca ale to co jest pokazane na fotkach to w małym stopniu usztywni bude. Tak jak pisałeś musi być to solidne. Chociaż mam to zepnie tylko dwa słupki do kupy a i tak nie będzie jakoś super sztywne. Tam by musiał być wspawany X. No i przydałoby się "złapać się" też gdzie z tyłu karoserii ale to już powoli klatka się robi.

: 2014-11-06, 11:29
autor: wod2u
zuh, ja proponuję taką konstrukcję, bo wydaje mi się (ale możecie mnie wyprowadzić z błędu), że jeżeli zastosuje się takie łączenia, to grubość rur nie będzie już miała aż takiego znaczenia. Tzn uważam, że sztywność zapewni sam kształt całości konstrukcji i że ekstremalna grubość rur nie będzie aż tak potrzebna.
Patrząc na animacje:
http://www.ultraracing.my/home/knowledg ... -it-works/
widać, że negatywnym efektem braku dolnego spięcia jest "rozjeżdżanie się" wahaczy pod obciążeniem. Na moje dodanie X-a przeciwdziałałoby skręcaniu się rozpórki, co na role raczej nie występuje.

: 2014-11-06, 14:12
autor: zuh
Właśnie zastanawiałem się czy ten X jest potrzebny czy raczej zbędny. Wg tych animacji jest zbędny.

: 2014-11-26, 19:51
autor: wod2u
Look at this:
ObrazekObrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

: 2014-11-26, 19:59
autor: janusz
Wod2u, "Lubię to"

: 2014-11-26, 20:06
autor: vixo
Przy obniżeniu strach jeździć a wydech to pewnie wali aż miło :D

: 2014-11-26, 21:30
autor: wod2u
Ostatnie zdjęcie jest zrobione z przodu, widać na nim, że ten rozpierak jest na wysokości belki silnika, więc jeśli belą nie trzesz, to tym też nie zahaczysz. To jest alternatywa do 4-punktowych rozpórek dolnych, które przechodzą pod belką a więc rzeczywiście obniżają prześwit auta.
Co do walenia wydechu - info ze strony, z której wziąłem zdjęcia jest takie, że między rurą z bandażem a rozpórką jest 1/4 cala - ok 6mm. Właściciel się nie skarżył na uderzanie wydechu o rurkę. Jest też info, że przy 3 calowym wydechu nie wchodzi bez obcierania.
http://www.sr20forum.com/chassis-suspen ... races.html

: 2014-11-26, 23:14
autor: VE Killer
a to nie jest zawieszenie z primery

: 2014-11-26, 23:27
autor: wod2u
W Primerze jest podobnie, ja tylko proponuję rozwiązanie do rozważenia :-D A spodobało mi się właśnie ze względu na to, że nie powinno zmniejszyć prześwitu auta.

: 2014-11-26, 23:34
autor: vixo
Ja u siebie bardziej zawadzam wydechem niż belka. W Almerze np belka jest niżej bo ma jeszcze takiego dodatkowego dydola nie wiadomo po co

: 2014-11-27, 07:29
autor: VE Killer
źebyś sobie mógł tam lewarek podstawić

: 2014-11-27, 09:46
autor: vixo
no ciekawe

: 2014-11-27, 14:14
autor: zuh
w primerze jest inaczej więc rozpórka musi wyglądać inaczej. Ja mam rozpórkę w kształcie S no i spina tylko przednie mocowania.

: 2014-12-06, 23:26
autor: Zielkq
Ad@mus, i jak tam temat? Coś się ruszyło? ;)

: 2014-12-07, 13:18
autor: VE Killer
pewnie temat umał bo już by sie pochwalił :)))

: 2014-12-27, 00:06
autor: Zielkq
Jest sens pakować coś takiego? Czy lepiej sprawdziłaby się rozpórka środkowa, ale na wysokości podłogi?
Obrazek
Obrazek

: 2014-12-27, 00:18
autor: janusz
Zielkq, Ty masz u siebie środkową rozpórkę - to po co Ci kolejna?

: 2014-12-27, 00:19
autor: Ad@mus
wizualny-nie usztywnia budy bo i nie jest montowana na sztywno
to jest tzw harness bar i do tego montuje się pasy 5pkt szelki
słusznie usztywni natomiast jakiś x bar

: 2014-12-29, 19:22
autor: siwek755
Rozpórkę do P11.144 od kolegi MacGayver otrzymałem wprawdzie już jakiś czas temu, ale dopiero zimowa sceneria przypomniała mi, żeby strzelić foto i coś napisać...
Także dla zainteresowanych - polecam. W pierwszej chwili trochę zdziwiła mnie dość mała waga jak i same wykonanie (kątownik), ale po czasie muszę przyznać, że spełnia swoje zadanie i wydaje się być solidna. Pierwsze wrażenie było może lekko zaburzone przez wcześniejszą "belę" :P jaką miałem [fot.1]).
Obrazek

Rozpórka poprowadzona wysoko, przez co udało się skutecznie ominąć listwę LPG.
Tak więc jak pisałem - polecam kolegę MacGayver i jego robotę. :)

Obrazek Obrazek

: 2015-01-05, 19:13
autor: marlos90
prawdopodobnie do P11 HB można w bardzo prosty sposób wrzucić rozpórkę do bagażnika i mocowanie już jest przygotowane, tylko 2dziurki w tapicerce dorobić. Wstępnie mam już wymyśloną rozpórkę której wykonanie również będzie proste. Jutro postaram się obadać temat dokładniej

: 2015-05-23, 11:36
autor: Arias
a jak jest w kombiku ?? rozpórka z P11 z sedana wchodzi ??

: 2015-07-25, 11:31
autor: voy78
Trochę poczytałem i tak konkretnie to ktoś z kolegów ma do sprzedania Górna Rozpórke do P11 ? Z tego co widzę to najlepiej z rury bezszwowej .
I ewentualnie chciałem zapytać o dolna .
Ta czteropunktowa idzie Max dołem - czyli pod wydechem ? I czy ktoś ma taką może do sprzedania ?
Lub dwupunktowa jeśli ta cztero jest nie do osiągnięcia
Może ma ktoś zdjęcia tej dolnej ?

: 2015-07-25, 12:43
autor: VE Killer
wszystko jest do ogarnięcia:))

: 2015-07-25, 16:35
autor: Ad@mus
voy78, zgłoś się do mnie ;)
Obrazek
taka rura i taka profeska ci odpowiada? :D
Obrazek
patrz na spawy

: 2015-07-25, 17:55
autor: voy78
heheheh coś w tym stylu , tylko wiecej i gęściej ;)

: 2016-04-07, 15:07
autor: marlos90
UP!
tworzył ktoś dolną rozpórkę do P10 / P11? wyrzeźbiłem mocowania do wahaczy i nie mam pomysłu jak je połączyć :/ rurą i giąć na giętarce czy jaki profil prostokątny i też giąć żeby pod silnikiem puścić.. bo lepiej żeby nie było spawów na łukach?

: 2016-04-07, 15:59
autor: Ad@mus
marlos90, rurka podgiąć nad wydechem i uspawać do mocowań wahacza, nie wiem jak to kminisz ale jak byłem pod autem to raczej pikuś