Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Rozpieramy polifta - czyli jak władować rozpieraki z p11?

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2014-10-12, 15:41

nicek 1213 właśnie o tym mówię, i skoro moja była bita to jakiś dobry magik musiał ją składać skoro ORI rozpórka która była od początku wyjścia z fabryki dalej pasuje :)

chyba że własnie wasze teorie obaliłem :P
Ostatnio zmieniony 2014-10-12, 15:42 przez Boro1989, łącznie zmieniany 1 raz.
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-10-12, 15:41

Boro1989 pisze:to mnie ciekawi jakim cudem do mojej P11 SRI pasuje ori rozpórka skoro miała wizytę w lesie :D
była u balacharza naciagana??

nicek-1213
nowy na forum
Posty: 25
Rejestracja: 2012-01-18, 18:44
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: nicek-1213 » 2014-10-12, 15:43

A i ori rozpórki też mają fasolki.
VE Killer, sama pisałaś o naprawach po których nie trzyma buda wymiarów i to była odpowiedz do tej twojej wypowiedzi.

[ Dodano: 2014-10-12, 16:45 ]
Boro1989, poprostu przy naprawie miał na uwadze rozpórke i tak prostował/spawał bude aby rozpórka pasowała.

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-10-12, 15:46

Jezu.. chodzi mi o to że skoro buda nie ma wymiaru fabrycznego to ja osobiście w swoim samochodzie wolała bym najpierw doprowadzić aby te wymiary były ok i takzamontować rozpórkę a nie dopasowywać rozpórkę pod krzywą karoserię .. i tyle miałam do powiedzenia na ten temat
XXX

nicek-1213
nowy na forum
Posty: 25
Rejestracja: 2012-01-18, 18:44
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: nicek-1213 » 2014-10-12, 15:49

VE Killer pisze:bardzo ciekawa teoria:) spawy są słabsze od fabrycznych zgrzewów???
Pewnie że są słabsze, spawy mają gorszą wytrzymałość od zgrzewów na zmienne obciążenia. W ogóle to przy spawaniu powstają naprężenia które negatywnia wpływają na wytrzymałość na zmienne naprężenia.

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2014-10-12, 15:58

Boro1989, ale gdybyś zakładał ori rozpórkę do Primery która wcześniej jej nie miała to mogłoby być różnie, dlatego jestem zwolennikiem żeby rozpórka była, czy to oryginalna czy nie. zawsze to spięcie nadwozia aby nie pracowało
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

nicek-1213
nowy na forum
Posty: 25
Rejestracja: 2012-01-18, 18:44
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: nicek-1213 » 2014-10-12, 15:59

Jakbyś miała prostować bude że by rozpórke zamontować to wyszłoby ładnych kilkanaście setek złotówek

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2014-10-12, 16:00

VE Killer, jeśli masz 15 letnie auto i masz 5mm różnicy na kielichach to chciałabyś oddawać auto do blacharza? to idąc tym tokiem rozumowania lepiej od razu zezłomować 3/4 wszystkich samochodów które mamy bo nic nie będzie się opłacać. Skoro do tej pory wszystko jeździło i się sprawdzało to te 5mm nic nie zmien, od tego jest jeszcze regulacja geometrii kół aby drobne różnice zmniejszyć, nigdy nie idealnie ale zbliżone do ideału - takie moje zdanie
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

nicek-1213
nowy na forum
Posty: 25
Rejestracja: 2012-01-18, 18:44
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: nicek-1213 » 2014-10-12, 16:07

MacGayver, Amen. W 100% zgadzam się

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-10-12, 16:13

a mogę mieć swoje zdanie czy zostanę na dzień dobry wyklęta.. bo jestem po prostu babą i mam odmienne zdanie niż wiekszość?? :-o
XXX

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-10-12, 16:17

VE Killer, jeśli jesteś młoda, ładna, inteligentna, masz odpowiednie wymiary i potrafisz dobrze przygotować drąga pod rozpórkę to:
VE Killer pisze:zostanę na dzień dobry wyklęta
nie bardzo:)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2014-10-12, 17:04

a wiecie co zrobię ? z ciekawości przymierzę moją rozpórkę z GT do SRI :) zobaczyć jak to wygląda czy będzie pasować czy nie itp :)

osobiście też jestem zwolennikiem rozpórek , dlatego teraz rozmyślam nad rozpórką tylnią, jak i przednią dolną , może to by było dobre rozwiązanie na rozpadające się łączniki staba? jakby dół spiął na sztywno , hm
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-10-12, 17:12

z p11 gt do p11 sri powinna pasować
XXX

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2014-10-12, 17:13

ale ciekawi mnie rozejście się budy :) tak jak było tutaj poruszane :)
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-10-12, 17:16

no chyba że tak:)
XXX

Awatar użytkownika
kejno
wiem o czym pisze
Posty: 62
Rejestracja: 2010-04-23, 15:38
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kejno » 2014-10-19, 17:35

I w weekend zamontowałem u siebie do P11.144 rozpórkę od MacGayvera :)
Sprawia wrażenie solidnej i nie gnie się na kolanie ;) - flansze grube, a malowanie przyzwoite - co prawda nie ma elementów mangi ;), ale jest "pure black" :D
Rozmiarowo pasowało bez problemu.

Tak się mieści:
Obrazek

Dałem nowe nakrętki. Pytanie otwarte: jak mocno dokręcić rozpórkę? Mam klucz dyno, dałem 65 Nm.
Po pierwszej przejażdżce mam wrażenie, że trochę lepiej wybiera wyboje.
pozdrawiam, Krzysztof

WP11.144 SR20DE
P11.144 HB SR20DE
Espace Gr IV V4Y/VQ35DE --> Szklarnia

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-10-19, 17:46

dokręcić momentem jakim dokręcasz normalnie te sruby od amora... masz ten moment w manualu pozdrawiam
XXX

Awatar użytkownika
kejno
wiem o czym pisze
Posty: 62
Rejestracja: 2010-04-23, 15:38
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kejno » 2014-10-19, 21:37

W manualu jest 42-52 Nm.
Tak więc trochę więcej im nie zaszkodzi :)
Dzięki MacGayver za rozpieraka :)
pozdrawiam, Krzysztof

WP11.144 SR20DE
P11.144 HB SR20DE
Espace Gr IV V4Y/VQ35DE --> Szklarnia

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2014-10-19, 21:54

kejno, polecam się na przyszłość jakby coś jeszcze było potrzeba (np mechanizm wycieraczek bo zacznie ocierać o maskę :mrgreen: i inne)

została mi na tą chwilę jeszcze jedna czarna rozpórka do P11 jak co :-P i jedna do N16
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-10-19, 22:38

ja te sruby na pałe zakręcałem-ups, totalny brak profeski
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
marlos90
fanatyk nissana
Posty: 712
Rejestracja: 2010-05-29, 23:07
Lokalizacja: LBN

Post autor: marlos90 » 2014-10-19, 22:59

łatwo szpilki ukręcić, ja bez problemu grzechotką ukręciłem 2szt
My GTline viewtopic.php?t=20447

SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-10-20, 04:59

włąsnie dlatego podane są momenty aby nie dokręcić ani za lekko ani ich nie ukręcić... wiec stwierdzenie że trochę więcej im nie zaszkodzi jest mylne a przekonasz się za któryms razem jak się ukręci bo będzie przeciagnięta :mrgreen:

jakos głowicy nikt się nie podejmuje na pałę dokręcić:)))
XXX

Awatar użytkownika
kejno
wiem o czym pisze
Posty: 62
Rejestracja: 2010-04-23, 15:38
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kejno » 2014-10-20, 07:31

No nie przesadzajmy, to nie głowica przecież :P

65 vs. 54 to mimo wszystko tylko troszkę więcej :)
Jakbym 120 Nm przypadkiem zwykłym kluczem dał na pałę to może i by była szansa na ukręcenie :)

Nie cytujemy ostatniego postu w temacie :)
Ostatnio zmieniony 2014-10-20, 07:35 przez kejno, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdrawiam, Krzysztof

WP11.144 SR20DE
P11.144 HB SR20DE
Espace Gr IV V4Y/VQ35DE --> Szklarnia

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-10-20, 19:57

w sumie to tylko 10Nm :)

Awatar użytkownika
siwek755
wiem o czym pisze
Posty: 44
Rejestracja: 2014-09-02, 22:38
Lokalizacja: LLB/KR

Post autor: siwek755 » 2014-10-22, 14:40

Również czekam na rozpórkę od kolegi MacGayver i pytanko.. bo różne są tego szkoły - zapinać na podniesionym, opuszczonym, lekko odciążonym (ale z kołami na ziemi) czy jak? :P
Tu pytanie głównie do kejno oraz samego autora rozpórki :)

PS kejno - czujesz ogólnie różnicę po założeniu?

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2014-10-22, 15:02

Na opuszczonym
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

nicek-1213
nowy na forum
Posty: 25
Rejestracja: 2012-01-18, 18:44
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: nicek-1213 » 2014-10-22, 16:35

dlaczego akurat na opuszczonym?

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-10-22, 16:36

pogratuluję temu kto zamontuje rozpórkę na podniesionym samochodzie z zawieszeniem mc person :mrgreen:
XXX

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2014-10-22, 16:37

Ja "chyba" jestem przykładem za mocnego dokręcenia, bo mi coś skrzypi i czasem "przeskakuje" w jednej kolumnie (zaczęło się jakiś czas po wymianie amorków), ale mocowanie na podmiankę od marlosa już przyszło także pewnie niedługo wszystko się wyjaśni.
PS: ten sam efekt odczułem po założeniu, lepiej zawias pracuje z rozpórką, polecam wszystkim.
pozdr. Kamil

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-10-22, 16:40

nicek-1213 pisze:dlaczego akurat na opuszczonym?
to odkręć kolego mocowanie amora i podnieś samochód... zobaczysz dlaczego :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i Hamulce”