Strona 1 z 3
Jakie sportowe sprężyny do Sunny GTI?
: 2010-02-14, 17:27
autor: bodek
Stoję przed zakupem sprężyn do mojego auta. Co byście polecili? Może ktoś ma do sprzedania coś do Sunny? Ultra SRy czekają na montaż, górne mocowania również i brakuje tylko sprężyn. Czy progresywne, czy liniowe? Nie chcę taczki ale przydało by się coś sztywniejszego i i obniżającego o maks 30mm w stosunku do serii z GTI. Moje typy to H&R i zastanawiam się nad Weitecami z allegro.
: 2010-02-14, 18:09
autor: MRC
: 2010-02-14, 18:35
autor: Ali-En
Ja mam apexy i powiem że nadzwyczaj komfortowe są, aż w pierwszej kolejności jak kupiłem samochód myślałem że mam seryjne

: 2010-02-14, 20:58
autor: bodek
Apexy to raczej nie dostane na naszym rynku i poza tym ma być sztywniej niż na seryjnych.
MRC, te Vogtlandy to znasz z autopsji czy tylko proponujesz? Raczej miękkie czy raczej twarde? Pewnie raczej komfortowe bo progresywne.
: 2010-02-14, 21:02
autor: bonzo
szkoda że trudno stwierdzić co jest u mnie po za tym że są -30 bo chętnie bym je wywalił i zamienił na serie

: 2010-02-14, 21:09
autor: szopen
bodek , szukaj H&Ra - jeżdzę na nich cztery lata i nie miałem nigdy problemu z dobijaniem na dziurach czy podskakiwaniem jak to ma miejsce na niektórych progresywnych sprężynach.
: 2010-02-14, 21:59
autor: MRC
bodek pisze:MRC, te Vogtlandy to znasz z autopsji czy tylko proponujesz? Raczej miękkie czy raczej twarde? Pewnie raczej komfortowe bo progresywne.
podałem jako przykład... osobiście jeździłem tylko na jamexach w almerze takich pewnie nie bierzesz pod uwagę i dobrze bo są beznadziejne.... a jeśli chodzi o vogtlanda to z zasłyszanych opinii wiem że robią porządne springi no i cena chyba nie jest jakaś z kosmosu...
szopen pisze:bodek , szukaj H&Ra - jeżdzę na nich cztery lata i nie miałem nigdy problemu z dobijaniem na dziurach czy podskakiwaniem jak to ma miejsce na niektórych progresywnych sprężynach.
a te h&r to masz -30? jak auto siadło w rzeczywistości?
: 2010-02-14, 22:11
autor: Coobcio
H&R wielu osobą montowałem i wszyscy byli zadowoleni

Ostatnio do kolegi Bilsteina B8 (czarne sunny GTi na złotej feldze:P) wlazły springi z MTS -dostępne na allegro...
Bardzo fajną charakterystykę mają, wybierają drobne nierówności a jednocześnie auto się nie przechyla i pewnie prowadzi.
Realne obniżenie ok. 35mm tak więc w sam raz. H&R nieco bardziej obniża.
: 2010-02-14, 22:17
autor: Pawel18PL
Też posiadam MTS i bardzo fajnie się na nich jeździ
: 2010-02-15, 19:00
autor: bodek
Hmmm... no o Jamexach nie myślę ale dajecie mi do myślenia z tymi MTSami. A jeszcze skoro usiądzie mniej niż na H&R to tym bardziej mi pasują. Następna sprawa to to, że są tanie. Może w połączeniu z Ultra SR było by właśnie to o co mi chodzi?
bonzo, widziałem Twoje auto, wiem jak stoi i pamiętam, że te sprężyny nowością już nie pachniały. I deski były totalne, chyba, że zastały się amorki po długim postoju. Jak cosik to mogę ci puścić za parę groszy moje sprężyny. W zasadzie ciągle się zastanawiam czy ich nie zostawić ale chciał bym bardziej dupę posadzić. Charakterystykę mają idealą na polskie drogi. Są to ori z tym, że przednie uciąłem o jeden zwój. Po dwóch latach jazdy na nich nie stwierdziłem, żeby jakoś siadły czy zmiękły. Wóz nie haczy o policjanty i krawężniki, nie dobija itp.
[ Dodano: 2010-02-15, 20:58 ]
szopen, jak byś mógł to zapodaj jakieś fotki auta na H&Rach. Nie mogę ogarnąć czy odkładać właśnie na nie czy już zamawiać MTSy a ciśnienie mam...
: 2010-02-15, 23:32
autor: szopen
tak mniej więcej jest teraz ( w środku wydmuszka - dlatego dupa tak wysoko stoi)
Z siedzeniami i zapasem jest mniej więcej równo z przodu i z tyłu.
A tutaj na 16 feldze:

: 2010-02-16, 00:58
autor: Kubcia
do ultra sr polecam Vogtland... na nasze drogi i nie tylko daja rade...
: 2010-02-16, 15:25
autor: Ali-En
bodek pisze:Apexy to raczej nie dostane na naszym rynku i poza tym ma być sztywniej niż na seryjnych.
To że są komfortowe to nie znaczy że miękkie

Po prostu w poprzednich samochodach miałem taczkę, dlatego takie wrażenia

: 2010-02-16, 17:36
autor: MacGayver
Tak u mnie wyglada na H&R, nic nie wyjmowane z auta, wnętrze seryjne

: 2010-02-16, 18:12
autor: MRC
Ja mam takie pytanie czy np. Takie springi można założyć do seryjnych amorów ? i czy ma to w ogóle sens ?
: 2010-02-16, 18:19
autor: Pawel18PL
Generalnie mówi się, że do 30-35mm jeszcze mogą być seryjne springi ale od wartości 30mm i więcej zaleca się użycie specjalnych armorków
: 2010-02-16, 18:37
autor: MRC
a jeździ ktoś na takim setupie ori amory+ springi -30 lub 35 mm? chciałbym minimalnie obniżyć auto a przy tym usztywnić ale bez wymiany amorów seryjne mają po 87%...
: 2010-02-16, 19:07
autor: MacGayver
ja jezdze od roku na tych H&R i amory mam seryjne. Nie odczulem zadnej roznicy w jezdzie teraz a sprzed roku. teoretycznie te springi mają 35mm obnizenia ale jest wiecej
: 2010-02-16, 22:00
autor: bodek
Kubcia, wrzuć jakieś foto
nie mogę się ogarnąć z tym tematem...
[ Dodano: 2010-02-16, 22:03 ]
ogólnie chcę coś bardziej twardego niż miękkiego ale nie taczkę no i realne obniżenie poniżej 30-35mm nie wchodzi w grę
: 2010-02-18, 19:12
autor: Kubcia
jutro ogarnę foty i wrzucę jak to wygląda... a generalnie tył nic nie poszedł niżej w moim przypadku ale przód tak ale nie pamietam ile zmierzę...pozdr.
: 2010-02-19, 19:02
autor: bodek
spoko, czekam
[ Dodano: 2010-02-21, 22:39 ]
Wybór padł jednak na MTSy. Się założy się zobaczy, majątku nie kosztują.
: 2010-02-21, 23:50
autor: hansior
bodek pisze:
[ Dodano: 2010-02-21, 22:39 ]
Wybór padł jednak na MTSy. Się założy się zobaczy, majątku nie kosztują.
Więc liczę że pochwalisz się wrażeniami i wyglądem autka

: 2010-02-22, 09:04
autor: MRC
no to jestem ciekaw wrażeń z jazdy no i faktycznego obniżenia daj znać koniecznie jak przetestujesz jak będą w miarę to na wiosnę wrzucę takie do siebie za tą cenę można zaryzykować

: 2010-02-22, 14:26
autor: Kubcia
Sory ze szybciej nie odpisalem ale niestety mialem wiele spraw na glowie.
dopiero dzis zmierzylem i zrobilem foto. ale juz po sprawie. wiec trudno...
Czekam na efekt mts. pozdro
: 2010-02-22, 18:57
autor: MRC
Kubica zapodaj foto na tych vogtlandach i napisz ile faktycznie obniżają
: 2010-02-22, 18:59
autor: bodek
Skoro jest twardo to dobrze. Nie chciałem pontonu. Ale na pewno nie jest aż tak twardo bo to sprężyny progresywne. Zobaczymy jak będzie. W weekend, pod warunkiem, że springi przyjdą, mam plan zmontować zawias i przełożyć do auta. Zdjęcia i wrażenia zapodam.
Kubcia, podziel się wiedzą i może jakąś fotką. Przyda się.
: 2010-02-22, 19:15
autor: MacGayver
A ja dzisiaj wyciągnąłem od siebie H&R, jest wyżej i wygodniej, a i auto będzie łatwiej sprzedać. Także jakby ktoś był chętny na H&R to piszcie na PW
: 2010-02-23, 02:54
autor: Kubcia
Mój sunny na vogtlandach i ultra sr. ogólnie tak: przód oryginalnie miał 65cm teraz ma 60, tył miał 60 i teraz też jest 60 ale tył oryginalny był strasznie zabity amorki i spręży były zmiażdżone... pełen kibel dlatego nie wiem jaka wysokość ma zdrowy oryginalny tylni zawias...

a tu foto jak teraz stoi
http://img175.imageshack.us/img175/1337 ... 101224.jpg http://img517.imageshack.us/img517/6647 ... 101223.jpg
Pozdr.

: 2010-02-23, 12:58
autor: MRC
siadł w sam raz

ja np nie chciałbym niżej... miałem już almerę na glebie i wiem co to znaczy... a używałeś tych springów z seryjnym amorem czy od razu weszły kyb ?
: 2010-02-23, 19:56
autor: bodek
Jaki ładny kolor wozu
Skoro tył nie siadł w ogóle to musiały być te sprężyny strasznie wymęczone. Mój stoi sporo wyżej na serii.