Strona 1 z 1

przerobienie hamulcow, wywalenie abs sunny gti

: 2013-10-28, 14:30
autor: lazik
witam. przeraviam hamulce w sunnym n14 gti. oryginalnie uklad z abs'em. wszystko bylo sprawne, hamulce chodzily bardzo ladnie. obecnie wywalilem pompe absu pompa hamulcowa zostala ta sama, przewody z pompy hamulcowej puszczone w oryginalne trojniki na scianie grodziowej. Wszystko ladnie i pieknie az do czasu odpowietrzania, zaczynam od pompy hamulcowej lecz juz tu pojawia sie problem, jedna osoba pompuje pedal (ciezko zrobic zeby choc troche sie utwardzil) druga luzuje odpowietrznik az spadnie cisnienie tyle ze czynnosc powtarzana wiele razy a mimo to z pompy wydobywaja sie pecherzyki powietrza, jak juz sie uda zeby przestaly sie wydobywac biorr sie za zaciski, od tylnego prawego, lewego tylnego, prawego przedniego, lewego przedniego. nic to wszytko nie daje, ciagle pedal jest bardzo miekki, praktycznie sie nie utwardza, z zadnego zacisku nie wydobywaja sie pecherzyki powietrza. moze mi ktos wyjasnic w czym moze byc probem? pompa hamulcowa podmieniona od auta ktore jezdzi (sunny gti abs) i dalej to samo...

: 2013-10-28, 15:39
autor: vixo
Rozumiem że zaciski od rysia p.11 ??

: 2013-10-28, 15:57
autor: lazik
zaciski z n14 gti

: 2013-10-28, 22:17
autor: Chochlik
Ostatnio miałem też rozkminę nad odpowietrzaniem hamulców.
Dziwnie w n14 się odpowietrza, bo ciąglę miałem wrażenie że gdzieś jeszcze powietrze jest, a to mylił mnie booster hamulca.
Serwisówka podaje taką kolejność odpowietrzania:
lewy tył
prawy przód
prawy tył
lewy przód
Dziwnie jakoś ale można spróbować :)

: 2013-10-28, 22:29
autor: lazik
w sumie jest tu uklaf krzyzowy wiec moze ma to jakies znaczenie :) a mozesz powiedziec o co chodzi z tym boosterem?

: 2013-10-28, 22:37
autor: Chochlik
Przedtem nie zwróciłem na to uwagi ale jest tak:
powiedzmy lecisz sobie spokojnie i na światłach hamujesz to pedał jest bardziej miękki i bardziej płynnie auto hamuje, ale jak w krótkim czasie puścisz i znów naciśniesz to za drugim naciśnięciem dużo szybciej i mocniej hamuje.
Tylko nie wiem jak to się ma do wywalenia ABSu.
A z czystej ciekawości: masz regulatory siły hamowania w nadkolach tylnych nastawiające się z obciążenia auta?

: 2013-10-28, 22:44
autor: lazik
mialem zalozone ale po kilku probach odpowietrzenia wykrecilem je i jak sie okazalo we wczesniejszej budzie jezdzilem bez nich i auto sie dobrze zachowywalo, bardzo latwo mi bylo dohamowywac sie lewa :)

: 2013-10-28, 23:02
autor: sliwka1232
podepne sie, ja wlasnie mam u mnie takie cos ze pedal za drugim razem łapie mocno, czyli rozumiem że tak ma byc? po cholere ten booster? a ja myslalem ze cos mi pompa pada :D

: 2013-10-29, 21:49
autor: Chochlik
sliwka1232, takie coś sobie konstruktorzy wymyślili i w nagłych przypadkach ma to sens, kilkanaście milisekund ale zawsze troszkę wcześniej w nagłym przypadku zahamujesz :D

lazik, ja nie miałem problemu przez te regulatory. Ale tak myślę czy ich nie wywalić. A zamiast nich wsadzić na ścianę grodziową ten rozdzielacz (z 2 sekcji pompy na 4 koła) na taki z wersji bez tych obciążeniowych regulatorów. Bo on ma wbudowany tam korektor (pomiędzy wejściami do rozdzielacza jest taki cylinderek).
W załączniku jest na dole zaznaczony ori rozdzielacz i czy ten na górnym zaznaczony spełni rolę tych korektorów obciążeniowych.
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

: 2013-10-30, 13:50
autor: lazik
dobra problem rozwiazany, wszystko z glupiego przeocznia... zaciski przednie byly odwrotnie zalozone, lewy na prawe kolo a prawy na lewe :) tego jeszcze nie bylo... :D

: 2013-10-30, 14:30
autor: PrzeRuSco
Oj uwierz mi było i to nie raz

: 2013-10-30, 17:03
autor: Ulus
Ja tak walczyłem z odpowietrzeniem, a to ten tak zwany booster ...
to mi kolego bardzo pomogłeśi do tego nieświadomie ;p

: 2013-11-27, 21:17
autor: sliwka1232
Chochlik a nie mozna tego tak rozwiazac zeby hamulec był taki caly czas jak jest za drugim uderzeniem w pedał?

: 2013-11-27, 22:19
autor: Chochlik
Nie wiem niestety, może ktoś z większą wiedzą się wypowie ;)

: 2013-11-30, 08:46
autor: lazik
wydaje mi sie ze tylko dobranie innej pompy hamulcowej bo to raczej ona tak dziala, przynajmniej mi sie tak wydaje :)

: 2013-11-30, 11:26
autor: elektryk1409
lazik pisze:wydaje mi sie ze tylko dobranie innej pompy hamulcowej bo to raczej ona tak dziala, przynajmniej mi sie tak wydaje :)
Ja w K11 mam pompę ori z K11, a zaciski z N14 GTI i mam to samo ;)

: 2013-11-30, 13:10
autor: lazik
przy ori zaciskach nie miałeś tego? :)

: 2013-12-02, 16:45
autor: elektryk1409
Teraz już nie pamiętam, ale chyba nie

: 2013-12-03, 23:30
autor: karpiu
Omg a ja też myślałem, że pompę trafia :D Dlatego Lazik mówiłem Ci ze nie jestem pewny tej mojej pompy, a to jakiś gupi booster :P
W n15 tego nie mam, ale z obecnymi heblami pewnie nie ma to i tak znaczenia ;)

: 2013-12-08, 21:20
autor: sliwka1232
ale ja mam juz inne zaciski z mitsubishi i dalej to samo ;p